Stránka 1 z 1
Těsnění pod hlavu
Napsal: 09 kvě 2006 23:02
od Anděl
Protože mám načnuté těsnění pod hlavou, přemýšlím, že bych si rovnou koupil slabší, abych o kousek zvednul kompresi. Dnes mám kompresi 9,7.
Mohl by mě někdo vypočítat o kolik se zvedne komprese, když snížím těsnění o 0,5mm. Vrtání je 79,5mm, zdvih je 80,5. Nevím jak to spočítat.
Napsal: 09 kvě 2006 23:21
od kentoya
když ho snížíš o 0,5 dostaneš se řádově těsně nad 10, max 10,2, ale nevím jestli je to, to nejlepší řešení, raději bych snížil hlavu, otázka je kolik tomu těsnění zbyde (jaká tlouštka), aby to vůbec ještě těsnilo
Napsal: 09 kvě 2006 23:33
od Anděl
kentoya píše:když ho snížíš o 0,5 dostaneš se řádově těsně nad 10, max 10,2, ale nevím jestli je to, to nejlepší řešení, raději bych snížil hlavu, otázka je kolik tomu těsnění zbyde (jaká tlouštka), aby to vůbec ještě těsnilo
No nevím kolik je přesně originál, ale mělo by být 1,6mm a koupil bych 1mm.
Sebrat ale např 1mm se mi zdá už moc. Rád bych se dostal cca kompresi 11.
Re: Těsnění pod hlavu
Napsal: 10 kvě 2006 07:08
od honza 2.0 16v
takže nižšším těsněním o 0.5 mm se dostaneš na KP 10,35.1 (obsah spalováku 38,6cm3) , ted bys mel mít obsah spalováku zhruba 41.2cm3
na KP 11:1 potrebujes spalovák s obsahem 36,3cm3 a musel bys to slíznout o 1mm (tady je otázka jestli to konstrukce hlavy dovolí , abys nemusel snižovat blok a pak aby o sebe neštrejchly ventili s pístama...)
nižšší těsnění seženeš třeba na autodoplnkách, jen nevím jestli na tvoje auto...
Re: Těsnění pod hlavu
Napsal: 23 črc 2012 12:41
od Simmy
Vím, že vytahuju mrtvolu, ale nechce se mi kvůli tomu zakládat nové téma, proto tady.
Mám starou předkomůrku 2.5TD na které dělám GO (skutečná GO

nové čepy, lágry, kruhy, honování atd.) a nechal jsem ukvapeně vyrobit těsnění pod hlavu 1,8mm ale vrátil se mi teď z brusu blok nižší o 0,12mm a o nějakou setinku je líznutá i hlava ... mám to šoupnout na to 1,8mm těsnění? nebo raději nechat udělat 1,9mm? Spočítat si to i dokážu, ale výsledkem v reálu si ještě tak jistý nejsem. Podotýkám, že na motoru nejsou žádné úpravy a nejsou ani v plánu, prostě jen série.
děkuji

Re: Těsnění pod hlavu
Napsal: 23 črc 2012 17:53
od JRD McLAREN
jaky to je motor ..VW ..??
si myslim ze u dizlaku dooooost zalezi na (tom spravnom) kompresnom pomere
Re: Těsnění pod hlavu
Napsal: 24 črc 2012 22:08
od Boháček
u těhle motorů - teda komurkový diesel - se především řešil přesah pístu nad blok a podle toho se volilo těsnění
takže bych spíš bádal v nějakem dílenském manuálu a podle toho se zařídil
kompresi bude ta desetinka fuk, ale ventilům by nemusela
Re: Těsnění pod hlavu
Napsal: 24 črc 2012 22:28
od JRD McLAREN
len ked servisny manual nebude nic pisat o rovnani bloku..
tak si v prrrrr.....
u 2.5tdi na transporteroch T4, je udavana hrubka tesneni iba v pripade rovnania hlavy..
..ak zrovnas blok, tak si ju musis domyslet.. (teda aspon ja som tam nic take nenasiel)
pri "novych" 2.0TDI uz servisny manual pocital aj z presahom piestu a naslednej hrubke tesnenia..
Re: Těsnění pod hlavu
Napsal: 28 črc 2012 15:42
od Simmy
je to fiat/iveco 2.5TD ... v manuálu jsem nějak nenašel o tloušťkách nic, jen v katalozích nějaké mírně se rozcházející údaje
tloušťka (montovaná tl.)___přesah od____do
1,74 (1,65)________________0,81______0,95 (Elring)
1,92 (1,8)_________________0,95______1,14 (Elring)
1,80______________________0,71______0,95 (Corteco)
z auta jsem vytáhl orig. těsnění s označenou tlouštkou 1,8mm, u Kaliny jsem nechal vyrobit 1,8mm (zmáčkne se údajně asi na 1,7), 1,9mm nedělají, jinak bych asi neřešil, další tloušťku dělají až 2,0mm
přesah pístu jsem naměřil nějak 1,1~1,15mm (výrobce udává rozmezí 0,81~1,14)
Re: Těsnění pod hlavu
Napsal: 28 črc 2012 19:13
od JRD McLAREN
no tak to by mohlo byt este prijatelne, kalina robi tesnenie z plechov 0.3mm.. takze hrubky su potom nasobky 0.3
ja zrovna potrebujem zohnat aspon spodok motoru na Ducato 2.8 ..pripadne aj 2.5ka by tusim sla..
Re: Těsnění pod hlavu
Napsal: 31 črc 2012 00:12
od Simmy
no nejedná se o plechové těsnění, ale o klasický teplem vytvrzený materiál, takže tam to možná mají po těch 0,2mm ... ale i tak .. zrovna bych potřeboval asi tu 1,9mm
takže myslíš, že i přes udaje druhovýrobců bych se té 1,8mm nemusel bát?