Stránka 1 z 3

Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Napsal: 12 kvě 2006 00:37
od MarauderZ28
Zatím jen pičture, pokud bude zájem popíšu co má jaký výhody a jaký limitace ....

OHV
Obrázek

OHC nebo SOHC
Obrázek

DOHC
Obrázek

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Napsal: 12 kvě 2006 06:17
od Goldies
Hezkeeee!

Napsal: 12 kvě 2006 08:26
od Mirek999
To je parada

Napsal: 12 kvě 2006 08:40
od Lukaash
pro majitele sekacek bych jeste doplnil SV :lol:

Napsal: 12 kvě 2006 09:42
od martin
8) 8)

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Napsal: 12 kvě 2006 09:55
od Lolek
OK já bych měl zájem, třeba se dozvim víc než vim. Teda určitě se dozvim víc než vim tak prosím.... hrň to sem. Děkuji

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Napsal: 12 kvě 2006 09:57
od morda
...je to na mě nějaký moc rychlý:)

Napsal: 12 kvě 2006 10:41
od Tom_
pekny pekny 8) 8)

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Napsal: 12 kvě 2006 20:05
od milos
morda píše:...je to na mě nějaký moc rychlý:)
rychlý? si to představ v 7000rpm :lol:

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Napsal: 12 kvě 2006 21:59
od Fiesta
MARA: schema desmodromickýho motoru v zasobe nemas????

Napsal: 12 kvě 2006 22:03
od luke.bean
Marauder: Neni nahodou SOHC viceventilovy rozvod s jednou vackou? Jen se ptam,nevim to.... :wink:

Napsal: 12 kvě 2006 22:41
od Ryba
OHV zajímavé, sem ani neveděl že něco takovýho je :oops:
Jinak rozhodně bych rád veděl víc, zejména o DOHC .-)

Napsal: 12 kvě 2006 22:59
od kentoya
OHV - viz škoda 120 apod

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Napsal: 12 kvě 2006 23:03
od Bulda
MarauderZ28 píše:Zatím jen pičture, pokud bude zájem popíšu co má jaký výhody a jaký limitace ....

OHV
Obrázek

OHC nebo SOHC
Obrázek

DOHC
Obrázek
to zna uz i malej kluk 8) ale pekny

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Napsal: 12 kvě 2006 23:12
od MarauderZ28
jo ? zajímavý že pokud umíš číst se našlo pár lidí který v tom jasno neměli tak nedělej chytrýho ju ?

Napsal: 12 kvě 2006 23:14
od MarauderZ28
luke.bean píše:Marauder: Neni nahodou SOHC viceventilovy rozvod s jednou vackou? Jen se ptam,nevim to.... :wink:
SOHC je to samý co OHC znamená to Single overhead cam, DOHC znamená Double overhead cam ...

Napsal: 12 kvě 2006 23:18
od kentoya
a pak je ještě dohc, ale osmiventil a ten zde znázorněn není, např fiat tipo, tempra, croma rok okolo 90 a dvoulitr atd

Napsal: 12 kvě 2006 23:19
od MarauderZ28
Desmodromic

Obrázek

Obrázek

Napsal: 12 kvě 2006 23:20
od MarauderZ28
Obrázek

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Napsal: 12 kvě 2006 23:22
od MarauderZ28
znázorněno tu není ani SOHC 3 ventil nebo 4 ventil, DOHC 5 ventil, tady nejde až tak o počet ventilů ale na jakém principu ten motor funguje ...

Napsal: 12 kvě 2006 23:24
od MarauderZ28
Wankel

Obrázek

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Napsal: 12 kvě 2006 23:26
od Bulda
MarauderZ28 píše:jo ? zajímavý že pokud umíš číst se našlo pár lidí který v tom jasno neměli tak nedělej chytrýho ju ?
nedelam chytryho neni proc mas tam treba SV dela se to jeste vubec rekl bych ze uz nee

Napsal: 12 kvě 2006 23:29
od kentoya
jasan maro já jen aby si každej nemyslel, že dohc je pouze 16 ti ventil, to si myslel tady jeden co přijel opravit auto a byl chytrej až za roh, tak jsem to sem napsal, aby i ostatní měli jasno

Napsal: 12 kvě 2006 23:29
od Ryba
MarauderZ28 píše:Wankel
Konečně pořádnej obrázek jak to funguje, nikdy sem si to neuměl pořádně představit 8)

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Napsal: 12 kvě 2006 23:51
od JonnY
SV, OHV, OHC, SOHC, DOHC a CIH (chamshaft in head)
ci existuje DOHV / 2OHV neviem.
niekedy (nie moc casto :)) sa miesto DOHC pouziva 2OHC, pripadne 2x DOHC (pre boxer / V motory) alebo 2x2OHC.

Napsal: 13 kvě 2006 00:03
od MarauderZ28
Takže jedem:

OHV

Obrázek

Motory se systémem OHV (over head valve) pracují na principu vačky uvnitř bloku, řadové motory jí mají umístěnou na jednom boku, V motory na klikou. Rozvod motoru je řešen řetězem, ten pohání vačku ta zdvihá zdvihátka (lifters) a ty tyčky (pushrod) ty tlačí na vahadla (rocket arms ty stlačují samotný ventil (valve). Jedná se o poměrně starý princip rozvodů motoru, dnes již poměrně zastaralý. Nicméně tento motor je populární zejména v USA, kde dotáhly tento princip k maximální možné dokonalosti a "moderní OHV motory" se výkonem a krouťákem vyrovnají motorům SOHC a DOHC.
Nevýhody: motory OHV jsou do jisté míry omezeni maximálním počtem otáček, drtivá většina má maximální hranici v 6000 ot. Vyjímku tvoří ZL-1 motor použit například v Camaru Z28 v roce 68, jeho maximum byla hranice 8000 ot a příkladně LS7 z Corvette z roku 06 ten má hranici 7000 ot. Další nevýhodou je nepřesné časování zážehu směsy (platí zejména pro starší motory do roku 90, novější OHV motory používají elektroniku eliminující tuto nevýhodu) třetí nevýhodou je složitější těsnění zdvihacích tyček (pushrod), nemožnost nebo velice obtížná implantace VVT technologie a víceventilového rozvodu (jak sem se včera dozvěděl existuje DOHV rozvod, nikdy sem neviděl takže se jen domnívám, že pracuje s 2x vačkou používá ho údajně Honda)
Výhody: jedná se o velice jednoduchý motor, má kompaktnější konstrukci, menší velikost a je velice odolný. Kroutící moment je většinou položen v nižších otáčkách jak OHC motory. Díky velice krátkýmu rozvodu je eliminována největší "bolest" všech motorů - praskající rozvody ...

Napsal: 13 kvě 2006 00:09
od kentoya
pěkný vysvětlení OHV, ale když ten motor poladíš tak šlape až do 9000 toček, ale to už musíš něco umět s těmito motory, jinak o dohv jsem zatím nic neslyšel, tak jak najdeš ukaž

Napsal: 13 kvě 2006 00:12
od MarauderZ28
pokračování zejtra :o)

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Napsal: 13 kvě 2006 00:13
od JonnY
supr Mara, dopln este dalsie 8)
ohv sa da hnat aj k 9000, ale to uz samozrejme zo seriovim motorom nic spolocne nema.
fakt dobre napisane, chcem pokracovanieeeee :)

Re: Základní vysvětlení pro začátečníky OHV vs OHC vs DOHC

Napsal: 13 kvě 2006 00:47
od MarauderZ28
Bulda píše:
MarauderZ28 píše:jo ? zajímavý že pokud umíš číst se našlo pár lidí který v tom jasno neměli tak nedělej chytrýho ju ?
nedelam chytryho neni proc mas tam treba SV dela se to jeste vubec rekl bych ze uz nee
typ rozvodu SV (Side Valve), ten se dnes již nepoužívá. Měl stojaté ventily v bloku motoru a neumožňoval dosažení vyššího stupně komprese, takže motor nebyl schopen dosáhnout vyššího výkonu.

Obrázek

pro zajímavost:
Desmodromický rozvod měl ventily otevírané i zavírané vynuceně mechanicky bez pružin, tento rozvod používaly některé závodní motory. Na přelomu devatenáctého a dvacátého století používaly některé motory automatické sací ventily, otevírané podtlakem při sání, nebyly ovládány vačkami. Jejich použití bylo omezeno na pomaluběžné málo výkonné motory. Moderní závodní motory ve formuli 1 používají ventily zavírané pneumaticky a ne pružinami. U pneumaticky zavíraných ventilů lze dosáhnout podstatně vyšších otáček.