Stránka 1 z 1

Rozdíl mezi blow a pop off?

Napsal: 08 čer 2006 10:32
od martin
tak se ukažte fešáci :lol:

Napsal: 08 čer 2006 10:39
od rozumik
tady odpoved necekej kdyz tu pulka lidi nevi co je ohc nebo 2ohc :lol:

Re: Rozdíl mezi blow a pop off?

Napsal: 08 čer 2006 10:41
od Jurry
pop off je pojistný ventil a
blow off upouští tlak mezi turbem a škrtící klapkou

Napsal: 08 čer 2006 10:45
od martin
rozumik píše:tady odpoved necekej kdyz tu pulka lidi nevi co je ohc nebo 2ohc :lol:
a co to je :smich2:

Napsal: 08 čer 2006 10:52
od rozumik
martin píše:
rozumik píše:tady odpoved necekej kdyz tu pulka lidi nevi co je ohc nebo 2ohc :lol:
a co to je :smich2:
Obrázek

Re: Rozdíl mezi blow a pop off?

Napsal: 08 čer 2006 11:25
od JonnY
pop off myslim odpusta vzduch spoza turba, aby sa neprekrocil maximalny tlak a nezlikvidoval motor.
blow off odpusta vzduch pri zavreti skrtiacej klapky

Napsal: 08 čer 2006 11:39
od sejki
pop off a blow off je jedno a to same zarizeni, rozdil je v tom ze pop off odvadi vzduch zpet do sani a blow off odvadi vzduch ven...

Napsal: 08 čer 2006 11:45
od rozumik
sejki píše:pop off a blow off je jedno a to same zarizeni, rozdil je v tom ze pop off odvadi vzduch zpet do sani a blow off odvadi vzduch ven...
nemas pravdu, pop-off je safety valve, chrani motor pred velkym tlakem ktery by motor nemusel prezit.

Napsal: 08 čer 2006 11:47
od jim.vw
ee blow off je to známý tssss při řazení ( http://videos.streetfire.net/video/ddbd ... 2275e6.htm :lol: )
upouští přetlak v sání když pustíš plyn a klapka se zavře, tim turbo taky tolik nestratí otáčky a částečně mizí "turbo díra", taky se turbo tolik nekurví neustálym bržděním a roztáčením a navíc je to strašne kůůl saund :lol: :lol:

a pop off je pojistnej ventil, kterej upustí při překročení maximálního nastavenýho tlaku aby ti to neutrhlo hlavu třeba :lol:

Napsal: 08 čer 2006 11:49
od jim.vw
samozřejmě mluvim o otevřený verzi BOVu :?:

Napsal: 08 čer 2006 11:50
od sejki
rozumik píše:
sejki píše:pop off a blow off je jedno a to same zarizeni, rozdil je v tom ze pop off odvadi vzduch zpet do sani a blow off odvadi vzduch ven...
nemas pravdu, pop-off je safety valve, chrani motor pred velkym tlakem ktery by motor nemusel prezit.
To je zajimave, k cemu pak tedy slouzi wastegate? Asi ji tam montuji ze srandy co?:-D

Pop off se dava do vetsina turbomotoru k zmenseni turbodiry, ale vy nic neslysite pac odvadi pretlak vzduchu zpet do sani.

Napsal: 08 čer 2006 11:56
od rozumik
sejki píše:
rozumik píše:
sejki píše:pop off a blow off je jedno a to same zarizeni, rozdil je v tom ze pop off odvadi vzduch zpet do sani a blow off odvadi vzduch ven...
nemas pravdu, pop-off je safety valve, chrani motor pred velkym tlakem ktery by motor nemusel prezit.
To je zajimave, k cemu pak tedy slouzi wastegate? Asi ji tam montuji ze srandy co?:-D

Pop off se dava do vetsina turbomotoru k zmenseni turbodiry, ale vy nic neslysite pac odvadi pretlak vzduchu zpet do sani.
"The pop-off valve or relief valve is designed vent gas to the atmosphere when the pressure of the gas in the breathing curcuit reaches a certain level. Most valves have a disc that is controlled by a coiled spring and treaded screw cap. When the cap is fully tightened, the disc is forced down by the coiled spring and gas cannot escape from the system. When the cap is in the full open position, there is no pressure on the disc and the weight of the disc is used to prevent gas from escaping. The breathing bag will expand until the pressure in the bag is greater than the weight of the disc."
ale mysli si co chces :wink:

Napsal: 08 čer 2006 11:59
od sejki
rozumik píše:
sejki píše:
rozumik píše: nemas pravdu, pop-off je safety valve, chrani motor pred velkym tlakem ktery by motor nemusel prezit.
To je zajimave, k cemu pak tedy slouzi wastegate? Asi ji tam montuji ze srandy co?:-D

Pop off se dava do vetsina turbomotoru k zmenseni turbodiry, ale vy nic neslysite pac odvadi pretlak vzduchu zpet do sani.
"The pop-off valve or relief valve is designed vent gas to the atmosphere when the pressure of the gas in the breathing curcuit reaches a certain level. Most valves have a disc that is controlled by a coiled spring and treaded screw cap. When the cap is fully tightened, the disc is forced down by the coiled spring and gas cannot escape from the system. When the cap is in the full open position, there is no pressure on the disc and the weight of the disc is used to prevent gas from escaping. The breathing bag will expand until the pressure in the bag is greater than the weight of the disc."
ale mysli si co chces :wink:
Se taky nenechate nachytat co? :lol:

Re: Rozdíl mezi blow a pop off?

Napsal: 08 čer 2006 12:02
od Idaho
heh sejki nerej.. vzpomen si na naši debatu na DTC.. kdy jsem se k nčemu podobnému nemohli dobrat ( MBC ) .. tohle je taky tak..

je to jak píše rozumík, WG upouští exast gas aby nedošlo k přetlakování a zároven se turbo neroztáčelo stále. pokud by WG byla jen bezpoečnostní prvek otevřela by s ejendou za čas, a nebyla by otevřená téměř pořád :D ( obrazně řečeno pro rejpaly.. )

Napsal: 08 čer 2006 12:02
od rozumik
sejki píše:
rozumik píše:
sejki píše: To je zajimave, k cemu pak tedy slouzi wastegate? Asi ji tam montuji ze srandy co?:-D

Pop off se dava do vetsina turbomotoru k zmenseni turbodiry, ale vy nic neslysite pac odvadi pretlak vzduchu zpet do sani.
"The pop-off valve or relief valve is designed vent gas to the atmosphere when the pressure of the gas in the breathing curcuit reaches a certain level. Most valves have a disc that is controlled by a coiled spring and treaded screw cap. When the cap is fully tightened, the disc is forced down by the coiled spring and gas cannot escape from the system. When the cap is in the full open position, there is no pressure on the disc and the weight of the disc is used to prevent gas from escaping. The breathing bag will expand until the pressure in the bag is greater than the weight of the disc."
ale mysli si co chces :wink:
Se taky nenechate nachytat co? :lol:
jenom tu nemachruj Obrázek :smich:

Napsal: 08 čer 2006 12:04
od Beaver
sejki píše:
rozumik píše:
sejki píše: To je zajimave, k cemu pak tedy slouzi wastegate? Asi ji tam montuji ze srandy co?:-D

Pop off se dava do vetsina turbomotoru k zmenseni turbodiry, ale vy nic neslysite pac odvadi pretlak vzduchu zpet do sani.
"The pop-off valve or relief valve is designed vent gas to the atmosphere when the pressure of the gas in the breathing curcuit reaches a certain level. Most valves have a disc that is controlled by a coiled spring and treaded screw cap. When the cap is fully tightened, the disc is forced down by the coiled spring and gas cannot escape from the system. When the cap is in the full open position, there is no pressure on the disc and the weight of the disc is used to prevent gas from escaping. The breathing bag will expand until the pressure in the bag is greater than the weight of the disc."
ale mysli si co chces :wink:
Se taky nenechate nachytat co? :lol:
Wastegate vs. pop-off ? :lol: Jeste zacni tvrdit, ze EGR je pro prepousteni tlaku ze sani rovnou do vejfuku :D :D :D

Napsal: 08 čer 2006 12:05
od sejki
rozumik píše:
sejki píše:
rozumik píše: "The pop-off valve or relief valve is designed vent gas to the atmosphere when the pressure of the gas in the breathing curcuit reaches a certain level. Most valves have a disc that is controlled by a coiled spring and treaded screw cap. When the cap is fully tightened, the disc is forced down by the coiled spring and gas cannot escape from the system. When the cap is in the full open position, there is no pressure on the disc and the weight of the disc is used to prevent gas from escaping. The breathing bag will expand until the pressure in the bag is greater than the weight of the disc."
ale mysli si co chces :wink:
Se taky nenechate nachytat co? :lol:
jenom tu nemachruj Obrázek :smich:
Ja nemachruju, jen vas zkousim:)

Ja toho mam procteneho dost a dost me toho jeste ceka... Vsechno taky nevim :) Je pravda ze sem ze zacatku s tim pop a blow zavahal, ale staci si to na netu vycist:)

Napsal: 08 čer 2006 12:06
od Idaho
Beaver píše:
sejki píše:
rozumik píše: "The pop-off valve or relief valve is designed vent gas to the atmosphere when the pressure of the gas in the breathing curcuit reaches a certain level. Most valves have a disc that is controlled by a coiled spring and treaded screw cap. When the cap is fully tightened, the disc is forced down by the coiled spring and gas cannot escape from the system. When the cap is in the full open position, there is no pressure on the disc and the weight of the disc is used to prevent gas from escaping. The breathing bag will expand until the pressure in the bag is greater than the weight of the disc."
ale mysli si co chces :wink:
Se taky nenechate nachytat co? :lol:
Wastegate vs. pop-off ? :lol: Jeste zacni tvrdit, ze EGR je pro prepousteni tlaku ze sani rovnou do vejfuku :D :D :D
počkej a ne ni snad ???


:lol: :lol: :lol:

Napsal: 08 čer 2006 12:07
od sejki
Beaver píše:
sejki píše:
rozumik píše: "The pop-off valve or relief valve is designed vent gas to the atmosphere when the pressure of the gas in the breathing curcuit reaches a certain level. Most valves have a disc that is controlled by a coiled spring and treaded screw cap. When the cap is fully tightened, the disc is forced down by the coiled spring and gas cannot escape from the system. When the cap is in the full open position, there is no pressure on the disc and the weight of the disc is used to prevent gas from escaping. The breathing bag will expand until the pressure in the bag is greater than the weight of the disc."
ale mysli si co chces :wink:
Se taky nenechate nachytat co? :lol:
Wastegate vs. pop-off ? :lol: Jeste zacni tvrdit, ze EGR je pro prepousteni tlaku ze sani rovnou do vejfuku :D :D :D
:lol: vole:) EGR je vec ktera je uplne na hovno, zaslepit, napajet odpory a dohaje s tim... Recirkulace spalin... by me zajimalo kdo to vymyslel :(

Napsal: 08 čer 2006 12:09
od rozumik
sejki píše:
Beaver píše:
sejki píše: Se taky nenechate nachytat co? :lol:
Wastegate vs. pop-off ? :lol: Jeste zacni tvrdit, ze EGR je pro prepousteni tlaku ze sani rovnou do vejfuku :D :D :D
:lol: vole:) EGR je vec ktera je uplne na hovno, zaslepit, napajet odpory a dohaje s tim... Recirkulace spalin... by me zajimalo kdo to vymyslel :(
urcite nekdo kdo volil zelene :lol:

Napsal: 08 čer 2006 12:12
od sejki
rozumik píše:
sejki píše:
Beaver píše: Wastegate vs. pop-off ? :lol: Jeste zacni tvrdit, ze EGR je pro prepousteni tlaku ze sani rovnou do vejfuku :D :D :D
:lol: vole:) EGR je vec ktera je uplne na hovno, zaslepit, napajet odpory a dohaje s tim... Recirkulace spalin... by me zajimalo kdo to vymyslel :(
urcite nekdo kdo volil zelene :lol:
:smich2:

Ja musel volit ODS

Napsal: 08 čer 2006 12:16
od rozumik
sejki píše:
rozumik píše:
urcite nekdo kdo volil zelene :lol:
:smich2:

Ja musel volit ODS
Taky nad tebou stala maminka? :smich:

Napsal: 08 čer 2006 12:17
od Beaver
Ackoliv pokud vysokej tlak turba znici nebo profukuje ten EGR ventil, tak to tak funguje - plnici tlak utika do laufu. Nicmene jelikoz primarne to ma proudit opacne, tak jsem neodolal a rejpnul si :D

Mimochodem, kdyz uz jsme u tech terminu, zapomnel jsem, co to je CHRA (pojem pouzivany u turbodmychadel).

Ale je fakt, ze na forum (o xchatu nemluve...) chodi dost lidi, co ziji v domeni, ze jsou "tuneri" a pritom neznaji zakladni pojmy, neumi vymontovat svicky (a pokud ano, nepoznaji na nich co se deje s motorem) apod.

Napsal: 08 čer 2006 12:21
od rozumik
CHRA: center housing rotating assembly

Napsal: 08 čer 2006 12:29
od Taboo
Pop-off valve je nezavisly pojistny ventil urceny ke snizeni tlaku v intake manifoldu v pripade selhani wastegate turba anebo MBC/EBC, ktery wastegate ovlada (pripadene selhani systemu jineho zpusobu regulace tlaku turba). Jeho konstrukce je podobna blow-off ventilu, ale spoleha se vetsinou - z duvodu jednoduchosti a spolehlivosti - jen na (vetsinou nastavitelny) tlak vnitrni pruziny. Vetsina pruzinovych MBC pracuje vpodstate na principu pop-off ventilu. Pop-off valve je proste uplne stejne pojistne zarizeni jako na kazdem air compressoru anebo vodnim boileru, ale na tovarnich autech se v dnesni dobe casto nepouziva. Vetsina turbo vozu ma v dnesni dobe nekolik fail-safe zarizeni - at uz mechanickych anebo elektronickych.
Blow-off ventil naopak pracuje na principu vyvazenosti/nevyvazenosti tlaku v potrubi turba a intake manifoldu (jehoz tlak/podtlak je posilan do utesnene komory toho blow-off ventilu) a jeho hlavnim ukolem je vypusteni vzduchu z potrubi po uzavreni klapky sani a zabranit tak poskozeni turba. Tvrdost (mnohdy nastavitelna) pomocne pruziny a pomer ploch membrany komory a samotneho ventilu vystaveneho tlaku v potrubi pote urcuji hranici otevreni ventilu pri podtlaku v intake manifoldu a soucasne schopnost drzet tlak v potrubi. V mnoha pripadech blow-off ventily castecne plni i funkci pop-off ventilu tim, ze pri zvyseni tlaku v potrubi nad jistou hranici zacne dochazet k jejich netesnosti. V tomto aspektu je samotny design blow-off ventilu o dost slozitejsi, protoze mechanicky blow-off ventil je principalne ve sve podstate jen velice nedokonale zarizeni. Samozrejme, vystup blow-off ventilu muze byt pote zapojen zpet pred turbo anebo jen vypusten do atmosfery, coz je dano konfiguraci systemu mereni vstupniho vzduchu.
:wink:

Re: Rozdíl mezi blow a pop off?

Napsal: 08 čer 2006 12:53
od MarauderZ28
jelikož mám kompresor volím osobně - blow job ...

Re: Rozdíl mezi blow a pop off?

Napsal: 08 čer 2006 13:01
od Tom_
MarauderZ28 píše:jelikož mám kompresor volím osobně - blow job ...
:smich: :smich: :smich: :smich: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2: :smich2:

Napsal: 08 čer 2006 13:56
od sejki
rozumik píše:
sejki píše:
rozumik píše:
urcite nekdo kdo volil zelene :lol:
:smich2:

Ja musel volit ODS
Taky nad tebou stala maminka? :smich:
Proc maminka? Kdybych nepodnikal volim zeleny....