Stránka 1 z 2
Kde v čr assembly lube ?
Napsal: 10 čer 2006 22:45
od MarauderZ28
Napsal: 11 čer 2006 10:34
od sejki
K cemu to je dobry?
Napsal: 11 čer 2006 10:58
od BlackHole
sejki píše:K cemu to je dobry?
Aha tak to jsem se brutálně seknul

Re: Kde v čr assembly lube ?
Napsal: 11 čer 2006 11:03
od MarauderZ28
mno je to na to když sestavuješ motor aby neběžel naprázdno než natáhne olej ...
Napsal: 11 čer 2006 11:10
od rozumik
az to zjistis tak mi dej vedet prosim, tez me to zajima

Re: Kde v čr assembly lube ?
Napsal: 11 čer 2006 12:21
od Beaver
MarauderZ28 píše:mno je to na to když sestavuješ motor aby neběžel naprázdno než natáhne olej ...
1. když skládáš motor, tak některý díly by se měly rovnou potřít olejem, aby se na sebe neskládaly na sucho.
2. složenej motor (což jsem dělal i já) je dobrý několikrát protočit startérem s odpojeným zapalováním a vstřikem benzínu, cca 6 desetisekundových "startování" by mohlo stačit k tomu, aby se natáhnul olej všude tam, kde je potřeba a písty nemlátily na sucho do válců apod.
Re: Kde v čr assembly lube ?
Napsal: 11 čer 2006 12:39
od Taboo
Beaver píše:MarauderZ28 píše:mno je to na to když sestavuješ motor aby neběžel naprázdno než natáhne olej ...
1. když skládáš motor, tak některý díly by se měly rovnou potřít olejem, aby se na sebe neskládaly na sucho.
2. složenej motor (což jsem dělal i já) je dobrý několikrát protočit startérem s odpojeným zapalováním a vstřikem benzínu, cca 6 desetisekundových "startování" by mohlo stačit k tomu, aby se natáhnul olej všude tam, kde je potřeba a písty nemlátily na sucho do válců apod.
S prominutim, obe dve rady nejsou moc dobre. Hlavne ta druha je velice spatna...
To Marauder: Excellent choice

. Pokud budes kupovat tu Royal Purple assembly lube z USA, kup taky ten olej. Ten Royal Purple a Amsoil jsou jedny z nejlepsich oleju...

Re: Kde v čr assembly lube ?
Napsal: 11 čer 2006 13:59
od MarauderZ28
díkas díkas

jinak třeba co sem nevěděl, že příkladně závity i ty místa kde se stýká hlava šroubu s podkladem (třeba šrouby ojničních ložisek) se maj natřít olejem aby když se to pak dotahuje na moment byl všude úplně rovnoměrnej - sem se teda včera dočetl ...
Re: Kde v čr assembly lube ?
Napsal: 11 čer 2006 14:02
od Idaho
MarauderZ28 píše:díkas díkas

jinak třeba co sem nevěděl, že příkladně závity i ty místa kde se stýká hlava šroubu s podkladem (třeba šrouby ojničních ložisek) se maj natřít olejem aby když se to pak dotahuje na moment byl všude úplně rovnoměrnej - sem se teda včera dočetl ...
to Maro dělám, sice nevím proč, porste mi to připadalo dobré, každej kdo mne to vidí dělat si tuká na čelo
dík ted mám zduvodnění

Začal jsem to dělat když mi se sadou ARP hlavových šroubu přišla spešl vazelína s poznámkou že před utahováním se maj namazat - bez zduvodnění ?:(
Re: Kde v čr assembly lube ?
Napsal: 11 čer 2006 15:29
od MarAt
ARP moly lube je na hlavový šrouby základ sdamozřejmě

Napsal: 11 čer 2006 18:09
od suskyin
to je to o tolik lepší jak olej?

Napsal: 11 čer 2006 19:12
od MarauderZ28
suskyin píše:to je to o tolik lepší jak olej?

jak lepší jak olej ? je to tuhý takže to nezteče ne ?
Napsal: 11 čer 2006 19:54
od suskyin

dobre, ale pak by stacila vazelina... a stejne, že by ten olej stekl a zustalo to suchy

mozna pokud se to sklada dyl, nevim docela by me zajimal nejakej "dobrej" postup pří znovuskládání a oživování motoru,traduje se lecos

(viz Beaver)
Napsal: 11 čer 2006 20:04
od barbucha
Mě teď zbyde jedno malý balení od Microlonu který už nebudu potřebovat. Kdybys měl zájem tak dej vědět, ale nevím jestli to na v8 vystačí

Napsal: 11 čer 2006 20:06
od rozumik
barbucha píše:Mě teď zbyde jedno malý balení od Microlonu který už nebudu potřebovat. Kdybys měl zájem tak dej vědět, ale nevím jestli to na v8 vystačí

ja bych kdyztak zajem mel

Napsal: 11 čer 2006 20:25
od barbucha
rozumik píše:barbucha píše:Mě teď zbyde jedno malý balení od Microlonu který už nebudu potřebovat. Kdybys měl zájem tak dej vědět, ale nevím jestli to na v8 vystačí

ja bych kdyztak zajem mel

Mělo by to teď dorazit s příští zásilkou tak pak dám vědět
Napsal: 11 čer 2006 21:25
od sejki
BlackHole píše:sejki píše:K cemu to je dobry?
Aha tak to jsem se brutálně seknul

coze?
Napsal: 11 čer 2006 21:37
od MarauderZ28
suskyin píše:
dobre, ale pak by stacila vazelina... a stejne, že by ten olej stekl a zustalo to suchy

mozna pokud se to sklada dyl, nevim docela by me zajimal nejakej "dobrej" postup pří znovuskládání a oživování motoru,traduje se lecos

(viz Beaver)
normální vazelína není dělaná aby se pak smísila s olejem a hlavně nemá potřebný vlastnosti a jinak olej Ti uteče během několika vteřin nevím zda za to stihneš sestavit a oživit motor ...
Napsal: 11 čer 2006 21:54
od kentoya
no nevím jak se to jmenuje, ale existuje nějakej motorovej olej s molybden sulfidem, kdesi doma zbytek mám a ten používám při kompletaci motoru, a proč, mso2 se za druhé světové přidával do leteckých motorů a to proto, že když vytekl olej po průstřelu vany, tak to letadlo bylo schopno ještě pěknou chvíli letět, tudíž ten mso2, udržel delší dobu motor v chodu než se zadřel a proto ho používám na sestavení (složení) motoru a problémy zatím nemám
co na to taboo jako profík
Napsal: 11 čer 2006 22:12
od suskyin
Mo2S byva v povolovačích
To Marauder: Tak jo, presvedcils me. Ale že ten olej vyteče za pár vteřin.... (takže motor co stojí třeba tyden pak staruju na sucho....?)
Re: Kde v čr assembly lube ?
Napsal: 11 čer 2006 22:51
od MarauderZ28
když auto stojí tak olej cesty sou s ním naplněny zatímco když ho složíš olej nikde není a než tam doteče je pozdě ..
Napsal: 11 čer 2006 22:56
od kentoya
ano mso2 je mimo jiné i v povolovačích, ale to není motorový olej a tím bych to nezkoušel
Napsal: 12 čer 2006 00:42
od Taboo
suskyin píše:
dobre, ale pak by stacila vazelina... a stejne, že by ten olej stekl a zustalo to suchy

mozna pokud se to sklada dyl, nevim docela by me zajimal nejakej "dobrej" postup pří znovuskládání a oživování motoru,traduje se lecos

(viz Beaver)
O tom byly napsany cele tluste knihy... Nekolik malo chytrosti

:
Pri skladani potrete ozubene kola olejove pumpy jen jemnym nanosem assembly lube, pak ji celou zalijte olejem. Pokud tam nacpete te assembly lube hodne, ta lube muze docasne castecne ucpat olejovy filtr a snizit jeho prutok. Pred instalaci olejoveho filtru (v konecne fazi) ho taky naplnte co nejvic olejem. Loziska klikove hridele, ojnic a pripadne vacek (pokud ten motor loziska vacek ma) ulozte vzdy do bloku nasucho. Az pote je potrete assembly lube - pred ulozenim klikove hridele, ojnic a vacek. Samozrejme, assembly lube se dava na vsechny ostatni pohybujici se komponenty jako ventily, rockers, lifters, etc. Co se tyce kritickych sroubu - jako sroubu klikove hridele, ojnic anebo hlavy, pouzijte jen lube anebo olej predepsanym jejich vyrobcem, protoze rozdilna viskozita ruznych oleju a lube zkresluje utahovaci kroutici moment (coz je ten hlavni duvod, proc treba ARP srouby musi byt utahovany jen s tou ARP lube). Pred konecnym nalitim oleje do motoru sundejte viko ventilu (= nainstalujte ho uplne jako posledni) a polijte jim vacky, rockers a lifters. NIKDY netocte motor starterem (s odpojenou ECU) jen proto, "aby jste dostali olej do celeho motoru pred jeho spustenim". Zadny starter nedokaze tocit tim motorem dostatecne rychle na to, aby se dosahlo potrebneho tlaku k vytazeni oleje z olejove vany az do hlavy. Jedine, co tim dosahnete je predcasne setreni toho filmu assembly lube, ktery jste predtim tak pracne nanesly na vacky a ostatni komponenty. U starsich V8 motoru je mozno tocit olejovou pumpu elektrickou vrtackou (pred instalaci distributoru) - a dostat tak olej do celeho motoru, ale u modernich motoru, kde je olejova pumpa pohanena vetsinou rozvodovym remenem se to neda - bez toho, aby se ten remen docasne sundal (anebo nainstaloval jako posledni). Hned po spusteni motoru ho nikdy nenechejte okamzite bezet ve volnobehu, nehrajte si s nastavenim otacek a predstihu zapalovani, etc. Naopak, po prvnim spusteni motoru ho okamzite privedte do nejakych 3000 RPM - plynule, ale behem nekolika malo sekund. Necekejte ani na to, "az se motor zahreje" (pokud nemrzne, nalijte do neho jen teplou vodu). Duvodem je casove okno, protoze ta assembly lube nebude na tech vackach a ostatnich komponentech navzdy a vsechny diry privodu oleje, lifters, etc. jsou suche a musi se naplnit co nejdrive, aby se dosahlo potrebneho tlaku oleje. Nechte ten motor bezet v 3000 RPM nejakych 10-15 minut, pote kolisejte s otackami nekde mezi 1000 a 3000 RPM po nejakych dalsich 10 minut aby jste zmenou tlaku oleje vypudili vsechny vzduchove bubliny v lifters. Behem toho casu nezhasnete motor jen proto, ze nekde neco trochu tece. To se opravi pozdeji. Zhasnete motor jen pokud nemate dostatecny tlak oleje anebo kdyz se ten motor zacne prehrivat (= sledujte neustale budiky). Pokud je vse OK, nechte otacky spadnout, nastavte predstih zapalovani a otacky volnobehu, pote zhasnete motor, vylejte olej dokud je stale jeste horky, opravte vsechno co teklo, vymente olejovy filtr, nalijte novy olej a jedte ten motor zajet - tvrde (kdy stridate rostouci casove periody stale rostouci zateze s chladicimi periodama). U toho samotneho zabehu jde opet zase o casove okno (= ne pocet ujetych mil), po jehoz uplynuti ten motor uz lepsi nebude. Proto se s tim motorem nemazlete.
To kentoya:
Presne slozeni assembly lube kazde firmy je samozrejme prisne utajeno, ale vetsina pouziva nejaky druh molybdenum a polymery. Jedno z "tajemstvi" mnohych stavitelu motoru je pouziti obycejneho WD-40 na steny valcu pri stavbe motoru namisto oleje.

Napsal: 12 čer 2006 08:09
od Krosmen
uf.....
ještě jen takovýto dotaz....motor bude delší dobu stát cca půl roku bez pohybu.....respektive celý auto....něl bych ho nějak "zazimovat"?????

Napsal: 12 čer 2006 09:04
od suskyin
dik taboo

Napsal: 12 čer 2006 15:59
od sejki
Krosmen píše:uf.....
ještě jen takovýto dotaz....motor bude delší dobu stát cca půl roku bez pohybu.....respektive celý auto....něl bych ho nějak "zazimovat"?????

Nasad mu na hrnky zimni cepice a mas zazimovano

Napsal: 12 čer 2006 20:27
od kentoya
taboo dík za nějaké novinky a potvrzení mého postupu, ty novinky byly celkem důležité a podnětné
Napsal: 18 čer 2006 12:31
od Beaver
Taboo píše:NIKDY netocte motor starterem (s odpojenou ECU) jen proto, "aby jste dostali olej do celeho motoru pred jeho spustenim". Zadny starter nedokaze tocit tim motorem dostatecne rychle na to, aby se dosahlo potrebneho tlaku k vytazeni oleje z olejove vany az do hlavy.
Hrome...

Ale startér udělá plus mínus otáčky blízký volnoběhu, ne ?
Re: Kde v čr assembly lube ?
Napsal: 18 čer 2006 12:41
od JonnY
ja tomu nerozumiem, ale mam taky pocit, ze som niekde cital ze starter toci tak 300-500rpm...
Napsal: 18 čer 2006 17:03
od Taboo
Krosmen píše:uf.....
ještě jen takovýto dotaz....motor bude delší dobu stát cca půl roku bez pohybu.....respektive celý auto....něl bych ho nějak "zazimovat"?????

Snad jen vytahnout zapalovaci svicky, nastrikat do valcu trochu WD-40 (pote ty svicky opet nainstalovat) - aby ty valce nerezavely a dostat z nadrze vsechen benzin (u tve DSM jen nainstaluj delsi hadici na FPR [kterou pak povedes do nejake nadoby] - namisto te, ktera vede zpet do nadrze a zapni palivove cerpadlo pres konektor na "main harness" [u firewall na strane spolujezdce. Ty konektory tam jsou dva: jeden pro timing adjustment a jeden pro to palivove cerpadlo, check the manual]

).
Beaver píše:Taboo píše:NIKDY netocte motor starterem (s odpojenou ECU) jen proto, "aby jste dostali olej do celeho motoru pred jeho spustenim". Zadny starter nedokaze tocit tim motorem dostatecne rychle na to, aby se dosahlo potrebneho tlaku k vytazeni oleje z olejove vany az do hlavy.
Hrome...

Ale startér udělá plus mínus otáčky blízký volnoběhu, ne ?
Typicky starter toci motorem jen okolo 200 RPM. I kdyby jim tocil typickymi otackami volnobehu (okolo 750 RPM), tak by to trvalo velice dlouho dostat ten olej do hlavy. Drzeni toho motoru v otackach volnobehu hned po startu je jednou z dalsich chyb, kterych se hodne lidi dopousti. Olej se da ale pred prvnim spustenim do motoru dostat pres olejovy regulator (vetsinou umisteny v hlave motoru). Nekteri lidi taky vyplni olejem main gallery pred instalaci "front case" anebo olejoveho filtru (coz je jednodussi) - aby dostali olej co nejdrive ke klikove hrideli a ojnicim, ale nejdulezitejsi je naplneni olejoveho filtru pred instalaci. Proste, cim vic oleje dokaze clovek dostat do motoru bez toho, aby jim pred spustenim zbytecne tocil (a setrel tak castecne tu assembly lube na loziskach kliky, ojnic a vacek), tim lepe (protoze ten motor se nemusi vzdy podarit spustit na prvni otoceni).