kompresní poměr
Napsal: 20 čer 2006 12:20
Co si myslíte o kompresním poměru 8,5:1 u turbomotoru?????Neni to příliš moc??????Vydrží to vůbec motor?????
Největší forum o tuningu na českém internetu
./forum/
jenže on má turbovej motor já bohužel atmosferu...kde je komprese deset,dokážu ji stáhnout na 8,5 míň nee proto se ptám....trubovej motor má mít 8:1honza 2.0 16v píše:tohle bych zatím neřešil.. marcel taky fouká dost, a hlavně při stejným tlaku větší množství, a s kompresí si myslím nemá nic dělanýho...
DĚKUJI VYŘEŠENO!!!Taboo píše:I presto, ze staticka komprese sama o sobe moc neznamena, obecne uznavany nazor je, ze vse do 9:1 je na normalni benzin prijatelne. Identicky motor s nizsi kompresi dosahne detonacniho limit pozdeji (a proto muze disponovat vyssim maximalnim vykonem), ale to za cenu nizsiho krouticiho momentu off boost, nez stejny motor s vyssi kompresi. Obecne by se teda dalo rici, ze pro maximalni vykon bez ohledu na driveability by se mela volit nizsi komprese a naopak. 8.5:1 je vetsinou ale dobry kompromis.
jj to co naměříš pneumatickým měřákem ve válci je opravdu něco jinýhomartin píše:Myslím si správně že kompresní poměr je objem spalované směsy před stlačením a po stlačení? A že tlak co naměřím ve válcích v Bar je něco uplně jiného?
kompresní tlak se pohyboval v rozmezí 14-14,2 a to je na turbovej motor dost....mělo by tam bejt okolo desíti max dle výrobce....takže motor bast,turbový svody vzduchu ale jinak je to neturbo.....honza 2.0 16v píše:to už si zjistil to že máš atmosféru, nebo počítáš s nejhorším?
To ale neni nic se směsí....je to pomněr dvou komor k sobě objem válce=1 ku objemu spalovacího prostoru 10martin píše:jasně takže jednoduše řečeno poměr směsy když je píst v dolní/horní úvrati.
Krosmen píše:Co si myslíte o kompresním poměru 8,5:1 u turbomotoru?????Neni to příliš moc??????Vydrží to vůbec motor?????
14-14,2? ja myslel se horni limit u NA je okolo 12, pokud vynechame C16 a podobny vodickyKrosmen píše:kompresní tlak se pohyboval v rozmezí 14-14,2 a to je na turbovej motor dost....mělo by tam bejt okolo desíti max dle výrobce....takže motor bast,turbový svody vzduchu ale jinak je to neturbo.....honza 2.0 16v píše:to už si zjistil to že máš atmosféru, nebo počítáš s nejhorším?
Zjišťoval sem všechny odlišnosti obou motorů a jedinej rozdíl je v kompresi=v pístech.....
Sériovej poměr u RB26 je 8.7:1 a původně jsem nechtěl o moc nižší. Ale těch 8.1 bylo doporučeno přímo od Tomei vzhledem k turbu a dalším věcem. Jinak co jsem koukal na různě upravený RB, tak poměr 8.5 se běžně používá u 500-600ps motorů s 1.5Bar přeplňováním, takže by snad měl bejt ok i u tebeKrosmen píše:v origu je turbovej pomněr 8:1......Takže lehlé zvýšení z mé strany bych viděl jako pozitivněji v době kdy turbo nefouká....nevim koli má sky v serii ale myslim že ty tam budeš foukat dost na to aby si s kompresí šel dolu............
Já budu určitě tlačit víc jak 1.5, ale jak se ten motor bude přesně chovat netuším. Záleží taky jak se to namapuje. Vačky budu mít 280 s 10.8 zdvihem a odhaduju že plnej boost dosáhnu něco pod 5000 ot/min a lehce ho udržím přes 8500. Jak jsem říkal, nemám ponětí jak to pojede a nechci kecatKrosmen píše:hm..... 1,5 BAR...............kurnik to bude kopanec dozat až to u tý Tvý čtyřkolky zafouká.......
V kolika otáčkách by mnělo zatahovat turbo???,Asi to nebude zrovna málo.............
Takto se to ale neda v zadnem pripade zevseobecnovat. Motor s 10:1 statickou kompresi muze mit vyssi hranici detonacniho limitu a vyssi potencial maximalniho dosazitelneho vykonu, nez rozdilny motor stejneho objemu s komresi 8:1. Staticka komprese sama o sobe opravdu moc neznamena - a samotny tlak turba uz vubec ne. Muj motor ma statickou kompresi 8.8:1 - a s tlakem turba nad 2 Bar pres 800 HP (a vubec nic to neznamena). Hodne (vpodstate vetsina) zalezi na samotnem lazeni...barbucha píše:Jinak co jsem koukal na různě upravený RB, tak poměr 8.5 se běžně používá u 500-600ps motorů s 1.5Bar přeplňováním, takže by snad měl bejt ok i u tebe
Máš už to vlastně komplet hotový, nebo toho plánuješ víc?Placenta píše:ja mam 8.5 : 1 a pohoda, doporucil mi Tabbo
Kompresni tlak a ne kompresni pomer.... Precti si to jeste jednourozumik píše:14-14,2? ja myslel se horni limit u NA je okolo 12, pokud vynechame C16 a podobny vodickyKrosmen píše:kompresní tlak se pohyboval v rozmezí 14-14,2 a to je na turbovej motor dost....mělo by tam bejt okolo desíti max dle výrobce....takže motor bast,turbový svody vzduchu ale jinak je to neturbo.....honza 2.0 16v píše:to už si zjistil to že máš atmosféru, nebo počítáš s nejhorším?
Zjišťoval sem všechny odlišnosti obou motorů a jedinej rozdíl je v kompresi=v pístech.....tak nevim, fakt 14:1?
na to ocni bych uz fakt mel zajitsejki píše:Kompresni tlak a ne kompresni pomer.... Precti si to jeste jednourozumik píše:14-14,2? ja myslel se horni limit u NA je okolo 12, pokud vynechame C16 a podobny vodickyKrosmen píše: kompresní tlak se pohyboval v rozmezí 14-14,2 a to je na turbovej motor dost....mělo by tam bejt okolo desíti max dle výrobce....takže motor bast,turbový svody vzduchu ale jinak je to neturbo.....
Zjišťoval sem všechny odlišnosti obou motorů a jedinej rozdíl je v kompresi=v pístech.....tak nevim, fakt 14:1?
Takže záleží na daným motoru? A myslíš třeba že poměr 8.1 je spíš na jistotu nebo u motoru jako je rb26 by nešlo s vyšší kompresí dosáhnout bezpečně vysokýho výkonu a to z jakoukoli mapou? na druhou stranu už to budu mít hotový, takže je pozdě něco měnit. Ale spíš mě zajímá jestli šlo jít jinou cestouTaboo píše:Takto se to ale neda v zadnem pripade zevseobecnovat. Motor s 10:1 statickou kompresi muze mit vyssi hranici detonacniho limitu a vyssi potencial maximalniho dosazitelneho vykonu, nez rozdilny motor stejneho objemu s komresi 8:1. Staticka komprese sama o sobe opravdu moc neznamena - a samotny tlak turba uz vubec ne. Muj motor ma statickou kompresi 8.8:1 - a s tlakem turba nad 2 Bar pres 800 HP (a vubec nic to neznamena). Hodne (vpodstate vetsina) zalezi na samotnem lazeni...barbucha píše:Jinak co jsem koukal na různě upravený RB, tak poměr 8.5 se běžně používá u 500-600ps motorů s 1.5Bar přeplňováním, takže by snad měl bejt ok i u tebe
Vzdycky jde jit jinou cestou, otazka je zda-li o ni vis...barbucha píše:Takže záleží na daným motoru? A myslíš třeba že poměr 8.1 je spíš na jistotu nebo u motoru jako je rb26 by nešlo s vyšší kompresí dosáhnout bezpečně vysokýho výkonu a to z jakoukoli mapou? na druhou stranu už to budu mít hotový, takže je pozdě něco měnit. Ale spíš mě zajímá jestli šlo jít jinou cestouTaboo píše:Takto se to ale neda v zadnem pripade zevseobecnovat. Motor s 10:1 statickou kompresi muze mit vyssi hranici detonacniho limitu a vyssi potencial maximalniho dosazitelneho vykonu, nez rozdilny motor stejneho objemu s komresi 8:1. Staticka komprese sama o sobe opravdu moc neznamena - a samotny tlak turba uz vubec ne. Muj motor ma statickou kompresi 8.8:1 - a s tlakem turba nad 2 Bar pres 800 HP (a vubec nic to neznamena). Hodne (vpodstate vetsina) zalezi na samotnem lazeni...barbucha píše:Jinak co jsem koukal na různě upravený RB, tak poměr 8.5 se běžně používá u 500-600ps motorů s 1.5Bar přeplňováním, takže by snad měl bejt ok i u tebe
Nad vstřikováním vody jsem uvažoval, ale zase se mi nechce bejt závislej na neustálým dolejvání destilky. Ale vysokooktanovej benzín, chladič paliva, vhodně zvolený svíčky a kvalitní IC určitě taky pomůžou. A pak někoho kdo mi vykouzlí perfektní mapuMarAt píše:Už mi to nedá.Kompresní poměr je jen jeden z mnoha faktorů,které ovlivňují detonační limit daného spalovacího procesu. Statický kompresní poměr je sice často udávanou veličinou,ale to především proto,že lze poměrně snadno měnit a tak jeho změna bývá mnohdy jediný zásah do motoru za účelem oddálení detonačního limitu a potažmo navýšení výkonu.Antidenotonačních opatření je však několik a i při zachování vysokého statického kompresního poměru lze posunout detonaci o mnohem dále než jeho jeho byť i rapidním snížením. Ne každý má ale takové znalosti o chování materiálů aby navařováním upravoval tvar spalovací komory,jak si to může dovolit třeba Taboo,nicméně např. vodní vstřikování, nebo dobře vyladěné zapalování je i u nás poměrně dostupné
Ano, kazdy motor je v tomto jiny - a jeho komprese je jen jednim z parametru, ktere ovlivnuji jeho detonacni limit. Staticky kompresni pomer je ale vpodstate nedulezity, protoze dynamicka komprese je pote ovlivnena casovanim vacek (takze treba dva stejne motory s rozdilnou statickou kompresi a rozdilnimi vackami [anebo jejich casovanim] mohou mit tu samou dynamickou kompresi a priblizne stejny detonacni limit.barbucha píše:Takže záleží na daným motoru? A myslíš třeba že poměr 8.1 je spíš na jistotu nebo u motoru jako je rb26 by nešlo s vyšší kompresí dosáhnout bezpečně vysokýho výkonu a to z jakoukoli mapou? na druhou stranu už to budu mít hotový, takže je pozdě něco měnit. Ale spíš mě zajímá jestli šlo jít jinou cestou
Takže to znamená že u mýho motoru komp. poměr 8.1 ponechá větší prostor pro naladění na relativně vysokej výkon při zachování bezpečnosti, ale při dokonalým odladění bych dosáhl vyššího výkonu i s poměrem třeba 9 nicméně pohyboval bych se na hraně a jediná chybka by mohla být konečná? Já se nejdřív obával že těch 8.1 je hrozně málo, ale snad to bude OK. Navíc lidi co to stavějí mají zkušenosti, tak asi ví co dělají. Tak díkTaboo píše:Ano, kazdy motor je v tomto jiny - a jeho komprese je jen jednim z parametru, ktere ovlivnuji jeho detonacni limit. Staticky kompresni pomer je ale vpodstate nedulezity, protoze dynamicka komprese je pote ovlivnena casovanim vacek (takze treba dva stejne motory s rozdilnou statickou kompresi a rozdilnimi vackami [anebo jejich casovanim] mohou mit tu samou dynamickou kompresi a priblizne stejny detonacni limit.barbucha píše:Takže záleží na daným motoru? A myslíš třeba že poměr 8.1 je spíš na jistotu nebo u motoru jako je rb26 by nešlo s vyšší kompresí dosáhnout bezpečně vysokýho výkonu a to z jakoukoli mapou? na druhou stranu už to budu mít hotový, takže je pozdě něco měnit. Ale spíš mě zajímá jestli šlo jít jinou cestou
Pokud clovek ladi ten motor pro maximalni vykon, kompresni pomer 8.1:1 neni o nic "bezpecnejsi", nez treba 8.7:1. Naopak, s cim vyssimi maximalnimi tlaky ve valcich v motoru daneho objemu clovek pracuje, tim mene mista na omyl tam je - coz se da vpodstate prelozit tak, ze bez ohledu na kompresni pomer anebo dynamickou kompresi, cim vyssi vykon z motoru daneho objemu clovek dostava pomoci preplnovani, tim vice se pohybuje na tenkem lede - s narustem maximalnich tlaku ve valcich, ktere jsou k dosazeni toho vykonu potrebne. Motor s maximalnim tlakem ve valcich 2000 psi muze prezit kratkodobou detonaci, kdy ty tlakove vlny prevysuji 4000 psi, bez poskozeni. Ale i slaba detonace v motoru s maximalnimi tlaky ve valcich treba nad 3000 psi muze mit katastrofalni nasledky v podobe zniceni noveho motoru behem nekolika malo sekund. Proste, cim dale s tim clovek jde, tim vice zkusenosti musi mit, protoze musi vedet naprosto presne co a proc tam v tech mapach neco dela. Tam neni proste misto na nejake experimentovani a dohady.
A jestli slo jit jinou cestou? Jiste, ale z hlediska lazeni pro maximalni vykon ne v ramci bezpecnosti. Tim myslim, ze motor s kompresnim pomerem 7:1 umi detonovat a znicit pisty a loziska ojnic stejne tak dobre, jako motor s kompresi 10:1. Ten kompresni pomer pro tu detonaci vubec nic neznamena - a naopak, kazdy motor (s jakoukoliv kompresi) se da trochu podladit, tak, aby byl bezpecny.