turbonátor

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Mad Chick
Příspěvky: 276
Registrován: 06 črc 2005 22:49
Bydliště: Praha , Věk: 22

Příspěvek od Mad Chick »

Už se to tady před x měsícema řešilo :lol:
Ford Escort 1.6 XR3i 77KW/105Ps-6000ot/min, 138Nm-4800ot/min , ale od roku 88 jich už asi pár pochcípalo :wink:

Mad Chick
Příspěvky: 276
Registrován: 06 črc 2005 22:49
Bydliště: Praha , Věk: 22

Příspěvek od Mad Chick »

Aha tak teď sem si uvědomil, že tenkrát to byla ještě větší kravinka... bylo to poháněný elektricky :smich:
Ford Escort 1.6 XR3i 77KW/105Ps-6000ot/min, 138Nm-4800ot/min , ale od roku 88 jich už asi pár pochcípalo :wink:

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

jak vecsia? mensia. :D
vtedy to bolo aspon niecim pohanane. teraz je tam ta vrtulka len tak a pohana ju dobra vola :lol:

Uživatelský avatar
Komár 1981
Příspěvky: 1444
Registrován: 02 bře 2004 15:35
Bydliště: Praha - Čakovice

Re: turbonátor

Příspěvek od Komár 1981 »

Co nasadit tu vrtulku obracene, ze by jako vzduch z motoru odsavala?? No vzdyt motor jezdi na beznzin nebo naftu, ne? Kdo videl, ze by neco jezdilo na vzduch.. :lol: Kdyz to bude nasazeny opacne, odsaje to prebytecny vzduch, co tam zabira misto benzinu, ktereho logicky bude v motoru vic a lip to pojede, nee?

:: STSC :: Styling & Tuning Scene Czakowitze ::
::Stránky Komára 1981 o Škodě GarPid ZDE!
::

Obrázek

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: turbonátor

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 bře 2012 14:44, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Čistě teoreticky by to mohlo fungovat. To by ale ta vrtulka musela mít minimální tření v ložisku.
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: turbonátor

Příspěvek od JonnY »

Taboo píše:
Komár 1981 píše:Co nasadit tu vrtulku obracene, ze by jako vzduch z motoru odsavala?? No vzdyt motor jezdi na beznzin nebo naftu, ne? Kdo videl, ze by neco jezdilo na vzduch.. :lol: Kdyz to bude nasazeny opacne, odsaje to prebytecny vzduch, co tam zabira misto benzinu, ktereho logicky bude v motoru vic a lip to pojede, nee?

Podle tve "logiky" mam jeste lepsi napad... Co takhle uplne zablokovat to sani vzduchu a tlacit benzin z nadrze primo do intake manifoldu tak, aby se tam vubec zadny vzduch nedostal? Bez toho vzduchu by ten motor mel bezet uplne skvele, ne? :?


to bol vtiiiip :)

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 26 bře 2012 14:44, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43

Re: turbonátor

Příspěvek od semysak »

Taboo: kuk prosim do soukromych zprav

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Příspěvek od JonnY »

Taboo píše:...2.0L motor s 80% VE pri 10:1 AFR a 3000 RPM...


cize 3000l/min *0.8VE = 2400l/min
spravne?

ale co s AFR? :?

Uživatelský avatar
Komár 1981
Příspěvky: 1444
Registrován: 02 bře 2004 15:35
Bydliště: Praha - Čakovice

Re: turbonátor

Příspěvek od Komár 1981 »

Taboo píše:
Komár 1981 píše:Co nasadit tu vrtulku obracene, ze by jako vzduch z motoru odsavala?? No vzdyt motor jezdi na beznzin nebo naftu, ne? Kdo videl, ze by neco jezdilo na vzduch.. :lol: Kdyz to bude nasazeny opacne, odsaje to prebytecny vzduch, co tam zabira misto benzinu, ktereho logicky bude v motoru vic a lip to pojede, nee?

Podle tve "logiky" mam jeste lepsi napad... Co takhle uplne zablokovat to sani vzduchu a tlacit benzin z nadrze primo do intake manifoldu tak, aby se tam vubec zadny vzduch nedostal? Bez toho vzduchu by ten motor mel bezet uplne skvele, ne? :?
Taboo mas vyborny postrehy!!! Jeste me napadlo, co kdybychom tedy plnili motor jenom benzinem bez vzduchu a pro lepsi spaleni smesi pouzivali sirky misto svicek?? Schvalne trocha komari teorie:

1) stopkama si zmer, jak dlouho ti trva zapalit sirku...
2) a to same udelej se svickou... cas ti u svicky vyjde na 1000% procent delsi!!!!

A proc??? No kdyz chces zapalit svicku, musis nejdriv zapalit sirku a pak teprve svicku 8) :lol: Jako tuning bychom jeste mohli pouzit zapalovac, jenze i do toho potrebujeme benzit, takze by to zbytecne zvysovalo spotrebu... no nevim, co myslis??

:: STSC :: Styling & Tuning Scene Czakowitze ::
::Stránky Komára 1981 o Škodě GarPid ZDE!
::

Obrázek

Uživatelský avatar
Darkbug
Příspěvky: 160
Registrován: 14 dub 2006 11:05
Bydliště: Prague

Re: turbonátor

Příspěvek od Darkbug »

jako pripada me to jako diskuze jestli je EKONOMICTEJSI jezdit se zavrenym PICKupem nebo s otevrenou zadi??? Co te vic zbrzdi?? otevrena nebo zavrena zad?


s timhle zkusenosti nemam a podle zdravyho rozumu me to prijde vyhozeny 3k
Vectra B :D

JonnY
Příspěvky: 1424
Registrován: 19 led 2005 17:09

Re: turbonátor

Příspěvek od JonnY »

Darkbug píše:jako pripada me to jako diskuze jestli je EKONOMICTEJSI jezdit se zavrenym PICKupem nebo s otevrenou zadi??? Co te vic zbrzdi?? otevrena nebo zavrena zad?


cozeee?
na 95% je ekonomickejsia jazda s zavretou zadi.

volvo744
Příspěvky: 6
Registrován: 04 črc 2006 06:52
Bydliště: Kopřivnice

Blbost???

Příspěvek od volvo744 »

Ať si zodpoví každý sám!!!
Proč se leští sací kanály???
Proč musí být lopatky turbodmychadla přesně opracovány a vyváženy???
Proč se používají sportovní filtry???
Proč se používají blow of ventily???

Pokud si zodpovíte tyto otázky budete vědět jestli to fungovat může či nikoliv. :)
Volvo 744 B230ET 182k

Uživatelský avatar
milos
Příspěvky: 282
Registrován: 07 bře 2005 19:47
Bydliště: kousek od Prahy

Re: turbonátor

Příspěvek od milos »

tak kdo koukal na bořiče mýtů a kdo ne? já v podstatě náhodou jo - zkoušeli to a se zavřenou = ekonomičtější. Aerodynamika toho auta je vymyšlená pro zavřenej zadek :D
FordFusion ´04
FordFiesta RS1800 ´93
FordEscort mk2 ´76

Uživatelský avatar
Darkbug
Příspěvky: 160
Registrován: 14 dub 2006 11:05
Bydliště: Prague

Re: turbonátor

Příspěvek od Darkbug »

yeees :))) ale popravde kdybych to nevidel, tak bych byl za kokota :D
Vectra B :D

blázen
Příspěvky: 4642
Registrován: 21 lis 2005 17:21

Příspěvek od blázen »

no to je pěkná ptákovina a než se roztočí auto nepojede a když se přeřadí tak se zastaví a znova co :lol: a když se posere tak ji motor sežere
ted smrdím po naftě :-)

podporuji: http://www.neo2011.cz/

mcsow
Příspěvky: 190
Registrován: 29 kvě 2006 20:20
Bydliště: žatec

Re: turbonátor

Příspěvek od mcsow »

pochopil bych to jako reklamní trik napodobení blow off ventilů u turba, na verze bez truba kde blow off ventil člověk nepotřebuje tak na co vyhazovat 3000, jiank jsem to na 10. mimoni na pár autech vyděl
vw golf II 1.6 carb.
výškově stavitelnej podvozek
ATS CUP 195/50 R15
<a href="http://pomalu-a-vklidu.wz.cz"> pomalu-a-vklidu </a>

Uživatelský avatar
LuckyR
Příspěvky: 2621
Registrován: 09 čer 2005 22:34
Bydliště: Teď už Beroun

Příspěvek od LuckyR »

A spousta lidí, který neznaj tuning forum si to už koupilo, klasickej reklamní trik...
Španělští hřebci zemřeli..teď jezdím na německých konících
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

LuckyR píše:A spousta lidí, který neznaj tuning forum si to už koupilo, klasickej reklamní trik...


Já bych spíše řekl, že spousta lidí na TF si to už koupila. :roll:
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Uživatelský avatar
Fáboš
Moderátor
Příspěvky: 4047
Registrován: 07 kvě 2004 22:25
Bydliště: Praha

Příspěvek od Fáboš »

Anděl píše:
LuckyR píše:A spousta lidí, který neznaj tuning forum si to už koupilo, klasickej reklamní trik...


Já bych spíše řekl, že spousta lidí na TF si to už koupila. :roll:


ty to ještě nemáš? :shock:

to jseš hodně out..... :?: :lol:
bez špéry jak kretén a v naftě.....3er

[url]http://www.getphoto.cz

Velbloud
Příspěvky: 2230
Registrován: 01 dub 2004 17:03
Bydliště: Praha

Příspěvek od Velbloud »

Mno to bude ta samá "vzduchová turbína" co podobnou prodává Kolegáček a má myslím i TUV, ne? Tenkrát to schválně nechával testovat na Amogově Fabce a posílal to před a po na brzdu... a výsledek byl zvýšení výkonu o 0,5 PS a vyrovnání drobných odchylek v točivém momentu do roviny... Ovšem dle mého názoru bych to za ty prachy do auta nedával.. když už.. tak stejnou službu by mohl vyřešit vysokovýkoný větrák do počítače... a za stejnou cenu... ale myslím že jsou lepší věci jak zlepšit průběh točivého momentu...
Obrázek Corsa B Sport 1.4 16V (X14XE) - Hyundai Getz 1.5 16V CRDI VGT Champion

Anděl
Moderátor
Příspěvky: 2559
Registrován: 11 kvě 2005 22:27
Bydliště: Český Krumlov

Příspěvek od Anděl »

Velbloud píše:Mno to bude ta samá "vzduchová turbína" co podobnou prodává Kolegáček a má myslím i TUV, ne? Tenkrát to schválně nechával testovat na Amogově Fabce a posílal to před a po na brzdu... a výsledek byl zvýšení výkonu o 0,5 PS a vyrovnání drobných odchylek v točivém momentu do roviny... Ovšem dle mého názoru bych to za ty prachy do auta nedával.. když už.. tak stejnou službu by mohl vyřešit vysokovýkoný větrák do počítače... a za stejnou cenu... ale myslím že jsou lepší věci jak zlepšit průběh točivého momentu...


0,5 PS je spíše chyba měření. :D
Mitsubishi Eclipse GSX 4x4 turbo r.v 1992 - Prodám
Eagle Talon FWD turbo - Prodám
Škoda Felicia Pick-UP r.v. 2001 50kw
Honda VF 750C Magna 65kw

Velbloud
Příspěvky: 2230
Registrován: 01 dub 2004 17:03
Bydliště: Praha

Příspěvek od Velbloud »

bylo to tohle

Obrázek
Obrázek Corsa B Sport 1.4 16V (X14XE) - Hyundai Getz 1.5 16V CRDI VGT Champion

AdieuD
Příspěvky: 2531
Registrován: 27 črc 2006 16:26
Bydliště: V krabicce od T16

Re: turbonátor

Příspěvek od AdieuD »

uz jen ten nazev turbonator 8) uz jen ten stoji za to..

pamatuju si, jak jednou nas mistni tuner spekuloval jak nacpat vetracek z pocitace do svoji felicie.ani nevim, jak to dopadlo.. skoda.

Ale popravde jeste jsem tyhle veci nikdy v aute nevidela nainstalovane, nevim, kdo sit o kupuje :-D Stejne tak jako neznam nikoho, kdo by mel nejakou vec od Horsta Fuchse doma :lol:
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6521
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Mezi náma, těch "8 až 15 koní navíc" tam stejně vzniklo spíš díky odpojení baterie a tím pádem resetu ECU.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
reproboy
Příspěvky: 946
Registrován: 20 zář 2006 16:41
Bydliště: Vesnice

Příspěvek od reproboy »

kdo si mysli ze to pomuze tak je uplnej hlupak. Staci si zpocitat prutok vzduchu kterej potrebuje motor pri nejvyssich otackach a objemu a pak si zpocitat otacky tohodle vetracku. 60000ot je nesmysl, to uz je hnanej silou motoru a tim padem brzdi motor. Je to takovej restriktor sani, kterej snizuje vykon od 3000otacek vejs u takovyho 1.6l motoru :) do 3000 tam zene jemny vanek :) Zkuste nekdy dat pred box origos ruku a dejte plnej plyn. Box se skoro zkrouti a na ruce budete mit cucaka. A ted si to zkuste dat pred ten turbonator a garantuju vam, ze neucitite nic.

Selskej rozum, zadna veda.

Uživatelský avatar
semysak
Příspěvky: 733
Registrován: 10 led 2005 12:43

Re: turbonátor

Příspěvek od semysak »

ja i sestra mame v aute turbonator Mitsubishi TD04HL a funguje velice dobre, nechapu jak nekdo muze napsat ze nefunguje

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6521
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: turbonátor

Příspěvek od Beaver »

semysak píše:ja i sestra mame v aute turbonator Mitsubishi TD04HL a funguje velice dobre, nechapu jak nekdo muze napsat ze nefunguje


:lol: V tom případě musím doporučit i turbonátor HITACHI CT-26, ten taky není marnej :lol:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Mirek999
Moderátor
Příspěvky: 2331
Registrován: 28 pro 2004 17:40
Bydliště: Praha

Příspěvek od Mirek999 »

Strasna pikačovina :twisted:
Optimismus pramení z nedostatku informací :o)

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“