Stránka 1 z 1

Bloww Off vs. Wastegate

Napsal: 12 črc 2006 11:37
od Mosťa
Vím, že obě dvě tyto hračky mají podobný účinek, ale jde mi o nějaký zásadnější rozdíl (umístění,...).

Tedy asi tak: mám Punto GT s motorem 1.4 turbo, kde už je z továrny wastegate. Z několika stran je na mě tlak, ať k němu dám ještě i blow off ventil. Pomůže to něčemu, nebo utratím další peníze jen za hezký pocit z pískání? Abych pravdu řekl, moc se mi do toho nechce. Wastegate odfukuje hezky a nakonec každý přece nemusí hned vědět, co mám pod kapotou :D

Jestli se to tu už probíralo, tak sorry, v poslední době to nebylo a moc se mi nechce hledat :D Díky za vysvětlení.

Re: Bloww Off vs. Wastegate

Napsal: 12 črc 2006 11:41
od PJ
No spíš bych řek že pop-off plní podobnou funkci jako wastegate, slouzej jako pojistka ale obe na opacný straně. Wastgate ti přepoušít plyny okolo turba, aby nejelo víc než má a POV ti zase upouští natlakovanej vzduch pred motorem abys ho nepoškodil. no a BOV ten je umistenej stejne jako POV, ale je napojenej jeste pred klapku a odfoukne ti pri jejim zavreni aby se pak turbo mohlo snadnejs roztocit. A ted jestli sem neco napsal blbe tak me muzete ukamenovat, ale myslim ze uz se to tu psalo tolikrat ze bych to mel mit srovnaný :o)

Napsal: 12 črc 2006 11:41
od rozumik
blow-off a wg je uplne neco jineho.
muj nazor je, ze b-o ne, sice pekne piska a turbo se po prerazeni roztoci rychleji, ale za cenu kratkodobe bohate smesi..

Re: Bloww Off vs. Wastegate

Napsal: 12 črc 2006 11:54
od PJ
rozumi: no to uz zalezi na tom jestli je zapojeny jako otevreny nebo ne :wink:

Re: Bloww Off vs. Wastegate

Napsal: 12 črc 2006 12:00
od Idaho
BOV slouží k tomu aby se roztočené turbopo uzavření škrtící klapky nezastavilo a nemusel jsi ho znovu roztáčet. BOV jde zapojit tak že nikdo neví že ho tam máš - tlak přepouštíš zpet do systému za váhou vzduchu - už byl jendou změřen - tím z větší části eliminuješ i to co říká rozumík, ale mezinámi ta bohatá směs je tam po hodně málo cyklů takže v reálu se to na spotřebe neprojeví.

Efekt BOV je i takový že s etolik nenmáhá turbo ( zastavení a znovu roztočení ) - delší životnost a rychlejší reakce po přeřazení.
Projeví s eto kladne na každém turbo voze ( a za kladný projev neberu syčení :D )

Napsal: 12 črc 2006 12:07
od Idaho
Jinak WG ws BOV.
Je teřba si uvědomit že ač slouží ke společnému učelu, jendá se o dva samostatné okruhy které s eovlivnují nepřímo. WG slouží k tomu, že jakmile dosáhne turbo předepsaného plnícího tlaku tato "branka" se otevře a výfukové plyny nebojejich část mohou proudit aniž by více roztáčeli lopatky ve chvíli kd ydojde k poklesu tlaku v sání ( upustila příliš plynů ) se zas euzavře. WG není jen bezpečnostní ventil co se otevře jednou za čas, ona je hlavní regulační člen turba.

Zatímco BOV "vysí" na sací části a reaguje jak jsme pospal v předchozím přízpěvku..

Re: Bloww Off vs. Wastegate

Napsal: 12 črc 2006 12:10
od Idaho
jinak s eomlouvám za případné nepřesnosti, jsme amater co s esnaží vysvětlit amaterum svými slovy :D

Re: Bloww Off vs. Wastegate

Napsal: 12 črc 2006 12:19
od PJ
Idaho: takze sem to napsal dobre :o)

Napsal: 12 črc 2006 12:30
od Mosťa
Díky Idaho, už mi to do sebe začíná zapadat ;-)

Re: Bloww Off vs. Wastegate

Napsal: 12 črc 2006 12:56
od Idaho
PJ tys psal o POP of zatímco já o BOV - v tom se lišíme :D v podstatě jsi psal o něčem co nechtel slyšet, i když pravdivě :D

nakonec jsme to oba dali dohromady :D

Napsal: 12 črc 2006 13:40
od PhoB
Punto uz bude mit BOV v serii (plastovy BOSCH) podobne jako Uno. Ale vzhledem ke zuzeni kvuli funkcnosti toho obyc cloosed loop BOV bude funkcnost nizka.
Moje zkusenost s open loop BOV je, ze je to dobre jedine na to psoukani, pac nejaky citelny rozdil v nastupu turba po prerazeni jsem nepozoroval.
Muzes koupit aftermarket closed loop BOV a zamenit ho za stavajici + odstranit zuzeni, aby poradne fungoval a zaroven docilis toho ze nebude slyset(psoukani).

Napsal: 12 črc 2006 14:15
od Beaver
PhoB píše:Punto uz bude mit BOV v serii (plastovy BOSCH) podobne jako Uno. Ale vzhledem ke zuzeni kvuli funkcnosti toho obyc cloosed loop BOV bude funkcnost nizka.
Moje zkusenost s open loop BOV je, ze je to dobre jedine na to psoukani, pac nejaky citelny rozdil v nastupu turba po prerazeni jsem nepozoroval.
Muzes koupit aftermarket closed loop BOV a zamenit ho za stavajici + odstranit zuzeni, aby poradne fungoval a zaroven docilis toho ze nebude slyset(psoukani).
Pokud bude mít sportovní vzduchovej filtr, tak odfouknutí BOV slyšet bude, sice ne tak hlasitě, ale ten zvuk z toho sání zazní.

Jinak BOV s odfukem do atmosféry působí bohatou směs pouze u auta s AFM. U auta s MAP se žádná bohatá směs nekoná.

Napsal: 12 črc 2006 15:26
od Idaho
Beaver píše:
PhoB píše:Punto uz bude mit BOV v serii (plastovy BOSCH) podobne jako Uno. Ale vzhledem ke zuzeni kvuli funkcnosti toho obyc cloosed loop BOV bude funkcnost nizka.
Moje zkusenost s open loop BOV je, ze je to dobre jedine na to psoukani, pac nejaky citelny rozdil v nastupu turba po prerazeni jsem nepozoroval.
Muzes koupit aftermarket closed loop BOV a zamenit ho za stavajici + odstranit zuzeni, aby poradne fungoval a zaroven docilis toho ze nebude slyset(psoukani).
Pokud bude mít sportovní vzduchovej filtr, tak odfouknutí BOV slyšet bude, sice ne tak hlasitě, ale ten zvuk z toho sání zazní.

Jinak BOV s odfukem do atmosféry působí bohatou směs pouze u auta s AFM. U auta s MAP se žádná bohatá směs nekoná.
ha to jsme nevěděl .. dík..

Re: Bloww Off vs. Wastegate

Napsal: 12 črc 2006 15:30
od Idaho
ještš dotaz Closed Loop a Open Loop .. jedná se o odfukování ven nebo zpetr do vedení. ?? nebo to souvisí s něčím jiným??

Re: Bloww Off vs. Wastegate

Napsal: 12 črc 2006 15:38
od sejki
Idaho píše:ještš dotaz Closed Loop a Open Loop .. jedná se o odfukování ven nebo zpetr do vedení. ?? nebo to souvisí s něčím jiným??
Closed - zpet do sani, open - do atmosfery
to by si snad mohl vedet ne?

Re: Bloww Off vs. Wastegate

Napsal: 12 črc 2006 15:42
od Idaho
hele rejpale.. vim že se tak zapojuje - píšu to nahoře - ale nebyl jsem si jistej těmi názvy... nebo ty taky všechno víš??

Re: Bloww Off vs. Wastegate

Napsal: 12 črc 2006 22:53
od Beaver
Idaho píše:ještš dotaz Closed Loop a Open Loop .. jedná se o odfukování ven nebo zpetr do vedení. ?? nebo to souvisí s něčím jiným??
Ja tomu tak taky rikam, byt Taboo mi v jednom prispevku neprimo rekl, ze to je debilni oznaceni :D A MMCHDM, ten fakt o AFM vs MAP v souvislosti s BOV uz tu od Tabooa tusim taky probehnul v nejake diskuzi, to jsem si tehdy doplnoval informace ja, ted to jen forwarduju :wink:

Napsal: 12 črc 2006 23:48
od ARV6
PhoB píše:Punto uz bude mit BOV v serii (plastovy BOSCH) podobne jako Uno. Ale vzhledem ke zuzeni kvuli funkcnosti toho obyc cloosed loop BOV bude funkcnost nizka.
Moje zkusenost s open loop BOV je, ze je to dobre jedine na to psoukani, pac nejaky citelny rozdil v nastupu turba po prerazeni jsem nepozoroval.
Muzes koupit aftermarket closed loop BOV a zamenit ho za stavajici + odstranit zuzeni, aby poradne fungoval a zaroven docilis toho ze nebude slyset(psoukani).
8) Presne na 100% tam je... Tudiz byt tebou tak to necham jak to je, myslim ze by to byly vyhozeny penize