Stránka 1 z 2
SEKVENČNÍ BOV MkII – Twin Port
Napsal: 18 črc 2006 14:36
od Bidrin
Zkušenosti s některými přeplňovanými motory mě nakonec donutily k tomu, že jsem před nějakým časem začal pracovat na úplně novém BOV, ve kterém budu moct použít většinu konstrukčních vychytávek, které jsem v předchozích modelech postupně zaváděl a dolaďoval.
Výsledek je nový sekvenční Blow off ventil MkII – Twin Port, který je navržen tak, aby nahradil funkci jakéhokoliv sériově dodávaného Diverted Valve BOSCH, který se montuje do drtivé většiny moderních turbo-benzínových motorů jako standardní bypass valve.
Princip funkce:
Po výměně BOSCH ventilu za BOV MkII TP, po nastartování se píst v novém BOV pootevře podtlakem v sání a primárním portem BOV „větrá“ vzduch zpět do sacího traktu – úplně stejná funkce jako u BOSCH DV. Sekundární port je v tuto chvíli zavřený.
Při mírném přidání plynu, respektive pootevření škrtící klapky se píst okamžitě zavře a je schopný udržet jakýkoliv plnící tlak – tlak turba působí z obou stran pístu i přes podtlakovou hadičku a píst je navíc zavírán díky pružině.
Ve chvíli, kdy mírně uberete plyn (klapka se začne přivírat), píst se vlivem změny tlaků z obou stran okamžitě otevírá – vzduch proudí primárním portem do sání až do cca 50% jeho otevření a teprve tehdy se začne otevírat sekundární port, který odfukuje vzduch do atmosféry a vytváří zvukový efekt – hlasité syčení.
Jestliže sundáte nohu z plynu a už nepřidáváte plyn, začne se píst opět díky pružině zavírat, přičemž v první řadě se zavře sekundární port a BOV větrá opět pouze zpět do sání.
Díky rozmístění (načasování) obou portů se nemůže stát, aby motor při správném nastavení BOV přisával falešný vzduch na volnoběh, otáčky nekolísají ani u motorů s přísnou elektronikou, nemůže dojít k nadměrnému obohacení směsi díky odfuku veškerého vzduchu do atmosféry a o tom všem mě přesvědčil i fakt, že jsme všechny tyto neduhy odstranily u motoru Audi S2 2,3 5V – 240 PS, který měl vadný BOSCH DV a po instalaci nového BOV MkII Twin Port je opět vše v pořádku, přičemž je možné tento BOV nastavit na určitou hodnotu maximálního podtlaku – maximální plnící tlak je díky celkové konstrukci NEOMEZENÝ. U některých motorů Audi S2 bylo v podstatě nemožné nainstalovat a seřídit klasický pístový BOV, který odfukoval pouze do atmosféry, protože než se stihl píst zavřít, motor zhasnul. U sekvenčního MkII TP se po vyfouknutí vzduchu sekundárním portem tento port zavře, takže motor nemá kudy falešný vzduch přisávat a v režimu jako je volnoběh, nebo „normální“ jízda na nižší plnící tlak funguje úplně stejně jako BOSCH DV.
Stejnou zkušenost máme nyní i z montáže MkII TP na Octavia RS – tento motor má jinou elektroniku oproti všem ostatním výkonovým verzím a problémem někdy bylo přepínání ECU do nouzového režimu, což se někdy dělo i v souvislosti se špatně načipovanou ECU. Tento problém byl díky MkII TP odstraněn, což máme potvrzeno v praxi.
Kromě výše uvedené funkce jsem oproti původnímu modelu MkII zvětšil průměr pístu na velikost pístu MkIV, takže se radikálně zvětšila kapacita průtoku BOV, víko je šroubované a utěsněné o-kroužkem, takže případná výměna pružiny je velmi rychlá a jednoduchá a opět se podařilo o pár gramů odlehčit píst.
Další dobrá zpráva pro Vás zákazníky je nižší cena, než byla u původního BOV MkII – 2975 Kč včetně DPH !!!
Cena obsahuje veškeré montážní příslušenství.
Podtrženo a sečteno – nový BOV MkII Twin Port je sekvenční, rychlejší, kvalitnější a levnější.
Octavia RS
Audi S2
Audi TT
Instalace:
http://www.bidrinperformance.com/instalace1.php?id=33 - Oct RS
http://www.bidrinperformance.com/instalace1.php?id=28 – Audi S2
http://www.bidrinperformance.com/instalace1.php?id=34 – Audi TT
Odkaz na výrobky:
http://www.bidrinperformance.com/vyrobk ... ni=vsechny
Napsal: 18 črc 2006 15:00
od Bidrin
Napsal: 18 črc 2006 15:10
od Krosmen
já mám spíš takovej asi blbej dotaz.
Jak je řešený to , že BOV má úplně jinej zvukovej efekt než např od tebe?Je to jeho konstrukcí?
Nebo je to vyšším tlakem přeplňování?třeba příklad Karlova Supra,tušímže BOV má od Tial.....?
Re: SEKVENČNÍ BOV MkII – Twin Port
Napsal: 18 črc 2006 19:02
od PJ
Gratuluju k dalsimu uspechu
Napsal: 19 črc 2006 08:21
od Bidrin
Zvuk BOV je daný mnoha faktory, ale není nutný v tom hledat vědu. Je to prostě jenom určité množství vzduchu, které proudí určitou rychlostí přes nějaké otvory(otvor). Záleží na množství vzduchu, tlaku v potrubí a na díře, nebo dírách, přes které tenhle vzduch jde a jejich tvaru.
Když by se třeba pustil všechen vzduch přes dírku o průměru 6 mm, která se bude plynule rozšiřovat do trychtýře, tak to sice bude dělat randál jak píšťala, ale zase se z potrubí nedostane vzduch tak rychle, jak je potřeba pro snížení turbodíry.
Přiznám se, že mě jde hlavně o to, aby se vzduch dostal co nejrychleji pryč a jestli to při tom syčí, píská nebo prdí je už vedlejší věc. Závodníci taky ladí motor a výfukové potrubí, aby jim to dobře jelo a ne proto aby jim dělal výfuk randál jako stíhačka ze 2 světový.
HKS má třeba krásný a charakteristický zvuk, který se sice dá napodobit kopií z Asie, ale originál to nikdy nebude…
Blitz má taky krásný zvuk, ale je to dané tím, že pro výrobu těla kterým proudí vzduch jinak než u ostatních písťáků používají tlakový odlitek do kovové formy – docela drahá sranda v našich podmínkách, nehledě na to, že třeba Tomoking vyměnil Blitz za lepší GFB a ten pak vyměnil za náš MkIV – projde přes něj víc vzduchu než přes GFB – viz článek o Subaru v posledním TM…
Všechno má svoje pro a proti a věřte tomu, že se jednoho pěkného dne dostanu i na doladění zvuku (na MkIV už mám připravené dost „jedovaté“ trychtýře), který ale myslím není tak špatný a málo slyšitelný – viz třeba Clarkova RX7 Turbo, jejíž MkIV (v pořadí 2 vyrobený kus) syčí tak, že je slyšet každé přeřazení na celém okruhu v Sosnové, když stojíte na jednom místě a to při 1 baru tlaku. Většina zákazníků i s „normálními“ auty má radost z toho, že se za nimi otočí ½ náměstí, když někudy projíždí a přeřadí při plném boostu.
Re: SEKVENČNÍ BOV MkII – Twin Port
Napsal: 19 črc 2006 08:59
od Bidrin
PJ píše:Gratuluju k dalsimu uspechu
Díky!

Napsal: 19 črc 2006 09:12
od Krosmen
Napsal: 19 črc 2006 10:04
od T-O-M
až jsem dostal chuť si pořídit auto s přeplňovanym motorem
fakt paráda a hrdost, že něco takového vzniká i v CR

Napsal: 19 črc 2006 10:07
od JonnY
T-O-M píše:až jsem dostal chuť si pořídit auto s přeplňovanym motorem
fakt paráda a hrdost, že něco takového vzniká i v CR

tak nejak
Bidrin: na HDi to asi fungova nebude, co?

ale ak hej, hned si ho pojdem kupit

Napsal: 19 črc 2006 14:56
od Bidrin
JonnY píše:T-O-M píše:až jsem dostal chuť si pořídit auto s přeplňovanym motorem
fakt paráda a hrdost, že něco takového vzniká i v CR

tak nejak
Bidrin: na HDi to asi fungova nebude, co?

ale ak hej, hned si ho pojdem kupit

Na jakýkoliv TDI nebo HDi je to úplně na nic, takže to neděláme.
Napsal: 19 črc 2006 16:47
od leon4x4
Já měl na Supře nejprve starý model MKIV od Bidrina a problém byl se značnou váhou pístku a díky tomu se mi při náhlém ubrání plynu, tipicky při řazení zvedal na moment neúnostě tlak v mezichladiči a důsledkem byly roztrhané hadice k mezichladiči. Nový Bidrinův současný model to má již vychytané díky nižší váze pohyblivé části.
Dále jsem měl problém s váhou vzduchu a odfouknutí jednou zváženého vzduchu pryč ze soustavy, což také řeší tento Dualvent Bov, takže také pořešeno.
Já jsem pak používal HKS SSQS a ten se opravdu nedá s ničím srovnat. Má monstrukci s membránou která je sice ďábelsky rychlá ale náchylnější k poškození než Bidrinův pístek. Problém je však v tom, že se hodí tak na aplikace do 500koní a to už bylo na Supru "trochu" málo a tak jsem uvažoval o umístění dvou BOV k čemuž nakonec nedošlo tak ho mám doma na polici.
Do mišáka ho dávat nebudu, protože na rozdíl od předchozích je již factory ventil na 9-ce dostatečně kvalitní aby udržel tlaky 1,8BAR a podobně a tak není důvod měnit ho a riskovat problémy s uniklým už jednou zváženým vzduchem a DualVent od Bidrina by byl sice řešení, ale takové které by mi asi nic nepřineslo, nicméně pro všechny předchozí verze je to super řešení, protože je známo, že nad 1,5BAR už většinou factory ventily propouštějí.
Napsal: 20 črc 2006 10:52
od Bidrin
Jak píše Karel – původní MkIV měl navíc píst o průměru 32 mm, kdežto současný má 35 mm. Původní hmotnost byla cca 107 g a současná je cca 70 g, takže 30% hmotnosti šlo dolů a obávám se, že už to u tohoto materiálu víc nepůjde. Děláme ale pokusy s duralovým pístem, který bude pokovený TiN nebo AlTiN (Aluminium Titan Nitrid), který má výborné kluzné vlastnosti a používá se na závodech i do vodítek ventilů a na samotné dříky ventilů – otěruvzdornost je opravdu obrovská, ale píst se pak výrazně prodraží, takže to vidím na nějakou limitovanou sérii, nebo High tech verzi MkIV.
Další důvod, proč současné BOV fungují podstatně jinak, než jejich předchůdci jsou jiné pružiny – na základě úprav pístů jsem všechny pružiny přepočítal a snažil se najít co nejideálnější řešení po stránce dynamiky a taky maximálního zdvihu při otevírání. Ke každému ventilu je taky několik variant pružin skladem, aby se dalo dolaďovat na míru, kromě MkIV mají všechny BOV šroubované víko, takže výměna je velice rychlá a jednoduchá.
Jak už jsem psal, tak MkII TP a MkIV mají stejný píst a vnitřní design – projde přes ně stejné množství vzduchu a liší se vlastně jenom vnějším designem a tím, že MkII TP má 2 výfukové porty.
Mám už připravenou i verzi se vstupním i výstupním portem 34 mm – přímo pro EVO, takže kdyby sis to Karle rozmyslel…

))
Napsal: 20 črc 2006 15:18
od leon4x4
Tak jak jsem psal, opradvu zatím nemám co získat, nicméně rozhodně tu jezdí mnoho EVO5-8 které to zapotřebí rozhodně mají a informaci předám dál. Sám bych spíš uvažoval o MBC, protože ty elektronické solenoidy mají také jisté limity a mechanika je prostě mechanika.

Napsal: 20 črc 2006 18:51
od Taboo
Smazano
Napsal: 20 črc 2006 21:19
od leon4x4
Tak co Martine? Já ti to říkal, že na nějakého Mišáka to dáš a co čert nechtěl hned dneska jsem dával Dušanovi s EVO6 na tebe číslo. Tak říkal, že jste se dohodli na sobotní předání. Já ti zase na oplátku pošlu fotky až to namontujem.

Napsal: 21 črc 2006 16:27
od Boris:Noone
Bidrin píše:Zvuk BOV je daný mnoha faktory, ale není nutný v tom hledat vědu. Je to prostě jenom určité množství vzduchu, které proudí určitou rychlostí přes nějaké otvory(otvor). Záleží na množství vzduchu, tlaku v potrubí a na díře, nebo dírách, přes které tenhle vzduch jde a jejich tvaru.
Když by se třeba pustil všechen vzduch přes dírku o průměru 6 mm, která se bude plynule rozšiřovat do trychtýře, tak to sice bude dělat randál jak píšťala, ale zase se z potrubí nedostane vzduch tak rychle, jak je potřeba pro snížení turbodíry.
Přiznám se, že mě jde hlavně o to, aby se vzduch dostal co nejrychleji pryč a jestli to při tom syčí, píská nebo prdí je už vedlejší věc. Závodníci taky ladí motor a výfukové potrubí, aby jim to dobře jelo a ne proto aby jim dělal výfuk randál jako stíhačka ze 2 světový.
HKS má třeba krásný a charakteristický zvuk, který se sice dá napodobit kopií z Asie, ale originál to nikdy nebude…
Blitz má taky krásný zvuk, ale je to dané tím, že pro výrobu těla kterým proudí vzduch jinak než u ostatních písťáků používají tlakový odlitek do kovové formy – docela drahá sranda v našich podmínkách, nehledě na to, že třeba Tomoking vyměnil Blitz za lepší GFB a ten pak vyměnil za náš MkIV – projde přes něj víc vzduchu než přes GFB – viz článek o Subaru v posledním TM…
Všechno má svoje pro a proti a věřte tomu, že se jednoho pěkného dne dostanu i na doladění zvuku (na MkIV už mám připravené dost „jedovaté“ trychtýře), který ale myslím není tak špatný a málo slyšitelný – viz třeba Clarkova RX7 Turbo, jejíž MkIV (v pořadí 2 vyrobený kus) syčí tak, že je slyšet každé přeřazení na celém okruhu v Sosnové, když stojíte na jednom místě a to při 1 baru tlaku. Většina zákazníků i s „normálními“ auty má radost z toho, že se za nimi otočí ½ náměstí, když někudy projíždí a přeřadí při plném boostu.
A jakou technologii používáte vy?
Napsal: 21 črc 2006 17:47
od leon4x4
Boris:Noone píše:A jakou technologii používáte vy?
Co by jsi asi čekal ? Třískové obrábění

Napsal: 22 črc 2006 08:58
od Boris:Noone
leon4x4 píše:Boris:Noone píše:A jakou technologii používáte vy?
Co by jsi asi čekal ? Třískové obrábění

myslel jsem si to, ale je tu jeste moznost gravitacniho liti do piskovych forem, do tech jsou narozdil od tlakovyho liti odlivat i ocely, ale na CNC je to jednodussi, jednou se to naprogramuje a potom se tam uz jeno dava polotovar, ale taky by to mozna slo protlacovat, ale tam uz jsou zase velike pocatecni investice a s odberem v cechach by se to asi nenevratilo

Napsal: 25 črc 2006 07:22
od Bidrin
leon4x4 píše:Tak co Martine? Já ti to říkal, že na nějakého Mišáka to dáš a co čert nechtěl hned dneska jsem dával Dušanovi s EVO6 na tebe číslo. Tak říkal, že jste se dohodli na sobotní předání. Já ti zase na oplátku pošlu fotky až to namontujem.

Díky, BOV už je předán. Jen je malá mýlka ve jménech, na stránkách je sice uvedený kolega Martin Topol, ale já (Bidrin)se jmenuju Béďa - taková "šedá" myška...

Napsal: 25 črc 2006 07:24
od Bidrin
Boris:Noone píše:leon4x4 píše:Boris:Noone píše:A jakou technologii používáte vy?
Co by jsi asi čekal ? Třískové obrábění

myslel jsem si to, ale je tu jeste moznost gravitacniho liti do piskovych forem, do tech jsou narozdil od tlakovyho liti odlivat i ocely, ale na CNC je to jednodussi, jednou se to naprogramuje a potom se tam uz jeno dava polotovar, ale taky by to mozna slo protlacovat, ale tam uz jsou zase velike pocatecni investice a s odberem v cechach by se to asi nenevratilo

Na obrábění to musíš dát stejně a 500000 do technologie odlévání se mě opravdu dávat nechce. Spousta špičkových firem BOV taky obrábí z tyčoviny.
Napsal: 25 črc 2006 07:27
od Bidrin
Taboo píše:To Bidrin: Dobra prace

. Neco vetsiho nez 35mm v planu neni? (Ja bych chtel zkusit jeste neco vetsiho, nez tu 50mm Tial [protoze mam podezreni, ze je pro mou aplikaci mala - a proto ji zkusim zdvojit])
Díky za pochvalu a opožděně děkuju za vysvetlení a potvrzení mé teroie o vibraci sacího filtru v souvislosti s BOV.
Plánuju něco většího než 50 mm - už se tady objevují zajímavá auta se zajímavým výkonem, tak proč jejich šlechtitele neuspokojit...

Napsal: 25 črc 2006 14:30
od leon4x4
Bidrin píše:leon4x4 píše:Tak co Martine? Já ti to říkal, že na nějakého Mišáka to dáš a co čert nechtěl hned dneska jsem dával Dušanovi s EVO6 na tebe číslo. Tak říkal, že jste se dohodli na sobotní předání. Já ti zase na oplátku pošlu fotky až to namontujem.

Díky, BOV už je předán. Jen je malá mýlka ve jménech, na stránkách je sice uvedený kolega Martin Topol, ale já (Bidrin)se jmenuju Béďa - taková "šedá" myška...


sorry
Je to teď taková skládačka.
Auto nejprve jezdilo a najednou motoršáde.
Tak se udělal motor a znova, tak znova repase + npvé turbo.
Pořád to ale nějak nejezdilo.
Tak se to odvezlo k jednomu šikulovi a ten těďka přichází postupně na jeden průšvih za druhým.
Nejdřív nefukční čidla na kolech, takže nechodilo ani ABS ani AYC.
Pak falešný vzdcuh v sání - vypadalá hadička aktuátoru.
Pak netěsnící přepouštěcí Dump Valve - vyřešeno tvým produktem.
Tak a poslední stav je nefunkční palivová soustava, ucpaný filtr a nestíhající pumpa ............... uvidíme co dál
Napsal: 25 črc 2006 21:09
od Taboo
Smazano
Re: SEKVENČNÍ BOV MkII – Twin Port
Napsal: 25 črc 2006 22:25
od JonnY
USA tuning scena zacne importovat ceske vyrobky?

Bidrin :

Re: SEKVENČNÍ BOV MkII – Twin Port
Napsal: 25 črc 2006 23:20
od Beaver
JonnY píše:USA tuning scena zacne importovat ceske vyrobky?

Bidrin :

Proc by ne. U nas muze vzniknout spousta zajimavych veci a taky se tak deje, nejen co se tyka tuningu.
Napsal: 26 črc 2006 00:16
od rozumik
Bidrin píše:Plánuju něco většího než 50 mm - už se tady objevují zajímavá auta se zajímavým výkonem, tak proč jejich šlechtitele neuspokojit...


parada, na kdy vidis prvni funkcni verzi?
Re: SEKVENČNÍ BOV MkII – Twin Port
Napsal: 26 črc 2006 00:23
od Taboo
Smazano
Re: SEKVENČNÍ BOV MkII – Twin Port
Napsal: 26 črc 2006 11:11
od Bidrin
JonnY píše:USA tuning scena zacne importovat ceske vyrobky?

Bidrin :

Už se dávno začalo - když jsme začali spolupracivat s hIGGIm, tak jsme vyrobily asi 200 ks řemenic na RX-7 FC i FD a většina z nich šla do USA i do Nového Zélandu a spousty jiných zemí. Kromě řemenic jsme tam přes hIGGIho exportovali i nějakou tu desítku shortshift kitů na RX-7 - docela jsme tehdy nasrali Mazdatrix - řešilo se to i na celosvětovém rotary fóru. Dokonce i po započítání poštovného se to amíkům vyplatilo víc než domácí a japonskná produkce...

Re: SEKVENČNÍ BOV MkII – Twin Port
Napsal: 26 črc 2006 12:27
od Lukaash
Re: SEKVENČNÍ BOV MkII – Twin Port
Napsal: 26 črc 2006 16:03
od PJ
Bidrin: jen tak dál
