Stránka 1 z 2
Úprava motoru Morava
Napsal: 19 črc 2006 00:26
od Srnec
zdar je tu nekdo kdo by mi pomohl upravit motor (z hřibátek vychovat pořádne HŘEBCE

)nekde okolo Olomouce Prostejova Vyskova Kromerize ci Prerova?????
Mam: 1.6i 55kw seat cordoba
Představa:80-100kw tak aby to auto moc zbytecne netrpelo
a napiste prosim za kolik by takova uprava byla predem moc dik snad se nekdo ozve

Re: Úprava motoru Morava
Napsal: 19 črc 2006 00:33
od Ondras
Srnec píše:Mam: 1.6i 55kw seat cordoba
Představa:80-100kw tak aby to auto moc zbytecne netrpelo
Hehe, chceš skoro zdvojnásobit výkon a prý aby to netrpělo. Tak to jsem zvědav, co ti bude porazeno

Napsal: 19 črc 2006 00:46
od GReddy
lidi ja vas nektery nechapu..bud si koupim auto ktery ma vykon nebo aspon potencial nebo si koupim auto s nizkym vykonem co nezere ale nema budoucnost...
myslim ze takovy zvyseni ktery ty pozadujes by stalo mozna i dvojnasobek ceny auta protoze jak tak premejslim nahnat 45 kw vyfukem svodama jinou klikou ojnicema pistama atd stejne nedosahne takovyho vykonu...a kdyz jo tak ti moc nevydrzi

..dej si tam dvoulitra z cupry a budes mit vystarano ..za mnohem lepsi naklady
Re: Úprava motoru Morava
Napsal: 19 črc 2006 09:56
od Sly
Srnec píše:zdar je tu nekdo kdo by mi pomohl upravit motor (z hřibátek vychovat pořádne HŘEBCE

)nekde okolo Olomouce Prostejova Vyskova Kromerize ci Prerova?????
Mam: 1.6i 55kw seat cordoba
Představa:80-100kw tak aby to auto moc zbytecne netrpelo
a napiste prosim za kolik by takova uprava byla predem moc dik snad se nekdo ozve

Kamarade, s tebou bude tezke porizeni. Jen tak pro zajimavost prikladam mini clanecek o mem motoru (serie 130 hp/ 97kW @ 5700 rpm). Ver nebo ne, motor bude hodne trpet, pro bezne jezdeni uz nebude (zdroj:
www.live4ride.org)>>>
Byla dokončena výroba duralové řemeničky, která celý proces pozdržela. Úprava hlavy válců už také dospěla ke zdárnému konci. Došlo k odstranění části vodítek ventilů, které zasahovaly do kanálů hlavy a ke zvětšení celkového průměru kanálů. Manifold je slícován s hlavou a také přizpůsoben novému tvaru kanálů v hlavě, které byly zbaveny nejhrubějšího povrchu. V následujících dnech dojde k dynamickému vyvážení duralového setrvačníku, klikové hřídele a řemeničky jako celku. Bude následovat složení motoru. Cílem je použití co nejlehčích a přitom nejpevnějších rotujících částí motoru. Proto jsem sáhl po kovaných ultralehkých ojnicích Probe I-beam. Asi nejradikálnějsí a "nejostřejší" součástkou jsou vačky Crespo Cams stage 5 (303/302). Z tohoto důvodu je nutné použít tvrdší ventilové pružiny a když pevné, tak ze švédské Oteva oceli. Písty jsou taktéž kované - americký výrobce Wiseco. Rádi bychom docílili kompresního poměru 11:1. Na řadu příjde finální fáze - příprava individuálních map, ladění na válcové brzdě a v provozu. Bude použita řídící jednotka PM7-X04, s kompletně předělanými mapami.
Pevně věřím, že se vše podaří a CRX bude konkurovat těm "nejrychlejším jednašestkám" v ČR

Zárukou kvality jsou brněnští AlienPower - dle mého názoru jedni z nejpovolanějších, ne-li nejpovolanější na sportovní úpravy vozů zn. Honda v ČR.
Poznámka by Alien:
Hlava: oversize 1mm, úprava tvaru kanálů, odstranění části vodítek, slícování výfuk. sání s hlavou, zalapování sedel ventilů, vačky 303/302, snížení hlavy, převrtání průměru škrtící klapky.
Blok: výměna šálků, ojnice I-Beam, Písty Wiseco (12:1), kroužky Wiseco, kompletně dekarbonizován blok.
Duralový setrvačník, duralová řemenice, zakázkové svody 4-1 laděné na profil vaček Crespo + střední díl výfuku zakončený tlumičem Netami Bionix konstrukce double-loop.
Předpokládaný výkon: 150-160hp @ 8500rpm. (850kg)
Napsal: 19 črc 2006 10:08
od remix
Opravdu jednodušší a méně nákladnější řešení silnější motor......
Re: Úprava motoru Morava
Napsal: 19 črc 2006 10:21
od Bordel
Srnec píše:zdar je tu nekdo kdo by mi pomohl upravit motor (z hřibátek vychovat pořádne HŘEBCE

)nekde okolo Olomouce Prostejova Vyskova Kromerize ci Prerova?????
Mam: 1.6i 55kw seat cordoba
Představa:80-100kw tak aby to auto moc zbytecne netrpelo
a napiste prosim za kolik by takova uprava byla predem moc dik snad se nekdo ozve

tak si kup treba Civica, ten ma pres 100kw v serii a zere stejne
Napsal: 19 črc 2006 11:12
od honza 2.0 16v
http://www.engitec.wz.cz/
počítej by voko tak s 50tkč.....
Re: Úprava motoru Morava
Napsal: 19 črc 2006 11:34
od Sly
U takoveho motoru je to zbytecna investice. Nejsem znalec spanelskych aut a nevim, jakymi silnejsimi motory se jeho auto osazovalo, ale do 20tis by mohl sehnat neco, co by uz v zakladu melo daleko vetsi silu nez vsechny upravy, ktere by nahonil u vyse zminene firmy za 50tis. Holt cena jednoho kone bude v tomto pripade daleko nizsi. Za predpokladu, ze ma tak odvazne plany a chce miz z 55kW 80-100kW. Pokud by byl realista, odlozi si cca 25tis a na cat-back, headers, cold air intake systemu a chipu ziska pekny zvuk spolu s cca 10hp.
Napsal: 19 črc 2006 11:47
od honza 2.0 16v
u atmosfery se to zhruba pocita tak ze 1PS=cca 1000KČ, nebo mě to aspon zhruba tak pro začátek v základních mechanických úpravách + změny prgramu v ŘJ vyšlo
s dalšíma úpravama se už přehoupnu daleko přes 200- 210 koní co tam teď je na nějakejch 240-250PS -nej tovární 2litry uměj 300..(serie cca 140) , ale tahle rádobyrovnice už přestane platit... bude to dražšší...
motory do těhle španělů dodával VW, takže tohle je stejnej motor jako ve feldě/golfu.. na výběr je prakticky všechno z koncernu.. i VR6 by tam možná šla...
ale já nejsem příznivce toho vyměnit slabej motor za silnější jinýho objemu - u evropskýho auta.. u ameriky by mi to nevadilo....proto jsem upravoval atmosféru 2.0 16v, i když vím že existujou auta s motorem 2.0 20VT.. někdo k tomu má svý důvody- např zůstat v kategorii na závodech/sprintech, nemít problémy na STK atd.....
Re: Úprava motoru Morava
Napsal: 19 črc 2006 11:52
od JonnY
jj, najjednoduchsie bude vymenit motor alebo cele auto.
samozrejme aj 130 by sa z toho dalo vymacknut, ale kupit nove auto by uz bolo lacnejsie.
len uz by musel tocit sakra vysoko, takze bezna premavka a zivotnost asi nic moc.
Napsal: 19 črc 2006 12:09
od Sly
honza 2.0 16v píše:
ale já nejsem příznivce toho vyměnit slabej motor za silnější jinýho objemu - u evropskýho auta.. u ameriky by mi to nevadilo....proto jsem upravoval atmosféru 2.0 16v, i když vím že existujou auta s motorem 2.0 20VT.. někdo k tomu má svý důvody- např zůstat v kategorii na závodech/sprintech, nemít problémy na STK atd.....
S timhle s tebou 100% souhlasim. Proto delam to, co delam. Kazdopadne uz ted vim, ze vymena za, rekneme, B16A2 by vysla levneji, nez zminovane upravy. Ale ono to neni jen o hp, ale take o dynamice motoru. Odlehceni rotujicich casti a dalsi vychytavky, ktere kone nepridaji, avsak zlepsi jizdni vlastnosti a chovani motoru.
U jeho motoru ta cena za jeden kun bude podstatne (jednou tolik) vyssi, nez u tveho 2l, ale to urcite vis.
Re: Úprava motoru Morava
Napsal: 19 črc 2006 12:18
od Fiesta
Srnec píše:zdar je tu nekdo kdo by mi pomohl upravit motor (z hřibátek vychovat pořádne HŘEBCE

)nekde okolo Olomouce Prostejova Vyskova Kromerize ci Prerova?????
Mam: 1.6i 55kw seat cordoba
Představa:80-100kw tak aby to auto moc zbytecne netrpelo
a napiste prosim za kolik by takova uprava byla predem moc dik snad se nekdo ozve

Ver ze ty kW z toho ikdy nedostanes....(pokud chces aby motor netrpel a dalo se stim normalne jezdit)
Strop u tohoto motoru je tak 65kW jeste prijatelnou cestou. Je to pouze osmi ventil.
Re: Úprava motoru Morava
Napsal: 19 črc 2006 12:19
od Beaver
Srnec píše:zdar je tu nekdo kdo by mi pomohl upravit motor (z hřibátek vychovat pořádne HŘEBCE

)nekde okolo Olomouce Prostejova Vyskova Kromerize ci Prerova?????
Mam: 1.6i 55kw seat cordoba
Představa:80-100kw tak aby to auto moc zbytecne netrpelo
a napiste prosim za kolik by takova uprava byla predem moc dik snad se nekdo ozve

Ja bych to videl asi jen na upravu mechanickych casti odlehcenim a ostrou vacku. Jak uz se tu psalo, podstatny zasahy by vysly pomerne draho, coz v pripade auta na beznejsi pouziti neni moc smysluplny a navic narust vykonu nebude tak razantni. Jeste by nebylo na skodu nechat si stvorit vyfukovy svody.
Re: Úprava motoru Morava
Napsal: 19 črc 2006 13:11
od blázen
z 55kw 100kw...kup si jiné auto

Re: Úprava motoru Morava
Napsal: 19 črc 2006 14:40
od JonnY
Fiesta píše:Ver ze ty kW z toho ikdy nedostanes....(pokud chces aby motor netrpel a dalo se stim normalne jezdit)
Strop u tohoto motoru je tak 65kW jeste prijatelnou cestou. Je to pouze osmi ventil.
preco nie? nenapisal kolko by to malo stat. ak je ochotny vymenit komplet vnutro tak by sa dalo dobastlit turbo
ale naozaj sa bud zmier s tym, ze to nepojede, alebo swap / kupit neco ine
upravovat to na nejaky vyssi vykon asi nema zmysel
Re: Úprava motoru Morava
Napsal: 19 črc 2006 18:10
od honza 2.0 16v
Fiesta píše:Srnec píše:zdar je tu nekdo kdo by mi pomohl upravit motor (z hřibátek vychovat pořádne HŘEBCE

)nekde okolo Olomouce Prostejova Vyskova Kromerize ci Prerova?????
Mam: 1.6i 55kw seat cordoba
Představa:80-100kw tak aby to auto moc zbytecne netrpelo
a napiste prosim za kolik by takova uprava byla predem moc dik snad se nekdo ozve

Ver ze ty kW z toho ikdy nedostanes....(pokud chces aby motor netrpel a dalo se stim normalne jezdit)
Strop u tohoto motoru je tak 65kW jeste prijatelnou cestou. Je to pouze osmi ventil.
tak s tímhle nesouhlasm.. v ČR je pár firem co tyhle motory upravuje do běžnýho provozu a nejsilnější silniční varianta má kolem 80-85kW
Re: Úprava motoru Morava
Napsal: 19 črc 2006 19:25
od Sly
Docela by me zajimalo, jakym zpusobem dostanou z 55kW NA atmosfery 80-85kW. Nerikam, ze to neni mozne, ale rad bych znal zpusob upravy a cenovou dostupnost. Prece jen zisk 30kW na tak malem motoru, aniz by byla vyrazne zkracena zivotnost motoru mi prijde moc. Jsem realista.
Re: Úprava motoru Morava
Napsal: 19 črc 2006 20:24
od honza 2.0 16v
Sly píše:Docela by me zajimalo, jakym zpusobem dostanou z 55kW NA atmosfery 80-85kW. Nerikam, ze to neni mozne, ale rad bych znal zpusob upravy a cenovou dostupnost. Prece jen zisk 30kW na tak malem motoru, aniz by byla vyrazne zkracena zivotnost motoru mi prijde moc. Jsem realista.
stačí kouknout na
www.motor-excel.cz a máš tam kity, nebo ti to postavěj samy, ceny do 50,- .. většinou vačka, hlava, ŘJ , filtr, vejfuk atd.... někde doma mám i článek o tom 80kW motoru ve feldě jak ho testovali....
vem si že ze stejnýho motoru továrna běžně dostávala 130-150kW ve feli kit car
Napsal: 21 črc 2006 00:51
od ajsik
prodat a koupit jiné auto ... jízda s takto upraveným autem ve městě je únavná dole to netahá, když to vytočíš tak to jede moc rychle motor cuká při přechodových stavech ... vůbec neřeším investici do podvozku a brzd abys ten výkon vůbec využil.
Honza, jak jsi dopadl na HSM v mimoňi ? Já jel Hradec 10. místo a předemnou 2xS200,Integra, TypeR, Sunny GTi, 206Gti a 205mi16 ... čas na nic 15,768 ale s2000 měla 14,5 takže jim to měřilo nějak divně...
Napsal: 21 črc 2006 00:58
od BALI
ajsik píše:prodat a koupit jiné auto ... jízda s takto upraveným autem ve městě je únavná dole to netahá, když to vytočíš tak to jede moc rychle motor cuká při přechodových stavech ... vůbec neřeším investici do podvozku a brzd abys ten výkon vůbec využil.
Honza, jak jsi dopadl na HSM v mimoňi ? Já jel Hradec 10. místo a předemnou 2xS200,Integra, TypeR, Sunny GTi, 206Gti a 205mi16 ... čas na nic 15,768 ale s2000 měla 14,5 takže jim to měřilo nějak divně...
ten měl i nejvyšší dosaženou rychlost v cíli

kdyžtak
www.tuningclub-ul.com člen Pelino
Napsal: 21 črc 2006 01:01
od ajsik
BALI píše:ajsik píše:prodat a koupit jiné auto ... jízda s takto upraveným autem ve městě je únavná dole to netahá, když to vytočíš tak to jede moc rychle motor cuká při přechodových stavech ... vůbec neřeším investici do podvozku a brzd abys ten výkon vůbec využil.
Honza, jak jsi dopadl na HSM v mimoňi ? Já jel Hradec 10. místo a předemnou 2xS200,Integra, TypeR, Sunny GTi, 206Gti a 205mi16 ... čas na nic 15,768 ale s2000 měla 14,5 takže jim to měřilo nějak divně...
ten měl i nejvyšší dosaženou rychlost v cíli

kdyžtak
www.tuningclub-ul.com člen Pelino
jj ale ujel mi 0,1sec ...

byl o místo předemnou ... čili 9tý
Napsal: 21 črc 2006 01:03
od BALI
ajsik píše:BALI píše:ajsik píše:prodat a koupit jiné auto ... jízda s takto upraveným autem ve městě je únavná dole to netahá, když to vytočíš tak to jede moc rychle motor cuká při přechodových stavech ... vůbec neřeším investici do podvozku a brzd abys ten výkon vůbec využil.
Honza, jak jsi dopadl na HSM v mimoňi ? Já jel Hradec 10. místo a předemnou 2xS200,Integra, TypeR, Sunny GTi, 206Gti a 205mi16 ... čas na nic 15,768 ale s2000 měla 14,5 takže jim to měřilo nějak divně...
ten měl i nejvyšší dosaženou rychlost v cíli

kdyžtak
www.tuningclub-ul.com člen Pelino
jj ale ujel mi 0,1sec ...

byl o místo předemnou ... čili 9tý
všechno vim... dnes mi v práci vyprávěl.......
Napsal: 21 črc 2006 01:07
od ajsik
už sem to dohledal:
mi16 - 15,674 @ 161,205kmh
gti gutmann - 15,768 @ 138,714kmh

Napsal: 21 črc 2006 08:30
od honza 2.0 16v
na HSM III sem nejel.. předchozí den sem se trochu společensky unavil, takže sem se necejtil usednout za volant... jel otec a zajel 15.12s.. což na 1250kg auto není špatný... bejt tak o 100-150kg lehčí aby to bylo na úrovni ITR, tak to bude zajímavější....
momentálně je coupe odtsavený

protože sem línej zpravit vejfuk, kterej prasknul na HSM , aby to bylo schopný dojet za jedním člověkem co udělá komplet vejfuk znova včetně jinejch svodů, kterej snad bude líp vyhovovat výkonu co tam je a do budoucna ještě přibude....
Re: Úprava motoru Morava
Napsal: 21 črc 2006 09:27
od Velbloud
[quote="Srnec"]
Mam: 1.6i
55kw seat cordoba
Představa:
80-100kw tak aby to auto
moc zbytecne netrpelo [quote]

já se omlouvám, ale už opravdu z vás nemůžu .. lidi buďte v některejch věcech soudný... prosím....
když chci s autem něco dělat.. tak si musím vybrat... buď výkon jen lehce polechtám a budu ho dál normálně používat a na životnosti se to projevý minimálně nebo půjdu do toho radikálně a dostanu z toho požadovaný výkon, ale pak už auto normálně používat nejde a životnost je více jak poloviční... a k tomu silně pochybuju, že bys z 1.6 8V vymáčk 100KW..
než něco chci udělat a než něco plácnu, tak si o tom alespoň trochu zjistím, ne?
Napsal: 21 črc 2006 10:19
od Srnec
Napsal: 21 črc 2006 10:55
od Velbloud
hele v pohodě.. jen mě to hodně moc pobavilo

klidně neváhej tady se dál ptát, jen to chce mít rozumnou představu, ale každej jsme nějk začínali (já třeba nalepovací imitací sportovní nádrže

)
jinak předpokládám, že auto chceš používat normálně d dennímu ježdění, takže nejlepší variantou je standart:
konusový filtr (do 1000,-), výfuk (do 3000,-) a v krajním případu chip, ale ten ti přidá opravdu minimum (jestli se nemílím, máš ten samý motor, co je ve feldě, tak tím by se to mohlo zvednout dohromady na cca 61 - 63 KW... ale už to bude mít jinej zvuk a půjde trochu líp do otáček.. a pak poslední věc, tankuj 98 oct. a výš

Napsal: 21 črc 2006 12:03
od Srnec
myslis ze prime sani tomu viditelne pomuze a co jen odhlehcit setrvak to taky neprijde na moc a slysel jsem ze to pomuze ja nechci nic brutalniho ale trosicku ozivit za kazdou radu budu rad kdyby se nasbirali par uprav a prispelo to spise na akceleraci max nepotrebuji(bodovy system) tak bych byl rad vyfuk mam rezonator a koncovy vyfuk laiting
Napsal: 21 črc 2006 12:09
od Velbloud
Konus ti radím stoprocentně + samozřejmě přívod studeného vzduchu k němu.. dával jsem to na motor 1.4 16V a musím říct, že díky němu mi jde o hodně líp do otáček.. už bych ho za standard nevyměni ;o)
Odlehčení setrváku je hezká věc, i když si nemyslím, že bude zas tak za pakatel... a navíc musíš si uvědomit, jak moc Ti záleží na spotřebě PHM..... tato úprava Ti opět pomůže tím, že Ti auto půjde líp do otáček, ale oproti tomu (jelikož je odlehčený) budou Ti otáčky také rychleji klesat..a častěji to budeš muset vytáčet (teda alespoň dle mého názoru... a co jsem slyšel)