Stránka 1 z 2
TD+otevřený sání VS horkej vzduch
Napsal: 19 črc 2006 10:00
od M.v.K.
Moje otázka je asi takováhle. Vadí u TD, (Golf III 1.9TD) tedy u atmosferickýho dieselu teplej vzduch kterej jde do otevřenýho sání??? Když člověk veme v úvahu na jakym principu to pracuje, tak by nemělo, ale v praxi se mi to jeví že to jede po zahřátí hůř. Bylo by to logický protože ke spalování je potřeba kyslík atd atd a sem v kruhu. Tak jak tedy...

Re: TD+otevřený sání VS horkej vzduch
Napsal: 19 črc 2006 10:05
od JonnY
vyssia teplota vzduchu znizuje ucinnost horenia (alebo coho to vlastne)
tj kazdych +10 stupnov su asi -2% vykonu (uvadza sa 1.5-3%...).
a tu nejde o to, ci je to td, hdi, mpi, fsi alebo cokolvek. to je v principe pre spalovaci motor.
Napsal: 19 črc 2006 10:10
od T-O-M
nejsem fyzik, ale horký vzduch má větší objem než studený, tudíž když sání bere teplý vzduch, tak se ho do motoru nedostane velké/potřebné množství (snížení výkonu)
Re: TD+otevřený sání VS horkej vzduch
Napsal: 19 črc 2006 10:16
od Beaver
M.v.K. píše:Moje otázka je asi takováhle. Vadí u
TD, (Golf III 1.9
TD) tedy u
atmosferickýho dieselu teplej vzduch kterej jde do otevřenýho sání??? Když člověk veme v úvahu na jakym principu to pracuje, tak by nemělo, ale v praxi se mi to jeví že to jede po zahřátí hůř. Bylo by to logický protože ke spalování je potřeba kyslík atd atd a sem v kruhu. Tak jak tedy...

Tak je to turbo nebo atmosfera ?
Teplej vzduch je na skodu ale v kazdym pripade - studenej obsahuje vic kysliku, kterej potrebujes pro horeni at uz spalujes benzin nebo naftu.
Napsal: 19 črc 2006 10:30
od M.v.K.
No je to atmosfireckej TURBO-DISEL, neni to stříkačka... To bych napsal TDi... Jináč díky za reakce... Asi vrátim AIR-BOX a vrazim do něj sportovní vložku. Golfa mám na běžný ježdění a nějaký úpravy co se odstiňování se mi tam dělat nechtěj...
Napsal: 19 črc 2006 10:35
od Beaver
M.v.K. píše:No je to atmosfireckej TURBO-DISEL, neni to stříkačka... To bych napsal TDi... Jináč díky za reakce... Asi vrátim AIR-BOX a vrazim do něj sportovní vložku. Golfa mám na běžný ježdění a nějaký úpravy co se odstiňování se mi tam dělat nechtěj...
Ty mas koukam bordel v nazvoslovi. Atmosferickej motor je bez preplnovani (turbem, kompresorem, comprexem). Atmosferickej turbodyzl je stav, kdy se ti na turbodyzlu vysere turbo
A ze to neni strikacka ? A ta nafta se tam teda dopravuje jak ? Vsypavanim po hrstich ?

Napsal: 19 črc 2006 10:37
od M.v.K.
Beaver píše:M.v.K. píše:No je to atmosfireckej TURBO-DISEL, neni to stříkačka... To bych napsal TDi... Jináč díky za reakce... Asi vrátim AIR-BOX a vrazim do něj sportovní vložku. Golfa mám na běžný ježdění a nějaký úpravy co se odstiňování se mi tam dělat nechtěj...
Ty mas koukam bordel v nazvoslovi. Atmosferickej motor je bez preplnovani (turbem, kompresorem, comprexem). Atmosferickej turbodyzl je stav, kdy se ti na turbodyzlu vysere turbo
A ze to neni strikacka ? A ta nafta se tam teda dopravuje jak ? Vsypavanim po hrstich ?

Tak to tedy neni ČTYŘ-BODOVÁ STŘÍKAČKA, spokojenej... A že sem se splet je možný, je to můj první DIESEL v životě...
Napsal: 19 črc 2006 10:46
od Beaver
M.v.K. píše:Beaver píše:M.v.K. píše:No je to atmosfireckej TURBO-DISEL, neni to stříkačka... To bych napsal TDi... Jináč díky za reakce... Asi vrátim AIR-BOX a vrazim do něj sportovní vložku. Golfa mám na běžný ježdění a nějaký úpravy co se odstiňování se mi tam dělat nechtěj...
Ty mas koukam bordel v nazvoslovi. Atmosferickej motor je bez preplnovani (turbem, kompresorem, comprexem). Atmosferickej turbodyzl je stav, kdy se ti na turbodyzlu vysere turbo
A ze to neni strikacka ? A ta nafta se tam teda dopravuje jak ? Vsypavanim po hrstich ?

Tak to tedy neni ČTYŘ-BODOVÁ STŘÍKAČKA, spokojenej... A že sem se splet je možný, je to můj první DIESEL v životě...
To bohuzel plati i pro benzinaky, takze ted by te omluvilo uz jen to, ze to je tvoje prvni auto v zivote a ze priznas, ze ani nevis jak vypada svicka, natoz jak se vymenuje

Napsal: 19 črc 2006 11:08
od M.v.K.
Beaver píše:M.v.K. píše:Beaver píše:
Ty mas koukam bordel v nazvoslovi. Atmosferickej motor je bez preplnovani (turbem, kompresorem, comprexem). Atmosferickej turbodyzl je stav, kdy se ti na turbodyzlu vysere turbo
A ze to neni strikacka ? A ta nafta se tam teda dopravuje jak ? Vsypavanim po hrstich ?

Tak to tedy neni ČTYŘ-BODOVÁ STŘÍKAČKA, spokojenej... A že sem se splet je možný, je to můj první DIESEL v životě...
Chtěl sem se tu něco dovědět, respektivě si něco ověřit, né se tu dohadovat. A že ty si myslíš že se do benziňáka dávaj žhavicí svíčky a podle toho to i funguje je sice smutný, ale vyvracet ti to nebudu když je to teda všechno stejný...
To bohuzel plati i pro benzinaky, takze ted by te omluvilo uz jen to, ze to je tvoje prvni auto v zivote a ze priznas, ze ani nevis jak vypada svicka, natoz jak se vymenuje

Napsal: 19 črc 2006 12:15
od Beaver
M.v.K. píše:Beaver píše:M.v.K. píše:Tak to tedy neni ČTYŘ-BODOVÁ STŘÍKAČKA, spokojenej... A že sem se splet je možný, je to můj první DIESEL v životě...
To bohuzel plati i pro benzinaky, takze ted by te omluvilo uz jen to, ze to je tvoje prvni auto v zivote a ze priznas, ze ani nevis jak vypada svicka, natoz jak se vymenuje

Chtěl sem se tu něco dovědět, respektivě si něco ověřit, né se tu dohadovat. A že ty si myslíš že se do benziňáka dávaj žhavicí svíčky a podle toho to i funguje je sice smutný, ale vyvracet ti to nebudu když je to teda všechno stejný...
O zhavicich svickach rec nebyla, byla rec o pojmu "atmosfericky motor" a "vstrikovani". Rozhodne se s tebou nehodlam hadat, ale tvrdil jsi, ze mas atmosfericky motor TD, ktery nema vstrikovani. Ja te jen opravil, ze motor s turbem neni atmosfericky a vstrikovani ze urcite mas, protoze nafta se proste vstrikuje a vzniti se tim, ze se jemne rozprasi. Tudiz tam nemuze odkapavat nebo nejak pritekat, je potreba ji vstrikovat.
Napsal: 19 črc 2006 12:19
od Idaho
Beaver píše:M.v.K. píše:Beaver píše:
To bohuzel plati i pro benzinaky, takze ted by te omluvilo uz jen to, ze to je tvoje prvni auto v zivote a ze priznas, ze ani nevis jak vypada svicka, natoz jak se vymenuje

Chtěl sem se tu něco dovědět, respektivě si něco ověřit, né se tu dohadovat. A že ty si myslíš že se do benziňáka dávaj žhavicí svíčky a podle toho to i funguje je sice smutný, ale vyvracet ti to nebudu když je to teda všechno stejný...
O zhavicich svickach rec nebyla, byla rec o pojmu "atmosfericky motor" a "vstrikovani". Rozhodne se s tebou nehodlam hadat, ale tvrdil jsi, ze mas atmosfericky motor TD, ktery nema vstrikovani. Ja te jen opravil, ze motor s turbem neni atmosfericky a vstrikovani ze urcite mas, protoze nafta se proste vstrikuje a vzniti se tim, ze se jemne rozprasi. Tudiz tam nemuze odkapavat nebo nejak pritekat, je potreba ji vstrikovat.
tady se někdo naučil nový technický název "žhavicí svíčka"
to cos napsal je jako bys tvrdil že je vul protože řekl o naft. i benz. motoru že jsou v tomhle shodné je pičovina, protože nafták nemá klapku, klasický rozdělovač atd.. o tom tu přece řeč nebyla, byla řeč o pojmu atmosférový vs přeplnovaný motor

Napsal: 19 črc 2006 12:26
od Alfoun
BTW. TDi neznamena to,ze je to strikacka,ale ze to ma intercooler(mezichladic stlacenyho vzduchu)
Napsal: 19 črc 2006 12:56
od Fazeey
Alfoun píše:BTW. TDi neznamena to,ze je to strikacka,ale ze to ma intercooler(mezichladic stlacenyho vzduchu)
to nééé
Napsal: 19 črc 2006 13:04
od JonnY
Alfoun píše:BTW. TDi neznamena to,ze je to strikacka,ale ze to ma intercooler(mezichladic stlacenyho vzduchu)
"T" ako turbo, "D" ako diesel a "i" ako priame vstreky.
TD ako komorkovy turbodiesel
"i" ne"i" IC by mal mat kazdy preplnany motor.
Re: TD+otevřený sání VS horkej vzduch
Napsal: 19 črc 2006 13:06
od Idaho
přesně tak, scorpio ne TD i když má Intercooler

v naftácích se nevyznám al epodle mne to souvisí s tím zda je čerpadlo vstřiku mechanické nebo "elektronika" tak sjem to chápal doposud..
Napsal: 19 črc 2006 13:07
od Fazeey
JonnY píše:Alfoun píše:BTW. TDi neznamena to,ze je to strikacka,ale ze to ma intercooler(mezichladic stlacenyho vzduchu)
"T" ako turbo, "D" ako diesel a "i" ako priame vstreky.
TD ako komorkovy turbodiesel
"i" ne"i" IC by mal mat kazdy preplnany motor.
jojo třeba takovej G2 1.6 TD by potom byl TDi
Napsal: 19 črc 2006 14:06
od Alfoun
Jak funguje TDI ?
U běžných vznětových motorů s nepřímým vstřikováním paliva dochází ke vstřikování do oddělené předkomůrky a odtud se směs teprve dostává do válce. Ovšem u přeplňovaného vznětového motoru s přímým vstřikováním paliva, tryska vstřikovače rozprašuje palivo přímo do spalovacího prostoru.
TDI motory se vyznačují elektronickým řízením vstřikovacího systému, což přináší vyšší výkon, menší spotřebu, méně hluku a kouře. Elektronicky je řízeno množství paliva i počátek vstřiku, na rozdíl od starších motorů, kde toto bylo řešeno mechanicky (táhlem pro studený start).

BTW. TDi neznamena to,ze je to strikacka,ale ze to ma intercooler(mezichladic stlacenyho vzduchu)

Napsal: 19 črc 2006 14:09
od Idaho
Alfoun píše:Jak funguje TDI ?
U běžných vznětových motorů s nepřímým vstřikováním paliva dochází ke vstřikování do oddělené předkomůrky a odtud se směs teprve dostává do válce. Ovšem u přeplňovaného vznětového motoru s přímým vstřikováním paliva, tryska vstřikovače rozprašuje palivo přímo do spalovacího prostoru.
TDI motory se vyznačují elektronickým řízením vstřikovacího systému, což přináší vyšší výkon, menší spotřebu, méně hluku a kouře. Elektronicky je řízeno množství paliva i počátek vstřiku, na rozdíl od starších motorů, kde toto bylo řešeno mechanicky (táhlem pro studený start).

BTW. TDi neznamena to,ze je to strikacka,ale ze to ma intercooler(mezichladic stlacenyho vzduchu)

a ne a ne a ne

šptaně si vykládáš větu vytrženou z kontextu... TDi neznamená že to má IC to má 90 % motoru co jsou TD..
Re: TD+otevřený sání VS horkej vzduch
Napsal: 19 črc 2006 14:11
od Idaho
L.A.M.A. píše:to Idaho tak treba 50% escortu TD nema IC.
jasně s tím souhlasím, ale to nevyvrací to že pokud má IC tak neznamená že musí být TDI repsektive že TDI znamená že má IC...
Napsal: 19 črc 2006 14:13
od Alfoun
Idaho píše:Alfoun píše:Jak funguje TDI ?
U běžných vznětových motorů s nepřímým vstřikováním paliva dochází ke vstřikování do oddělené předkomůrky a odtud se směs teprve dostává do válce. Ovšem u přeplňovaného vznětového motoru s přímým vstřikováním paliva, tryska vstřikovače rozprašuje palivo přímo do spalovacího prostoru.
TDI motory se vyznačují elektronickým řízením vstřikovacího systému, což přináší vyšší výkon, menší spotřebu, méně hluku a kouře. Elektronicky je řízeno množství paliva i počátek vstřiku, na rozdíl od starších motorů, kde toto bylo řešeno mechanicky (táhlem pro studený start).

BTW. TDi neznamena to,ze je to strikacka,ale ze to ma intercooler(mezichladic stlacenyho vzduchu)

a ne a ne a ne

šptaně si vykládáš větu vytrženou z kontextu... TDi neznamená že to má IC to má 90 % motoru co jsou TD..
To pod tim znamena ze jsem predtim napsal spatnou informaci. OK??
Re: TD+otevřený sání VS horkej vzduch
Napsal: 19 črc 2006 14:19
od Idaho
aha.. sem to pochopil jako konstatování faktu .. sorry..
Napsal: 19 črc 2006 14:51
od ryan69
wikipedia říká:
TDI =
Turbocharged Direct Injection (TDI) is the technology used for modern diesel engines produced by Volkswagen Group
čili to není ani TurboDieselInjection, nebo TurboDiselIntercooler, ale
přímé vstřikování
přiznám se že než jsem se podíval na wikipedii, myslel jsem že to "TDI" znamená "Turbo Diesel
Injection" anžto
vstřikování -> tedy ve smyslu
elektronické vstřikování.
inu stále je co se učit

Re: TD+otevřený sání VS horkej vzduch
Napsal: 19 črc 2006 14:53
od Idaho
hmm myslím že to přímé vstřikování je práve podmíneno tím el. čerpadlem. s mechanickým to pujde dost těžko, nebo se pletu??
Napsal: 19 črc 2006 14:58
od JonnY
ryan69 píše:TDI = Turbocharged Direct Injection (TDI) is the technology used for modern diesel engines produced by Volkswagen Group
čili to není ani TurboDieselInjection, nebo TurboDiselIntercooler, ale přímé vstřikování
JonnY píše:"T" ako turbo, "D" ako diesel a "i" ako priame vstreky.
jo tak
a neni jedno, ci to D znamena direct alebo diesel, ked viem ze to je preplnany priamovstrekovy diesel?
ale je to pravda, ze to "diesel" je vlastne somarina a nema to tam zmysel...
Napsal: 19 črc 2006 15:05
od Lukaash
Napsal: 19 črc 2006 15:11
od Idaho
Lukaash píše:

dík za vysvětlení, chlámat s emohu taky, pro někoho ( jako třeba pro mne ) je diesel španělská vesnice ( kam bych ho i nejraději poslal ) ...
sem rád že jsi nám to jako majitel TDi vysvětlil.

Napsal: 19 črc 2006 15:30
od Lukaash
Idaho píše:Lukaash píše:

dík za vysvětlení, chlámat s emohu taky, pro někoho ( jako třeba pro mne ) je diesel španělská vesnice ( kam bych ho i nejraději poslal ) ...
sem rád že jsi nám to jako majitel TDi vysvětlil.

smeju se tem, pro ktere je to "spanelska vesnice" jak rikas, ale snazi se rozdavat rozumy...
smeju se i M.v.K. za jeho nevedomost a neochotu si vyslechnout to, co nevi a priznat svuj omyl...
jinak, co znamena TDI je popsano vyse ... turbochargered direct injection diesel ...