Stránka 1 z 1
Stupidní dotaz na termostat ...
Napsal: 22 črc 2006 17:32
od MarauderZ28
Kámošovi vaří občas auto. Je to v době kdy tomu řekněme kapku naloží, ale žádnej extrém, teplota pak vyleze na 115 stupňů. Koukal sem na to, kapalina je čistá, větráky se točej jak o život, ale přesto se to neochladí. Koukal sem na termostat a někdo ho úplně vyndal. Takže jedinný co mě napadlo a určitě je to špatně, že díky tomu, že termostat byť je plně otevřen je stále dost velká restrikce v oběhu takže zpomaluje proudění a voda se stačí ochladit v chladiči, zatímco teď tam lítá jak zblázněná a nestačí předat teplotu do okolí ... Nebo napadne Vás někoho co by to mohlo bejt ?
Napsal: 22 črc 2006 18:20
od Conscious
Nechci se stavět do role odborníka,ale nemá to zavzdušněný? Záleží co má za auto a jak se to tam odvzdušňuje,že to je ale potřeba mít vyřešený je nabíledni.

Já mám odvzdušnění na chladiči u víčka hadicí,expanzní nádobka chybí,termostat mám,ale nefunkční. Akorát se to neohřeje v zimě,jinak je to v klidu. Termostat by tam ale asi měl být,já bych ho pryč nedával. Zkusil bych odvzdušnit tuhle soustavu - chlazení,vytápění a kdyby to nepomohlo,možná má někde vodní kámen usazenej v nějakým kanálku,to už by ale chtělo chemii. Sežraný hliníkový části motoru od fridexu už nebudu brát vůbec na zřetel,to by mělo být v pořádku.
Re: Stupidní dotaz na termostat ...
Napsal: 22 črc 2006 18:27
od MarauderZ28
hmm hmm sakra je to pár let starý auto
Napsal: 22 črc 2006 18:48
od honza 2.0 16v
na tipu jsme měl podobnej problém.. at sem dělal co sem dělal, tak při jízdě stále 90 , jakmile se na chvíli zastavilo okamžitě 130... nakonec bouchnul chladič , kterej byl při ohledání pěkně zarostlej (a to tam leju jen destilku + tutelu..).. dal se novej a auto chaldí jak má... při jízdě 75-80°C při zastavení se to občas vyleze na 90°, ale není problém to větrákem srazit...
Napsal: 22 črc 2006 19:01
od Alfoun
Kdyz je motor zahratej tak jsou hadice natlakovany nebo jsou mekky. Pokud netesni vicko na nadobce tak to ztraci tlak a pak to na volnobeh vari.
Napsal: 22 črc 2006 19:47
od NC
A co hlava/tesneni pod hlavou ? OK ?
Re: Stupidní dotaz na termostat ...
Napsal: 22 črc 2006 20:12
od MarauderZ28
to je OK, ale inspirovalo mě to odvzdušnění sám mám na Camaro 3 kousky odvzdušňováků, zejtra na to mrknu zda tam něco takovýho je ...
Napsal: 22 črc 2006 21:40
od kentoya
termostat out se dělá do závodních aut, takže tím by to být nemělo, viděl bych to na zúžené (vodní kámen) kanálky v chladiči, předpokládám, že nový chladič problém vyřeší
Re: Stupidní dotaz na termostat ...
Napsal: 22 črc 2006 21:49
od hIGGI
ani v zavodnich autech se termostat nevyndava zcela, ale v necha se tam 'restriktor' aby nebylo proudeni chlacici kapaliny prilis rychle (samozrejme bude zalezet pripad od pripadu)
pokud si to nekdo chce udelat doma, tak pouzije starej termostat, vylame z nej celej vnitrek kterej se normalne zavira/otvira a zustane takovej prstenec s pruchodem o trochu lepsim nez zcela otevrenej termostat, ale rozhodne mensim nez je dira ve vodni pumpe (nebo chladicim okruhu) kterou by jsi mel kdyby jsi termostat vyndal zcela
Napsal: 22 črc 2006 21:51
od maysner
kentoya píše:termostat out se dělá do závodních aut, takže tím by to být nemělo, viděl bych to na zúžené (vodní kámen) kanálky v chladiči, předpokládám, že nový chladič problém vyřeší
a kdyz uz menit chladic tak si radsi priplatit za medenej jesli ho do toho auta delaj. otec ma v zigulovi a muze tam vklidu lejt i normal vodu. med vypousti medenku a ta hafo zmekcuje vodu(nevytvari se vodni kamen a zarovne i ten co uz tam je nici) a zabranuje korozi litinovejch a ostatnich casti motoru kde voda s medenkou protika.
Napsal: 22 črc 2006 22:41
od kentoya
higi maysner souhlas, ono se taky dělá, že se krátkej okruh úplně vyřadí, pokud to jde, ale psal jsem to všeobecně, já to na shade řešil tak, že jsem provrtal dobrým termostatem cca 5 děr o průměru 5 a stačilo mi to, ale v podstatě to tak je
Re: Stupidní dotaz na termostat ...
Napsal: 22 črc 2006 23:55
od MarauderZ28
já mám pro Camaro připravenej spešl co otevírá dřív ...
Napsal: 22 črc 2006 23:59
od NC
maysner píše:a kdyz uz menit chladic tak si radsi priplatit za medenej jesli ho do toho auta delaj. otec ma v zigulovi a muze tam vklidu lejt i normal vodu. med vypousti medenku a ta hafo zmekcuje vodu(nevytvari se vodni kamen a zarovne i ten co uz tam je nici) a zabranuje korozi litinovejch a ostatnich casti motoru kde voda s medenkou protika.
No jo, ale nevim jestli je idealni mit med a hlinik (to neplati pro zigul) v jednom okruhu ... a kdyz uz jo, tak v zadnem pripade nedavat cistou vodu.
Napsal: 23 črc 2006 00:39
od kentoya
já osobně raději používám ty co se otevírajé při vyšší hodnotě pokud mám na výběr, ale za předpokladu, že je oki chladič
Re: Stupidní dotaz na termostat ...
Napsal: 23 črc 2006 00:41
od MarauderZ28
zajímavý že když zvyšuješ výkon všude píšou ať koupíš okamžitě s nižšíma stupněma... když tam narveš co otevírá později přehřejváš primární okruh ne ?
Napsal: 23 črc 2006 01:00
od kentoya
máš pravdu, ale to je spíš pro sportovní použití a já mám auto na normální ježdění a maximální výkon používám jen při předjíždění a i kdybych zašel na sprint tak se nic nestane a při té vyšší teplotě obzvláště v zimě si motor více lebedí, v létě je to trochu na obtíž jak píšeš, ale je to věc názoru a tvůj je správný jako můj, jde o to na co a kdy chceš auto používat
Re: Stupidní dotaz na termostat ...
Napsal: 23 črc 2006 05:48
od MarauderZ28
počkej tak tady je něco špatně jak si motor v zimě lebedí ? to tak není ne ? termostat udržuje v primárním okruho konstantní teplotu, pokud vzrůstá otevírá se sekundární, když klesá zavírá se .... Takže ta teplota v tom primáru bude vždy stejná, nehledě na tom zda je léto nebo zima, to, že ty dáš kterej se otevírá později vzrůstá teplota v primáru, větší opotřebení všech dílů tedy je to dle mě pro ten motor škodlivý .... A nebo sem to nepochopil jak to myslíš ...
Napsal: 23 črc 2006 09:17
od mikevr6
Jsem mel ten samej problem a bylo to chladicem

Napsal: 23 črc 2006 12:03
od Taboo
To Marauder: Na co se casto zapomina je vicko radiatoru. Pokud jeho pruzina casem zeslabne anebo jeho ventil dobre netesni, v tom chladicim systemu muze byt pote udrzovan nizsi tlak. Typicky tlak 15 psi v chladicim systemu zvysuje bod varu chladici kapaliny o dalsich 25*C. Prilezitostne videt pri velke zatezi i pres 120*C neni nic nezvykleho a neznamena, ze se ta chladici kapalina vari. Pokud chces oddalit ten bod varu pomoci zvyseni tlaku v chladicim systemu jeste vice, vicka radiatoru se silnejsimi pruzinami jsou pro mnohe vozy dostupne. Pokud ted u vas pripadne nemrzne

, zkus taky pouzit jen destilovanou vodu (a pripadne Red Line Water Wetter).

Re: Stupidní dotaz na termostat ...
Napsal: 23 črc 2006 12:20
od MarauderZ28
aha zajímací díky, doufám, že mi ten zvýšenej tlak nevyháže mrazový zátky ... joke
