Stránka 1 z 1
Open Diff vs LSD
Napsal: 16 srp 2006 08:09
od Idaho
Jaký je konkrétně rozdíl mezi "Open Diff" a "LSD" diff?
co znamenají u "Open Diff" značení 1,5way a 2way - videl jsem nákresy ale popis jen v japonštine

je to schopen někdo shrnout a zhruba vysvětlit???
MKIII GT má LSd diff ( alespon jsem si to dposdu mylsel ale toyota ho označuje jako "Open Diff " zatímco do MKIV se dával Open i LSD..???
Re: Open Diff vs LSD
Napsal: 16 srp 2006 09:20
od Idaho
PL odpovědi typu "jdi na drift-forum" sem prosím nedávejte, lidi co tam jsou a jsou mi schopný poradit chodí i sem jen pod jinejma nickama ty ostatní mi neporadí

Re: Open Diff vs LSD
Napsal: 16 srp 2006 10:04
od martin
Open diff je diferenciál bez omezení svornosti, takže čistě jen planety, ten nikdy nebude 1 1,5 ani 2 way.
LSD může být několik druhů, v základě jsou 3.
1)lamelový diff je první varianta, pracuje za základě tření lamel o sebe v olejové lázni. Je nejpoužívanější v motorsportu kvůli rychlím reakcím, ale musí se často repasovat. U toho typu diferenciálu se uvádějí hodnoty 1 1,5 a 2 way. To uvádí při jakých podmínkách a jak velkou má svornost. 1way svírá pod plynem, při brždění motorem se otevírá, v zásadě se používá jen pro FWD. 1,5way svírá jak pod plynem tak částečně i pod brzdou, vhodný na 4wd a RWD aplikace. 2way svírá naplno jak pod plynem tak pod brzdou, používá se při driftech ale i naopak třeba ve Formuli 3 kde se bokem nejzdí.
2)typ je torsen, ten má pomalejší nástup zato vydrží hodně dlouho bez potřeby repase, nutná jen častá výměna oleje. V serii jsou s nim vybavený např. S2000, celica turbo (zadní diff), a všechny audi quattro (mezinápravový i zadní). tohle je dobrá volba pro auto na každý den, budu ho dávat do celicy, moje verze ho nemá v serii.
3)VLSD tzv visco LSD jehoš nástup je asi nejpomalejší. Často se používá jako mezinápravová špéru u starší turbo 4wd aut (cossworth, integrale, celica, impreze GT, e30 325ix zadní) a i u některých RWD aut (cossworth, skyline RWD, 200sx atd.). Pracuje na bázy tření lamel o sebe ve speciální vazelíně kde dojde ke svornosti až po určitém čase tření lamel o sebe, zahřátí vazelíny a jejich spojení.
Napsal: 16 srp 2006 10:13
od Idaho
dík za vysvětlení, zmátlo mne tohle ( nabídka Takakiry )
Re: Open Diff vs LSD
Napsal: 16 srp 2006 10:13
od Idaho
zakroužkoval jsme skyline, ale jde mi samozřejmě o surpu kde je to stejné..
Re: Open Diff vs LSD
Napsal: 16 srp 2006 10:16
od martin
V tom sloupečku je uvedeno jaký diff je na danym autě v serii. Mimochodem se supristou jsem řešil dát torsen z MK3 supry do celicy, mohl ho sehnat, prý je tam dávali v serii (asi za příplatek).
Re: Open Diff vs LSD
Napsal: 16 srp 2006 10:18
od Idaho
aha takže jsme špatne pochopil nabídku, oni nabízejí LSD a v tabulce je uvedeno co tam je v originále?? proč tegy GTE supra má v serii LSD a tady je uvedeno Open dif ( kterej byl v serii u GE, LSD tam bylo za přílatek ) non LSD se do GTE nedávalo ( v serii ).
btw jak poznám zda je LSD torsen nebo lamela? Vím o jediném příplatkovém LSd do supry a to bylo práve pro NA verzi LSD, které má GTE v serii..
edit : samo myslím bez toho abych ho otevřel -má nejaké spec konstrukční prvky které předpokládají jinou stavbu plášte??
Napsal: 16 srp 2006 10:32
od martin
Na lehoučkou AE86 je lamelák v pohodě, ale myslim že by si toyota nedovolila dát na tak těžký auto lamelový diff, by to nic nevydrželo, bude tam torsen. Poznáš to tak že odkryješ zadní výko diffu tak na bebe něco vykoukne,
když tohle tak je to torsen
když tohle tak je open
takhle vypadá lamelák

Re: Open Diff vs LSD
Napsal: 16 srp 2006 10:34
od martin
Idaho píše:edit : samo myslím bez toho abych ho otevřel -má nejaké spec konstrukční prvky které předpokládají jinou stavbu plášte??
myslim že určitě ne, vycházim ze zkušeností s celicou kde jsou oba obaly shodný a nepoznáš to na 100% dokud ho neotevřeš.
Re: Open Diff vs LSD
Napsal: 16 srp 2006 10:57
od Idaho
aha takže pokud budu vycházet z toho že by toyota nedala lamelovej, tak každá GTE ( tzn rok výroby nad 88 ) bude mít torsen v serii ( pokud už nekdo diff neměnil a nedal tam to co bylo zrovna po ruce - NA diff ) a některé NA ( od 87 ) budou mít non LSD a některé LSD...
takže pokud budeš chtít jeden torsen se mi válí doma

Re: Open Diff vs LSD
Napsal: 16 srp 2006 11:19
od Lander
Já mám doma jeden torsen do Toyoty, převodovka S54, na prodej.
Ten samý mám i v MR2ce
Lander
Re: Open Diff vs LSD
Napsal: 16 srp 2006 12:05
od JonnY
Tejto teme moc nerozumiem, ale co viem, tak torsen vraj nieje moc dobry na sneh / lad (do podmienok s minimalnou adheziou).
Tam je idealny obyc lamelovy diff.
Este jedna vec je stupen svornosti. Tj, ak to spravne chapem, tak kolko krutaku sa bude prenasat v kazdom pripade na jedno koleso.
lamelovy diff potrebuje pomerne casto (v pripade naseho offroadu asi 10k km) vymienat olej, bo sa k sebe lamely zacnu lepit a zvysovat svornost...
Re: Open Diff vs LSD
Napsal: 16 srp 2006 12:59
od martin
JonnY píše:Tejto teme moc nerozumiem, ale co viem, tak torsen vraj nieje moc dobry na sneh / lad (do podmienok s minimalnou adheziou)....
Jasně, lamela bude vždy o krok napřed před torsnem. Ale co jsem mluvil s klukem co má audi 80 a jezdí s ní valašskou stopu tak řikal že lepší čtyřkolku neřídil. Má torsen uprostřed a vzadu. Jestli někdo viděl průjezdy Slováčka na Stopě pochopí o čem mluvím
Já volím torsna z důvodu servisu, v zimě s tim autem budu jezdit každý den a nechce se mi repasovat lamely každé léto. Dopředu nebo na střed si lamelák klidně dám, ale vzadu je torsen na celice nesmrtelnej.
Re: Open Diff vs LSD
Napsal: 16 srp 2006 15:44
od JonnY
ja z torsenom ziadne skusenosti nemam, ale podla toho co viem, to povazujem za genialny vynalez
btw a co quaife ?
http://www.quaife.co.uk/
myslim ze focus rs mal quaife

Napsal: 16 srp 2006 16:47
od Lander
Můj Torsen vypadá takto:
Lander
Napsal: 16 srp 2006 18:04
od Beaver
Mk.III ma lamelak.
Re: Open Diff vs LSD
Napsal: 16 srp 2006 20:49
od martin
JonnY píše:ja z torsenom ziadne skusenosti nemam, ale podla toho co viem, to povazujem za genialny vynalez
btw a co quaife ?
http://www.quaife.co.uk/
myslim ze focus rs mal quaife

to by mně taky zajímalo, v anglii je všichni do saxa vts cpou. prý je to malinko poupravený torsen, něco na ten způsob.
Re: Open Diff vs LSD
Napsal: 16 srp 2006 21:05
od JonnY
http://www.houseofthud.com/differentials.htm#quattro
ked na to mate cas, tak tu je neco o diffs (aj quaife) popisane.
len som na to este nemal cas...
Napsal: 16 srp 2006 22:14
od Krosmen
kurnik zkusim najít dif z themy s lamelama který sou ale umístěný mimo převodovku na jedný poloose a vede spátky do převodovky...má to tak i fiat coupe......
Napsal: 16 srp 2006 22:15
od Krosmen