Stránka 1 z 1

Jaký kompresní poměr

Napsal: 21 srp 2006 23:09
od Anděl
Tak jsem se pustil do větších úprav. Nechci slyšet, že se to nevyplatí atd. :nono: To je mi jasné :wink:

Ve středu mi přijde těsnění pod hlavu Spesso Racing, které o maličko zvedne kompresi. Chtěl bych ještě nechat snížit(zarovnat hlavu). Originální kompresní poměr je 9,7. Proto se chci zeptat, jaká je ještě únosná komprese, pokuď budu jezdit na vysokooktanový benzín(Shell)
To že půjde životnost motoru dolů je mi jasné.

Dále se chystám na vačky a úpravu řídící jednotky. Zatím jsem namontoval výfukové svody Elia a vyndal Kat + náporové sání.

Jo a jedná se o Renault Megane 1.6e. 8)

Napsal: 22 srp 2006 08:00
od sejki
Jezis dalsi Megane:-D Nic proti ale kazdej den prijede u nas na benzinku nejakej magor s meganem 1.6e, zastavi u stojanu, seslapne ho do vomezovace a vypne klicek, kdyz odjizdi tak hrabacky. Tohle se odehrava kazdej den kolem dvaadvacate hodiny. Sem zvedavej kolikrat jeste prijede nez mu ten motor klekne :lol:

Re: Jaký kompresní poměr

Napsal: 22 srp 2006 08:02
od Idaho
:D :D

Re: Jaký kompresní poměr

Napsal: 22 srp 2006 09:30
od MarAt
Jen stručně;jestli sis pročítal zdejší témata o kompresi,pak ti je jasné,že každý motor má hranici jinde,že existují jistá antidetonační opatření,kterými se dá hranice ještě oddálit(krom izooktanového benzínu) a že k nim patří i např. ladění předstihu zapalování. Velmi orientačně bych tipnul maximum "bezpečné" statické komprese tvého motoru na 12:1.

Re: Jaký kompresní poměr

Napsal: 22 srp 2006 10:48
od Anděl
MarAt píše:Jen stručně;jestli sis pročítal zdejší témata o kompresi,pak ti je jasné,že každý motor má hranici jinde,že existují jistá antidetonační opatření,kterými se dá hranice ještě oddálit(krom izooktanového benzínu) a že k nim patří i např. ladění předstihu zapalování. Velmi orientačně bych tipnul maximum "bezpečné" statické komprese tvého motoru na 12:1.
Pročítal jsem si to, ale např. v příspěvcích od Taboo se úplně ztrácím. Ale asi nebudu jediný. :D

Dík za tip. 8) Já nechci jít až na samou "kritickou" hodnotu, ale chci vědět, kde se ta "kritická" hodnota zhruba nachází, abych s ní mohl počítat.

Napsal: 22 srp 2006 11:41
od honza 2.0 16v
hlavně s tím snižováním hlavy opatrně (to platí i při použití jinejch vaček...)... hlídej si písty a ventily aby se náhodou nepotkali... zkus to oměřit přes modelínu

pokud ale hodláš dát nižšší těsnění a slíznout hlavu tak se o moc vejš nedostatneš..vidím to na +- 10,5 :1 což je pros eriovou ŘJ snesitelný....pro větší kompresi bys musel nechat slíznout blok (ne každá hlava snense velký snížení- např 16v fiatácky.. tam si moc dovolit nemůžeš kvůli ventilům) a nechat upravit písty nebo dát jiný

Napsal: 22 srp 2006 13:26
od Anděl
sejki píše:Jezis dalsi Megane:-D Nic proti ale kazdej den prijede u nas na benzinku nejakej magor s meganem 1.6e, zastavi u stojanu, seslapne ho do vomezovace a vypne klicek, kdyz odjizdi tak hrabacky. Tohle se odehrava kazdej den kolem dvaadvacate hodiny. Sem zvedavej kolikrat jeste prijede nez mu ten motor klekne :lol:
No jo Megane 1.6e je trhač asfaltu. Ono je to docela umění se rozjet bez hrabání, když to hrabe i na volnoběh. :lol:

Napsal: 22 srp 2006 13:30
od Anděl
honza 2.0 16v píše:hlavně s tím snižováním hlavy opatrně (to platí i při použití jinejch vaček...)... hlídej si písty a ventily aby se náhodou nepotkali... zkus to oměřit přes modelínu

pokud ale hodláš dát nižšší těsnění a slíznout hlavu tak se o moc vejš nedostatneš..vidím to na +- 10,5 :1 což je pros eriovou ŘJ snesitelný....pro větší kompresi bys musel nechat slíznout blok (ne každá hlava snense velký snížení- např 16v fiatácky.. tam si moc dovolit nemůžeš kvůli ventilům) a nechat upravit písty nebo dát jiný
Až to rozeberu, tak budu vědět více. Zatím jen zjištuji info, abych neměl nějaké scifi představy. :D

Napsal: 22 srp 2006 20:26
od kentoya
spíš než snižovat hlavu se mrkni po pístech, který by ti zvýšily kompresní poměr na max okolo 1/11 a když moc 1/11,5, určitě to bude chtít upravit předstih, řídící jednotka by to měla do 1/11 zvládat, a když písty mrkni se hned po kovaných ojnicích a odlehčeným setrváku, a když ti zbydou koruny tak vačky, které ale kýžený efekt bez úpravy mapy nepřinesou, ty věci na víc dělat nemusíš, ale když jen snížíš hlavu ve tvém případě o cca 1,5mm, změní se hlavně rozdíl mezi pístem v úvrati a ventilem a může se ti to potkat, nejdřív by jsei měl změřit tento rozdíl výšek, aby jsi věděl jak moc můžeš hlavu snížit, a určitě by ti měla zůstat rezerva cca 0,8mm