Stránka 1 z 2
Tipovací otázka na EVO IX
Napsal: 24 srp 2006 17:59
od leon4x4
Jak jistě víte snažím se posunout možnosti každého auta trochu dál než jak si to výrobce přál. Je tady spousta kecalů a nemám pocit, že by se na těch málo lidí co něco umí obracelo dost lidí. Mám pocit, že se každý snaží jen pochytat pár moudrostí od těch málo co něco ví a pak se pokoušet sám. Prostě rád bych vám dokázal, že nejsem jen kecal a že opravdu něco o ladění aut vím a prakticky také umím předvézt.
Proto je tu hlasovací otázka před Mimoní. Nově se zde snad povedlo stanovit podmínky na opravdových 1/4míle (dříve 400m) tedy cca 402,xxm a že se jednoznačně stanovuje vzálenost startovací pozice od buňky která spustí startovací zařízení. Dá se tedy říci, že finálový čas by už měli ovlivňovat jen nadmořská výška, teplota vlhkost a podobné parametry, rozhodně by to však neměla ovlivňovat metodia měření či vzdálenost. Jistě víte, že za již nově stanovených podmínek jsem na poslední Mimoni zajel 13,09s.
Proč si myslím, že bych se měl zlepšit? Navzdory tomu, že mi mnoho rádoby " tunerů" tvrdí, že sériový FMIC na EVO IX je dobrý bez potíží i na 500koní tak jsem ho vyměnil za FMIC od AMS který má o 80% větší průchodnost vzduchu. Dále jsem konečně dostal kabely na ladění většiny nových Mitsubishi a Subaru (tímto vám nabízím možnost naladění vašeho vozu) a tak jsem zahájil proces ladění na svém voze. Subjektivně došlo ke značnému zlepšení především odezvy na sešlápnutí plynového pedálu a auto se zdá pružnější. Jestli došlo k nějakému razantnímu zvýšení výkonu neumím posoudit, ale něco by mohl naznačit i čas z nadcházející Mimoně. Možná to pro někoho bude jasný důkaz o tom co vím o ladění aut a třeba se pak setkáme u ladění vašeho miláčka.
Protože sám zatím nevím jak jsem byl úspěšný ve svém snažení bude rozptyl hlasovací otázky relativně malý.
PS: Snad to vydrží spojka

Napsal: 24 srp 2006 18:03
od honza 2.0 16v
zvolil jsme prostřední možnost
sám ted po namontování novýho koncáku, kterej je neporovnatelně průchozejší oproti tomu co tam bylo na HSMIII taky můžu udělat hlasování jestli se nám povede dostat pod 15s (na HSM III 15.12s) auto se zdá bejt taky živější
sorry za OT
Re: Tipovací otázka na EVO IX
Napsal: 24 srp 2006 18:09
od sic
no snad , co najlepsi

Napsal: 24 srp 2006 18:14
od FCS
Hlasoval jsem pro č.2 ,ale nejlepší by byla určitě trojka a hooooodně pod
Ale vše si myslím bude záležet na počasí
Budu ti držet palce

Napsal: 24 srp 2006 18:46
od Placenta
je to jasny bude to 12.63
takze jsem volil 3 moznost, jinak AEM EMS je objednany a do tejdne je tu

tak se priprav

Napsal: 24 srp 2006 19:09
od leon4x4
Placenta píše:je to jasny bude to 12.63
takze jsem volil 3 moznost, jinak AEM EMS je objednany a do tejdne je tu

tak se priprav

Děkuji zatím všem za důvěru, počasí by mohlo hrát roli, obvzláště pokud by bylo hnusně vedro, ideální by bylo tak po dešti do 10ti nad nulou.
Na EMS se těším a uvidíš, že se to auto totálně změní. Nedokážu říct čím to přesně je, ale to auto je pak jako vyměněné. Asi ta jako když přesedneš od 386SX na P4
S těmi odhady časů už jsem opatrný, ono to ne vždy je tak jak si člověk představuje, nicméně budu se snažit i když na první místo to prostě nebude - Roberta asi neukecám aby šel do speciálů

ale mně vlastně jde jen o to ukázat co jde s tím autem dělat. Škoda, že nemám víc volného času, dneska mi dorazil soft na logování hodnot ze sériové ecu, tak bych mohl ještě něco doladit. No čas není a horkou jehlou nic šít nebudu, chce to čas.
Jinak kamarád z Británie má EVO8 a má měněné proti mne i vačky a jezdí na Autronics ECU a jeho rekord je 12,3s @ 112,5mph tak mám ještě co dělat. Ve velkém jůesej už na sériovém turbu jezdí pod 11 ale za cenu tlaku 2,1BAR a racing fuel míchaného s methanolem
Re: Tipovací otázka na EVO IX
Napsal: 24 srp 2006 19:36
od Rudi
jako naprostá "lama" se mi zdaj ty rozdíly velice malý, ale když to vezmu logicky, tak ty časy už se pak tolik nesnižujou...váhám stále mezi dvojkou nebo trojkou, ovšem vzhledem k tomu, že jsi na minulý mimoni zajel 13,09, tak tipuju dvojku
k podmínkám: těch 10 stupňů ti doufám nevyjde

, možná ráno, ten déšť je ale docela možnej...
Re: Tipovací otázka na EVO IX
Napsal: 24 srp 2006 20:17
od JonnY
nemal si problem s obmedzovacom otacok na jednotke?
ak si s tym neco spravil tak takych 12.6. ak ne, tak moznost dva

)
Napsal: 24 srp 2006 20:23
od Bordel
Ja bych spis chtel jednou proniknout k ladeni
To nebuze bejt moc tezky ne?
verim ti na tri

Napsal: 24 srp 2006 20:24
od Skala
Já veřím tomu,že to bude pod 12.798,když už měš možnost si to takhle ladit a novej FMIC..držím palce
Ale myslím,že bude pršet podle předpovědi a budu doufat že předpověd nevyjde
Já se na sprint taky přihlásím

Napsal: 24 srp 2006 20:26
od Krosmen
Jenom takovej trochu dotaz jakýže to evo používá turbo že z něj mačkaj 2,1BAR???TD06?16G?
Nechci hlasovat ale myslím si že pokud už neni problém s omezovačem na jedničku a pokud se podařilo si trochu pohrát myslím že potenciál je na lepší čas než je v bodě tři,ale ta u tebe prokletá spojka bude kámen úrazu...
btw odhadem na takový čas alespoň dle mého názoru je hranice 350-400 ps se seriovou váhou vozu.....
V každym případě mě mrzí že neuvidim naživo a doufám že bude video pro ty co nemohou přijet.......
Napsal: 24 srp 2006 20:34
od honza 2.0 16v
no taky si spíš přeju chladno a klidně i deštivo (pokud si někdo pamatuje podmínky na HSM I. tak přesně tyhle si přeju..)..
Napsal: 24 srp 2006 20:42
od leon4x4
2.1BAR se dá jet na sériové turbo z EVO IX, samozřejmně ne v celém spektru otáček a musí se vyměnit aktuator za jiný se silnější pružinou a taky to má "trošku" vliv na životnost .. ale to Ameriku nezajímá
Úpravy na ECU:
Odstraněný omezovač otáček při stojícím vozu a sešlápnuté spojce
Upravené 2 mapy paliva
Upravená 1 mapa předstihu ze tří
Upravená 1 mapa MiVec ze dvou
Upravené 3 mapy ovládání požadované zátěže (supluje regulaci tlaku)
Upravené omezovače maximální zátěže (odstranění fuelcut při větším tlaku)
Předchozí čas byl zajet po úpravě jednoho ladiče z DE a já jsem začal úplně od znovu a jako předloha sloužila Japonská verze ECU která nebere tak moc ohledy na emise jako uškrcená evropská verze a už jen rozdíl mezi těmi verzemi je nezanedbatelný. Kolega z GB co s ním spolupracuji na konsultacíh zkušeností z ladění a odhalování tajů sériové ECU z datalogeru vycucal, že mu to jezdí už znateně lépe než FQ360, tak jsem zvědav jak to jede mně
Co se týká spojky, už mám vybranou novou, jen ji zbývá objednat a tu sériovou šetřit nebudu. Vůbec se na ni nebudu ohlížet prostě odjedu to co nejrychleji jak budu umět a buď vydrží nebo se se mnou rozloučí. To ale zase neznamená, že bych ji chtěl ničit záměrně. Papradoxně při startu z 5000ot (původní omezení) ji zatěžoval víc protože jsem ji musel déle držet v prokluzu aby mi auto nepadlo na čumák.
Napsal: 24 srp 2006 20:49
od Krosmen
je pravda že u GSX mi spojka klouzala znatelně a paradoxně když sem ji poštěl z hranice 6000 tak neklouzla ani jedno a dokonce sem si trošičku prohrábnul......ale i tak sem jedinou úpravou kterou sem měl a to zvýšeným tlakem turba dosáhl skoro o vteřinu lepší čas než serie.....
Myslím že čas který máš v bodě tři je reálný a je jen na řidiči jaký bude jo a na tý spojce jestli start vydrží.....
btw jaké bude obutí?
Napsal: 24 srp 2006 21:18
od leon4x4
Tak jak jsem říal, u mne jde spíš o RE-tuning po někom kdo tvrdí že to mu rozumí a že to dělá už velmi dlouho. Přesně proto jsem sám zvědav jakých výsledků dosáhnu já oproti "zkušenému" ladiči který se tím prý živí ... btw je to dealer Mitsubishi a ta by opravdu zlušenosti měl mít.
Obutí je série - Bridgestone Potenza RE-050
Já trakci neřeším, spíš bych uvítal lehké zhoršení adheze aby se auto lépe odlepilo od země a nemusel jsem tolik trápit spojku. V tomto ohledu mne vyhovovala nerovná hrubá dráha v Příbrami kde už přední kola lehounce prokluzovala (ale prokluzovala je trochu silné slovo , spíš se tak začla trhat od země). V Mimoni je mnohem lepší trakce a a se Suprou to bylo rozdíl vteřiny oproti takovým hrubým asfaltům, ale evo je jiná klasa co se trakce týká. Také se chatrným obutím snažím nepřetěžovat sériovou převodovku, diferáky a poloosy. Tak nějak doufám, že než se to utrhne nebo zlomí ta snad začnou hrabat kola a já si tak ušetřím drahé opravy.
Re: Tipovací otázka na EVO IX
Napsal: 24 srp 2006 22:59
od MarAt
Mě odešla spojka zrovna včera,když sme si po silničce na Komárno u Otrokovic zkoušeli,jaký to asi tak bude na té barumce o víkendu vzrůšo a i když ten mišák na tom bude asi líp (měl jsem ACT 6-Pad Race Disc, 236mm +Heavy Duty Pressure Plate),bude asi po odstranění omezovače na startu její životnost taky krátká,snad delší naž ta moje

Napsal: 24 srp 2006 23:04
od Laconi
Já si netroufám tipovat

Napsal: 24 srp 2006 23:26
od Taboo
Smazano
Napsal: 25 srp 2006 08:09
od leon4x4
Taboo, máš pravdu na řidiči záleží, ovšem u tohohle auta spíš jen na váze řidiče (momentálně mám asi 102kg). To jestli odřadím při 6950, 7100, nebo 7250 už takový rozdíl neudělá, protože to auto je vlastně tak pomalé, že tyto faktory mají zanedbatelnoý vliv. Na trakci také není co pokazit, hrabat to určitě nebude, to vím jistě. Takže znatelně lepší čas by zajel třeba Valentino Rossi který váží asi 45kg i s helmou a pytlem brambor

Napsal: 25 srp 2006 10:37
od Taboo
Smazano
Napsal: 25 srp 2006 13:09
od leon4x4
S Leonem 4x4 TDi jsem zajel 3 časy zasebou do 0,1s a v podstatě kdekoliv. Vím o čem mluvíš. U EVO je problém s heat soak a tak každý další žas je horší a horší, prostě už to stahuje předstih kvůli intake temperature compensation.
Jak zajet nejlepší 60' čas nevím protože to nikdo u nás neměří a já se možná spíš snažím šetřit techniku a tak dávám první dva tři metry na prokluz spojky aby se to všechno hezky dostalo do záběru a pak teprve pouštím spojku nadoraz. nevím jestli to někdo umí lépe.
Re: Tipovací otázka na EVO IX
Napsal: 25 srp 2006 16:08
od PJ
Koukam tezky vahy na spritech

a ja si stezuju na 86

Napsal: 25 srp 2006 16:52
od T-O-M
to leon 4x4 - tak jsem si tipnul možnost č.3
chci se ale zeptat - co přesně znamená ten 60´čas?
Napsal: 25 srp 2006 16:55
od BlackHole
leon4x4: Pošlu ti bráchu, váží 55 kilo

Napsal: 25 srp 2006 16:58
od honza 2.0 16v
60´ čas je čas na cca 20meterch pokud se nemýlim...
hm smamá těžká váha na sprintech.. já mam 98kg:)
Napsal: 25 srp 2006 17:23
od Břéťa
Taboo píše:Ridic, ktery dokaze zajet 60' cas a zaradit kazdy rychlostni stupen jen o desetinu sekundy rychleji, zajede celkove prumerne o 0.5 sekundy lepsi cas - a to je v drag racing cela vecnost

.
Trosku OT, je v usa jasne dana vzdalenost fotobunky od cary od ktere auto startuje?, jak je u vas resene to kam se auto presne pred startem postavi? Behaji u vas taky s klacikama?

Napsal: 25 srp 2006 17:25
od FCS
Břéťa píše:Taboo píše:Ridic, ktery dokaze zajet 60' cas a zaradit kazdy rychlostni stupen jen o desetinu sekundy rychleji, zajede celkove prumerne o 0.5 sekundy lepsi cas - a to je v drag racing cela vecnost

.
Trosku OT, je v usa jasne dana vzdalenost fotobunky od cary od ktere auto startuje?, jak je u vas resene to kam se auto presne pred startem postavi? Behaji u vas taky s klacikama?

startují na stromeček ne?
Napsal: 25 srp 2006 17:32
od jim.vw
BlackHole píše:leon4x4: Pošlu ti bráchu, váží 55 kilo

kámoška má 39kg a řidičák taky

Napsal: 25 srp 2006 18:46
od leon4x4
jim.vw píše:BlackHole píše:leon4x4: Pošlu ti bráchu, váží 55 kilo

kámoška má 39kg a řidičák taky

jestli umí řadit a nekřičí když se přidá plyn tak ji beru !
Napsal: 25 srp 2006 18:46
od Anděl
jim.vw píše:BlackHole píše:leon4x4: Pošlu ti bráchu, váží 55 kilo

kámoška má 39kg a řidičák taky

