Stránka 1 z 2
Jaký jsou Vaše zkušenosti z lehkým setrvákem ?
Napsal: 06 zář 2006 01:04
od MarauderZ28
tak sem na Probeso nacpal setrvák z Mazdy MX-3 (je lehčí asi o2,5 kg a WRC lamelu od Feroda
volnoběžný otáčky klesly o 150ot na 500ot měl sem předtím 650ot (očekával sem, že spíš půjdou nahoru)
od 3500 ot nahoru se to bych řekl víc vytáčí a malinko to hrábne i na 3 při plný kládě což předtím nedělalo ani náhodou ...
Re: Jaký jsou Vaše zkušenosti z lehkým setrvákem ?
Napsal: 06 zář 2006 01:16
od MarAt
Seriovej setrvačník je dimenzovanej právě tak,aby pohnul autem při rozjezdu na rovině bez nutnosti přidání plynu,což myslím představuje zbytečně velké setrvačné síly.Jejich částečným zmenšením motru určitě pomůžeš snadněji nabírat otáčky,ale budeš se muset smířit např. s rozjezdy pod plynem.Jinak toto téma se zde myslím již vícekrát diskutovalo.
Napsal: 06 zář 2006 18:57
od mikevr6
tak to me taky zajima,mam v planu odlehcit setrvak u vr6
Napsal: 06 zář 2006 19:06
od honza 2.0 16v
dobrý - na fávu staženo dle továrny + řemenice a pohoda, jenom opravdu víc plynu při rozjezdu.. volnoběh trochu nižšší
na coupe kde mam ale i víc úprav než jen setrvák(-1.5kg) jsou vyndaný i vyvažovačky (5kg) vyváženej celej klikovej mechanismus, vačky a hlava, tak to drželo standartní volnoběch (sice zvukově jak pumpa na sračky, ale drželo) kterej sem musel díky vačkám zvednout na cca1300-1500 protože když člověk jel kudlu a třeba dojížděl kekřižovatce, tak šlapat na plyn aby to nechcíplo bylo trochu blbý..jo občas se při brutálnějším zacházení při sprintech bloknou kola - stalo se zatím 2x
s plynem na rozjezd to u coupe platí 2jnásob.. prstě z volnoběhu se enrozjedeš...
Napsal: 06 zář 2006 21:48
od Taboo
Smazano
Napsal: 06 zář 2006 21:56
od Ilegaltuner
no já jsem musel na como dát na 24v míso origo dvouhmotnostního setrváku (18kg) jednohmotnostní z monzy (10kg) to vše kvůli převodovky z 635csi.Jsem docela zvědavý na oživování toho hybrida(snad se někdy dočkám),ale v německu to tak dělajá běžně když rvou na 3,0 24v getrag 265

Napsal: 06 zář 2006 22:06
od kentoya
na shade to byla bomba, na tempře taky, a ted ho dělám na dvoukilo, už je hotový jen nasadit věnec, tak potom písnu jak váhy, tak co to dělá s turbomotorem
Napsal: 06 zář 2006 22:17
od leon4x4
Když bych měl mluvit o mojich vlastních zkušenostech ze Supry tak rozdíl byl asi takový:
Originál:
dddhheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Odlehčený:
dddwrauuuunn wraaaaauuunn
Prostě když jsem místo původní sestavy dvouhmotnostního cca 24kg setrváku lamely a přítlačáku čelkem asi 34kg, dal 12,5kg sestavu bylo to tak brutálně znát, že se stali dvě zásadní věci. Motor šel do toček a z toček asi jako GSX RR ale rozjezdy se stali doslova torturou. Ta váha co tam přetím byla působila tak silně, že prakticky nebylo při rozjezdu možné ten motor udusit. S novou spojkou to šlo udusit i při startu z 4500otáček, až když se prošlápl plyn na 5500 kde čekalo ALS tak se to rozjelo trochu rychleji.
Bohužel tím že spojka byla natvrdo zvedla se kurevsky taky hlučnost přeovodovky vnikající do kabiny. V podstatě jsi poslouchal jak se odvalují kola v převodovce.
Jak psal Taboo, je to vždy "Něco dáš, něco dostaneš"
Napsal: 07 zář 2006 08:49
od Taboo
Smazano
Re: Jaký jsou Vaše zkušenosti z lehkým setrvákem ?
Napsal: 07 zář 2006 18:39
od MarauderZ28
aha tak já jelikož sem neodlehčíl asi o nějaký super podstatný kg sem žřádný brutal změny nezaznamenal, jen že to prostě jde snadněji vytáčet, ale jako nepatrně ...
Re: Jaký jsou Vaše zkušenosti z lehkým setrvákem ?
Napsal: 07 zář 2006 20:35
od PhoB
Mne by zajimalo pokud necham setrvacnik odlehcit, tak jestli ho staci vyvazit na hodnoty jako predtim, nebo se "musi" vyvazit i s klikou a spojkou?
A to stejne by asi platilo, kdyz davam sertvacnik z jineho auta(motoru)...
Napsal: 07 zář 2006 20:41
od kentoya
určitě se to vyplatí vyvážit vždy, ale můžeš to risknout, pokud to bude geometricky opracované z válcovaného materiálu, tak by to nic dělat nemělo, ale raději i toto vyvážit nebo spíš zkontrolovat
Re: Jaký jsou Vaše zkušenosti z lehkým setrvákem ?
Napsal: 07 zář 2006 22:10
od Taboo
Smazano
Napsal: 07 zář 2006 22:28
od leon4x4
dokud to odnese "jen" auto tak to jde, ale když ti to usekne nohy tak už je to horší zkušenost. proto tuším NHRA a další přikazují "scater shield" nebo jak se tomu nadává, prostě ochranu kolem spojky..... nebo se pletu ?
Napsal: 07 zář 2006 22:56
od Taboo
Smazano
Re: Jaký jsou Vaše zkušenosti z lehkým setrvákem ?
Napsal: 07 zář 2006 23:25
od MarauderZ28
jednou mi někdo ukazoval fotky jak se keramická lamela roztrhla a prořízla dovnitř do kabiny ...
Re: Jaký jsou Vaše zkušenosti z lehkým setrvákem ?
Napsal: 07 zář 2006 23:27
od MarauderZ28
jednou se na praxi utrhlo univerzální sklíčidlo u soustruhu spolu s asi 20kg obrobkem a vyskočilo to střechou budovy ...
Re: Jaký jsou Vaše zkušenosti z lehkým setrvákem ?
Napsal: 08 zář 2006 00:40
od PhoB
Taboo píše:PhoB píše:Mne by zajimalo pokud necham setrvacnik odlehcit, tak jestli ho staci vyvazit na hodnoty jako predtim, nebo se "musi" vyvazit i s klikou a spojkou?
S tim bud VELICE opatrny. Tovarni setrvacniky nejsou vetsinou vyrobeny z moc kvalitni oceli a mnohdy ani patricne dimenzovany k tomu, aby ucinne absorbovaly teplo (zpusobene zejmena zaberem spojky) bez toho aby se v nich vytvorily praskliny. Pokud tu hmotu tovarniho setrvacniku snizis jeste dale, produkce tech prasklin nastane temer nevyhnutelna. Pokud jsi nevidel odlehceny tovarni setrvacnik po explozi pri nejakych 7000RPM, tak ti mohu rici, ze jeho casti dokazou doslova odriznout prevodovku od motoru a pote projit chladicem, kapotou, firewall a vsim ostatnim, co jim stoji v ceste - a to OPRAVDU nijak neprehanim. Po $4,000 skode se pak clovek divi, proc se snazil usetrit penize a radeji nedal $400 za kvalitni chromemoly anebo hlinikovy setrvacnik. Pokud ti mohu poradit, podivej se, jestli uz nekdo nejaky kvalitni setrvacnik pro tvuj vuz nevyrabi, anebo si ho nech vyrobit na zakazku (nejlepe z kvalitni chromemoly oceli).
Co se tyka samotneho vyvazeni, naprosta vetsina dnesnich malych motoru je vyvazena vnitrne (coz znamena, ze k jejich vyvazeni se nepouziva hmoty setrvacniku anebo kladky klikove hridele) a proto vse muze byt vyvazeno samostatne. I presto, ze pritlacne talire a lamely spojky nijak vyvazene vetsinou nejsou (a jejich pripadne vyvazeni se meni prubehem casu s jejich opotrebenim), ten setrvacnik by mel byt aspon zkontrolovan.

Kvuli vetsi spojce jsem musel vymenit i setrvacnik => tezsi(uz s nim mam par tisic km najeto). A opravdu se mi s tezsim setrvacnikem lepe rozjizdi(normalni jizda). Ale pokud bych ho chtel presto alespon trochu odlehcit, tak by stacil tedy vyvazit samostatne a jak jsem pochopil mozna idelane i se spojkou, ze?
Napsal: 08 zář 2006 00:47
od kentoya
otázka je jak starý máš auto a co je to za auto a pak zjistit jestli se vyvažoval spodek jako celek nebo ne, ale jelikož máš UNO a předpokládám minimálně 10 let starý, tak si myslím, že u tebe je lepší celek nechat vyvážit a ne jen setrvák
Napsal: 08 zář 2006 22:26
od kentoya
takhle vypadá, váha necelých 7 kilo, origo jsem zatím nevážil
Re: Jaký jsou Vaše zkušenosti z lehkým setrvákem ?
Napsal: 11 zář 2006 10:36
od dynomax
o vikendu jsem byl na sprintech v Koprivnici, mel jsem moznost se svest v S2000 s odlehcenym setrvakem Fidanza - 3,6 kg, o proti staremu je to znat, ale celkem ostre sekave narustaji otacky, auto je to sice male , ale zase neni az tak lehle , Opel Speedster se 108 kw mel na 200 m o 3 desetiny lepsi cas, vaha 850 kg ale hovori za vse
Re: Jaký jsou Vaše zkušenosti z lehkým setrvákem ?
Napsal: 16 zář 2006 22:59
od CharlitoCZ
co odlehčení kardanu? (tam budou asi taky docela velký ztráty)

Re: Jaký jsou Vaše zkušenosti z lehkým setrvákem ?
Napsal: 16 zář 2006 23:34
od MarauderZ28
www.kardanservis.cz udělaj ti ho z karbonu ...
Re: Jaký jsou Vaše zkušenosti z lehkým setrvákem ?
Napsal: 16 zář 2006 23:55
od CharlitoCZ
mrknu se, díky

Re: Jaký jsou Vaše zkušenosti z lehkým setrvákem ?
Napsal: 17 zář 2006 19:43
od Seaman
Zajímalo by mě kolik taková sranda kolem setrvačíku stojí a co je k tomu všechno potřeba,je toho na mě moc,potřeboval bych to trochu zesumírovat.Ještě něco,může to nějak narušit životnost motoru nebo nějakého dílu???A jestli to chápu dobře tak motor je hlučnější??Jsou při volnoběhu cítit větší vybrace???Jednou mi někdo říkal že aouto potom víc vybruje.Kde se dá setrvačník stočit a udělat vše kolem něj v Praze???Díky za odpovědi.
Re: Jaký jsou Vaše zkušenosti z lehkým setrvákem ?
Napsal: 17 zář 2006 23:49
od sejki
Seaman píše:Zajímalo by mě kolik taková sranda kolem setrvačíku stojí a co je k tomu všechno potřeba,je toho na mě moc,potřeboval bych to trochu zesumírovat.Ještě něco,může to nějak narušit životnost motoru nebo nějakého dílu???A jestli to chápu dobře tak motor je hlučnější??Jsou při volnoběhu cítit větší vybrace???Jednou mi někdo říkal že aouto potom víc vybruje.Kde se dá setrvačník stočit a udělat vše kolem něj v Praze???Díky za odpovědi.
kdyz ti to dobre vyvazej, tak nevim proc by meli bejt vibrace, proto se to snad vyvazuje ne?
Re: Jaký jsou Vaše zkušenosti z lehkým setrvákem ?
Napsal: 18 zář 2006 19:33
od Seaman
Ví někdo kde to v Praze dělají komplet i s vyvážením??
Re: Jaký jsou Vaše zkušenosti z lehkým setrvákem ?
Napsal: 18 zář 2006 20:24
od honza 2.0 16v
Seaman píše:Ví někdo kde to v Praze dělají komplet i s vyvážením??
motorena ..zkus si jí zadat do vyhledávače..mi ted moc nefachčí net tak byhc z toho vyrost...
Re: Jaký jsou Vaše zkušenosti z lehkým setrvákem ?
Napsal: 30 zář 2006 08:15
od MARKUSPRELUDUS
no kanoš ma setrvak lehkej na tarze 1.6 16v a nějak poznat to neni snad až po 5OOOotačkach druhej to ma na civicu a tam to poznat je už od spoda a to dost
Re: Jaký jsou Vaše zkušenosti z lehkým setrvákem ?
Napsal: 30 zář 2006 11:36
od JonnY
od 5000rpm? od "spoda" ?
Huh?