Stránka 1 z 1
Odlehčení karoserie
Napsal: 17 zář 2006 17:49
od ciky
Nemáte náhodou zkušenosti z odlehčováním karoserie...nemyslím teď vyndání sedaček atd...mám tím namysli "navrtávání" měl jsem za to že se na určitejch místech navrtává..jako třeba vnitřní panely dveří atd. ale po bližším prozkoumání fotek závodáků si nejsem jistej....všechny otvory maj jako by vlis...aby se zachovala tuhost dílů...nemáte někdo ponětí čím se to dělá...jestli nějakým pneu. vysekávačem??? nebo čím?
předem moc dík za odpovědi
Re: Odlehčení karoserie
Napsal: 17 zář 2006 23:51
od sejki
ciky píše:Nemáte náhodou zkušenosti z odlehčováním karoserie...nemyslím teď vyndání sedaček atd...mám tím namysli "navrtávání" měl jsem za to že se na určitejch místech navrtává..jako třeba vnitřní panely dveří atd. ale po bližším prozkoumání fotek závodáků si nejsem jistej....všechny otvory maj jako by vlis...aby se zachovala tuhost dílů...nemáte někdo ponětí čím se to dělá...jestli nějakým pneu. vysekávačem??? nebo čím?
předem moc dík za odpovědi
Sorry za OT, ale ty stavis naky auto na zavody?
Napsal: 18 zář 2006 07:31
od Robik
Nejlepší odlehčení je jednoduše vše vyřezat

Re: Odlehčení karoserie
Napsal: 18 zář 2006 09:34
od honza 2.0 16v
ciky píše:Nemáte náhodou zkušenosti z odlehčováním karoserie...nemyslím teď vyndání sedaček atd...mám tím namysli "navrtávání" měl jsem za to že se na určitejch místech navrtává..jako třeba vnitřní panely dveří atd. ale po bližším prozkoumání fotek závodáků si nejsem jistej....všechny otvory maj jako by vlis...aby se zachovala tuhost dílů...nemáte někdo ponětí čím se to dělá...jestli nějakým pneu. vysekávačem??? nebo čím?
předem moc dík za odpovědi
vyřezat můžeš úplně všechno... jen si tam potom nech udělat nebo udělej rám, kterej tu kastli v případě bouračky podrží... viděl sem už 2 bouračky maximálně odlehčenejch aut, kde tuhost zajištoval rám.. jedno báwo, kde byl motor po nárazu do stromu posunutej skoro za řidiče a nově postavenou šáde která taky skončila ve stromu a tayk nedopadla nic moc...
v případě vyřezávání vejztuh si přečti propozice závodů který chceš jezdit- většinou tam maj omezení na výztuhy ve dveřích řidiče a spolujezdce i v případě použití rámu , vyřezávání výztuch i jinejch zbytečností je celkem individuální auto od auta....
Re: Odlehčení karoserie
Napsal: 18 zář 2006 09:52
od Taboo
Smazano
Re: Odlehčení karoserie
Napsal: 18 zář 2006 10:14
od honza 2.0 16v
Taboo píše:ciky píše:Nemáte náhodou zkušenosti z odlehčováním karoserie...
Ano. Dlouholete a bohate

... Nevim ale, jestli ti to nejak pomuze, protoze opravdu nevim, jak se tem nastrojum rika v ceskem jazyce. My ty diry nejdrive vyvrtame pomoci
"hole saws", jako tyto:
http://www.aircraftspruce.com/catalog/t ... lesaws.php . Potom ten vlis ("flange") udelame pomoci jednoduche "hole flanging tool", podobne tehle:
http://www.aircraftspruce.com/catalog/t ... ngtool.php . My ale pozivame (namisto tech nylonovych kol) na ocel kulickove loziska. Ta vnejsi hrana tech lozisek ale MUSI byt nejdrive zakulacena (nejlepe v soustruhu anebo i po upnuti do vrtacky). Vyska tech lozisek samozrejme urcuje sirku/vysku toho vlisu. Pote postupnym naklonem toho nastroje formujeme ten vlis az do 90 stupnu. Samozrejme, nakloneni toho nastroje budto k ose anebo od osy te diry urcuje stranu toho vlisu.

vykružovák
Re: Odlehčení karoserie
Napsal: 18 zář 2006 10:45
od ciky
Oki.....Všem moc děkuju

...už je mi to docela jasné....s těma ložiskama to bude asi nejlepší...protože ten silon bude asi na měkčí materiály.....odlehčení karoserie nebude nijak brutální...ale pár věcí který se daj vyřezat nebo již zmiňovaným postupem odlehčit je v autě dost.....jinak s rámem se počítá........
PS: žádný závody nejezdím

Re: Odlehčení karoserie
Napsal: 18 zář 2006 11:27
od JonnY
ciky píše:PS: žádný závody nejezdím

Cize pre par kg ides robit diery do nosnikov a vyztuh? do beznej premavky?
Ak to spravne chapem, tak to nepotrebujes ako posledny sposob ako stiahnut desatinku na kopci alebo okruhu. Proste len tak zo srandy?
nic v zlom, ale si normalny?
Re: Odlehčení karoserie
Napsal: 18 zář 2006 12:17
od sejki
JonnY píše:ciky píše:PS: žádný závody nejezdím

Cize pre par kg ides robit diery do nosnikov a vyztuh? do beznej premavky?
Ak to spravne chapem, tak to nepotrebujes ako posledny sposob ako stiahnut desatinku na kopci alebo okruhu. Proste len tak zo srandy?
nic v zlom, ale si normalny?
mam stejny nazor, ale co, je to jeho vec:)
Re: Odlehčení karoserie
Napsal: 18 zář 2006 12:38
od ciky
sejki píše:JonnY píše:ciky píše:PS: žádný závody nejezdím

Cize pre par kg ides robit diery do nosnikov a vyztuh? do beznej premavky?
Ak to spravne chapem, tak to nepotrebujes ako posledny sposob ako stiahnut desatinku na kopci alebo okruhu. Proste len tak zo srandy?
nic v zlom, ale si normalny?
mam stejny nazor, ale co, je to jeho vec:)
No nehodlám to tady řešit.....ze srandy to určitě není....sprintíky a třeba i jednou nějakej ten závod.....a normální taky moc nejsem

Napsal: 18 zář 2006 12:47
od Taboo
Smazano
Re: Odlehčení karoserie
Napsal: 18 zář 2006 12:56
od MarAt
Ses celkem rozepsal ... takový otcovský přístup

Napsal: 18 zář 2006 13:01
od ciky
Samozřejmě chápu..vše co jste tady napsali.....nahodlám navrtávat nosníky či výztuhy....interieru se zbavuji...a všeho nepotřebného....i o oknech z lexanu samozřejmě uvažuji....myslel jsem odlehčení....např dveří z vnitřní strany...zadního víka atd....patal jsem se na to čistě teoreticky....rámy podle předpisů maj samzřejmě také výztužné patky mezy spoji...a za další ´třeba výztuhy které směřují od rámu ke karoserii..atd..které jsou například tímto způsobem navrtány....tím že se bude dávat rám..kterej něco přidá na váze a tenhle rozdíl chci zase někde ubrat...
"na chromolybden vážně nemám"
Za vaše názory velice děkuji

Napsal: 18 zář 2006 13:18
od JonnY
ciky píše:nemyslím teď vyndání sedaček atd...mám tím namysli "navrtávání" měl jsem za to že se na určitejch místech navrtává..
ciky píše:Samozřejmě chápu..vše co jste tady napsali.....nahodlám navrtávat nosníky či výztuhy....interieru se zbavuji...
tak sa nejak rozhodni.
Napsal: 18 zář 2006 13:30
od ciky
Bylo mi jasný že když napíšu odlehčení...každej napíše vyndání zadních sedaček....motorů oken atd...a kvuli tomuhle jsem to sem nepsal protože sedačky tam už dávno nemáma spoustu jinejch věcí.....chápeš?
Navrtávání....v autě nejsou jen nosníky či výztuhy ale například krycí panely...atd....Mám Seat ibiza a kdybys jí měl víš o čem mluvím...chápeš?

začíná se tady moc slovíčkařit ..to co jsem chtěl jsem se dozvěděl a něco přiučil....

nehodlám to tady zaplácat OT..
Interier bude funkční + rám........toto téma zavírám
for Taboo...děkuju

Napsal: 18 zář 2006 13:46
od sejki
ciky píše:Bylo mi jasný že když napíšu odlehčení...každej napíše vyndání zadních sedaček....motorů oken atd...a kvuli tomuhle jsem to sem nepsal protože sedačky tam už dávno nemáma spoustu jinejch věcí.....chápeš?
Navrtávání....v autě nejsou jen nosníky či výztuhy ale například krycí panely...atd....Mám Seat ibiza a kdybys jí měl víš o čem mluvím...chápeš?

začíná se tady moc slovíčkařit ..to co jsem chtěl jsem se dozvěděl a něco přiučil....

nehodlám to tady zaplácat OT..
Interier bude funkční + rám........toto téma zavírám
for Taboo...děkuju

Jestli si to nikdy nedelal, sam se do toho navrtavani atd nepoustej, pak se ti muze stat, ze se ti karoserie skrouti jak vrtule, pri nejlepsim

Napsal: 18 zář 2006 13:55
od JonnY
ciky píše:.....chápeš?
...
Navrtávání....v autě nejsou jen nosníky či výztuhy ale například krycí panely...atd....Mám Seat ibiza a kdybys jí měl víš o čem mluvím...chápeš?
NECHAPEM. nie kazdy je totiz genius.
a kedze som nechapavy, tak mi posli fotku, alebo popis do coho si chcel tie diery robit.
do milimeter hrubeho plechu? na jednej diere usetris tak jeden gram. kryci panel? z coho je? ak to je milimeter plechu, alebo plastu, aky zmysel ma narobit tam 50 dier a usetrit 100 gramov?
Napsal: 18 zář 2006 14:28
od ciky
Berte toto jako názorný příklad
průměr otvoru D=50mm
materiál .ocel - 11.375 tl=1mm
odpad otvoru nějakých 15,7g
na 50 otvorech 50 x 15,7g = 785g (0,785kg)
myšleno čistě teoreticky
člověk se zeptá a hned se to ztrhne

Re: Odlehčení karoserie
Napsal: 18 zář 2006 14:34
od JonnY
50mm priemer?
prezradis mi do coho chces robit podobne (podobne velke) diery?
a prijde ti adekvatne, aby si robil 50 dier na usetrenie 800gramov?
sa radsej chod pred jazdou vysrat...

Napsal: 18 zář 2006 14:40
od ciky
Re: Odlehčení karoserie
Napsal: 18 zář 2006 14:56
od xer
JonnY píše:50mm priemer?
prezradis mi do coho chces robit podobne (podobne velke) diery?
a prijde ti adekvatne, aby si robil 50 dier na usetrenie 800gramov?
sa radsej chod pred jazdou vysrat...

přesně tak radší zhubní 3 kg než vrtat 150 děr

Napsal: 18 zář 2006 17:10
od ciky
Napsal: 18 zář 2006 18:12
od JonnY
ajo, nabuduce ked si vymyslis dalsiu pi*ovinu, tak uz ti to rozmlouvat nebudem.
bez do prdele a vrtaj si tie svoje diery kam chces. tvoje auto...

Re: Odlehčení karoserie
Napsal: 18 zář 2006 18:31
od ciky
Takže pánové.....opět jsem se přesvědčil že nějaká alespoň malá slušnost tady určitým jedincům chybí.........Měl by ses nad sebou zamyslet....až budeš chtít psát tyhle příspěvky tak né rozhodně sem........nejsem žádnej 18letej magor na kterýho si tady budeš otvírat ústa....jinak kdyby se něco věděl o stojařině tak bys věděl že vzpěry,nosníky, patky se kterýma já pracuju (počítání a kreslení konstrukcí) mají taky defakto podobné otvory...keteré slouží k ubrání hmotnosti a naopak k zesílení mechanických vlastností dílů v mezních oblastech ohybu a lomu......jenže to se dělá na lisech a v přípravcích.......
Takže s nadávkama si zajeď do Pelhřimova
Přístě až se budu chtít o něčem pobavit tak se určitě zeptám tady....ty jony si jeden z lidí který máj za vinu to že lidi z tohodle fora akorát utíkaj
fuj to jsem, se rozčílil
Re: Odlehčení karoserie
Napsal: 18 zář 2006 18:53
od JonnY
jop, dufam ze ludia ako ty z tohoto fora utekaju.
ak sa ti nepaci, ked ta niekto upozorni na to, ze robis blbosti a quotne tvoje posty ktore si protirecia, to je tvoj problem.
ja som ti povedal svoj nazor. ak tvoje ego nevie zvladnut, ze nemas pravdu, tak si to ries niekde inde.
ze niekomu poradim co sa mu nepaci, za to sa urazat nenecham.
a bacha nech nedostanes infarkt, 24 to uz je teda vek.
Re: Odlehčení karoserie
Napsal: 18 zář 2006 19:04
od ciky
rozhodně si neprotiřečim....a rada typu je to "píčovina" to už chce znalosti...jedinej kdo tady pořádně poradil je Taboo....jedinej kterej dokázal změnit můj názor....a víš proč..., nevíš? tak si to znova přečti..a moje ego je znrovna tak velký jako to tvoje akorát že lidi neposílám do prdele...ale nejsem si jistej zda by sis to nezasloužil
Re: Odlehčení karoserie
Napsal: 18 zář 2006 19:31
od JonnY
---
edit: tak sme si to vyICQckovali

Re: Odlehčení karoserie
Napsal: 18 zář 2006 20:00
od ciky
JonnY píše:---
edit: tak sme si to vyICQckovali

jj

Napsal: 20 zář 2006 04:18
od Tailer
Jestly muzu tak taky neco prihodim: Kdyz my bylo 15nact bratr domu privezl Skodu 130 L/A A co se tyce odlehceni tak mela provrtane jen narazniky a drzak na rezervu interier komplet vyhazenej jen skorepiny Metalex palubku hasicaky A samozrejme ram MTX, bylo to auto na rally takze se asi moc neodlehcovalo protoze melo pod autem liziny podle me je lepsi pridat par koniku nez schazovat vahu a nebo zhubni

Joke

Napsal: 20 zář 2006 10:02
od Elvis
ciky: mas seat ibiza, cize auto ktore je v nasich podmienkach velmi casto pouzivane na zavody (ale nenapisal si ktoru gen, ci rv). NESNAZ sa vymyslat znova koleso (tj co a kde navrtat), zajdi za zavodnikom ktory jazdi napr rally alebo rallycross (ale to je uz hardcore) a popytaj sa ho. Ty mozes napr nahradit prednu kapotu laminatovou kopiou (lahke, lacne, ale nebezpecne pri buracke...) ale najma zadnu kapotu (3. dvere), napriklad na toyote celica 5th gen vazi 42kg!!!!!!!!! vies co to je??? samozrejme, ako tu uz bolo pisane, zmeni sa tym chovanie auta a na to treba pozerat, hlavne na predohrabe akym je ibiza...
good luck