Stránka 1 z 1

POP OFF pro JTD

Napsal: 09 říj 2006 07:45
od morda
Nevím jestli to tu někde už není tak se ptám

Máte někdo zkušenost s pop off ventilem pro turbodiesely???Kde se dá sehnat.Moc jsem nehledal,ale všude mají pro benzín :(

Napsal: 09 říj 2006 08:08
od Krosmen
teď je otázka co máš na mysli jestli POP OFF nebo BOV....je to podstatnej rozdíl.............. :lol: :lol: :lol:
POP si můžeš dát na jakejkoliv turbomotor jenže nějak mi uniká jeho funkce když 99% aut má WG...........natoš na seriovim ropákovi........ :lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: 09 říj 2006 08:29
od Beaver
Krosmen píše:teď je otázka co máš na mysli jestli POP OFF nebo BOV....je to podstatnej rozdíl.............. :lol: :lol: :lol:
POP si můžeš dát na jakejkoliv turbomotor jenže nějak mi uniká jeho funkce když 99% aut má WG...........natoš na seriovim ropákovi........ :lol: :lol: :lol: :lol:
Mno musel bys mit fakt velky turbo nebo obecne hodne tlacit, potom by v nekterych pripadech mohly nebezpecne narust otacky turba a s nim i tlak (napr. pri poruse WG). Potom je pritomnost POP-OFFu zadouci a vitana. Ale morda stejne urcite myslel BOV :D

Napsal: 09 říj 2006 08:42
od JonnY
Krosmen píše:teď je otázka co máš na mysli jestli POP OFF nebo BOV....je to podstatnej rozdíl.............. :lol: :lol: :lol:
POP si můžeš dát na jakejkoliv turbomotor jenže nějak mi uniká jeho funkce když 99% aut má WG...........natoš na seriovim ropákovi........ :lol: :lol: :lol: :lol:
WG ti obmedzuje mnozstvo spalin ktore prechadzaju turbom
pop off odpusta nad maximalny tlak.

dosledok podobny ale nie uplne rovnaky :)

Re: POP OFF pro JTD

Napsal: 09 říj 2006 10:16
od morda
Kdybych tomu rozuměl tak to sem nedávám a jak je to s tím BOV do JTD...

a co je to WG???

Napsal: 09 říj 2006 10:20
od Spitfire
ropaky sem nejak nikdy nestudoval takze to bude hodne noob dotaz :P ale mam pocit ze ty nemaj skrtici klapku ne? jestli nemaj skrtici klapku tak si myslim ze bov jaksi nema smysl :D

Napsal: 09 říj 2006 10:25
od morda
Spitfire píše:ropaky sem nejak nikdy nestudoval takze to bude hodne noob dotaz :P ale mam pocit ze ty nemaj skrtici klapku ne? jestli nemaj skrtici klapku tak si myslim ze bov jaksi nema smysl :D
Klapku nemaj,ale kdyby mě šlo třeba jen o efekt...výkon motoru cca 140koní.

Re: POP OFF pro JTD

Napsal: 09 říj 2006 10:25
od Beaver
morda píše:Kdybych tomu rozuměl tak to sem nedávám a jak je to s tím BOV do JTD...

a co je to WG???
BOV na naftaka je podle meho nazoru tezko pouzitelny. Jak psal Spit, je to ovladany rozdilem podtlaku pred klapkou a za ni - a dyzl jaksi nema klapku, chybi tudiz a ty dve odlisny hodnoty. Pokud ti jde jen o efekt, kup si jeste falesny nasavace na kapotu a svitici ostrikovace, je to stejna zhovadilost, jako montovat BOV jen aby ti to sycelo a podle me to udela opravdu jen debil, nic proti tobe :wink:

Wastegate je obtok kompresorove casti turba, proudi tudy plyny v pripade, ze chces omezit turbo (napr. pri prekroceni nastaveneho max. plniciho tlaku). Viz. obrazek - WG je nalevo.

Obrázek

Re: POP OFF pro JTD

Napsal: 09 říj 2006 10:28
od JonnY
Bov - Blow off valve
pov - pop off valve
WG - wastgate

BoV odpusta vlastne "tlakovu vlnu" ktora vznikne prudkym zavretim skrtiacej klapky - diesel klapku nema, bov pri diesly nema zmysel
pop off - udrzuje maximalny plniaci tlak na urcitej hodnote. ak je pretlak v sani vyssi, tak ho upusti. sluzi myslim hlavne ochrana motoru
wg - obtok vyfukovych plynov. reguluje otacky turba. tym vlastne aj plniaci tlak, ale taktiez sluzi ako ochrana turba, aby sa netocilo mooc rychlo.
vgt turba maju regulaciu tlaku vyriesenu myslim inac.

ak sa pletem, opravte ma :oops:

Re: POP OFF pro JTD

Napsal: 09 říj 2006 10:42
od morda
Beaver píše:
morda píše:Kdybych tomu rozuměl tak to sem nedávám a jak je to s tím BOV do JTD...

a co je to WG???
BOV na naftaka je podle meho nazoru tezko pouzitelny. Jak psal Spit, je to ovladany rozdilem podtlaku pred klapkou a za ni - a dyzl jaksi nema klapku, chybi tudiz a ty dve odlisny hodnoty. Pokud ti jde jen o efekt, kup si jeste falesny nasavace na kapotu a svitici ostrikovace, je to stejna zhovadilost, jako montovat BOV jen aby ti to sycelo a podle me to udela opravdu jen debil, nic proti tobe :wink:

Wastegate je obtok kompresorove casti turba, proudi tudy plyny v pripade, ze chces omezit turbo (napr. pri prekroceni nastaveneho max. plniciho tlaku). Viz. obrazek - WG je nalevo.

Obrázek

To srovnání je docela přísný :D

Re: POP OFF pro JTD

Napsal: 09 říj 2006 10:51
od Beaver
morda píše:To srovnání je docela přísný :D
Pro me ne - imitace jako imitace :wink:

Re: POP OFF pro JTD

Napsal: 09 říj 2006 10:55
od morda
Takže,abych to nějak shrnul POP OFF ventil je u JTD motoru s výkonem 140koní a serivým turbem zcela zbytečný,když ho tam nechci mít jen pro to csss při přeřazení???

Re: POP OFF pro JTD

Napsal: 09 říj 2006 11:04
od Beaver
morda píše:Takže,abych to nějak shrnul POP OFF ventil je u JTD motoru s výkonem 140koní a serivým turbem zcela zbytečný,když ho tam nechci mít jen pro to csss při přeřazení???
Nectes co piseme - POP OFF ventil funguje jako ten na papinaku (kdyz ti moc naroste tlak, ufoukne ho pryc). U tebe by se ten ventil zcela pravdepodobne nikdy neotevrel. BLOW OFF je ten, co zasyci (jestli je to varianta s odfukem do atmosfery) kdyz preradis, aby odpustil vzduch, ktery se nahromadi pred ZAVRENOU SKRTICI KLAPKOU (kterou ty nemas a proto se vzduch o ni nemuze zarazit). Tento ventil zase na dyzl nejde dost dobre zapojit, protoze jak jsem psal, nemas k dispozici ten rozdil podtlaku pred klapkou a za klapkou.

Napsal: 09 říj 2006 11:40
od sejki
BOV na diesely se dela a prodavaj to dokonce na www.autodoplnky.cz ale je to celkem rana, je to ovladane elektronikou...

Efekt? Jen zvukovy...

Napsal: 09 říj 2006 13:15
od Krosmen
docela i pochybuju o nějakym zvukovim efektu když nemá klapku tak se nemá kde tlak vzduchu hromadit neb pořád de do válců.....zvuk bude ale ne rozhodně jako u benzína.....
btw mazda nafta co se dávala do vitar L4 má klapku sání...dokonce dvě............ 8) 8) 8)

Napsal: 09 říj 2006 13:58
od Bidrin
Krosmen píše:docela i pochybuju o nějakym zvukovim efektu když nemá klapku tak se nemá kde tlak vzduchu hromadit neb pořád de do válců.....zvuk bude ale ne rozhodně jako u benzína.....
btw mazda nafta co se dávala do vitar L4 má klapku sání...dokonce dvě............ 8) 8) 8)
To je taky těžký říct takhle paušálně - záleží na tlaku vzduchu a jeho množství.

BOV na TDi je v podstatě elektronicko-pneumaticky ovládaná díra v sacím traktu - koncový spínač na plynovým pedálu, nebo řídící elektronika přepne solenoid a ten pustí do VAC přípojky na BOV podtlak z vývěvy. U "lepších" BOV na TDi se dá nastavit délka sepnutí solenoidu (doba otevření díry) atd... Nestane se ale nikdy nic jiného, než že ujde tlak, který by měl jít do motoru. Seřizování elektroniky pak má pouze jeden význam - aby to motoru vadilo co nejméně.