Stránka 1 z 1

Vybrace při 130Km/H

Napsal: 29 říj 2006 15:58
od Civi
Mám problém a prosím o radu,nevím čím to může být.Dělalo mi to když sem tam měl 14" a pak 15" kola,říkal jsem si to nic,kola jsou stará budou špatně vyvážená nebo poničená,ale když sem koupil úplně nová kola 17" a nechal je samozřejmě i vyvážit říkal jsem si a je po problému,tak sem to jel odskoušet a hele problém přetrvává,nevím co s tím.Může to být že tam mám 2,5cm podložky???Nebo že jsem tam nasadil ojeté pneu???

Re: Vybrace při 130Km/H

Napsal: 29 říj 2006 16:09
od JonnY
chyba gumy, nevyvazene kolo, zla podlozka, vadne lozisko....

Napsal: 29 říj 2006 16:11
od Krosmen
1) si ve špatný sekci....
2) pokud vyloučíš problém s podložkami(předpokládám že sou tam pořád i když tam byly 14" a pak i další kola)-při použití podložek dochází k razantnějšímu opotřebení uložení....
Tak klidně může bejt problém v poloosách kde můžou být volné klouby a nebo uložení.Klidně by mohl být i problém v kotoučích....prostě a jednoduše jít a vylučovat..... :lol: :lol: :lol:
PS: pokud si šel z 14" kol na 17" si blázen...... :shock:
nejen že ztráta výkonu bude razantní tak i brzdá dráha bude větší,jízdní vlastnosti budou na .....

Re: Vybrace při 130Km/H

Napsal: 29 říj 2006 16:11
od sotomaior
jak psal jonny,ja bych typl ty podlozky,je to dost neodpruzeny hmoty navic...

Napsal: 29 říj 2006 16:14
od Ilegaltuner
skus sundat podložky a projet to,taky mi to dělalo,nebo máš u už v hajzlu čepy :wink:

Napsal: 29 říj 2006 16:29
od Civi
Omlouvám se za to že jsem v jiné sekci,podložky tam mám až u 17" kol.Podložky jsou dělany přesně na kolo,kotoučema to asi nebude protože jsem tam dával nové a dělalo to i před něma,dával jsem i nové čepy řízení.

Napsal: 29 říj 2006 16:37
od Shelby
Civi píše:Omlouvám se za to že jsem v jiné sekci,podložky tam mám až u 17" kol.Podložky jsou dělany přesně na kolo,kotoučema to asi nebude protože jsem tam dával nové a dělalo to i před něma,dával jsem i nové čepy řízení.
byl jsi na geometrii??? a tlumice jsou v pohode?

Napsal: 29 říj 2006 16:42
od Civi
PS:o kolik myslíš že by 17" mohly snížit výkon?Nejspíš jak u kterého auta,ale nemyslím že by to bylo nějak razantní.Proč myslíš že to bude hůř brzdit??Když jsem tam měl 15" s pneu 195/50 a teď 17" s pneu 215/40, ta je přece plocha která se dotýká vozovky u těchto kol o dost větší a tím pádem větší plocha která brzdí,tak by měla být brzdná dráha kratší,ne??A když je auto rozšířené a je i širší pneu tak by auto mělo lépe sedět na silnici,ne???

Napsal: 29 říj 2006 16:46
od Civi
Na geometrii jsem také byl a tlumiče jsou Ok,pak mě ještě napadlo že by to mohl dělat podvozek svou tvrdostí ale je povolenej na nejmenší tuhost(mám Koni Sport)

Re: Vybrace při 130Km/H

Napsal: 29 říj 2006 16:46
od JonnY
pretoze maju vecsi polomer a su skoro urcite tazsie.
a co takto si kupit kola s inym ET a nezatazovat napravu zbytocnou podlozkou?
viz viewtopic.php?t=40810

Re: Vybrace při 130Km/H

Napsal: 29 říj 2006 16:47
od Krosmen
JonnY píše:pretoze maju vecsi polomer a su skoro urcite tazsie.
a co takto si kupit kola s inym ET a nezatazovat napravu zbytocnou podlozkou?
viz viewtopic.php?t=40810
kurnik zase pozdě........ :lol: :lol: :lol:

Napsal: 29 říj 2006 16:57
od Civi
Ztráta 3% výkonu není zas tak moc s porovnáním vizuaního efektu 17" kol.Navíc když se to dá za nějakej ten peníz dohnat a nahnat ještě o nějakej ten koník víc,i když to může někomu připadnout jako zbytečnej výdaj.Spíš by mě zajímala ta brzdná dráha.

Napsal: 29 říj 2006 17:02
od morda
Krosmen píše:1) si ve špatný sekci....
2) pokud vyloučíš problém s podložkami(předpokládám že sou tam pořád i když tam byly 14" a pak i další kola)-při použití podložek dochází k razantnějšímu opotřebení uložení....
Tak klidně může bejt problém v poloosách kde můžou být volné klouby a nebo uložení.Klidně by mohl být i problém v kotoučích....prostě a jednoduše jít a vylučovat..... :lol: :lol: :lol:
PS: pokud si šel z 14" kol na 17" si blázen...... :shock:
nejen že ztráta výkonu bude razantní tak i brzdá dráha bude větší,jízdní vlastnosti budou na .....
Sakryš a já šel z 15" na 17" :lol: :D

Napsal: 29 říj 2006 17:05
od Beaver
Civi píše:Ztráta 3% výkonu není zas tak moc s porovnáním vizuaního efektu 17" kol.Navíc když se to dá za nějakej ten peníz dohnat a nahnat ještě o nějakej ten koník víc,i když to může někomu připadnout jako zbytečnej výdaj.Spíš by mě zajímala ta brzdná dráha.
Jenze na vizualni efekt to nejezdi :wink:

Re: Vybrace při 130Km/H

Napsal: 29 říj 2006 17:06
od JonnY
znizeny komfort pruzenia, zvysene namahanie naprav, znizena akceleracia, predlzena brzdna draha.... vsetko jedno, hlavne ze je to pekne :)

a obavam sa, ze u teba budu tie straty este vyraznejsie. vzhladom na o cca 5% vacsie polomer kolies....

Napsal: 29 říj 2006 17:15
od Civi
Výkon se dá nahnat,to že příjdu o pohodlnou jízdu,s tím jsem počítal.Ale odbočily jsme od hlavního téma.Připomínám že to dělalo už před tím než jsem tam dal 17" kola.Výměna kotoučů a čepů + geometrie,to vše proběhlo už když jsem jezdil na 15" a dělalo to pořád.

Re: Vybrace při 130Km/H

Napsal: 29 říj 2006 17:26
od Ivan
Píše se vibrace, ne vybrace !

Napsal: 29 říj 2006 17:40
od Civi
Ivan : :x :rock:

Re: Vybrace při 130Km/H

Napsal: 29 říj 2006 17:44
od JonnY
tak skus dat dole tie podlozky, a prejet sa s tym...

Napsal: 29 říj 2006 17:51
od Laconi
Beaver píše:
Civi píše:Ztráta 3% výkonu není zas tak moc s porovnáním vizuaního efektu 17" kol.Navíc když se to dá za nějakej ten peníz dohnat a nahnat ještě o nějakej ten koník víc,i když to může někomu připadnout jako zbytečnej výdaj.Spíš by mě zajímala ta brzdná dráha.
Jenze na vizualni efekt to nejezdi :wink:
Ale jezdí mu to stejně a ještě to líp vypadá :D

Napsal: 29 říj 2006 17:54
od Civi
Tak to je problém,ty kola mají jinačí rozteč,kterou jsem řešil podložkama se změnou rozteče.Pro ty co by mi chtěly nadávat že jsem blbej že jsem koupil kola s jinačí roztečí tak chci říct že ty podložky tam byly v plánu i kdyby byly kola se stejnou roztečí,Když jsem ty kola chtěl se svou roztečí tak bych musel čekat 2 měsíce než je dovezou a na to jsem neměl čas tak jsem bral ty co měly na skladě.

Napsal: 29 říj 2006 18:15
od Beaver
Civi píše:Tak to je problém,ty kola mají jinačí rozteč,kterou jsem řešil podložkama se změnou rozteče.Pro ty co by mi chtěly nadávat že jsem blbej že jsem koupil kola s jinačí roztečí tak chci říct že ty podložky tam byly v plánu i kdyby byly kola se stejnou roztečí,Když jsem ty kola chtěl se svou roztečí tak bych musel čekat 2 měsíce než je dovezou a na to jsem neměl čas tak jsem bral ty co měly na skladě.
Nebudu ti nadavat, ze jsi blbej, protoze jsi koupil kola s jinou rozteci, zato bych ti mohl rict, ze jsi bblej, protoze jsi koupil kola s nevhodnym ET :lol:

Jinak pokud neni problem s vibraci v kotoucich (treba jsi ty novy zkurvil, spatne jsi je zajel a zkroutil, je to taky jedna moznost), loziskama, cepama nebo gumama (kola predpokladam vyvazeny mas), pak je jeste riziko, ze je v tahu vnitrni homokineticky kloub. Ten se projevuje vibracemi hlavne pri zrychlovani.

Re: Vybrace při 130Km/H

Napsal: 29 říj 2006 18:28
od BALI
nebo nejezdi po dálnici a nemusíš řešit vybrace ve 130:lol:

Napsal: 29 říj 2006 19:44
od Idaho
Civi píše:Omlouvám se za to že jsem v jiné sekci,podložky tam mám až u 17" kol.Podložky jsou dělany přesně na kolo,kotoučema to asi nebude protože jsem tam dával nové a dělalo to i před něma,dával jsem i nové čepy řízení.
podložky mohou být dělané přesne na kolo a kolo může být dobře vyvážené a přesto to nemusí znamenat že to nezpusobují práve podložky. Krome dalších možností bych ověřil vyvážení kola s nandanou podložkou a hlavně zkontrolovat a dukladne očistit obe dosedací plochy podložky, vím co delali podložky mě, stačilo je sundat, i když bylo vše čisté tak to přejet ocelovým kartáčem a dát je zpet a hend to bylo OK. bud jsme je dal jinak, nebo tam nějaké nečistoty byly.. prověř tohle, je to asi nejlevnejší zpusob a byla by to první věc po které bych šel, potom bych řešil kotouče atd atd.. proste vše co tu psali..