Stránka 1 z 1

jak zvednout tlaky turbana AUDI 200

Napsal: 01 lis 2006 13:30
od SConan
jak sem psal již v pokecu vlastním jeden z modelu Audi 200 2,2 turbo

samozrejme prome neni problém zvednout tlak na turbu ale mam problem s řj. jak mile zvednu tlak a prekročim určitou hodnotu tak mi řj vypne zapalování

jo a nejsem lama čerpadlo v nádrži jsem vymenil za silnější neci propálit písty tet k tomu benzínu potrebuji dostat vzduch


tak co ? poradíte mi někdo ??

Re: jak zvednout tlaky turbana AUDI 200

Napsal: 01 lis 2006 13:38
od Idaho
SConan píše:jak sem psal již v pokecu vlastním jeden z modelu Audi 200 2,2 turbo

samozrejme prome neni problém zvednout tlak na turbu ale mam problem s řj. jak mile zvednu tlak a prekročim určitou hodnotu tak mi řj vypne zapalování

jo a nejsem lama čerpadlo v nádrži jsem vymenil za silnější neci propálit písty tet k tomu benzínu potrebuji dostat vzduch


tak co ? poradíte mi někdo ??
Výměnou čerpadal to neoblbneš..
nevím jak je to u tvé audi ale obecen to funguje tak, že po překročení jistého plnícího tlaku by mělo dojít k odpojení přívodu paliva, případně zapalování. takže tímto to neoblbneš,
obecne existují adaptéry zvané Fuec Cut defender ( FCD ) který se napojuje mezi váhu vzduchu ( nebo jiné čislo určující kolik šlo vzduchu do motor ) a ten modifikuje signál tak že ECU si "myslí" že s eješte kritické hondoty nedosáhlo.

Pokud ti to skutečně dělá toto tak bych otázku nepokládal "jak zvendout tlak", protože to se ti zjevně podařilo, otázka je jak donutit jednotku aby "tvuj" tlak akceptovala - tady si dej ale pozor bays to s tím tlakmenepřehnal, navrhoval byhc spíše tlak naladit na dolní hranici fuelcutu ( tesne pod nej ) a chvilku jezdit, sehnat FCD a měřák teploty výf plynu ( EGT ) a AF měřák ( poměr palivo vzduch ) a potom pomalinku krokově s ohledem na získaná data postupovat výše, nebo bys taky mohl behem okamžiku propálit písty a poslat motor do háje.

popisuju to asi dost alicky, ale takhel bych to řekl svými slovy, Taboo by ti to jiste rozebral víc do hloubky :)

Re: jak zvednout tlaky turbana AUDI 200

Napsal: 01 lis 2006 13:40
od Idaho
prolez ebay.de, na ebay.com toho moc nebude a já nemecky neumím, v angličtine je to "fuel cut defender"..

Nebo skus konktaktovat Leona4x4, an supru to kdysi vyrábel ( a nedávno mi to i posílal ) tak snad by to dokázal udělatz i na tu audi, pokud by měl popis signálu - jak se má chovat..

Napsal: 01 lis 2006 13:50
od SConan
mno pokud se nemýlim tak si tlak hlídá jednotka sama od turba de hadička a ta de přímo do řj. a to je trochu kámen ůrazu
kdyby bylo nekde cidlo tak vim že se dá ochcat ale tohle to nevim

jinak neci tlak zvedat nijak vírazne ale 1,5 atmosféry je sakra málo teda aspon doufám že to řj měří v atmosférách jinak původne bylo 1,4 já se dostal zatim na 1,6 pak hrc a cink a zase vypla motor

a cerpadlo sem dal silnejsí stejne sem ho musel menit po týdnu jezdení mi původní odeslo

Re: jak zvednout tlaky turbana AUDI 200

Napsal: 01 lis 2006 14:11
od Fazeey
co na tu hadici nasadit nějakej ventil

Napsal: 01 lis 2006 14:14
od Idaho
SConan píše:mno pokud se nemýlim tak si tlak hlídá jednotka sama od turba de hadička a ta de přímo do řj. a to je trochu kámen ůrazu
kdyby bylo nekde cidlo tak vim že se dá ochcat ale tohle to nevim

jinak neci tlak zvedat nijak vírazne ale 1,5 atmosféry je sakra málo teda aspon doufám že to řj měří v atmosférách jinak původne bylo 1,4 já se dostal zatim na 1,6 pak hrc a cink a zase vypla motor

a cerpadlo sem dal silnejsí stejne sem ho musel menit po týdnu jezdení mi původní odeslo
hmmpoku djendotka snímá přímo čidelm tlak tak bude potřeba oblbnou tto čidlo - ale pokud ti vede hadička do řj tak bych vzal hoodne dlouhou kapiláru a napíchnul bych ji do té hadičky, taou kapilárou bude inukat tlak ( takže čidlo v ŘJ zaznamená nižší tlak než ve skutečnosti ) apotom je to dost o poečlivosti a opratrnosti, budíkem si hlídáš plnící tlak ( projedeš skoukneš kolik plní ), potom kapiláru o 0,5cm zkrátíš a pozoruješ změnu - čím delší kapilára, tím méně tlaku pujde bokem, čím více ji budeš zkracovat tím více tobude čidlu lhát, ale pozor nrní to lineární, spíše byhc řekl že se to pohybuje po kvadratické funkci ( čím je kapilára kratší, tím větší zmenu tlaku zpusobí odstřihnutí stejného délkového dílu.

Re: jak zvednout tlaky turbana AUDI 200

Napsal: 01 lis 2006 14:15
od SConan
Fazeey píše:co na tu hadici nasadit nějakej ventil
mno napadlo me jenže za hdicka ma pruměr vnějsí cca 5 mm a když sem ji zaskrtil tak to delalo bordel na volnobeh....

Re: jak zvednout tlaky turbana AUDI 200

Napsal: 01 lis 2006 14:15
od Idaho
potom je samozřejm ědruhá možost řešit to elektronicky, otevřít řj a oblbovat signál z čidla, ale to zase není moje parketa..

Re: jak zvednout tlaky turbana AUDI 200

Napsal: 01 lis 2006 14:20
od Idaho
SConan píše:
Fazeey píše:co na tu hadici nasadit nějakej ventil
mno napadlo me jenže za hdicka ma pruměr vnějsí cca 5 mm a když sem ji zaskrtil tak to delalo bordel na volnobeh....
hmm jakej je vnitřní prumer?

Použij VSV ventil ( osobne je beru z japoncu ), pokud použiješ ventil s promnelivým uzaíráním tak lze pomocí potenciometru postupne přiškrcovat - takhel by to šlo u dělat i hezky ovládání z místa řidiče ale pokud píšeš že to škytá tak to neřešit přiškrcením al enaopak otevíráním a unikem mimo..( co třeba naopak silnejší hadičku? ( větší vnitřní prumer ) bude trvat delší dobu než tam ten tlak vznikne, al emylsím že ta dob abude zanedbatelná..:( osobne bych to řešil dočasně kapilárou, pokud se osvedčí tak ventilem který by nezaškrcoval, ale upouštel do okolí tlak..

Napsal: 01 lis 2006 14:29
od SConan
mno ta kapilára mi zní jakošto dobrý nápad

jen musim neco nekde sehnat nevís nebo nenapadá te neco zceho ji udelat ci použít??

Re: jak zvednout tlaky turbana AUDI 200

Napsal: 01 lis 2006 14:32
od Idaho
Kurna mel jsem ji od kámoše, takže netuším :(

jinak ty VSv s emi doma válej, pokud by směl zájem , jinak každé sišné vrakovište a je jich pár na celicách..
Bohužel já jsme zatím zprovoznil jen zapnuto / vypnuto ( používám to jako regulaci tlkau turb z pozice řidiče, bud jedu n a0,5baru nebo 1,0 baru :) mám třípolohový přepínač tak uvažuju ješte o 1,3baru ale to už budu muset mít FCD..

Napsal: 01 lis 2006 14:41
od SConan
no to zni dobře jakou bys udělal cenu a jak velkej je vstupní průměr k tomuto ventilu cca v mm

jen info pokusim se nejprve vyskouset tu kapiláru

co myslíš mohlo by fungovat ?

rekneme ze použiji hadicku s menším pruměrem řěkneme cca 20 cm
hadici k řj. prerusim a tímto výmislem ji nastavím ale v tom vímysli rozeseju male otvůrky čímž by se měl tlak strácet otázkou je kolik děr a
zase aby to pri nizkém tlaku fungovalo?

Napsal: 01 lis 2006 14:45
od Idaho
SConan píše:no to zni dobře jakou bys udělal cenu a jak velkej je vstupní průměr k tomuto ventilu cca v mm

jen info pokusim se nejprve vyskouset tu kapiláru

co myslíš mohlo by fungovat ?

rekneme ze použiji hadicku s menším pruměrem řěkneme cca 20 cm
hadici k řj. prerusim a tímto výmislem ji nastavím ale v tom vímysli rozeseju male otvůrky čímž by se měl tlak strácet otázkou je kolik děr a
zase aby to pri nizkém tlaku fungovalo?
co s táče kapiláry začínal jsme na délce 75cm a skončil a cca 52,5cm...

ten ventil ti nechám klidne za 200,- problém je že je to regulace skokem, takže sice vyřadíš FCD ale nezaručím ti že tím ventilem s enedostaneš až nad hodnotu co vydrří písty .. :( u mne byla výhoda, ž epokud bych tu hodnotu překročil, tak zasáhne FCD ( já tím ventilem ovládám tlakovou hadičku co ovládá přes Wg plnící tlak turba - proto něco čím budeš moct proměnlivě menit tlak - kapilára, plynule promněnlivé VSV atd bude lepší řešení než proste dvoupolohové vsv. ( i když na výstup vns mužeš dát hadičku s ucpávkou a na ní teprve tu kapiláru a tím docílíš "dvojího bastavení ) - vsv zavřené - "seriový" tlak bez jakéhokoliv oblbování jendotky - poloha otevřeno - kapilárou nastavené snížení tlaku v ovládací hadičce - větší plnicí tlak - pozor ale na palivo !!! jen výměna čerpadl aneřeší tlak paliva v palivové lište, nebo zvýšení dodávky paliva !!

Napsal: 01 lis 2006 15:03
od SConan
jak sem psal výše neci to zvedat o moc max o 0,5 atmosféry a to si můžu nastavit na turbu aby víc nedalo nebo pop of ventilu.

mno skusim tu kapiláru a uvidim kdyžtak se ti ozvu

(tak jednoduche reseni jakoje kapilára se mi nece věrit zě to pomůže no necháme se překvapit.)

Re: jak zvednout tlaky turbana AUDI 200

Napsal: 01 lis 2006 15:46
od semysak
noa co si poridit redikcni ventil, treba na saabtuning.cz je prodavaji, dokonce mi poslali i grafy jak fungujou a redukujou, jinak je taky moznost rozebrat ridici jednotku zjistit jaky pouziva cidlo, upravit vystup cidla v ridici jednotce (potom samo musis upravit bohatost smesi)

Napsal: 01 lis 2006 17:17
od Idaho
SConan píše:jak sem psal výše neci to zvedat o moc max o 0,5 atmosféry a to si můžu nastavit na turbu aby víc nedalo nebo pop of ventilu.

mno skusim tu kapiláru a uvidim kdyžtak se ti ozvu

(tak jednoduche reseni jakoje kapilára se mi nece věrit zě to pomůže no necháme se překvapit.)
věř tomu že pomuže, nejsinejší doma stavená MKIII takhle jezdila podávala výkony :)

Re: jak zvednout tlaky turbana AUDI 200

Napsal: 01 lis 2006 18:11
od Violator
hele nechci ti do toho kecat, ale já tuhle audi měl. předtim i 200 10V, a i jiný a doporučuju se do toho nesrat. jak se ti tam zvencne elktrika, tak seš úplně v prdeli a nikdo to nerozchodí. to je bolest všech audi. to auto jede jako kráva pokud má turba ok.netřeba zvedat tlak. spíš bejt tebou kouknu na nějaký německý forum a hodim tam dotaz. pár upravenejch na 550-600 koní v německu jezdí. ale to sou úpravy komplet. já jí dal pryč právě kvůli tý elektrice. prostě si nikdo nevěděl rady a to ani audi speciálka a dokonce ani autorizovanej servis byl v prdeli

Napsal: 02 lis 2006 08:49
od SConan
tak sem zjistil že jeden servis tady v budějcích to resí na stejným motoru akorát na novějsím modelu a rovnou tu jednotku cipujou
tak sem zvědav jak bude majitel auta spokojen a kdyžtak taky zainvestuji

ale nazdá se mi rikal že když jí hodně žene tak mu svítí svody za turbem do cervena a pokud nekecá tak tomu turbu moc nedávám.....

Re: jak zvednout tlaky turbana AUDI 200

Napsal: 02 lis 2006 10:27
od Idaho
Hehe, to nám svítí i na supřinách a ty turba neco vydržej :)