Stránka 1 z 3

Problém s podvozkem

Napsal: 20 lis 2006 15:44
od Srnec
zdar lidi mám na autě starší pružiny Weitec snížené o 3cm zelené barvy a k nim jsem si koupil nové sportovní tlumiče cobra. Auto v zatáčkách sedí dobře ale jak najedu na hrby či nerovnou vozovku tak mě to rozhodí až hrůza. Dále mě díky tomu pomalu odchází ložiska jak se zda. Je to normální mě se to normální nezdá. :( :( :( a také mě naráží zadní kola do podběhů. Tak jsem se chtěl zeptat jestli by bylo dobré řešení dát do zadu org pružiny nebo to vrátit do původního stavu. Jsem z toho zopufalí poraď te prosím co s tím.
mám cordobu 97 1,6i může to být tím že ty péra jsou už namožená nebo něco???? :oops: :oops: :oops:

Napsal: 20 lis 2006 15:50
od Idaho
jak te to rozhodí?
ja jsme s eted celej víkend rvals coiloverem na prelude - jakmile se auto rozjelo tak stačil malej hrbol a začalo skákat, postupne jsem přišel na to že ty coily jsou moc měkké, takže jsem postupne utahoval a utahoval a ejhle autí prestalo skákat ( tlumiče byly celou dobu na nejtužší variantu ) - další nastavení již nechám na majiteli..

Napsal: 20 lis 2006 16:04
od Srnec
většinou mě to rozhodí jak na houpačce předek nízko zadek navrch a opačně jak kdybych plul na lodi místo toho aby jen zapracoval podvozek a kastla stála :( :( :(

Napsal: 20 lis 2006 16:39
od Idaho
Srnec píše:většinou mě to rozhodí jak na houpačce předek nízko zadek navrch a opačně jak kdybych plul na lodi místo toho aby jen zapracoval podvozek a kastla stála :( :( :(
ah atak to ne , v mém případě začalo auto skákat jak hopík a když jsem nezastavil tak každým metren skákalo ví c a víc ( výš a výše ) až po cca 20ti metrech začalo ztrácet konktatkt s vozovkou :)

par lidí docela kroutilo hlavama nad Prelude "Hopíkem" :lol:

Napsal: 20 lis 2006 17:24
od Srnec
tak to je škoda že jsi neměl stejný problém aspoň bych věděl jak na něj :? :? :? tak poradí mi tu někdo??? aco by se stalo kdybych měl zadek na org pružiny a předek snížený o 3cm???Já si myslím že je to těmi péry ale nevím to jistě!!!!!!!!! :cry: :cry: :cry:

Napsal: 20 lis 2006 17:55
od Idaho
Srnec píše:tak to je škoda že jsi neměl stejný problém aspoň bych věděl jak na něj :? :? :? tak poradí mi tu někdo??? aco by se stalo kdybych měl zadek na org pružiny a předek snížený o 3cm???Já si myslím že je to těmi péry ale nevím to jistě!!!!!!!!! :cry: :cry: :cry:
nebude to vadit, na prelude ja vzadu sada dvou nižších pružin a na předku coily..

Napsal: 20 lis 2006 18:43
od Srnec
a jde tam nastavit nejak dorazi at to nenaraží do podběhů???

Re: Problém s podvozkem

Napsal: 20 lis 2006 19:45
od PJ
Dorazy koupit namontovat :o) ikdyz podle me je lepší to vyřešit takže buď upravit podběhy/ jiny ET u kol nebo pružiny takovy aby při propružení nedošlo ke kontaktu

Napsal: 20 lis 2006 20:45
od Butcho
Srnec píše:většinou mě to rozhodí jak na houpačce předek nízko zadek navrch a opačně jak kdybych plul na lodi místo toho aby jen zapracoval podvozek a kastla stála :( :( :(
Máš měký tlumiče nebo péra a nebo pera i tlumiče. takže to vyhoď a kup si za 7000,- stavytelnej podvozek. a myslím že budeš zpokojenej.

Re: Problém s podvozkem

Napsal: 20 lis 2006 20:54
od Ondras
Popisuješ to trošku zmateně. Patrně máš na tlumičích malý útlum odskoku. Udělej jednoduchý test - zhoupni auto na místě a počítej kolikrát půjde nahoru. Pokud více než jednou je to špatně. Pokud jsou tumiče štelovací, tak přitáhni odskok. Poku ne, tak nejsou dělané na springrate tvých pružin a bez rozborky, výměny oleje, nebo překopávky trysek a sborky s tím nenaděláš nic.

Napsal: 20 lis 2006 21:04
od Butcho
Já takoví problémy nemám, ja to auto totiž ani nezhoupnu (je to jak kemeň)

Napsal: 20 lis 2006 21:05
od CAD
Butcho píše:Já takoví problémy nemám, ja to auto totiž ani nezhoupnu (je to jak kemeň)
Co mas za stav. podvozek?

Napsal: 20 lis 2006 21:06
od Butcho
CAD píše:
Butcho píše:Já takoví problémy nemám, ja to auto totiž ani nezhoupnu (je to jak kemeň)
Co mas za stav. podvozek?
HP Sporting

Napsal: 20 lis 2006 21:11
od Ondras
Butcho píše:Já takoví problémy nemám, ja to auto totiž ani nezhoupnu (je to jak kemeň)
A to je neklamné znamení nastaveného podvozku. Nasteveného úplně nahovno. To už jsi si tam mohl místo tlumičů dát ingoty. Ty tady někomu raď, co má dělat s tlumičema... :(

Napsal: 20 lis 2006 21:16
od Butcho
Ondras píše:
Butcho píše:Já takoví problémy nemám, ja to auto totiž ani nezhoupnu (je to jak kemeň)
A to je neklamné znamení nastaveného podvozku. Nasteveného úplně nahovno. To už jsi si tam mohl místo tlumičů dát ingoty. Ty tady někomu raď, co má dělat s tlumičema... :(
A co je podle tebe nastvený podvozek. Já chci aby auto bylo tvrdý, nízký a aby v zatáčkách drželo. a ne abych se někde převrátíl a abych byl jak na vodě.

Napsal: 20 lis 2006 21:21
od Ondras
Butcho píše:A co je podle tebe nastvený podvozek. Já chci aby auto bylo tvrdý, nízký a aby v zatáčkách drželo. a ne abych se někde převrátíl a abych byl jak na vodě.
Jak v té zatáčce, kde to má podle tvých slov držet, zajistíš přilnavost vnitřních kol s nastavením "jak kameň"? Asi blbě. Kameň má dle mého zdvih okolo 0mm. Takže evidentně kecáš. Buď o nastavení svého podvozku nebo o jeho stabilitě. A když jsme u těch zatáček - jaký průměr zkrutného stabilizátoru používáš? :D

Napsal: 20 lis 2006 21:24
od CAD
Ondras píše:
Butcho píše:A co je podle tebe nastvený podvozek. Já chci aby auto bylo tvrdý, nízký a aby v zatáčkách drželo. a ne abych se někde převrátíl a abych byl jak na vodě.
Jak v té zatáčce, kde to má podle tvých slov držet, zajistíš přilnavost vnitřních kol s nastavením "jak kameň"? Asi blbě. Kameň má dle mého zdvih okolo 0mm. Takže evidentně kecáš. Buď o nastavení svého podvozku nebo o jeho stabilitě. A když jsme u těch zatáček - jaký průměr zkrutného stabilizátoru používáš? :D
jsem pro nastaveni POLOKAMEŇ :o)

Napsal: 20 lis 2006 21:28
od Butcho
Nevím co tady tropíš za blbostí a od kdy má Favorit stabylizátor. Svezls ses někdy motokárou? " tak tak asi sedí ten favorit,,

Re: Problém s podvozkem

Napsal: 20 lis 2006 21:33
od Butcho
L.A.M.A. píše:Butcho takle nastaveny podvozek jak pises ty jsou dobry tak na okruh. Ja mam koni sport. a mam nastavenou 1/3 tvrdosti, na tvrdsi to na spatnem asfaltu v zatackach odskakuje. Laboroval sem s tim vice nez den. Nejdrive sem si to nastavil na dobrem asfaltu, a pak sem to malem poslal kdyz sem jel k rodicum. Tak sem si to jezdil 6 hodin a nasel idealni polohu na CR silnice.
Mě to ještě nikdy neuskočilo, je fakt že já nejezdím po kde jaké silnici. ale su maximálně spokojenej.

Napsal: 20 lis 2006 21:33
od Ondras
Butcho píše:Nevím co tady tropíš za blbostí a od kdy má Favorit stabylizátor.
A vidíš, bůčo, pokud ladíš podvozek pro dokonalý grip v zatáčkách, stabík tam měl už dávno být. Položil jsi další důkaz zcela zcestných modifikací svého vozu.
Butcho píše:Svezls ses někdy motokárou? " tak tak asi sedí ten favorit,,
Aha, takže po 15 minutách jízdy po kvalitní cestě máš prdel naklepanou jako steak. Super. 8)

Napsal: 20 lis 2006 21:38
od Butcho
Ondras píše:
Butcho píše:Nevím co tady tropíš za blbostí a od kdy má Favorit stabylizátor.
A vidíš, bůčo, pokud ladíš podvozek pro dokonalý grip v zatáčkách, stabík tam měl už dávno být. Položil jsi další důkaz zcela zcestných modifikací svého vozu.
Butcho píše:Svezls ses někdy motokárou? " tak tak asi sedí ten favorit,,
Aha, takže po 15 minutách jízdy po kvalitní cestě máš prdel naklepanou jako steak. Super. 8)
Mě je to jasný že ze tabilyzátororem je to zas o něčem jiným ale už to mněnit nebudu když nápravy mám nalakovaný.

Napsal: 20 lis 2006 21:42
od Taboo
Smazano

Napsal: 20 lis 2006 21:42
od Ondras
Butcho píše:Mě je to jasný že ze tabilyzátororem je to zas o něčem jiným
a česky? :?
Butcho píše:ale už to mněnit nebudu když nápravy mám nalakovaný.
:smich: :smich2: :shutup:

Napsal: 20 lis 2006 21:44
od Hondzik
zadní stabl na Fa je otázkou tyče, která je přitažená na 4 místech na vlečku, tam bych o lak strach neměl. Přední se používá z filcky, je lepší použít z ní i ramena, ale může se to napálit i na origo FA. Taky bych neměl o barvu moc starostí... Jinak Fa a motokára je hustý slovní spojení :lol:

Napsal: 20 lis 2006 21:58
od GTRunner
Ondras píše:
Butcho píše:Nevím co tady tropíš za blbostí a od kdy má Favorit stabylizátor.
A vidíš, bůčo, pokud ladíš podvozek pro dokonalý grip v zatáčkách, stabík tam měl už dávno být. Položil jsi další důkaz zcela zcestných modifikací svého vozu.
No ja bych si stim tak jist nebyl. Nektera auta vubec nemaji stabilizator a znam i zavodna auta (rally) ktera vubec nemaji nebo pouzinaji seriove...
A tva otazka ohledne prumeru stabilizatora je naprosto mimo, jelikoz se to neda zevseobecnit, mimo jine zalezi i na tom je-li duta nebo plna, z jakyho materialu je, s jakyma tlumicema/pruzinama se kombinuje...atd.
Ruznou kombinaci stabilizatoru vepredu/vzadu se da docela vyrazne ovlivnit pretacivost/nedotacivost auta..

Napsal: 20 lis 2006 22:06
od Ondras
GTRunner píše:No ja bych si stim tak jist nebyl. Nektera auta vubec nemaji stabilizator...
Ale mi je to o tom stabíku jasné. Vím, že např. rally na šotolině se jezdí se slabými stabíky (že by úplně bez to nevím), protože je potřeba zajistit vetěší "nezávislost" kol, vím o závislosti vzhledem k použitým pružinám, předpokládanému užití atd., atd. Já jsem to tu záměrně plácnul, abych odkryl bůča jako nooba, co se podvozků týče, a který tady plodí kraviny. I když ani jsem se moc snažit nemusel, on se odkryl sám. Nicméně pro dosažení bůčem deklarovaných vlastností (stabilita v zatáčkách na kvalitním asfaltu), je aplikace stabíku žádoucí.

Napsal: 20 lis 2006 22:10
od Hondzik
aplikace stabíku na favorita je obecně žádoucí :)