Stránka 1 z 4
Cim mazat klasicky pistovy BOV?
Napsal: 30 lis 2006 13:39
od PhoB
Rad bych vedel cim idealne mazat takovy ventil. Nejhladceji klouze, kdyz je tam treba silikonovy olej, ale ten je za par desitek km vyfoukany. S obyc tekutym olejem ten pistek klouze z tezka. O vazeline ani nemluvit.
Ma nekdo nejaky tip?
Re: Cim mazat klasicky pistovy BOV?
Napsal: 30 lis 2006 13:48
od Bidrin
PhoB píše:Rad bych vedel cim idealne mazat takovy ventil. Nejhladceji klouze, kdyz je tam treba silikonovy olej, ale ten je za par desitek km vyfoukany. S obyc tekutym olejem ten pistek klouze z tezka. O vazeline ani nemluvit.
Ma nekdo nejaky tip?
Při montáži našich BOV používáme vazelinu MOGUL - nemění prakticky kluzné vlastnosti od -30 do +240 C a je přímo pro kluzná uložení v autech. Silikonovej olej je nesmysl - je moc vyskozní. Jinak každé turbo naprská do BOV nějaký olej.
Re: Cim mazat klasicky pistovy BOV?
Napsal: 30 lis 2006 14:00
od PhoB
Bidrin píše:Při montáži našich BOV používáme vazelinu MOGUL - nemění prakticky kluzné vlastnosti od -30 do +240 C a je přímo pro kluzná uložení v autech. Silikonovej olej je nesmysl - je moc vyskozní. Jinak každé turbo naprská do BOV nějaký olej.
Muzes mi napsat presny typ? Je to nejaka ta s teflonem nebo grafitem?
Treba zde je prehled:
http://www.oleje.cz/eshop/seznam_prod.p ... 3I&kat=302
Napsal: 30 lis 2006 14:04
od Bidrin
Zní to blbě, ale nenašel jsem ji tam. Musím se mrknout v dílně.
Co máš za BOV?
Napsal: 30 lis 2006 14:35
od PhoB
Bidrin píše:Zní to blbě, ale nenašel jsem ji tam. Musím se mrknout v dílně.
Co máš za BOV?
Vymenil jsem ted sekvencni za ten stary masivni TCC WorkII. Zrovna jsem privezl pistek po zkraceni a odlehceni. Puvodne temer 200g a nyni 120g

))
Napsal: 30 lis 2006 14:41
od Bidrin
PhoB píše:Bidrin píše:Zní to blbě, ale nenašel jsem ji tam. Musím se mrknout v dílně.
Co máš za BOV?
Vymenil jsem ted sekvencni za ten stary masivni TCC WorkII. Zrovna jsem privezl pistek po zkraceni a odlehceni. Puvodne temer 200g a nyni 120g

))
Aktuální hmnotnost pístu v našm sekvenčním BOV MkII TP a v MkIV je 83 g

Re: Cim mazat klasicky pistovy BOV?
Napsal: 02 pro 2006 19:04
od PhoB
Bidrin: uz jsi to zjistil?
Je citit, ze BOV otvira pomaleji kdyz ho mam namazany mot.olejem. Dokonale funguje s tim silikonovym olejickem... idealne by to chtelo nejakou vazelinku ktera by vytvorila tuhy hladky povlak...(neco na zpusob vosku...)
Re: Cim mazat klasicky pistovy BOV?
Napsal: 04 pro 2006 00:25
od PhoB
Tak, objednal jsem jakysi teflonovy sprej a jeste vazelinu s primesi grafitu+MoS2 (mogul molyka g). Uvidime jestli jsem trefil do cerneho

Re: Cim mazat klasicky pistovy BOV?
Napsal: 28 bře 2007 07:44
od Dave0401
tak mam podobny dotaz...
veresili jste uz to nekdo? cim mazat pistkovy BOV???
mam Bidrin MK IV a pistek chodi dost tezko a je citit, ze trosku drhne...
Napsal: 28 bře 2007 09:14
od elviiis
to bidrin => objdenal jsem si novj bidrin MKIII na sportovních autodoplňcích ale prej je vyprodanej takže čeká až mu dojdou další. Údajně by mněl mít taky lehký pístek. Kolik váží pístek v novém modelu MKIII? A jaké je přesné označení te vyzeliny? Rád bych si ji pořídil ať jej můžu občas máznout. Jinak předpokládám že jako nový bude namazaný? a nebo ho mám namazat než ho tam šoupnu?
Dík moc za odpověď
Napsal: 28 bře 2007 15:17
od PhoB
Muj problem nakonec nebyl v namazani, ale v podtlakove odbocce(maly prumer).
Proste jakakoliv vazelina, nebude v tom znatelny rozdil.
Ten sprej s grafitem je nevhodny, vytvori bily tuhy povrch ktery pistek brzdi.
Re: Cim mazat klasicky pistovy BOV?
Napsal: 09 dub 2007 11:57
od D3mon3k-CZ
zdravim, mam MK IV-big boy, na 1.8t a mam s tim tenhle problemek, kdyz jedu spise vyssi kvalty 4-5-6 a vytocim motor 4000rpm+ a jen vyhodim kvalt nic nedelam tak motor spadne k 0 a zhasne motor, je to tim BOVckem ? posral sem to mel sem koupit MK II TP, to tedka vim a chci ho hnedka zejtra objednat ale chtel sem se zeptat jestli nemate nekdo zkusenost se zvukem ,, jak je hlasitej a jestli funi i na neutral diky moc
Re: Cim mazat klasicky pistovy BOV?
Napsal: 09 dub 2007 12:44
od D3mon3k-CZ
btw jeste dodatek, pri neutralu auto v klidu, tak otacky nekolisaj a nic, sestelovanej by mel bejt dobre, ale pokud vytocim motor na miste tak je slyset jen opravdu lehounce nejaky fouknuti a musim to dat fakt k podlaze, asi je to tim ze je moc utazenej, ale nemuzu ho povolit vic, pac to by mi to chcipalo jak sem uz psal ne jen u 4-5-6

(
Napsal: 09 dub 2007 12:51
od Krosmen
jak si ho seřizoval?Jinak pokud by si chtěl ten MKIV prodat tak se hlásim....
Re: Cim mazat klasicky pistovy BOV?
Napsal: 09 dub 2007 15:55
od D3mon3k-CZ
no normalne tou pruzinou, jak tam je, presne podle navodu, jako jeste upravim trosicku ten text, pac dneska predchivili sem pomahal kamosovi natocit auto, a na neutral, od 4000rpm pri seslapnuti to slyset je a celkem i dost, pac na nas 2x nekdo vylitnul ze si delame prdel

) nechtelo mu to chytnout no

) takze ten problem kterej resim je asi v tom chcipnuti, no vsude sem cetl ze MK II TP je totez co MKIV ale upraveny specialne pro 1.8t atd... tak snad to bude lepsi, jo no pokud to budu prodavat tak bych dal vedet, ale nevim jak to bude s cenou, a musim najit zarucak

( fotr cistil garaz a mam pocit ze vylitnula krabice i se zarucakem ale to snad ne,,,mam ho od prosince 2006, takze cca4-5mesicu
Napsal: 09 dub 2007 16:25
od elviiis
No nevydím důvod proč by mněl mít BOV vliv na chcípání motoru. Pokud má MKIV v rozsahu nastavení i tlak jakej tlačí 1.8T tak by to podle mne mnělo jít v poho nastavit. Ale na 1.8turbo 150PS mi přijde zbytečně velkej a MKII je akorát.
Re: Cim mazat klasicky pistovy BOV?
Napsal: 09 dub 2007 17:07
od D3mon3k-CZ
no ja mam 1.8t ale 225ps + chip na 270ps , tak sem chtel ten MK IV ze bude vic slyset, nevim jesli to ma vliv, ale proste predtim se mi tohle v zivote nestalo a co ho mam se to deje
takze to asi musi bejt tim,nebo fakt nevim
Re: Cim mazat klasicky pistovy BOV?
Napsal: 09 dub 2007 17:24
od semysak
pri tom vysokem volnobehu je podtlak mnohem vetsi nez na normalni idle treba mam tlak o 0.4 bar nizsi nez okolni atmosferickej na volnobeh, ale pri vytoceni a pusteni plynu je treba nizsi o 0.8 nez okolni tlak a to Ti prave otevre ten BOV, a jelikoz pri otevreni se vyrovnaji tlaky pred vahou i za vahou vzduchu tak nic neproudi a vaha rekne nic neproudi = klika se netoci = nevstrikujeme a nezapalujeme, motor chcipne v lepsi pripade vaha zmeri spatny udaj a vstrikne palivo tak, ze neni smes zapalna a de to taky kakat
bidrin: delate este vubec bov bez zvuku (uzavrenej) cernej, event mechanicky kompatibilni s bosch diverter valve?
Re: Cim mazat klasicky pistovy BOV?
Napsal: 09 dub 2007 21:31
od D3mon3k-CZ
no takze jestli sem to pochopil tak to dela ten MK IV a ten MK II TP to delat nebude ?, btw.. u MKIV mam zaslepenej vyvod do airboxu, a u MK II TP prae neni takze by to pak melo byt v klidu rikam to spravne ?ja s e v tom absolutne nevyznam takze sem rad za kazdej prispevek dik
Napsal: 09 dub 2007 23:33
od Krosmen
MKII mám na eclipse a je slyšet na tlak 7PSI a na tlak 20PSI je ažaž...
Ono je důležité zprávné nastavení,docela sem s tim laboroval než sem ho naladil tak aby se zavíral těsně než otáčky spadly pod 1000RPM ale aby taky rychle reagoval.Na coupe mám starší Blitz SS a ten má super zvuk ale nereaguje tak rychle jako Bidrin.....
jinak si rýpnu ...jen chipem 50 koní navíc?????

Napsal: 09 dub 2007 23:36
od Krosmen
http://www.youtube.com/watch?v=yu83Bw4mRiU
takhle zní při malém škádlení Blitz ale narovinu za jízdy ho přehluší filtr...
Napsal: 09 dub 2007 23:43
od Krosmen
http://www.youtube.com/watch?v=nllUgU-a ... ed&search=
tady je slyšet taky.....ale nějak neni zvuk sychronní s obrazem.....
Re: Cim mazat klasicky pistovy BOV?
Napsal: 10 dub 2007 00:09
od D3mon3k-CZ
no jako to je malo ? ten chip myslim,
jinak ja nevim jakej mam PSI

((
Napsal: 10 dub 2007 06:38
od elviiis
no chipem 50 PS navíc je trochu divoký jak říká krosman. Doporučuju ti zajet na brzdu. Jinka určo si pořiď měřák tlaku turba. Jinak navýšení o 50PS by mnělo být zvýšení tlaku turba ůprava map větší vstřiky větší pumpa.
Napsal: 10 dub 2007 06:42
od Bidrin
Zdarec. MkIV (současné provedení) a MkII TP mají stejný průměr pístu a stejný průtok vzduchu, rozdíl je hlavně v tom odfukování zpět do sání přes primární port a otevírání sekundárního (otevřeného) portu do atmosféry. Tvůj problém by mohla vyřešit pružinka s jinou charakteristikou (máme skladem) a nebo samozřejmě MkII TP. Další možnost je instalace úplně nového modelu MkIV, který už má větší píst než všechny předchozí BOV - 39 mm (dosud bylo 35 mm) a má 2 trychtýře, z nichž jeden můžeš zapojit zpět do sání. Oba mají ale stejné umístění na těle BOV, takže tam není rozdíl v časování jako u MkII TP.
Nový MkIV, ale ještě nemám pořádně vyzkoušený - je to opravdu novinka.
MkII TP nemá samozřejmě tak silný zvuk, jako otevřené BOV - část vzduchu se vrací zpět do sání, ale zase řeší problémy s váhou vzduchu v podstatě u všeho, kde se nějaké projevovali - nejhorší to bylo vždycky u Octavia RS, která má elektronický plyn a ráda se přepíná do nouzového režimu. Pak máme MkII TP vyzkoušený snad na všem co šlo od 1,8 T 150 PS až po EVO 9. Mezi tím jsou Audi S2, S4, RS6, Porsche 944 Turbo S Cup, Fiat Coupe, Impreza GT, WRX STi, EVO 6 Tommy Makinnen Limited Editidon, atd....
Tento BOV je navíc citlivější na jakýkoliv rozdíl tlaku, takže se otevírá i při opravdu minimálním ubrání plynu. Na volnoběh je píst mírně pootevřený, což ale nevadí, protože vzduch cirkuluje zpět do sání, jako ve stejné situaci u Bosch DV.
Napsal: 10 dub 2007 06:51
od Bidrin
Jinak u těch 1.8 T je to pokaždé jinak - setkal jsem se s různým zapojením DV Bosch, vím o Octavii RS s naším v podstatě první BOV MkII , který jsme vyráběli s pístem 28 mm, který se nedá se současnými BOV srovnat a přesto se nepřepne do nouzového režimu, atd...
Jsou prostě veci mezi nebem a zemí, který naráží na můj myšlenkový strop...

))).
S tlakem u sériového turba na 1.8T bych určitě nešel nad 1,1-1,2 bar (cca 17,5 PSI), protože pak už začne ohřívat vzduch a efektivita jde do háje. Pak taky záleží na tom, jak moc dobře máš nastavený mapy paliva, jestli ještě stíhá sériový IC chladit vzduch, atd...
Nainstaluj si manometr na tlak turba a zajeď na brzdu, ať znáš realitu.
Re: Cim mazat klasicky pistovy BOV?
Napsal: 10 dub 2007 08:46
od D3mon3k-CZ
aha no parkrat se mi stalo ze mi to vyhodilo do nouzaku ale bylo to tim ze se mi po 2-3mesicich povolila pruzinka dotahnul sem ji a zase ok,
s tim chipem , ja nevim

) proste mi to udelali pres PC mapy a tohhle netusim, ale jako jede to mnohem lip nez origo 225ps na sprintu sem to poznal, ale to by nemelo mit vliv ne ?
btw ten zvuk neni tak znatelne tizsi ne ? u MK II TP
asi do nej pujdu nera bych si tam delal bordel v aute, manometr instalovat to je docela slozity ne ? bych musel nekde nechat udelat
Re: Cim mazat klasicky pistovy BOV?
Napsal: 10 dub 2007 08:47
od D3mon3k-CZ
k tomu chipu, 3.0tdi 230ps se da na 280ps , v chipovani se nevyznam ale vco vim tak to ma takhle dost lidi, cca okolo tech 25procent +
Napsal: 10 dub 2007 09:01
od elviiis
Co se týče instalace manometru tak to nejni nic složitého. Je to jen budík napojený na hadičku která je napojená na sání a tím jak ti turbo tlačí vzduch do sání ti ho tlačí o do budíku a ten ti řekně kolik tlačíš. Jinak to že ti někdo řekne na kolik ti ho načipoval ještě neznamená že to toli mít bude. Navíc pokud ti při čipování odstaraníl fuel cut aby ti mohl přidat na turbu a tak si můžeš i snadno poškodit motor. Opravdovej profík ti naladí jednotku jen na brzdě kdy vyhodnocuje ůdaje o směsi pomocí WB sondy a spousta dalších ůdajů z RJ a podle toho ti naladí. Kdy by ti to čipoval profík řekl by ti i jaké máš používat s víčky atd. Navíc Pokud budeš mít dvě stejná auta ze stejným výkonem (papírově) a zajedeš na brzdu tak tak každe bude mít výkon jiný. Jedno ho může mít menší než říka specifikace a druhé ten výkon bude mít větší i o několik koní. a potom co zajedeš na brzdu tak zjistíš že tam máš jen třeba 240koní a né 270

Re: Cim mazat klasicky pistovy BOV?
Napsal: 10 dub 2007 09:02
od Bidrin
D3mon3k-CZ píše:aha no parkrat se mi stalo ze mi to vyhodilo do nouzaku ale bylo to tim ze se mi po 2-3mesicich povolila pruzinka dotahnul sem ji a zase ok,
s tim chipem , ja nevim

) proste mi to udelali pres PC mapy a tohhle netusim, ale jako jede to mnohem lip nez origo 225ps na sprintu sem to poznal, ale to by nemelo mit vliv ne ?
btw ten zvuk neni tak znatelne tizsi ne ? u MK II TP
asi do nej pujdu nera bych si tam delal bordel v aute, manometr instalovat to je docela slozity ne ? bych musel nekde nechat udelat
Samozřejmě, že čipem může být kde co - totiž některé ECU u 1.8T nejdou čipovat přes PC, ale musí se vyměnit Eprom za programovatelnou. Dále pokud někdo čipuje a neměří aspoň A/F Ratio (poměr palivové směsi), tak je to asi na takové úrovni, jako když ti jouda z vesnice utáhne na fechtlovi šroubek na karburátoru - ani jeden z nich neví, co se v motoru děje a jestli má konkrétně tenhle motor správnou bohatost směsi. Nevím kdo ti to čipoval - mluvím obecně, ale špatněj čip ti může klidně propálit písty...
MkII TP je o něco tižší, než otevřené BOV, ale stejně nejvíc záleží na množství vzduchu, které turbo fouká. Například na S2 dělá MkII TP hodně solidní randál, řekl bych že větší, než třeba otevřená MkIII na 1.8T.
Manometr není složité nainstalovat - stačí T-kus na podtlakovou hadičku a můžeš měřit tlak i podtlak.