Stránka 1 z 1
Intercooler pro turbo KP35 (1.5dCi)
Napsal: 09 pro 2006 19:33
od ryan69
zdar,
uvažuju o montáži intercooleru do mý malý naftový popelnice. Turbo je tam KP35 (KKK), teď tlačí 1,2 bar
Něco info o turbu:
The Renault K9K engine is available in charge-air cooled and noncharge-air cooled versions. The noncharge-air cooled engines are rated 64 hp at 4000 rpm, while the charge-air cooled models are rated 80 hp at 4000 rpm. Peak torques range from 118 lb.ft. at 2000 rpm for the non-CAC engine to 136 lb.ft. at the same speed for the CAC model.
The KP35 turbocharger used on both engines is an advanced, nonwater-cooled, wastegated design that weighs just 5.7 lb. Incorporating a molybdenum alloyed high silicon ductile iron turbine housing, the turbo features 35 mm diameter turbine wheels and 38 mm compressor wheels. Maximum boost pressure ranges from 2100 to 2150 mbar and maximum turbo speeds are from 195,000 to 206,000 rpm.
Img:
http://www.turbomaster.info/despieces_3 ... 8-0002.php
Intercooler bych volil asi z Avie, rozměrově je docela vhodný (nemám tam díky klimě moc místa).
Má to smysl?

Napsal: 09 pro 2006 19:38
od Krosmen
Napsal: 09 pro 2006 19:44
od ryan69
a co to pro mně znamená?

Napsal: 09 pro 2006 20:11
od Krosmen
Napsal: 09 pro 2006 20:51
od ryan69
tak to je super

Napsal: 09 pro 2006 22:38
od Krosmen
Napsal: 10 pro 2006 00:15
od ryan69
s tou KP35 to myslíš nepůjde jo? dává málo vzduchu? je fakt že vůbec nevím kolik dává, nikde jsem to nenašel a dopočítat to je pro mne nemožnej úkol

Napsal: 10 pro 2006 13:58
od Krosmen
ryan69 píše:
s tou KP35 to myslíš nepůjde jo? dává málo vzduchu? je fakt že vůbec nevím kolik dává, nikde jsem to nenašel a dopočítat to je pro mne nemožnej úkol

to bohužel taky nevím...určitě pokud budeš hledat tak najdeš......nejjednodušší je vědět z jakýho motoru to turbo je jakej je jeo objem a jakej je jeho výkon.....
Napsal: 10 pro 2006 14:58
od ryan69
Krosmen píše:to bohužel taky nevím...určitě pokud budeš hledat tak najdeš......nejjednodušší je vědět z jakýho motoru to turbo je jakej je jeo objem a jakej je jeho výkon.....
našel jsem jen tohle:
- motor K9K-702
- turbo KKK, KP SERIES
krom Clia se tohle turbo dává ještě do 206/C2/C3/Fiesta/Punto motorů 1,4HDi /TDCi/D/DCi
takže všechno maloobjemový motory + - 1400 - 1500ccm, výkon od cca 60 do 80HP v případě Clia, u ostatních motorů nevím výkony, ale hádám že to bude podobný.
jo ještě jsem se teď dočetl, že letošní modely Clia už IC mají (od verze 80HP což mám i já).. teda takhle - je ještě možnost že jsem slepej a IC jsem přehlídnul, ale spíš se jedná o inovaci a starší modely IC neměly...
Napsal: 10 pro 2006 15:18
od Krosmen
potom bych se ale poohlížel po turbu z dvoulitra s výkonem nad 100ps....určitě bude dodávat více vzduchu než na 1,5....
Napsal: 10 pro 2006 15:39
od ryan69
Krosmen píše:potom bych se ale poohlížel po turbu z dvoulitra s výkonem nad 100ps....určitě bude dodávat více vzduchu než na 1,5....
konečný výkon po úpravách i bez IC by se měl pohybovat kolem 100 - 115 HP (koneckonců záleží na tobě co mi pak vykouzlíte s ECU

), takže větší turbo by asi neškodilo
mno, kolik si říkál za to co se ti válí doma?
Re: Intercooler pro turbo KP35 (1.5dCi)
Napsal: 10 pro 2006 15:54
od JonnY
len si davaj bacha, aby to motor zvladol.
tieto motory niesu moc (alebo skoro vobec?) predimenzovane
Re: Intercooler pro turbo KP35 (1.5dCi)
Napsal: 10 pro 2006 16:24
od Krosmen
JonnY píše:len si davaj bacha, aby to motor zvladol.
tieto motory niesu moc (alebo skoro vobec?) predimenzovane
určitě tam rezerva je.....

Napsal: 10 pro 2006 16:26
od Krosmen
ryan69 píše:Krosmen píše:potom bych se ale poohlížel po turbu z dvoulitra s výkonem nad 100ps....určitě bude dodávat více vzduchu než na 1,5....
konečný výkon po úpravách i bez IC by se měl pohybovat kolem 100 - 115 HP (koneckonců záleží na tobě co mi pak vykouzlíte s ECU

), takže větší turbo by asi neškodilo
mno, kolik si říkál za to co se ti válí doma?
mno to co se mi válí doma je bez axiální i radiální vůle.....vyčištěný a nakonzervovaný....chtěl bych za něj 3000.-
otázka je jestli by se ti hodilo na svody,nebo jestli bys nemusel předělávat příruby..
Re: Intercooler pro turbo KP35 (1.5dCi)
Napsal: 10 pro 2006 16:37
od JonnY
jojo. ako eric tunil 1.4hdi, ten by o rezerve mohol rozpravat... :p
Re: Intercooler pro turbo KP35 (1.5dCi)
Napsal: 10 pro 2006 16:45
od Krosmen
JonnY píše:jojo. ako eric tunil 1.4hdi, ten by o rezerve mohol rozpravat... :p
No jo jenže co von to tam cpal za tlak a bez úpravy software......
Re: Intercooler pro turbo KP35 (1.5dCi)
Napsal: 10 pro 2006 17:02
od MarauderZ28
něco mi asi uniká, ale na začátku se bavíte o ic a na konci o montáži turba který tam už přeci je ne ?
Re: Intercooler pro turbo KP35 (1.5dCi)
Napsal: 10 pro 2006 17:49
od blázen
MarauderZ28 píše:něco mi asi uniká, ale na začátku se bavíte o ic a na konci o montáži turba který tam už přeci je ne ?
jo divné...ale asi mysli náhradu za větší turbo,.. pokud chceš jen IC tak se mi doma válejí 3 orig z 200sx s 13, za menší uplatek ti je prodám..
Napsal: 10 pro 2006 18:09
od Krosmen
ono to je tak že sme to řešili na icq a pak sme pozvolna přešli sem......

Re: Intercooler pro turbo KP35 (1.5dCi)
Napsal: 10 pro 2006 18:11
od Idaho
eventuelůne bych mel kupce na to origo turbo z clia, pokud je v pořádku... - pls písni mi kdyžtak nabídku do SZ, kamarád shání, kleklo mu na cliu.
popřípade tu mám starší IC z nissanu S12, nebo rovnou ic ze supry, ale to asi bude zbytečně velké

- i když je menší než to aviácké..
Napsal: 10 pro 2006 19:47
od ryan69
takhle - začal jsem koketovat s myšlenou montáže IC na stávající turbo. Nejsem žadný motorář ale je mi jasný že je rozdíl jestli jde do motoru vzduch 60stupňů nebo třeba 10..
Krosmen tvrdí (ostatně jako pár ostatních s nimiž jsem to probíral), že smysl namontovat IC bude mít pouze v případě, že turbo pouští dostatek vzduchu. Nikdo bohůžel neví, kolik dává ta stávající KP35, jediný co vim je, že mi teď tlačí 1.200 bar a točí okolo 180.000 RPM.
Krosmen mě teda přivedl na myšlenku vyměnit i turbo. Jestli do toho mám jít nebo ne to je asi otázka pro všechny kdož se o to mají zájem se mnou pobavit. Narovinu - podle toho co jsem četl ty turba nejsou uplně nejhorší, na druhou stranu všichni víme jak to s testy a podobnou literaturou u nás je.. Každopadně zachovat stávající turbo bych uvítal, pokud to nebude "brzdit"...
Ještě by se asi hodilo říct, jaký mám v plánu postup úprav:
přímé sání KN -> IC -> úprava ECU od KrosMena
pak by to snad mohlo fungovat. Co se týká potenciálu motoru, byť samozřejmě nějaké obavy tam jsou, uklidňuje mně pocit, že prakticky stejnej blok má i 105HP verze tohoto motoru, která se liší přítomností IC, turbem KP39 s promnělivou geometrií lopatek a jiným softem. Tudíž si myslím že by to můj motor vyhnanej "po domácku" na těch cca 110 HP mohl unést.
Btw současný výkon je 80HP, najeto 80tis. km, žádné "viditelné" opotřebení, takže řekl bych "Tun Me" ready...
***
idaho+blazen+krosmen: díky za nabídku IC, uvidíme jak to dopadne s tim turbem, na tom to teď tak trochu visí

Napsal: 18 pro 2006 16:41
od ryan69
neumíe někdo italsky
Ho letto 2 opinioni e vari commenti su questa auto.
Vi confesso che la possiedo anche io e come gli altri utenti vi assicuro che è molto emozionante guidarla.
Però come ho scritto nella casella Svantaggi la Centralina a volte fà la cattiva.
Mi è capitato (a 25 Km da casa) che la chiave si fosse smagnetizzata e quindi non più riconosciuta.
Causa attivazione delle seguenti voci: Antiavviamento, Antintrusione, Preriscaldamento Candelette, Tentata Manomissione ed altre cose che non ricordo.
Questo non è un problema se possiedete un'altra chiave o se conoscete il meccanico che viene in vostro soccorso con il computer.
Inserendo l'altra chiave la centralina rimane in blocco, ma la macchina si accende.
Preciso a dire che questo dipo di centraline è in grado di farvi fare anche 500Km in modalità blocco, ma se decide di spengere tutto non ci sono altri modi per farla ripartire con una chiave. L'unico modo è agganciare il PC con il programma RENAULT, ed il codice che è sul libretto di circolazione , alla centralina. Il connettore di connessione tra PC e Centralina si trova sotto il posacenere.
Devo dire che è stata un'esperienza meravigliosa, abbiamo anche modificato la centralina per un istante, con la conseguenza di un vero bolide.
Il problema è che la centralina ti fà fare tutto temporaneamente ma non permanentemente. Per far rimanere le modifiche bisogna farsi dare un codice a circa 40 cifre direttamente dalla centralina.
L'unica conseguenza di una modifica alla centralina potrebbe causare dei problemi in avviamento.
Ma se volete proprio portare una clio a 100CV circa c'è un altro modo più semplice e con solo 2 conseguenze inutili, più consumo e più emissione di fumo.
Andate dal vostro meccanico di fiducia e ditegli di togliere il dispositivo EGR.
Tale operazione si effettua in circa 2 ore.
Il mio consiglio è di effetture tale modifica solo su DCi 82CV Turbo+Intercooler.
Dimenticavo di dirvi che la revisione non viene accettata senza dispositivo EGR.
Vi riporto un esempio il mio meccanico possiede per 6 mesi una clio DCi 1.5 62CV, lui ha tolto tale dispositivo e la Clio raggiunge i 190Km/h effettivi.
Non arriva a 200Km/h perchè i rapporti del cambio della 62CV sono più corti della clio 82CV.
Concludo dicendovi buon lavoro a tutti gli intensionati alla rimozione dell'EGR.
Re: Intercooler pro turbo KP35 (1.5dCi)
Napsal: 18 pro 2006 23:09
od JonnY
Re: Intercooler pro turbo KP35 (1.5dCi)
Napsal: 19 pro 2006 11:04
od ryan69
díky
mno, tak tam píšou o IC kulový
akorát ten maník doporučuje sundat EGR ventil
Go to your mechanic of trust and tell him of taking the device EGR out.
Such an operation takes place in about 2 hours.
My advice is of effetture such a modification alone on DCi 82CV Turbo+Intercooler.
I was forgetting to tell you that the revision is not accepted without device EGR.
I relate to you an example my mechanic possesses for 6 months a clio DCi 1.5 62CV, he has taken such a device out and the Clio reaches 190Km/h real.
sundat EGR ventil ????

Napsal: 26 pro 2006 10:02
od Laky
No me by taky zajimalo co je to EGR ventyl co dela a jakou ma funkci, prej se u dci stava ze nekdy odejde.
Ja sem si necekane 23.12 poridil Lagunu II r.v. 2004 2.2dCi 110kW, a prave sem o tom taky cetl. Pokud to nekdy vy rad se priucim.
Napsal: 26 pro 2006 10:09
od JonnY
Laky píše:No me by taky zajimalo co je to EGR ventyl co dela a jakou ma funkci, prej se u dci stava ze nekdy odejde.
egr (Exhaust Gas Recyrculation) je recirkulacia spalin pre dosiahnutie nizsich emisii. a v principe asi vsetko co je v aute z dovodu nizsich emisii znizuje vykon.
a EGR ti taktiez myslim zasiera sanie...
Napsal: 26 pro 2006 23:54
od Beaver
JonnY píše:Laky píše:No me by taky zajimalo co je to EGR ventyl co dela a jakou ma funkci, prej se u dci stava ze nekdy odejde.
egr (Exhaust Gas Recyrculation) je recirkulacia spalin pre dosiahnutie nizsich emisii. a v principe asi vsetko co je v aute z dovodu nizsich emisii znizuje vykon.
a EGR ti taktiez myslim zasiera sanie...
EGR urcite zasira sani, aby taky ne - ty saze co spini vyfuk si poustis skrz EGR ventil do sani...
Napsal: 27 pro 2006 17:34
od Laky
Beaver píše:JonnY píše:Laky píše:No me by taky zajimalo co je to EGR ventyl co dela a jakou ma funkci, prej se u dci stava ze nekdy odejde.
egr (Exhaust Gas Recyrculation) je recirkulacia spalin pre dosiahnutie nizsich emisii. a v principe asi vsetko co je v aute z dovodu nizsich emisii znizuje vykon.
a EGR ti taktiez myslim zasiera sanie...
EGR urcite zasira sani, aby taky ne - ty saze co spini vyfuk si poustis skrz EGR ventil do sani...
Tak to je teda sila, co voni nevymyslej, da se odpojit nebo je to zaneseny do RJ a ta ho ridi? Na renalt foru sem se docet, ze kdyz odejde tak to zacne strasne kourit a auto vubec nejede.
Re: Intercooler pro turbo KP35 (1.5dCi)
Napsal: 27 pro 2006 21:40
od JonnY
je to z dovodu emisii. ak sa to odpoji, tak by to nemal byt ziaden problem. ked sa to pokazi tak neviem
Napsal: 27 pro 2006 23:48
od Beaver
Laky píše:Beaver píše:JonnY píše:
egr (Exhaust Gas Recyrculation) je recirkulacia spalin pre dosiahnutie nizsich emisii. a v principe asi vsetko co je v aute z dovodu nizsich emisii znizuje vykon.
a EGR ti taktiez myslim zasiera sanie...
EGR urcite zasira sani, aby taky ne - ty saze co spini vyfuk si poustis skrz EGR ventil do sani...
Tak to je teda sila, co voni nevymyslej, da se odpojit nebo je to zaneseny do RJ a ta ho ridi? Na renalt foru sem se docet, ze kdyz odejde tak to zacne strasne kourit a auto vubec nejede.
Na Suprách se vstup do EGR a do sání z EGR zaslepují

Problém s tím ventilem totiž někdy bývá ten, že když se posere, může pouštět tlak ze sání de facto rovnou do výfuku (tzv. boost leak), takže vzduch co měl jít do válců ufoukne do výfuku a vznikne bohatší směs. Na bohatou směs (nebo s hafo nafty v málo vzduchu) to pochopitelně pak hovno jede.