Stránka 1 z 1
pátý vstřik ?
Napsal: 28 pro 2006 16:42
od MarauderZ28
koukal sem po nějakejch www v USA a koukám, že někdy u některých non hi tech úpravách motorů používaj pro přidání paliva pátej vstřik co plesknou do sání máte někdo s tímhle řešením zkušenosti ? je to moc velká prasečina protože např. palivo se nedostane do všech 4 válců ve stejným poměru apod ?
Napsal: 28 pro 2006 17:21
od Breakthru
něco ve stylu F1, ne?Tam maj dvojtý vstřikování před klapkou a ještě klasicky před ventilama...
Napsal: 28 pro 2006 18:09
od máca
no my sme meli neco podobnyho na vrcharskym corradu, neco nazpusob nos, akorat to striklo benzin, bylo to ovladany tlacitkem na volantu, proste si tam v urcitou chvili striknul jeste dalsi davku bemzinu, ale abych byl uprimnej, tak to zase zadnej zazrak neudelalo

spis pro pocit, ze si pro vitezstvi udelal maximum

jinak na seriovce asi nic moc, ta z toho asi bude zmatena, co tou rekne pocitac?takvy nasilny obohaceni smesi, ventilum a pistum to asi yaky neprospeje....proste za to srani se s tim to asi nestoji
Re: pátý vstřik ?
Napsal: 28 pro 2006 18:15
od MarauderZ28
ale jasně že to tam nemaj jen tak, alezvednou tlak na turbu a aby nemuseli měnit 4 nebo 6 vstřiků tak přidaj další 5tej nebo 7dmej aby byl poměr benzín vzduch zachovanej ..
Re: pátý vstřik ?
Napsal: 28 pro 2006 18:33
od MarAt
Jak si psal je to low tech,řeší to upgrade vstřiků i ecu-většinou se ovládá tlakem v sání...
Re: pátý vstřik ?
Napsal: 28 pro 2006 19:50
od hIGGI
AIC (additional injector controller)
Tech reseni jsou mraky, vetsinou to pouzity koupis za par babek i se vstrikem nebo dvema, idealni varianta pro mild upravy kdy se ti nechce jit do fuel ECU a staci ti seriova na 90% jezdeni a na tech 10% mas nalazeno toto AIC.
RPM a boost je to na co to reaguje, jedna z variant treba zde :
http://www.alamomotorsports.com/HKS/hks_aic.htm
Injector uz si do toho das jakejkoliv a pouze si hrajes s injector duty cycle.
Kvalita smesi mozna nebude 'tak' dobra jako kdyby jsi resil kazdej valec zvlast, ale jak jsi sam zminil, jedna se o levnejsi a jednodussi reseni a kvalitu nalazeni budes kompenzovat tim ze smes proste naladis bohatsi. Nic to nemeni na faktu ze by to nemohlo fungovat a ze by to nebylo spravne reseni.
Vyhody jsou celkem jasne :
- nezavislost na seriovem ECU a jeho nalazeni
- nezavislost na seriovem benzinovem systemu (fyzicke umisteni pridavnych injectory byva vetsinou vyse v sacim traktu, muze byt it pred TB)
- celkem snadna navratnost do serioveho stavu pokud bys auto prodaval/vezl na technickou/reklamoval atd..
Samozrejme to resi pouze benzin, nezmeni ti to predstih a tam uz je to vylozene pripad od pripadu jak je na to stavena seriova ECU/motor atd....
Re: pátý vstřik ?
Napsal: 28 pro 2006 23:44
od semysak
ten pridavnej vstrik se pouzival vetsinou u nizsich verzi jetronicu naprosto serive pro obohaceni smesi pri startu a studenem motoru = sytic, mel jinou trysku - tangencialni oproti radialni, dela mlhu paliva, ve velke vzdalenosti od ventylu, smes byla homogeni ve vsech valcich, pouzivalo se to i pri prvnich verzich vstrikovani misto klasickyho karburatoru - kontinualni vstrikovani, aby treba leteckej motor nezhasinal pri letu na zadech nebo pri vybirani stremhlaveho letu (me-109) + kompenzace vysky letu/obsahu kysliku ve vzduchu pomoci N20 co vim ak se to pouzivalo nebo chtelo pouzivat rtreba i na V6 trubo v nemecku pro vetsi nez male zvyseni tlaku turba,kazdopadne asi je jednodussi dat progresivni regulator tlaku palivanez tuhle featuru podle me pokud to motor seriove nema, pokud to ma staci poladit cidlo teploty motoru + event zvendnout tlak paliva
Re: pátý vstřik ?
Napsal: 28 pro 2006 23:50
od MarauderZ28
otázka zda ty sériový vstřiky další zvýšení ještě zvládnou
Re: pátý vstřik ?
Napsal: 30 pro 2006 09:41
od Beaver
MarauderZ28 píše:otázka zda ty sériový vstřiky další zvýšení ještě zvládnou
Aneb proc do sady s turbem nedaji jen regulator tlaku paliva a cpou tam vstrik a elektroniku...

Re: pátý vstřik ?
Napsal: 30 pro 2006 10:20
od Idaho
Beaver píše:MarauderZ28 píše:otázka zda ty sériový vstřiky další zvýšení ještě zvládnou
Aneb proc do sady s turbem nedaji jen regulator tlaku paliva a cpou tam vstrik a elektroniku...

to se tu už myslím probíralo.. nejak to souviselo s životností těch vstřiku, že vyšlo levneji kouúpit kit pátého ( resp. sedmého vstřiku - u supry ) než zatěžovat originál vstřiky. co jsem ale koukal na cenu toho kitu na 7Mgte tak se vyplatí si připlatit cca 15-20% ceny a koupit kit RC vstřiku..
ale myslím že doma delané to je levnej přízpěvek do stáje..
Re: pátý vstřik ?
Napsal: 30 pro 2006 10:21
od Idaho
Beaver píše:MarauderZ28 píše:otázka zda ty sériový vstřiky další zvýšení ještě zvládnou
Aneb proc do sady s turbem nedaji jen regulator tlaku paliva a cpou tam vstrik a elektroniku...

to se tu už myslím probíralo.. nejak to souviselo s životností těch vstřiku, že vyšlo levneji kouúpit kit pátého ( resp. sedmého vstřiku - u supry ) než zatěžovat originál vstřiky. co jsem ale koukal na cenu toho kitu na 7Mgte tak se vyplatí si připlatit cca 15-20% ceny a koupit kit RC vstřiku..
ale myslím že doma delané to je levnej přízpěvek do stáje..
btw myslím že by to mohlo být celkem jednoduše spojené s SAFC a nebylo by to moc přídavné elektriky..
Re: pátý vstřik ?
Napsal: 30 pro 2006 10:52
od semysak
tak ty nemci co jsem videl, to meli udelany jednoduse tak, ze signalem z vahy vzduchu resp. s pridavnyho map senzoru ovladali to ipw pridavneho vstriku, jenoduchym obvudkem, nemeli k tomu ani zadnou upravu ridici jednotky, jenom poeditovany vystup s vahy vzduchu, turbo a ten pridavnej vstrik pridelali do sani, spis bych videl jako problem dobry umisteni toho pridavnyho vstriku
no myslimsi ze ty vstriky maji urcitej strop prutoku proste kdyz se zvysi tlak nad nejakou mez tak tam proste tou dirkou vic paliva neprojde, to pretizeni - nesouvisi to spis s tim max ipw tech puvodnich vstriku
Napsal: 30 pro 2006 12:33
od Beaver
Vstriky se pretizi jednoduse. Kdyz budes davat vic vzduchu, da jednotka vic paliva, aby dala vic paliva, bude je muset podrzet dyl otevreny. Cim vyssi otacky, tim rychleji se musi vstriky otevirat a zavirat a tim vic se jim blizi mez, kdy to nestihnou. Pak nastane okamzik, kdy to na ne bude takovej napor, ze proste zustanou natvrdo furt otevreny, protoze ta mezera mezi pulzama uz nebude stacit na zavreni.
Re: pátý vstřik ?
Napsal: 30 pro 2006 13:55
od semysak
jisteze, pokud vim tak vetsina jednotek ma napr. omezeni resp. nedovoli dat impuls delsi nez neco,max delky otevreni vstriku cca na 80% casu, pokud je to sikovne zablokovany tak to samozrejme vstriky asi pretizi to je ale potom na intelektualovy ktery provadi ''upravu'' aby vedel co dela,
pokud jednotka da maximalni ipw a vyhodnoti potrebu dalsiho paliva nestane se nic - proste pres tu max delku se nedostane ochudi se smes, noa potom teda by melo nastoupit neco co by to dalsi palivo dalo
Re: pátý vstřik ?
Napsal: 30 pro 2006 16:26
od hIGGI
Idaho píše:
btw myslím že by to mohlo být celkem jednoduše spojené s SAFC a nebylo by to moc přídavné elektriky..
Prave ze AIC pouzijes v pripade kdy S-AFC nemas a nepotrebujes. S-AFC modifikuje signal z AFM do ECU, coz je lhani si do kapsy. Za predpokladu ze mas seriovej motor a seriovy turbo, tak jedinej moment kdy potrebujes obohatit smes je kdyz jsi s boostem nad seriovejma hodnotama. V takoveto modelove situaci je podle me lepsi AIC nez S-AFC. Pokud samozrejme chces aby se motor v seriovejch hodnotach choval tak jak to zamyslel vyrobce.
Re: pátý vstřik ?
Napsal: 05 led 2007 21:43
od Vecernicek
Chceš mi tvrdit že moje VW je závodnička?
Re: pátý vstřik ?
Napsal: 05 led 2007 21:55
od Idaho
Vecernicek píše:Chceš mi tvrdit že moje VW je závodnička?
klid mi o voze , ty o koze.. ( tím se nenavážím do VW ) ale většina vozu má tzv "páty vstřik" je to "sytič"

tady se mluví o pátém "plnohodnotném" vstřiku..
Re: pátý vstřik ?
Napsal: 05 led 2007 21:57
od Beaver
Vecernicek píše:Chceš mi tvrdit že moje VW je závodnička?
Ne, tvuj VW je vrak, kterymu by nepomohl ani sestej vstrik. A navic tvoje komentare jsou po technicke strance dost tragicke, uvazoval jsi uz o tom, ze by ses jich zdrzel ?

Re: pátý vstřik ?
Napsal: 05 led 2007 22:02
od JonnY
Beaver píše:Vecernicek píše:Chceš mi tvrdit že moje VW je závodnička?
Ne, tvuj VW je vrak, kterymu by nepomohl ani sestej vstrik. A navic tvoje komentare jsou po technicke strance dost tragicke, uvazoval jsi uz o tom, ze by ses jich zdrzel ?

neblazni, to by musel prestat postovat...
Re: pátý vstřik ?
Napsal: 06 led 2007 01:26
od Vecernicek
JonnY píše:Beaver píše:Vecernicek píše:Chceš mi tvrdit že moje VW je závodnička?
Ne, tvuj VW je vrak, kterymu by nepomohl ani sestej vstrik. A navic tvoje komentare jsou po technicke strance dost tragicke, uvazoval jsi uz o tom, ze by ses jich zdrzel ?

neblazni, to by musel prestat postovat...
asi tak nějak, kor když tohle téma je mrtvé tak ho oživím trochu ne?
Jinak tady nazýváte můj 5.vstřik F1
Breakthru píše:něco ve stylu F1, ne?Tam maj dvojtý vstřikování před klapkou a ještě klasicky před ventilama...
Nevím co myslí Idaho plnohodnotným 5.vstřikem?
