Stránka 1 z 1

Stavitelna vackova kola - spravne pocatecni nastaveni

Napsal: 29 pro 2006 13:06
od dark
Cau upravci, a ted mluvim spise k tem co uz par motoru delali.

Existuje nejaka obecna definice, pokud mate upravene vacky ktere maji jine casovani(tedy nejen zdvih a ostrost) nez seriove vacky, mate k nim stavitelna rozvodova kola, jak nastavit pocatecni spravnou hodnotu?

Nekdo mi rikal, ze se ladi strih ventilu na tusim ctvrtem valci, pokud je na prvnim valci pist v horni uvrati, ale to se preci sakra musi lisit vyrobce od vyrobce, ne ?

Samozrejme si s tim muzu zajet na brzdu a tam postupnyma zmenama nastaveni casovani vacek zjistit co je nejlepsi pro mid-end power a top-end power, ale zajima mne, kde se bere zakladni nastaveni. O predstih mi samozrejme ted nejde.

Re: Stavitelna vackova kola - spravne pocatecni nastaveni

Napsal: 29 pro 2006 13:11
od Maco
dark píše:Cau upravci, a ted mluvim spise k tem co uz par motoru delali.

Existuje nejaka obecna definice, pokud mate upravene vacky ktere maji jine casovani(tedy nejen zdvih a ostrost) nez seriove vacky, mate k nim stavitelna rozvodova kola, jak nastavit pocatecni spravnou hodnotu?

Nekdo mi rikal, ze se ladi strih ventilu na tusim ctvrtem valci, pokud je na prvnim valci pist v horni uvrati, ale to se preci sakra musi lisit vyrobce od vyrobce, ne ?

Samozrejme si s tim muzu zajet na brzdu a tam postupnyma zmenama nastaveni casovani vacek zjistit co je nejlepsi pro mid-end power a top-end power, ale zajima mne, kde se bere zakladni nastaveni. O predstih mi samozrejme ted nejde.
Ked niekde kupis vacku/ky tak ten co to predava,by mal vediet nastavenie vacky ako na sani,tak aj na vyfuku napr u Schricka dostanes nastavenie vaciek v baleni.
Samozrejme ze k spravnemu nastevenie je treba mat nastavetelne koliecka.

Napsal: 29 pro 2006 14:10
od honza 2.0 16v
rozhodně byhc nejdřív zkusil hledat něco/někoho na netu se stejnejma vačkama a kolama a jak je má nastavený, nebo zkusil najít doporučení výrobce vačky jaký udělat časování a pak to třeba postupně doladit na brzdě..

já mam např. vačky natvrdo, tedy žádný stavitelný rozvodový kola a podle parametrů co tu mam , tak když je porovnám s lidma v zahraničí, nebo s výrobcema vaček na můj motor tak , když si najdu VH zhruba stejných parametrů tak plnej zvdih vačky je na můj motor se zhruba podobnejma parametrama od 105 do 110° před u vejfuku a po u sání (doufám že ted nemelu sračky :lol: ) a jám mam 106/107 na vačky 294/285

Napsal: 29 pro 2006 18:44
od tom28
A ty jsi tam doteď měl pevný rozvodový kola a ostré vačky? Nebo jsi zakoupil vačky i se stavitelnýma kolama?

Re: Stavitelna vackova kola - spravne pocatecni nastaveni

Napsal: 02 led 2007 13:21
od dark
ostry vacky+rozvodovy kola, ted to jde na motor, nastaveni vacek od vyrobce neni k dispozici.

Napsal: 02 led 2007 14:10
od kentoya
předpokládám, že jsi si koupil vačky od nějakého výrobce, který je vyrábí přímo na tvůj vůz, a jelikož ten výrobce je vyrábí na tvůj vůz, tak počítá s tím že použiješ vačková kola, která jsou na tvém voze hned z výroby, tolik k nějakému nastavování,

osobně jsem stavitelná vačková kola neviděl, ani jsem nepídil po tom, zda je někdo vyrábí, ale většinou je vačkové kolo nasazeno na hřídeli a proti prokluzu je zajištěno perem, a pokud se mění časování otvírání, tak se upravuje právě pero, že je horní část oproti spodní posunuta např o půl milimetru, a věř mi že při tomto způsobu ladění na motorové brzdě, tě to vyjde na takový balík, že je lepší koupit z japanu naladěný motor a vyjde to levněji, protože než přesadíš vačková kola a nastavíš rozvody tak je čtvrt dne fuč

Napsal: 02 led 2007 14:10
od kentoya
předpokládám, že jsi si koupil vačky od nějakého výrobce, který je vyrábí přímo na tvůj vůz, a jelikož ten výrobce je vyrábí na tvůj vůz, tak počítá s tím že použiješ vačková kola, která jsou na tvém voze hned z výroby, tolik k nějakému nastavování,

osobně jsem stavitelná vačková kola neviděl, ani jsem nepídil po tom, zda je někdo vyrábí, ale většinou je vačkové kolo nasazeno na hřídeli a proti prokluzu je zajištěno perem, a pokud se mění časování otvírání, tak se upravuje právě pero, že je horní část oproti spodní posunuta např o půl milimetru, a věř mi že při tomto způsobu ladění na motorové brzdě, tě to vyjde na takový balík, že je lepší koupit z japanu naladěný motor a vyjde to levněji, protože než přesadíš vačková kola a nastavíš rozvody tak je čtvrt dne fuč

Napsal: 02 led 2007 16:18
od Fugo
ne všechny rozvodový kola jsou jištěny perem, já má na svém autě také nastavitelný rozvodový kola už z výroby, roz. kolo je přichyceno k vačkové hřídeli šesti šrouby a v roz. kole jsou oválné díry které umožnují nastavení kola vůči hřídeli. Na základní nastavení je přípravek, který zafixuje vačky, klika se dá na značku, a dotáhnou se ty šrouby v kolech a je hotovo.

Napsal: 02 led 2007 17:50
od kentoya
já tam mám zase středící trn a čtyři šrouby a pero na klikové hřídeli a na vačkách to přesadit nejde, jedině na klice

Re: Stavitelna vackova kola - spravne pocatecni nastaveni

Napsal: 02 led 2007 18:02
od Taboo
dark píše: Existuje nejaka obecna definice, pokud mate upravene vacky ktere maji jine casovani(tedy nejen zdvih a ostrost) nez seriove vacky, mate k nim stavitelna rozvodova kola, jak nastavit pocatecni spravnou hodnotu?
Jiste. Potrebujes k tomu "degree wheel" (kolo s uhly, ktere se docasne nasadi na klikovou hridel) a "pointer" (kus dratu coby bod reference), "piston stop" (pomoci ktereho zjistis presne TDC a nastavis to degree wheel na nulu) a "dial indicator" (Marauder mi rekl jak se to rekne cesky, ale zapomel jsem), kterym meris zdvih ventilu. Casto se pouziva docasna sada slabych pruzin ventilu (urcenych jen pro ucel nastaveni casovani vacky), ale da se bez nich obejit. Po urceni TDC nastavis kola vacek tak, aby osy jejich maximalniho zdvihu vzhledem k TDC odpovidaly udajum vyrobce (bez ohledu na "duration"). K tomu se samozrejme pouziva stejna metoda, jako ke zjisteni TDC, kde se u tech vacek zaznamenavaji uhly otevreni a zavreni na obou stranach profilu pri naprosto stejnem zdvihu a pote se vydeli dvema. Pro dosazeni maximalni presnosti je nejlepsi pouzit aspon dvou bodu zdvihu na obou stranach profilu kazde vacky (ale cim vic, tim lip).
Duvod k casovani vacek pomoci stavitelnych rozvodovych kol (anebo offset keys) je fakt, ze zadne dva motory nejsou naprosto stejne. Tloustka tesneni hlavy, vyska ulozeni vacek v hlave (treba po jejim snizeni) a klikove hridele v bloku dokazou posunout casovani vacek i o nekolik stupnu a vacky i tech nejlepsich vyrobcu jsou pote po instalaci jen velice zridka kdy spravne nacasovane.
Co se tyka samotneho lazeni casovani danych vacek, tak se vychazi z teorie overovane na dynometru. Nahodne krouceni rozvodovymi koly bez znalosti jak casovani otevreni a zavreni ventilu a jejich prekryti ovlivnuje charakteristiku a prubeh vykonu motoru je proste to same, jako by nekdo se zavazanyma ocima nahodne kroutil volantem a ocekaval, ze nejenze zustane na trati, ale zajede i rekordni cas. Clovek proste musi vedet co chce dosahnout a PROC toci jednim anebo druhym rozvodovym kolem dopredu anebo dozadu.
:wink:

Re: Stavitelna vackova kola - spravne pocatecni nastaveni

Napsal: 03 led 2007 15:43
od MarauderZ28
for dark: já nevím, ale neměl jsi tyhle informace shánět dřív než něco koupíš a pak brečíš, že nevíš co s tím, jako se obávám, že tohle Ti v čr nikdo neudělá tak jak má bejt a pokud tak za takovou řepu že si z toho cvrkneš do textilu ...

jinak ten "dial indicator" = úchylkoměr ....

Napsal: 03 led 2007 16:30
od dark
Marauder: :D ja nebrecim, jen jsem si potreboval neco overit.

Taboo: Diky moc za to cos napsal.

Re: Stavitelna vackova kola - spravne pocatecni nastaveni

Napsal: 09 bře 2011 13:32
od Břéťa
Mohl by mi nekdo kdo uz vacky nastavoval napsat postup jak to spravne udelat? Neco uz tu napsal Taboo, ale potreboval bych to vic do podrobna, krok za krokem. Veci ktere jsou k tomu potreba mam. Udaje k vackam od vyrobce jsou tyto:

clearance [cl] INTAKE 0.00mm EXHAUST 0.00mm
duration [0.1mm+cl] INTAKE 292° EXHAUST 284°
duration [1.0mm+cl] INTAKE 255° EXHAUST 247°
valve lift [cl=0] INTAKE 11.25mm EXHAUST 11.25mm
cam lift INTAKE 5.70mm EXHAUST 5.70mm
peak angle INTAKE 104° EXHAUST 104°
timing [1.0mm+cl] INTAKE 24/51° EXHAUST 47/20°
lift at TDC [cl=0] INTAKE 3.95mm EXHAUST 3.40mm

Re: Stavitelna vackova kola - spravne pocatecni nastaveni

Napsal: 09 bře 2011 18:58
od JRD McLAREN
az som si neni isty ci ti to napisem spravne...

v prvom rade treba zmerat volu medzi piestom a ventilom v hornej uvrati
musi byt vacsia ako 3,95mm pri sacom a 3,40mm pri vyfukovom ventile (+0.5mm je "ideal" miera)
(pozri moj projekt, niekde tam patlam gyt na piest...)

zakladne nastavenie kolies potom spravist tak, ze pri TDC musi byt saci ventil zatlaceny dole o 3,95mm..
spravnost nastavenia potom urobish na uhlovom kole (uhlomer na kluke)..
pri otvoreni ventilu o 1mm ti musi uhlomer ukazovat 24st pred TDC (btdc) a pri zatvarani a zdvihu 1mm musi ukazovat 51st za TDC (atdc)

(snad som teraz nenapisal kravinu .. :mrgreen: ,ale moje som tak nastavoval a jazdi to)

Re: Stavitelna vackova kola - spravne pocatecni nastaveni

Napsal: 10 bře 2011 20:48
od Břéťa
Diky, nikdo dalsi to nedelal? :wink:

Re: Stavitelna vackova kola - spravne pocatecni nastaveni

Napsal: 15 bře 2011 09:37
od Břéťa
Jak se resi vule na novem nenatlakovanem hydraulickem zdvihatku? V tuhle chvili nemohu zmerit zadnou miru (1mm nebo tech 3,95mm), kdyz se mi nejdriv stlaci zdvihatko a pak teprve ventil.