Stránka 1 z 2
Humus v převodovce
Napsal: 30 pro 2006 21:26
od milonovo
Sorry za OT,není to tuning ale do poruch nikdo moc neleze...
Konečně se mi podařilo sprovoznit Punto automat co jsem přivezl manželce,při množství informací a dílů u nás to byla celkem rychta ale jede.
Chtěl jsem hned vyměnit olej,tak jsem to projel a vypustil,ale tekla z toho taková růžová sračka,skoro bych řekl emulze.
Za1-je možný že se za tu dobu co auto nejzdilo(min 3roky) nakondenzovalo v převodovce tolik vlhkosti,že se to ted promíchalo a udělalo to tohle?Když jsem tam tu převodovku dával,trochu oleje mi vyteklo,ale byl normálně červenej,pěknej.
Za2-Dolil jsem to nejdřív na zkoušku normálním ATF s tím že to stejně hned vyměním,je možný že ten origo olej (tutela) má natolik jiný složení že by to udělalo takovouhle šlichtu?Moc se mi to nezdá,oboje je červený...
Co s tím,filtr stojí přes dvojku,mám ho samozřejmě v úmyslu taky vyměnit ale nerad bych ho hned zlikvidoval.A protože jdou vypustit jen 2/3 náplně a stejně tam něco zůstane.Má smysl tam lejt takovej ten výplach do motoru?Nebo to zkusit pořádně projet s tím že se to třeba po pořádným ohřátí srovná?I když pochybuju že by se ten olej dostal na 100 stupňů...
Jinak mám v úmyslu měnit olej a prát filtr (jestli půjde) dokud to nebude O.K.
Ocením každej postřeh,protože se mi dodnes nepodařilo objevit někoho kdo by tohle auto servisoval a něco o něm věděl.
Napsal: 31 pro 2006 00:19
od creater
1. Ano
2.NE
3.Nelej tam výplach, mělo by to jít odsát a radši vyměnit všechno, zavolal bych radši do nějakýho automat servisu.
Napsal: 31 pro 2006 07:59
od Fugo
osobně bych použil postup co používáme u bmw, vypustit olej, nalejt nový dle specifikace, nějaký čas jezdit, zase provést výměnu a tak dokola dokud nebude olej ok, před poslední výměnou sundat vanu a vyměnit filtr.
Napsal: 31 pro 2006 08:16
od Beaver
Nebylo by od veci ten olej v automatu i omrknout, jestli v nem nejsou nejaky necistoty nebo nesmrdi spaleninou. Jinak zrejme delat vic jak dve vymeny oleje po sobe nebude mit moc smysl, pak uz se to rozredi natolik, ze dalsi vymena by byla asi mrhani penez. Jinak posledni sanci je pak automat celej rozmontovat, vylit vsechen olej z prevodovky, menice a okruhu chlazeni, ale pro to by asi musel byt nejakej podstatnejsi duvod.
Napsal: 31 pro 2006 10:30
od milonovo
Díky za rady,osobně jsem měl v úmyslu udělat to tak jak píše Fugo,s tím že bych ten filtr vždy vypral a nakonec dal novej.Jinak tohle není klasickej automat s hydrodynamickým měničem,takže se v něm aspoň nedrží olej.Je to variátor,jmenuje se to ECVT aspoň ve fiatu,takže myslím že to nemá ani lamely,takže spíš než spálenina by mohli být v oleji špony,ale to auto má najeto 33tis. km,takže to taky snad není na místě.
Jen se bojím aby mezi těma výměnama nedošlo k nějakýmu poškození třeba proto že ten olej nebude mít takový vlastnosti jako by měl mít,což by mě štvalo protože podle všeho by převodovka měla být jako nová.
Ještě jeden dotaz-místo měniče je tam taková elektromagnetická spojka,v tý mojí bylo přerušený vedení.Setkal jste se s tím někdo třeba i na jiným autě,dá se to nějak opravit?I když je to v uvnitř v čemsi zalitý,nebude tam asi nic jinýho než cívka (několik cívek za sebou) takže najít vadnou a převinout?
Nebo (už jsem se na to kdysi ptal,ale třeba je tu někdo novej) netušíte někdo od koho si fiat tuhle převodovku půjčil?Je to made in Japan,třeba bude v nějakým japonci stejná,nezdá se mi že by jim to kvůli těm pár kouskům dělali na zakázku.
Omlouvám se za ten elaborát
Hodně štěstí do N. roku!
Re: Humus v převodovce
Napsal: 01 led 2007 12:17
od MattiK
vetsinou nevypustis ani dve tretiny.... spis jednu, takze jestli to chces opravdu dostat pryc udelej to jak rika Fugo. A urcite tam pak nalej to co tam patri, nic jinyho
Napsal: 01 led 2007 13:24
od milonovo
Tady je náplň cca 3l a vypustí se 1,8.Když sundám vanu s filtrem,mělo by to bejt ještě víc.
Re: Humus v převodovce
Napsal: 01 led 2007 14:16
od MattiK
dost se divim ze v automatu je tak mala napln...
Napsal: 01 led 2007 14:34
od Fugo
jak milonovo psal nejedná se o automat jako takový ale variátor kde není měnič (to je to kde je nejvíc oleje) a změna převodu se dělá změnou obvodu kol po kterých běhá řetěz, velice zjednodošeně napsáno, já mám v bmw někde kolem 10-12l ATF přičemž v vaně jsou cca 3.5l.
Re: Humus v převodovce
Napsal: 01 led 2007 19:55
od MarauderZ28
add 1, si myslím, že je nesmysl nikdy sem neviděl že by nakondenzovalo v automatu tolik kondenzátu aby to totálně znehodnotilo olej ta tam musela odněkud přitýct ...
add 2, ne ATF se míchat může
add 3, jako Fugo jinak já olej v automatu měnil 3x celou náplň abych se zbavil vody ...
Re: Humus v převodovce
Napsal: 01 led 2007 22:17
od milonovo
MarauderZ28 píše:add 1, si myslím, že je nesmysl nikdy sem neviděl že by nakondenzovalo v automatu tolik kondenzátu aby to totálně znehodnotilo olej ta tam musela odněkud přitýct ...
add 2, ne ATF se míchat může
add 3, jako Fugo jinak já olej v automatu měnil 3x celou náplň abych se zbavil vody ...
A jak si jí identifikoval?Bylo to taky růžový?Jinak pochybuju že by jí tam někdo nalil

Chlazení přes výměník v chladiči to nemá,že by byla chyba tam.Je to vlastně jedno,prostě to budu měnit dokud nebude O.K.Mě jen zajímala příčina,jestli se s tím někdo setkal.Ale co se tý kondenzace týče,myslím že na tom něco bude,to auto je 96 a přesně nevím jak dlouho nejelo ale ty 3 roky minimálně.Předtím jezdilo taky dost málo.33tis. km a ty jsou férový,to auto je jak nový.Vzpoměl jsem si že známej kterej má TKčko(malotraktor) mi říkal,že se mu třeba v rozvodovkách taky nashromáždí voda,tak si myslím že je to možný i tady,protože dálky to podle všeho nejezdilo,tudíž se to pořádně neohřálo.U normálního automatu,kterej je v provozu je to asi blbost,taky se mi to nikdy nestalo.
Napsal: 02 led 2007 08:42
od Fugo
zeptej se ve fiatu co se tam leje, a to tam dej.
Re: Humus v převodovce
Napsal: 02 led 2007 12:21
od MarauderZ28
když se smíchá voda s ATF vypadá to jak rozmačkaný jahody se smetanou .... tý vody aby to udělalo takovouhle barvu nemůže bejt zrovna málo a kapku si nedovedu představit, že by tam kondenzovalo tolik vody ...
Napsal: 02 led 2007 20:20
od milonovo
Ať se tam vzala kdekoli,vypadalo to přesně jak říkáš.Kdybych to bejval neprojížděl a vypustil to studený,byla šance že to bude dole a vyteče to,ale to mě nenapadlo...
Re: Humus v převodovce
Napsal: 02 led 2007 20:24
od MarauderZ28
mno stejně to asi nevyřešíme odkud tam připlavala, vyměň to a uvidí se dál co a jak
Napsal: 16 led 2007 16:33
od milonovo
No tak než jsem stačil udělat výplachy samotné převodovky,opět se mi vysrala ta elektromagnetická spojka...Už mám z toho auta vyrážku.Zkusili jsme doma rozdělat tu původní 32k km,která nepřeváděla a dali jí elektikáři aby zkusil zjistit kde je chyba,popř. převinout vadnou cívku,ale je to dělaný tak aby to opravit nešlo,takže tomu moc nedávám.Někde ty kurvy šikmooké udělali chybu

Jen pro info,ve fiatu to stojí 57k,takže jako celý auto.Repas podle všeho nikdo nedělá,druhovýroba asi neexistuje.
O co mi jde, netušíte někdo kde by se dali hledat díly?Převodovka je ECVT-označení fiatu.Typ CO75 made in japan.Myslím že by jí mohlo používat nějaký japonský miniauto,nebo ještě někdo jinej,nezdá se mi,že by ji dělali jen pro fiat kvůli těm pár kouskům.Nebo ale to je asi utopie,který z evropskejch běžnějších aut něco podobnýho používá(fiesta-taky má variátor,corsa apod.) že by se to dalo nějak přizpůsobit...Asi vymejšlím píčoviny,ale předělání na manuál nechávám až úplně naposled.
Předem děkuji za Vaše postřehy.
Re: Humus v převodovce
Napsal: 16 led 2007 17:25
od MarauderZ28
mno jo pořádnej automat uměj udělt jen amíci, to samý automaty z Mazdy - sračky na eNtou ..
Re: Humus v převodovce
Napsal: 16 led 2007 17:31
od MarauderZ28
Das ECVT Getriebe basiert auf der DAF Variomatic, wurde von Fiat weiterentwickelt und bei Fuji Heavy Industries produziert.
Re: Humus v převodovce
Napsal: 16 led 2007 17:32
od MarauderZ28
Subaru Justy (ECVT) 90-94
The unique ECVT transmission manages to get more performance out of the Justy's 3-cylinder engine than a conventional automatic ever could. It's nearly as good as a 5-speed in acceleration.
Re: Humus v převodovce
Napsal: 16 led 2007 17:35
od MarauderZ28
Napsal: 16 led 2007 17:38
od MarauderZ28
Re: Humus v převodovce
Napsal: 16 led 2007 17:41
od MarauderZ28
ECTV je stejný použito v Fiat Punto / Panda / Lancia Y10
http://images.google.cz/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DG
Napsal: 16 led 2007 18:21
od milonovo
Díky za vyčerpávající info,taky jsem zkoušel googlit a dovedlo mě to k tomu Fuji Heavy Industries.
V Pandě a Y10 to bude podle mě stejný s unem,ta Y10 jedině ten novější model bude asi stejnej,ale těch je taky jako šafránu.
Já jednu tu Y10 mám(91),samotná převodovka je jiná,ale o tu nejde ta spojka by mohla pasovat,zejtra se na ní má přijet někdo podívat,když jí nevezme,tak jí asi kuchnu.
Ještě mě teď napadlo italský ebay,tam by toho mohlo bejt víc,v německu je to skoro rarita a když už každej prodává jen tu převodovku bez týhle spojky.Kdybyste na to někdo někde narazil,dejte info. Máro ještě jednou dík.
Re: Humus v převodovce
Napsal: 19 led 2007 12:49
od Beaver
MarauderZ28 píše:mno jo pořádnej automat uměj udělt jen amíci, to samý automaty z Mazdy - sračky na eNtou ..
No já si u 626ky nestěžuju

Re: Humus v převodovce
Napsal: 19 led 2007 13:42
od MarauderZ28
mno tak zrovna ty umíraj jak na běžícím pásu, ještě, že to jde překopat na manuál jako prd

Re: Humus v převodovce
Napsal: 19 led 2007 13:45
od Beaver
MarauderZ28 píše:mno tak zrovna ty umíraj jak na běžícím pásu, ještě, že to jde překopat na manuál jako prd

Najeto 230 tisíc

Na jaře jí asi nechám udělat někde inspekci, stejně bych rád preventivně vyměnil náplň.
Re: Humus v převodovce
Napsal: 19 led 2007 13:51
od Dejv
Beaver píše:MarauderZ28 píše:mno tak zrovna ty umíraj jak na běžícím pásu, ještě, že to jde překopat na manuál jako prd

Najeto 230 tisíc

Na jaře jí asi nechám udělat někde inspekci, stejně bych rád preventivně vyměnil náplň.
to je to co bych právě nedělal

všichni mi tvrdí že když mám automatku o který nevím jestli v ní byl měněnej olej nebo ne, že to mám nechat být. Prý se stává že po výměně filtrů a náplně se uvolní zmiňované nečistoty a vysype se

tak po této radě jsem rozmýšlel a nakonec ten olej vyměnil........díky bohu to ta převodovka vydržela, ale kamrádoj už ne, na golfu.
Re: Humus v převodovce
Napsal: 19 led 2007 14:04
od MarauderZ28
Beaver píše:MarauderZ28 píše:mno tak zrovna ty umíraj jak na běžícím pásu, ještě, že to jde překopat na manuál jako prd

Najeto 230 tisíc

Na jaře jí asi nechám udělat někde inspekci, stejně bych rád preventivně vyměnil náplň.
náplň a filtr se má měnit po 30 tis mil, je to psaný v servisním manuálu ...
filt + těsnění stojí 650 Kč bez DPH, včera sem to objednával

Re: Humus v převodovce
Napsal: 19 led 2007 14:24
od MarauderZ28
Lejt se do toho má Mercon III a vejde se ho tam 6l u L4 a 7,2l u V6
Napsal: 19 led 2007 19:34
od milonovo
Tak jsem psal do Subaru,jak to maj s ND když je to taková jejich chlouba

Nic moc si od toho neslibuju,protože i kdyby se tam tím někdo zabejval a měli ten díl třeba za půlku,tak 30 za to stejně nedám,když má auto cenu 60 a vydrží to opět třeba 30k km...Ještě jsem se domluvil v Praze ve firmě kde dělaj automaty,že jim tam tu spojku vezmu a podívaj se na to a tím asi končím...