Stránka 1 z 2

For taboo a ostatní "znalce"

Napsal: 04 led 2007 08:39
od Idaho
Rád bych nakoupil na jendom eshopu, zabýávajícím se prodejem bloku, kompletních motoru atd ( nových ), ale nemám tucha kde najít váhu daného motoru ( potřebnou k výpočtu shipping ).
prodejce nemá blok skladem a nemá žádne tabulky.. :(


jinak pro ukázku :
http://img412.imageshack.us/my.php?imag ... okytx2.jpg

pokud jsem pochopil správne -

jinak sloupce jdou za sebou následovně :
vuz/Motor X kompletní blok X short block X Hlava + vent.kit X Hhlava + vačkový kit.

jendotlivé položky :
kompletní blok : Složení short block, včetne hlavy, rozvodu, olejové pumpy ( žádná víkla ventilů, olejová vana, manifolds, atd.. )
Short block : machined & assembled, vč pístu, kroužku, ojnic
hlava + ventil kit: head assembled w/valves, guides, springs, retainers, keepers ad valve stem seals
hlava+ vackový kit ( komplet hlava ): assembled w/camshaft, lifters or rockers & rocker shafts (if appl.)


Taboo: máš nejaké zkušenosti s takovýmto prodejem? zdá se ti cena adekvátní ? - kdyžtak bližší info dám po SZ.

Re: For taboo a ostatní "znalce"

Napsal: 04 led 2007 12:37
od Taboo
Smazano

Re: For taboo a ostatní "znalce"

Napsal: 04 led 2007 12:57
od Idaho
Taboo píše:
Idaho píše:Taboo: máš nejaké zkušenosti s takovýmto prodejem?
Ne (ja motory nekupuji ale stavim :D ), ale vim presne, odkud ty motory pochazeji (TopLine). Coby cookie cutter motory slozene z komponentu made in China a Taiwan jsou OK pro levne zprovozneni vozu (a jeho nasledovny rychly prodej :lol: ), ale s nejakou urovni performance kazdopadne nepocitej. Ty motory jsou zplacany dohromady presne tak, jako v tovarne (zadne velke blueprinting anebo weight matching), ale s vyjimkou, ze TopLine pouziva vyhradne prebrousene (a dodatecne nevyvazene) klikove hridele. Vpodstate to jsou co nejlevneji prestavene motory z vrakovisti a oplacane podradnymi TopLine komponenty - cemuz taky odpovidaji i ty nizke ceny. Pro bezny provoz ty motory muzou (ale taky nemusi) byt OK (vzhledem k tem prebrousenym klikam a nedostatku blueprinting ti nikdo opravdu nemuze dat zadnou zaruku).
Co se tyka ceny poslani do Evropy, tak kazdopadne nebude nijak nizka (ja bych odhadl $300-400). Vpodstate ale platis za koupi a poslani vetsiny toho, co uz sam mas (blok, klikova hridel, hlava) - a tak by jsi za stejne penize mohl koupit kovane ojnice a pisty, investovat adekvatni sumu do pripravy toho bloku a postavit si ten motor sam (a spravne).
:wink:
Na topline jsem koukal taky, ale zaujali mne hlavne HP - kteří práve nabízejí upravu bloku vč bleuprintingu atd..
BTW myslíš že čiste jen blok od topline se nevyplatí - bude nekvalitní ? ( mam tu jeden blok po 3. výbrusu a vyložkování mi vyjde dráž než pořízení a doprava tohoto bloku z US :( planoval jsem očesat, prodat vnitřnosti a nasadit kované..

BTW co výrobky Toga ( oil pumps a bearings ) - mohl bys napsat nejaké reference?? mam docela "levnou "cestu do evropy od jednoho jejich dealera ale nevím jestli zrovna jeho ceny jsou dobré ( každopádne mne třeba na supru vyjde Toga HP oilpump na stejné peníze jako "stock" zakoupená u Toyoty..

Napsal: 04 led 2007 16:37
od honza 2.0 16v
OT: hodně se setkávám s výrazem blueprint. ..co to znamená v češtině..slovníky zatím mlčí...nebo blbě hledám..?

Napsal: 04 led 2007 17:33
od Beaver
honza 2.0 16v píše:OT: hodně se setkávám s výrazem blueprint. ..co to znamená v češtině..slovníky zatím mlčí...nebo blbě hledám..?
Blueprint je plan, projekt.

Re: For taboo a ostatní "znalce"

Napsal: 04 led 2007 18:19
od Taboo
Smazano

Napsal: 04 led 2007 22:07
od MarAt
A je to tajemství venku :cry:

Napsal: 04 led 2007 22:23
od Breakthru
Taboo:kvůli tobě se snad začnu učit anglicky :lol: .....

Napsal: 04 led 2007 22:30
od Ričrd@johan
Jsem lajik...ale znamena to,ze kdyz udelam Go...a pred slozenim se ten motor zpasuje dokupy,bude to mit takovy vliv???Co by to asi obnaselo??Prosim cesky...alespon zbezne...dekuji... 8)

Re: For taboo a ostatní "znalce"

Napsal: 05 led 2007 09:02
od honza 2.0 16v
Taboo píše:
To honza 2.0 16v:
"Blueprinting" je uprava doslova vsech toleranci komponentu motoru (od mezer pistnich krouzku az po vule ojnici a lozisek) na predem stanovene hodnoty, kdy ten motor neni jen zplacan dohromady nejakou grease monkey se sadou klicu, ale je udelano (i nekolik) pre-assembly, behem kterych se ty tolerance meri a upravuji, nez dojde ke konecnemu assembly. Blueprinting vetsinou predchazi vyvazeni klikove hridele, slazeni vah ojnic (a jejich malych a velkych koncu) a pistu, etc. Vsechny ty rozdily se mohou odrazet i v 10% vykonu motoru. I pote, opravdove zavodni motory jsou po tvrdem zabehu opet rozebrany, steny valcu opet perbrouseny (velice jemnymi kameny) a opetovne slozeny, cimz se muze dosahnout i 5% dodatecneho narustu vykonu. To vse pak dela rozdil mezi 400 a treba 450HP identickymi motory poskladanych z naprosto tech samych komponentu...
díky.. už vím o co jde ..vlastně jsme to s kámošema dělali taky při stvabě několika "závodních" motorů do favorita :lol: , aniž by jsme věděli co to vlastně blueprinting je. Jen jsme tomu říkali výběr z nějakýho množství dílů (např. pístů), kde jsme hledali váhově co nejbližšší díly a jejich váhu potom doladily do tolerance +-0,5gramu atd....

... někde jsme četl že pečlivým výběrem dílů motoru a jejich dodatečnou úpravou (do určitý váhový a rozměrový tolerance) lze u i zmíněnýho favorita dosáhnout až o 7% větší výkon....

Re: For taboo a ostatní "znalce"

Napsal: 05 led 2007 14:02
od Taboo
Smazano

Re: For taboo a ostatní "znalce"

Napsal: 05 led 2007 15:10
od Worm
honza 2.0 16v píše:
Taboo píše:
To honza 2.0 16v:
"Blueprinting" je uprava doslova vsech toleranci komponentu motoru (od mezer pistnich krouzku az po vule ojnici a lozisek) na predem stanovene hodnoty, kdy ten motor neni jen zplacan dohromady nejakou grease monkey se sadou klicu, ale je udelano (i nekolik) pre-assembly, behem kterych se ty tolerance meri a upravuji, nez dojde ke konecnemu assembly. Blueprinting vetsinou predchazi vyvazeni klikove hridele, slazeni vah ojnic (a jejich malych a velkych koncu) a pistu, etc. Vsechny ty rozdily se mohou odrazet i v 10% vykonu motoru. I pote, opravdove zavodni motory jsou po tvrdem zabehu opet rozebrany, steny valcu opet perbrouseny (velice jemnymi kameny) a opetovne slozeny, cimz se muze dosahnout i 5% dodatecneho narustu vykonu. To vse pak dela rozdil mezi 400 a treba 450HP identickymi motory poskladanych z naprosto tech samych komponentu...
díky.. už vím o co jde ..vlastně jsme to s kámošema dělali taky při stvabě několika "závodních" motorů do favorita :lol: , aniž by jsme dělali blueprinting. Jen jsme tomu říkali výběr z nějakýho množství dílů (např. pístů), kde jsme hledali váhově co nejbližšší díly a jejich váhu potom doladily do tolerance +-0,5gramu atd....

... někde jsme četl že pečlivým výběrem dílů motoru a jejich dodatečnou úpravou (do určitý váhový a rozměrový tolerance) lze u i zmíněnýho favorita dosáhnout až o 7% větší výkon....
To zní zajímavě, akorát jsem nepochopil, jestli mají být jen co nejblíže sobě nebo co nejblíže nějaké předepsané hodnotě??

Re: For taboo a ostatní "znalce"

Napsal: 05 led 2007 15:42
od MarAt
Taboo píše:
MarAt píše:A je to tajemství venku :cry:
Nah... :D To jsou jen velice vseobecne informace. Opravdove (specificke) tajemstvi zustaly zachovany... :lol:
No měl jsem na mysli rozčilování některých členů fora nad tím,že dva identické setupy mají rozdílný output...teď je po srandě :(

Napsal: 06 led 2007 17:10
od Worm
Mohl by mi prosím někdo odpovědět, otázka je přes příspěvek nahoru. Děkuji

Napsal: 06 led 2007 17:20
od honza 2.0 16v
Worm píše:Mohl by mi prosím někdo odpovědět, otázka je přes příspěvek nahoru. Děkuji
vemu li tovární váhový tolerance u fiata, tak ten má na motorových pohiblyvých dílech toleranci +-5gramů

ze sady co máš k dispozici vybereš jeden kus , ten nějak - pokud je na něm možno něco provýst (to by měl umožnit třeba tvar nálitku, výška pístu atd..) , nebo ho necháš bejt

a k němu do nějaký tolerance doděláš zbytek ..v motorsportu se běžně používá tolerance +-0,5g v domácích podmínkách jseš schopen se vejít tak do +- 1g..

Re: For taboo a ostatní "znalce"

Napsal: 06 led 2007 18:20
od Idaho
Taboo : prosím te nerozumím výrazu "plateau honing" co tím mylsíš ?

Re: For taboo a ostatní "znalce"

Napsal: 06 led 2007 22:36
od Taboo
Smazano

Re: For taboo a ostatní "znalce"

Napsal: 06 led 2007 22:41
od Idaho
Pokud tomu dobře rozumím, jedná s eo konečnou upravu sten válců jemným "broušením" u nás nazývané "honování" .

zatím jsme videl taklove jamné jako by poškrábání ale hrozne pravidelené a tak jemné že je rozpoznatelné jen pod určitým úhlem pohledu a je viditelné že všechyn "drážky" jsou jedním směrem a jsou rovonoběžné..
Je to ono??

Napsal: 06 led 2007 23:49
od logrus
To Taboo: Chci objednávat dva KLZE motory a nerad bych si naběhnul. Neznáš náhodou tuhle firmu?
http://www.japanpowerinc.com/engines.ph ... da&id=KLZE
Jinak dopravu odhadlo už několik firem na 700-1000 USD ( za oba motory) Nebo nedej bože nejsi mi je tam schopnej sehnat a poslat? Samo že za provizi. Zajíc v pytli mě děsí. Dík za odpověd.

Napsal: 07 led 2007 00:06
od GReddy
logrus píše:To Taboo: Chci objednávat dva KLZE motory a nerad bych si naběhnul. Neznáš náhodou tuhle firmu?
http://www.japanpowerinc.com/engines.ph ... da&id=KLZE
Jinak dopravu odhadlo už několik firem na 700-1000 USD ( za oba motory) Nebo nedej bože nejsi mi je tam schopnej sehnat a poslat? Samo že za provizi. Zajíc v pytli mě děsí. Dík za odpověd.
idaho nestiha mas ho kontaktovat na http://www.dicompracing.com/ mailu

Napsal: 07 led 2007 00:34
od Idaho
GReddy píše:
logrus píše:To Taboo: Chci objednávat dva KLZE motory a nerad bych si naběhnul. Neznáš náhodou tuhle firmu?
http://www.japanpowerinc.com/engines.ph ... da&id=KLZE
Jinak dopravu odhadlo už několik firem na 700-1000 USD ( za oba motory) Nebo nedej bože nejsi mi je tam schopnej sehnat a poslat? Samo že za provizi. Zajíc v pytli mě děsí. Dík za odpověd.
idaho nestiha mas ho kontaktovat na http://www.dicompracing.com/ mailu
ted koukám že dotaz nebyl na mne ale na Tabooa :)
Transport 700USD za oba motory to by bylo velice dobré, většinou platím tak 750-800 USD za jeden ( až do prahy ) nebo cca 400-500 do Hamburku ( tak to zatím odmítám dělat nestíhám tam jezdit ).

Firma odhadne, problém je že další poplatky sdi vezme jako poplatky za manipulaci atd takže reál je skutečen těch 800USd za 1ks europalety ( takže pokud ti náhodou budou posílat motro i s převodovkou tak si nech oddelit převodovku a položit vedle motoru, jinak to už nebdue europalte a budou to další příplatky 8)

Počítej s tím že co ti napovídají ( vypočtou na dotaz ) je trošku jiná částk anež to bude v reálu :( - odpoví většinou jen na to na co se ptáš..

Napsal: 07 led 2007 00:37
od GReddy
tak sem slepej ..uz je pozde musim jit spat :D

Napsal: 07 led 2007 00:39
od logrus
Dík a bude to bez převodovky. Spíš mi šlo o to aby by nedošla prázdná paleta nebo nějakej vrak. Jestli třeba někdo už od nich motor bral. :?

Napsal: 07 led 2007 18:12
od Taboo
Smazano

Napsal: 07 led 2007 19:46
od bob ash
Taboo píše: Co se tyka posilani cehokoliv do Evropy, mne se to casove/financne nevyplati. Sorry.
V čem je problém s posíláním do Evropy? Ona to USPS nevezme?

Idaho: Jinak kdyby se hodně chtělo a bylo by těch věcí víc, tak kamarád možná bude posílat ještě v zimě kontejner s autem a do něj by se leccos vešlo. Ale když nebude čím ho naplnit, pojede auto volně na lodi...

Napsal: 07 led 2007 21:15
od Idaho
bob ash píše:
Taboo píše: Co se tyka posilani cehokoliv do Evropy, mne se to casove/financne nevyplati. Sorry.
V čem je problém s posíláním do Evropy? Ona to USPS nevezme?

Idaho: Jinak kdyby se hodně chtělo a bylo by těch věcí víc, tak kamarád možná bude posílat ještě v zimě kontejner s autem a do něj by se leccos vešlo. Ale když nebude čím ho naplnit, pojede auto volně na lodi...
rezervuj mi tam místo na 3-4 europalety.. - hlaven se mi prosím te včas připomente po SZ :D

Napsal: 07 led 2007 21:16
od Idaho
bob ash píše:
Taboo píše: Co se tyka posilani cehokoliv do Evropy, mne se to casove/financne nevyplati. Sorry.
V čem je problém s posíláním do Evropy? Ona to USPS nevezme?

Idaho: Jinak kdyby se hodně chtělo a bylo by těch věcí víc, tak kamarád možná bude posílat ještě v zimě kontejner s autem a do něj by se leccos vešlo. Ale když nebude čím ho naplnit, pojede auto volně na lodi...
problém je váha, oni to vezmou ( ne usps ale jiní ) ovšem za 800 a více USD..

Napsal: 07 led 2007 21:19
od Idaho
Taboo píše:Co se tyka posilani cehokoliv do Evropy, mne se to casove/financne nevyplati. Sorry.
Chápu, beru na vědomí..

BTW dík za info o plateu honing.. pokdu to chápu dobře tak vlatsně nejakým posuvným pohybem prusidel ( je to spíše válec ) nebo "pilka" jako pístní kroužky?

přemýšlím jak to nasimulovat v našich podmínkách - respektive jak jim říct v brusírne co maj dělat, tad yjsou skutečně brusiči 100let za opicema, zlatí němci, jenže ty už mámted zase daleko ( kde sou ty časy kdy jsem bydlel 5km od hranic :D )

Napsal: 08 led 2007 00:04
od Taboo
Smazano

Napsal: 08 led 2007 00:08
od Idaho
Taboo píše:
bob ash píše:
Taboo píše: Co se tyka posilani cehokoliv do Evropy, mne se to casove/financne nevyplati. Sorry.
V čem je problém s posíláním do Evropy? Ona to USPS nevezme?
Vezme, ale mne osobne se to casove/financne nevyplati - stejne jako treba menit nekomu olej anebo pracovat u McDonald's.
:wink:
Idaho píše: BTW dík za info o plateu honing.. pokdu to chápu dobře tak vlatsně nejakým posuvným pohybem prusidel ( je to spíše válec ) nebo "pilka" jako pístní kroužky?

přemýšlím jak to nasimulovat v našich podmínkách - respektive jak jim říct v brusírne co maj dělat, tad yjsou skutečně brusiči 100let za opicema, zlatí němci, jenže ty už mámted zase daleko ( kde sou ty časy kdy jsem bydlel 5km od hranic :D )
Ja ti napisu v SZ jak to "plateau honing" uspesne udelat (sam) i ve vasich podminkach a za minimalni investici.
:wink:
moc díky.. jdu si promazat schránku :D