Stránka 1 z 2
preplnovani kompresorem
Napsal: 05 led 2007 22:39
od máca
potrebuju poradit ohledne kompresoru, budu ho montovat na bmw e 30 2,7 motor, bude tlacit "jen"kolem 0,3 ale potrebuju poresit jeste par detailu, potrebuju vedet jak mam docilit toho, aby mi prebytecny vzduch treba pri jizde z kopce netlacil na zavrenou skrtici klapku, vim ze se tam musi udlat nejakej pop off, nebo blow off, nebo jak se tomu nadava

ted jde o to kam to zapojit, jak ho donutit aby mi pustil kdyz chci ja, a jeste jak to pak je s volnobeznym ventilem, co tomu bude rikat? jinak dik za odpovedi
Napsal: 05 led 2007 22:39
od máca
jo a kompresor bude eaton z MB
Re: preplnovani kompresorem
Napsal: 06 led 2007 00:39
od PJ
ventil je blow off a zapojenej by mel bejt pred klapkou +hadicka z podtlakem za klapkou, ten volnobeznej ventil, ale netusim
Napsal: 06 led 2007 00:55
od GTRunner
blow-off ventil nebude stacit, bracha mel taky E30-ky etu s motorem 2.7 a davali jsme tam G-ckovej kompressor z corrada. Nestacili ani dva ventily..stale to bylo moc vzduchu. Problem byl prave v odfuku prebytecniho vzduchu..kompessor totiz neni turbo, ten toci furt jelikoz je mechanicky spojen s motorem. Tam je treba pouzit druhou skrtici klapku, ktera se bude otvirat presne naopak nez klapka motoru. Myslim ze corrado to melo dokonce v serii, takovou zdvojenou skrt.klapku, ktere se otevirali proti sobe..
MB Eaton by ovsem mel mit magnetickou spojku na remenici, ktera spina/vypina prave kdyz neni potreba vzduchu (uzavrena skr.klapka).
Napsal: 06 led 2007 09:01
od máca
ale ja budu mit tu verzi bez toho el magnetu, ale zase kolik vam tlacilo to g cko? my chceme jen malej tlak, kuli tomu, aby to pozrala seriova RJ yak kolem 0,3, to by snad ten blow off odeouknul, jinak nemas nekde foto ty dvouklapky jak si rikal?
Napsal: 06 led 2007 13:23
od tom28
skvělá diskuze zrovna nad tím také uvažuji. Mírný přeplňování na seriové jednotce také základ Eaton na 2,8 Vanos.
Jakou tam budeš mít kompresi?
Napsal: 06 led 2007 14:20
od máca
relaivne malou, prave bude spodek eta, ale vacky budou 2,5a el taky 2,5, jeste uvidime, bude o na kopce, tak se taky podel o nejaky napady
Re: preplnovani kompresorem
Napsal: 06 led 2007 15:30
od semysak
a proc skrtici klapku nedas pred sani kompresoru? - nebude mit co nasavat, takzeani stlacovat pouze volnobezny mnozstvi vzduchu, kompresoru to odlehci a pokud bude i kratky vedeni mezi vystupem kompresoru a sani - maly nebo zadny ic tak to bude dobry i v tom ze se nebude muset tlakovat velka cas saciho traktu pred tim nez se to preplneni projevi a nepotrebujes ani zadnej "bov, pov nebo i hov" ventil
Re: preplnovani kompresorem
Napsal: 06 led 2007 16:43
od tom28
semysak píše:a proc skrtici klapku nedas pred sani kompresoru? - nebude mit co nasavat, takzeani stlacovat pouze volnobezny mnozstvi vzduchu, kompresoru to odlehci a pokud bude i kratky vedeni mezi vystupem kompresoru a sani - maly nebo zadny ic tak to bude dobry i v tom ze se nebude muset tlakovat velka cas saciho traktu pred tim nez se to preplneni projevi a nepotrebujes ani zadnej "bov, pov nebo i hov" ventil
Tak to se mi zdá hovadina. Pokud umí kompresor vytvořit na jedné straně tlak, tak na druhé umí i podtlak ne? Když přístup vzduchu uzavřeš budeš ho podle mě zpětně namáhat. Nejedná se totiž o žádný ventillátor, který když ucpeš, tak se hovno děje.
Je to teda můj názor.
Napsal: 06 led 2007 17:04
od tom28
máca píše:relaivne malou, prave bude spodek eta, ale vacky budou 2,5a el taky 2,5, jeste uvidime, bude o na kopce, tak se taky podel o nejaky napady
Moje představa je obdobná jako ta tvoje. Menší přetlak do motoru "eaton" Trochu to zchladit přes IC, když tady ta teplota nebude asi moc veliká. Vzhledem k tomu, že bych chtěl zachovat kompresi, tedy alespoň prozatím, tak na výslednou teplotu v motoru to bude mít nějakou malou roli. Snaha u téhle zástavby bude co nejvíce oddálit detonace.
Jednotka původní vstřiky původní, úprava tlaku paliva zatím nevím jak a o kolik ale určitě.
Co se týče toho ventilu, zatím v tom nemám moc jasno. Ale slouží to tomu aby při zavřený klapce nebrzdil rozběhnutý turbo v našem případě dmychadlo. V našem případě by se to odráželo ještě navíc v tom, že by to nebrzdilo jen dmychadlo ale dmychadlo by brzdilo navíc samotný motor.-
Buď přetlak do atmosféry, nebo obtokem zpěd do sání před dmychadlo. V tomhle se názory různí, ale já si myslím, že by to bylo lepší z toho důvodu, že energie plynů nepřijde vniveč, je dvakrát zchlazen vzduch v IC a ušetří to námahu dmychadu " tedy spíš motoru"
Každopádně to bude muset být nějaký větší ventil.
Pak taky něco na kontrolu bohatosti směsi.
To je asi tak vše.
Určitě jen menší přeplňování. Na přeprogram. jednotky a všelijaký senzory, pípátka a blikátka zatím nemám.
Re: preplnovani kompresorem
Napsal: 06 led 2007 18:23
od semysak
tom28: ha ha ha to jako bude vysavat ten vzduch az tam bude vakuum a potom teda nasaje tu skrtici klapku jo
az tlak klesne pod nejakou uroven tak ten kompresor vypadne ze svoji kompresorovy charakteristiky a proste uz nebude stlacovat, pouziva se to normalne v prumyslu kde se elektricky ovladany kompresory pri rozbehu ucpavaji na vstupu a plne otviraji regulace na vystupu aby nebyly pretezovany motory a snadneji se roztaceli, navic treba nektery dragstery a i jiny obycejny auta maji skrtici klapku pred kompresorem (to sou ty kolecka co se otviraji a priviraji je to videt treba kdyz je to sani nad kapotou a kompresor je rovnou pod nim nebo az za karburatorem
pokud de o ventilator je to uplne stejny termodynamicky stroj jako treba ten kompresor eaton
Napsal: 06 led 2007 18:38
od tom28
Jednoduchá otázka co se stane když uškrtíš motoru přivod vzduchu. Tzv. brždění motorem. Samototný motor má sice jinou konstrukci ale když zavřeš skrtící klapku, motor je bržděn vytvořeným podtlakem. To samé se stane u dmychadla , které je roztočené na X otáček, a ty mu zmezíš přístup vzduchu, dejde k brždění dmychadla tudíš i motoru přes odpor vytvořený dmychadlem se "brzdí přez řemenici".
Chceš mi snad tvrdit, treba u vodní turbíny v elektrárně, když by jsi zničeho nic zavřel přívodní roury s vodou, že by turbína makala Dál Ha, Ha, Ha, Ha a ještě jednou Ha
Voda má sice jinou hustotu, ale ve finále je to obdobné ale v menším měřítku.
Napsal: 06 led 2007 18:40
od tom28
Ještě něco když se ventilátor podle tebe chová stejně, tak proč si nedáš na auto?
Asi z toho důvodu, že je konstrukčně někde jinde a nevytvoří ti takový podtlak ani tlak.
Napsal: 06 led 2007 19:14
od JirkaŠ
Nehádejte se hoši.Semyšák má pravdu,klapka před kompresorem je naprosto nejběžnější řešení.
Re: preplnovani kompresorem
Napsal: 06 led 2007 19:36
od Shr3k
Napsal: 06 led 2007 19:43
od máca
hezky se tu hadate

hele teoreticky kdyz dam klapku pred kompresor, nebude mi ji ten kompresor oevira tim podtlakem? nebo naopak nepricucne mi tu klapku a pak mi pujde blbe otevrit?
Napsal: 06 led 2007 19:49
od JirkaŠ
Pro volnoběžný chod a odlehčení klapky se dělá "obtok".
Re: preplnovani kompresorem
Napsal: 06 led 2007 19:56
od Shr3k
máca: Bude se to chovat jako kdybys měl tu klapku na autě s vyšším objemem.
Re: preplnovani kompresorem
Napsal: 06 led 2007 20:10
od semysak
tom28: samozrejme turbina ve vodni elektrarne se bude tocit dal a bude brzdena jenom ztratama treni v loziscich, az s ni odtece vsechna voda, ale nebude nicim roztacena, takze se po nejake dobe zastavi
co se tyka brzdeni motorem tak ho zadny podtlak nebrzdi, protoze pri brzdeni motorem se nevstrikuje palivo nebo minimum tj, energie spotrebovana na kompresi smesi (v tomdle pripade vzduchu bez paliva) se nebere z paliva (predchozi otacky) ale z toho jak kola pres prevodovku toci motorem, to by si taky mohl rict, ze na volnobeh se motor nemuze tocit,protoze je uzavrena klapka a saje jenom obtokem,
pokud zacpes privod vzduchu roztocenyho dmychadla ktery pohani vyfukove plyny, nestane se nic jinyho ze dosahne max. otacek kdy se bud roztrhne nebo proste dal uz tocit nebude, podminkou je samozrejme dodat ten vzduch nekudy jinudy aby si mohl roztacet stranu dmychadla,
v praxi k tomu nedojde protoze kdyz se zacpe privod, tak proste uz vyfukove plyny nevznikaji
asi by bylo nejlepsi pohledat neco na netu
http://premium1.uploadit.org/pugamall//Supercharger.jpg
to je treba obrazek z google doba hledani cca 10 sekund
co se tyce ventilatoru do sani tak je zatim nepotrebuju, vsechny 4 auta ktere mam ve svem okoli v dosahu maji obycejna turba a na to moje popojizdeni to staci
pokud de o otevirani klapky pretlakem nebo pod tlakem tak je cekem jedno jestli je pred nebo za kompresorem, ale neotevira se proste kuli tomu ze je to mechanicky ''aretovane'' sila vratny pruziny s lankem plynu je v rovnovaze a jsou to vetsi momenty nez pusobi na klapku proudenim vzduchutaky se dela ze ta klapka je udelana tak, ze ma tendenci se pri zvetseni prutoku zavirat, a ty ji priotviras tim plynovym lankem
Re: preplnovani kompresorem
Napsal: 06 led 2007 21:18
od MarauderZ28
hmm to je príma že já mám kompresor a nemám dvě klapky a nemám dva ventily nemám vlastně vůbec nic navíc oproti atmo verzy a všecko funguje tak jak má naprosto jednoduše bez nějakejch vejmyslů odtoků, přítoků, podtlaků a přetlaků a klapku mám za kompresorem a hezky natvrdo hnaný řemenící bez el spojek ...hmmm a plním pouhopouhých 0,45 (teď to bude 0,9 a tam dám bypass valve kterej to bude vracet zas před)
Napsal: 06 led 2007 21:30
od máca
asi mas holt dospelejsi auto

Re: preplnovani kompresorem
Napsal: 06 led 2007 21:36
od Krosmen
MarauderZ28 píše:hmm to je príma že já mám kompresor a nemám dvě klapky a nemám dva ventily a všecko funguje tak jak má naprosto jednoduše bez nějakejch vejmyslů odtoků, přítoků, podtlaků a přetlaků a klapku mám za kompresorem hmmm
tak povídej jak je řešená regulace?Viděl sem varianty s elektromagnetickou spojkou a viděl sem systém s "bov" tedy alespoň to tak vypadalo.....
Re: preplnovani kompresorem
Napsal: 06 led 2007 21:38
od MarauderZ28
ale jaká regulace ten tlak není tak velkej aby něčemu ublížil takže je to úplně u prdele, že tlačí do klapky ... resp za tu dobu používání sem neshledal nic co by mi na tomhle řešení vadilo ...
Napsal: 06 led 2007 21:49
od JirkaŠ
No pro tak prťavý tlak (0,45),to asi funguje,ale my tlačíme 1,4 až 1,7 a to je už na klapku jiný hápor

Re: preplnovani kompresorem
Napsal: 06 led 2007 21:56
od MarauderZ28
kompresorem tlačíte 1,7 ? nicméně tak jako tak řeč je o tomhle cituji:
"budu ho montovat na bmw e 30 2,7 motor, bude tlacit "jen"kolem 0,3" tak proč vymejšlet nějaký šílenosti když to stejně nepotřebuje ...
Napsal: 06 led 2007 22:07
od JirkaŠ
Jo,máš pravdu.Jen se mě dotklo Tvé vyjádření o našwm obtoku,nic víc.Beru zpět.
Re: preplnovani kompresorem
Napsal: 06 led 2007 23:56
od MarauderZ28
ne s tím souhlasím a píšu že aˇž budu plnit 0,9 taky ho použiju s tím samo souhlasím, nicméně těch 1,7 máte na turbech nebo na chargerech sem ještě neviděl charger co by to uměl, ale někdo mi říkal, že jsou i 2 barový chargery ...
Napsal: 07 led 2007 11:13
od tom28
semyšak: samozrejme turbina ve vodni elektrarne se bude tocit dal a bude brzdena jenom ztratama treni v loziscich, az s ni odtece vsechna voda, ale nebude nicim roztacena, takze se po nejake dobe zastavi.
Tak tohle docela nechápu. Když u té vodní turbíny začpeš přívod vody, tak se dmychadlo ihned zastaví. Jelikož voda je nestlačítelná a nemění svůj objem. V praxi by asi došlo k tomu. Kdyby jsi ten přívod vody uzavřel rychlostí jako zavírá klapka u motoru asi by jí to rosekalo na sračku.
Jak už jsem mluvil vzduch má jinou hustotu, ale v trubkách se chová obdobně.
Když ti vodoměr na baráku počíta odběr vody a ty ji uzavreš, tak se ti meřák taky pomalu dotáčí jen odporem v ložiskách? To by se ti to kurva prodražilo.
To že když není přívod vzduchu do motoru, tak nejsou ani výfukové plyny je pravda, ale s určitou prodlevou! Přesný opak turbodíry. Než se rožtočí výfuk turbo, tak v sání prostě tlak není.
V tu chvílí kdy zavreš klapku před kompresorem, musí vzniknout zpětný odpod na kompresor a tím i na motor přes řemenici.
Jednoduhý příklad je vysavač. Kdyby to makalo jak ty tvrdíš, tak by jsi vůbec nic nevysál!!!
Vysavač vytvaří odpor i když ucpeš přívod!!! A to samý dělá musí udělat kompresor, jinak by nebyl schopen vytvořit tlak.
A bylo by docela nahovno, kdyby při přeřazování to sice málo, ale namáhalo kompresor a brzdilo motor.
Pokud by kompresor měl tu el. spojku jako má třeba klimakompresor, tak to je jiná.
Re: preplnovani kompresorem
Napsal: 07 led 2007 11:27
od PJ
semysak: už sem čet že u pár takhle dodělávanejch montáží museli přesunout klapku za kompresor, protože ho to přetěžovalo či co.
edit: kurva ted si nejsem jistej jestli presouvali vahu nebo klapku....uz je to nejakou dobu

Napsal: 07 led 2007 11:28
od máca
takze jestli to chapu, tak proste kdyz zavras klapku pred kompresorem, tan se bude tocit"naprazdno" tak proste bude delat jakoby podtlak, ne? ale ten je tam i pri otevreny klapce,m akorat tim podtlakem taha ten vzduch,kdyz zavres privod, tak se proste jen toci naprazdno, to mu ale nevadi, ne? pak otevres klapku a dojde k jeste rychlejsimu nasati vzduchu, ne? no a aby to nechciplo kdyz je klapka zavrena,tak je tam volnobeznej ventil.mam ai takovouhle prdstavu zapojeni/vzduchovy filtr, za nim vaha vzduchu, e 30 ma takovou s klapkou, proto pred kompresorem, pak nejaka trubka, ta vede ke skrici klapce, skrtici klapka je na kompresoru a kompresor ma vyvod na saci porubi, do saciho potrubi je zapojena lista se vstrikama a jeste je tam ten volnobeznej ventil, ten je napojenej pred klapkou, stejne jako u originalu a na klapce je mikrospivac kterej da impuls tomu volnobeznymu ventilu ze m,a sepnout, ventil je vyveden za kompresor do saciho potrubi, myslite ze to bude fungova?