Stránka 1 z 1
kdo v tom umí číst?
Napsal: 08 úno 2007 19:13
od tom28
Potřeboval bych zjistit, co ty grafy znamenají?
Je to nějaká charakteristika k jednomu turbu. Moc by mi to pomohlo.
http://www.ukazto.com/?img=cm_k36-97.jpg
http://www.ukazto.com/?img=scse_k36-97.jpg
Napsal: 08 úno 2007 19:29
od Fugo
nejprve potřebuješ spočítat kolik vzduchu spotřebuje tvůj motor, a jaký plnící tlak atd. a potom začneš dle mapy hledat TD, prohledej forum již se to několikrát řešilo, něco o tom napsal také raddy na
www.200sx.cz
Napsal: 09 úno 2007 18:32
od tom28
Tak jsem to pročítal, ale nejdou mi tam ty obr. takže z toho nejsem vůbec chytrej.
Zajímalo mě, když z toho použiju pouze kompresorovou část a budu to pohánět od kliky jaký přibližný otáčky tomu budu muset nadělit aby to přeplňovalo 2,8 R6. prozatím mírným tlakem. Tuším, že je to turbo ze kterého jsi to zkoušel na tom svým 12valci.
Hlavně nepište takový ty rady jak to chceš udělat, vy..r se na to apod. Je to zkouška a všechno je jednou poprvé. Kompresi bych chtěl zanechat 10,5:1
Re: kdo v tom umí číst?
Napsal: 09 úno 2007 22:42
od semysak
kdyby ty obrazky byly vetsi tak by bylo videt pouhym okem ze na tom prvnim obrazku sou otacky hridelky koukni se na
www.turbobygarrett.com trubotech 101, 102 a 103 tam sou i priklady vypoctu prave s tech map
Napsal: 09 úno 2007 23:30
od kentoya
pokud z toho potřebuješ jen sací část a chceš řekněme 0,7 bar, pro tvůj motor (protože nepoznám o jaké jednotky se jedná na spodní lince grafu), ale pokud to budou libry s nějakou desetinnou čárkou která tam nemá co dělat, tak by to mělo těch 0,7 bar na tvém motoru udržet a to při největší efektivitě (ale ty jednotky budou asi jiné) tak potřebuješ to turbo roztočit 60 000 točkami, tzn, že pokud máš na hlavní klikové hřídeli 6000 toček tak na na hřídelce turba potřbuješ 10x tolik tudíž řemenice na turbu když bude 6cm tak na klice potřebuješ 60cm
Napsal: 10 úno 2007 09:12
od raddy
prvy obrazok vyzera ako mapa kompresora, druhy ako mapa turbiny.
bohuzial, nei je jasne ako jednotky su na osiach, na ose x ma byt prietok vzduchu dany objemom motora a jeho otackami, na ose y je absolutny tlakovy pomer.
a ty chces pohanat kompresor turba remenicou? No neviem, na to je prisposobeny kompresor mechanickeho kompresoru. Urcite by som to riesil ako normalne turbo, pohanane vyfukovou turbinou.
Tvoj umysel je dat turbo na atmosfericky motor? Lepsie by bolo asi spocitat parametre a navrhnut turbo s jasne popisanou mapou, resp. zohnat korektnu mapu pre toto turbo....
Napsal: 10 úno 2007 11:34
od tom28
je to stažený ze stránek ČZ strakonice a je to konkrétně turbo k36. Bohužel jsem tam lepší mapy nenašel.
Pokud bych měl vycházet z optimálních podmínek pro motor a měl dostatek financí, scháněl bych si kompresory respektive turbíny přesně na můj motor, nebo bych sáhnul už po hotovém kitu. Jelikož tomu tak není jdu trochu problématičtější cestou.
A hlavně kdo nic nezkusí nic neví.
Re: kdo v tom umí číst?
Napsal: 10 úno 2007 13:35
od semysak
no pride mi ze na tech jejich strankach sou ty grafy citelnejsi, blby je ze kdyz by si pouzil turbo a kupoval si ho nove, tak pro roztaceni remenem prijdes o tu nejdrazsi cast turbine housing a lopatkove kolo turbiny s osou, musel by sis nechat vyrobit novou osu kompresoroveho kola, protoze ta stavajici je v jednom kuse s turbinou (co ja vim), navic nevim jestli pouzivaji jeste u tech vetsich turb kluzna loziska (poresit mazani). navic pouziti toho materialu pro stredovy uzel je v tomto pripade hazeni perel svinim - nevyuziji se jeho tepelne vlastnosti. nehlede na to, ze wastegate si muzes taky vetknout za kloboucek. pokud chces pouzit turbo jako kompresor, sezen si jenom kompresorou mapu turba vhodnou pro Tvuj motor, kompresorove kolo a jeho housing a nech si udelat/udelej si na CNC ten jiny stredovy uzel z duralu s loziskem pro novou osu, muzes do toho zakmochat i nejake prevody
samozrejme sezen si kola atd s turba, ktere ma co nejnizzsi otacky s nejakymy rozumnymy parametry
Napsal: 10 úno 2007 14:43
od tom28
vycházím z toho, že čím vetší kompresorové kolo na to použiju, budu muset točit menší otáčky na samotném kompresoru. Určitě záleží na geometrii lopatek apod. Jelikož toto turbo má vstup do kompresorového kola 80mm myslím, že by to mohlo nějak fungovat. Pokud bych použil menší komp. kolo musel bych na vytvoření stejnýho množství vzduchu podstatně více roztočit.
Vím že tímhle to turbo celý znehodnotí, ale když je laciný tak to tak bolet nebude.
Nerozumím tomu jak píšeš navic použiti toho materialu pro stredovy uzel je v tomto pripade hazeni perel svinim.
Co je ten středový uzel. To je jako ten střed s ložisky a mazáním?
Zatím o nic nejde, jen bych potřeboval vědet, kolik by to muselo točit jestli to je vůbec reálný.
Napsal: 10 úno 2007 17:19
od Alfoun
Zkus se podivat tady na to. Snad ti to pomuze
http://www.rotrex.com/pdfs/Rotrex_C-typ ... s-V1.4.pdf
Prave resim instalaci kompresoru n na VR6. Tak si muzeme popripade poradit,ale jenom pres sz nebo ICQ atd. Sem nic nehodlam psat.

Re: kdo v tom umí číst?
Napsal: 10 úno 2007 18:10
od semysak
jo ten stredovej uzel je to s tema loziskama, podle me pokud by si chtel pouzit tohle konkretni turbo asi by nebyl problem se domluvit s vyrobcem nebo s nekym kdo ty turba repasuje ze by ti dodal potrebne nahradni dily, s toho turba bych pouzil jenom to kompresorove kolo a ten jeho housing zbytek bych si nechal nekde vyrobit, protoze bych predesel problemum s mazanim toho stredoveho uzlu tim, ze bych ho nepouzil a taky nemusel tahat hadice od motoru pro mazani toho uzlu a dal jiny lozisko(a) otazka je do jakych otacek se daji pouzit kulickova loziska