Stránka 1 z 12
FUNKCE TURBA
Napsal: 15 úno 2007 11:14
od Mirek999
Tak uz si dlouho pohravam s myslenkou co treba nejak nabastlit turbo na motor o 50ccm a ve dvoutaktu.Dost by me to zajima a dal jsem tento dotaz sem,protoze tady lidi uz neco vi o turbinach.Konkretne myslim treba takoveho Simsona.Jestli by ten malej obsah dokazal roztocit turbo treba nejaky z UNA nebo neco maleho,jak by to ten motor pobral.Jelikoz jsem delal v Subaru tak jsem se s tim dostal do styku a dost by me to zajimalo.Tak co myslite vy,nedelam si prdel myslim to uplne vazne.Melo by to nejakej vysledek??Diky.A jak to je vubec s turbama na dvoutakt??Funguje to na tom??
Napsal: 15 úno 2007 11:54
od krulis
turbo na babetu...

zajimavej dotaz, ale nevim jestli s dovutaktem jede trubo ?????
Napsal: 15 úno 2007 12:16
od Mirek999
Mozna to zni blbe,ale zajima me to dost a nerad bych tady nejake OT,proste jenom odpovedi tykajici se tohoto tematu dekuji.
Napsal: 15 úno 2007 12:18
od rozumik
dat na simsona turbo z una je asi jako.... dat na felicii garrett T6
kdosi tu chtel driv tunit naky skutr, najdi si to ve starsich prispevcich.
Napsal: 15 úno 2007 12:20
od Mirek999
rozumik píše:dat na simsona turbo z una je asi jako.... dat na felicii garrett T6
kdosi tu chtel driv tunit naky skutr, najdi si to ve starsich prispevcich.
No a to prave nevim a rad bych se o tom neco dozvedel.
Napsal: 15 úno 2007 12:21
od Jardafox
zeptej se qwera, ten na simálovy vozí sedm lidí a ještě při tom zvládá ujíždět policajtům a skákat přes řeku, takže ten to asi otrubený má

Napsal: 15 úno 2007 12:29
od Mirek999
Panda píše:zeptej se qwera, ten na simálovy vozí sedm lidí a ještě při tom zvládá ujíždět policajtům a skákat přes řeku, takže ten to asi otrubený má

Jo to vim to uz jsem nekde cetl,ale koukal jsem do toho stareho prispevku jak chtel oturbit skutra a asi to bude picovina,ale dokazal by ten slabej 2T roztocit to turbo???Aby to neco udelalo??
Re: Turbo 2T
Napsal: 15 úno 2007 13:11
od MarauderZ28
podle mě tam není dostatek spalin aby začali točit turbem tak aby to stačilo, pokud to nebude nějaký pidi turbo ...
Napsal: 15 úno 2007 14:02
od rozumik
turbo neni pohanene spalinama, spocitej si prutok vzduchu tim motorem a mrkni na nejake mapy turb. ale je to skoda penez.
Napsal: 15 úno 2007 14:31
od raddy
rozumik píše:turbo neni pohanene spalinama,
no ale fuj rozumik, taku hlupost napisat

Napsal: 15 úno 2007 14:33
od raddy
najmensie dostupne garrett turbo
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 068__1.htm
je stale velke pre tvoj ucel. avsak peugeot ma skuter s kompresorom, tak preco neskusit tuto cestu?
Napsal: 15 úno 2007 14:50
od rozumik
raddy píše:rozumik píše:turbo neni pohanene spalinama,
no ale fuj rozumik, taku hlupost napisat

ja se blbe vyjadril, myslel sem samozrejme proudenim spalin

Napsal: 15 úno 2007 15:10
od Boháček
jistě že je možné pohánět 2T turbo, dokonce bude líp makat, neboť spalin je víc a maj vyšší teplotu.
ovšem pro 50ccm je to nesmysl
kdysi jsem zpracovával kompresor pro motor z Wartburga, byl by ovšem poháněnej od kliky, resp. převodem od setrváku
plnění vycházelo na 1,2litru do 998ccm motoru
ovšem zůstalo jen u výpočtů a výkresu
obecně bude problém, jak to turbo mazat a chladit, 2T nemá olejový okruh, takže leda z využitím např.oilmasteru a olejového chladiče, ale pro motorku je to prakticky nesmysl
na 2T ti bohatě stačí vyleštit kanály, upravit kliku a zajistit dostatek vzduchu pro obohacenou směs, pak můžeš jít s výkonem o 200%, ale většinou na úkor životnosti.
pro Simsona se vyplatí ojnici a kliku navrhnout znovu a nebo přejít aspoň na MZ

Napsal: 15 úno 2007 17:33
od MarauderZ28
rozumik píše:raddy píše:rozumik píše:turbo neni pohanene spalinama,
no ale fuj rozumik, taku hlupost napisat

ja se blbe vyjadril, myslel sem samozrejme proudenim spalin

no a jakej je rozdíl mezi spalinama a proudem spalin ? to je snad naprosto každýmu jasný že tam nehořej vyhořelý spaliny ...

Napsal: 15 úno 2007 17:34
od MarauderZ28
rozumik píše:raddy píše:rozumik píše:turbo neni pohanene spalinama,
no ale fuj rozumik, taku hlupost napisat

ja se blbe vyjadril, myslel sem samozrejme proudenim spalin

no a jakej je rozdíl mezi spalinama a proudem spalin ? to je snad naprosto každýmu jasný že tam nehořej vyhořelý spaliny ...

Napsal: 15 úno 2007 17:36
od MarauderZ28
Boháček píše:jistě že je možné pohánět 2T turbo, dokonce bude líp makat, neboť spalin je víc a maj vyšší teplotu.
ovšem pro 50ccm je to nesmysl
kdysi jsem zpracovával kompresor pro motor z Wartburga, byl by ovšem poháněnej od kliky, resp. převodem od setrváku
plnění vycházelo na 1,2litru do 998ccm motoru
ovšem zůstalo jen u výpočtů a výkresu
obecně bude problém, jak to turbo mazat a chladit, 2T nemá olejový okruh, takže leda z využitím např.oilmasteru a olejového chladiče, ale pro motorku je to prakticky nesmysl
na 2T ti bohatě stačí vyleštit kanály, upravit kliku a zajistit dostatek vzduchu pro obohacenou směs, pak můžeš jít s výkonem o 200%, ale většinou na úkor životnosti.
pro Simsona se vyplatí ojnici a kliku navrhnout znovu a nebo přejít aspoň na MZ

a jak jinak bys chtěl pohánět kompresor než převodem z kliky ?
Napsal: 15 úno 2007 18:03
od Krosmen
nejsem si úplně jist co napíšu ale při přeplňování dvoutaktu je potřeba mít jinak řešený přepouštěcí kanálky a nevím jestli nemusí mít klapky sání.Jednodušší je určitě kompresor.....
Já sem na fichtlovi zvýšil kopresní poměr vyleštil kanálky spasoval co šlo koupil jiný výfuk a dal K&N a mám větší trysku a jezdím 80km/h......
Re: Turbo 2T
Napsal: 15 úno 2007 18:07
od Lukáš
Hlavně u 2T motoru musíš mít odpor aby nedocházelo k extrémnímu výplachu ne? na youtube sem kdysi viděl italy co dali do 2T vespy Turbo a docela to aji jelo.
Re: Turbo 2T
Napsal: 15 úno 2007 18:08
od MarauderZ28
ať si koupí na babetu to co se prodává pro RC motory - nitro na bombičky do šlehačky a je to ...
Napsal: 15 úno 2007 18:11
od T-O-M
To turbo+vše potřebné k tomu by bylo větší než celej motor, kterej by si myslim po pár km vysypal.
Napsal: 15 úno 2007 18:16
od Mirek999
JJ ja mam zatim prevrtano na 60ccm,korky v klikove hridely,lestene kanaly,nejaka origo svicka co se dava na Simsony prej lepsi nez NGK a jeste nejaky picoviny,.A premejslel jsem taky nad tim ze 2T vylucije vice sracek nez 4T tak asi by se to docela zasiralo.Nespaluje to olej na 100% takze by to asi bylo na hovno z tyhle stranky,no a je pravda to mazani ze by bylo na houby to by byl Simson dvakrat takovej.Sirokej jako prase.
Napsal: 15 úno 2007 18:28
od honza 2.0 16v
Krosmen píše:nejsem si úplně jist co napíšu ale při přeplňování dvoutaktu je potřeba mít jinak řešený přepouštěcí kanálky a nevím jestli nemusí mít klapky sání.Jednodušší je určitě kompresor.....
Já sem na fichtlovi zvýšil kopresní poměr vyleštil kanálky spasoval co šlo koupil jiný výfuk a dal K&N a mám větší trysku a jezdím 80km/h......
hehe mam podobný zkušenosti
fichtl - snížená hlava a válec, vybraný kanály + kartery, upravenej píst , odlehčenej pístní čep, ojnice a klikovka stažená na průměru o 1cm , navařený přídavný žebra, vejfuk ze simsona enduro , otočený kolečko na 2jce a ještě na sekundárním převodu tuším že 11zubový kolečko..., karbec normální s upraveným kolínkem a jehlou úplně nejvejš..
..na 2jku to dle tacháče z kola atakovalo 60km/h trojka se rozjížděla trochu dýl, ale těch 80km/h to mohlo jet

ten motor točil jak nevím co..motorovka byla hadr

škoda že životnost tohodle motoru byla jen cca 200ostrejch km....pak vylítal píst vejfukem...
v budoucnosti se chci pokusit udělat podobnou zabijačku z pařeza.. ten má většinu rozměrů v motoru (mysli tím rozměry a váhu ojnic, kliky, ložisek a kanálů- co při hodně podobným výkonu vůči fichtlovi znamená teoreticky větší , ale taky kratší srandu..) podstatně menší...
souhlasím s tím, že je třeba mít asi nějaký šoupátka na rozvod směsi.. s přeplňováním by toho moc vylítalo jen tak vejfukem... jinak se můžeš inspirovat na lokomotivě "Sergej" .. to je dvoutaktní turbodiesel...)
Re: Turbo 2T
Napsal: 15 úno 2007 22:43
od Bordel
MarauderZ28 píše:podle mě tam není dostatek spalin aby začali točit turbem tak aby to stačilo, pokud to nebude nějaký pidi turbo ...
tady by se mozna vyplatilo poridit ten "ilektrik paur bustr"

Napsal: 15 úno 2007 22:50
od Anděl
Tohle mě děsně láká. Dostal jsem ve 14ti letech P21 a trhalo mi to ruce.

Bylo to ještě před střední školou, kdy jsem do něj narval cca 20-30tis.

Prakticky jsem všechno vyměnil za nové. Pak jsem ho prodal za 500Kč.

Napsal: 16 úno 2007 07:23
od Beaver
MarauderZ28 píše:rozumik píše:raddy píše:
no ale fuj rozumik, taku hlupost napisat

ja se blbe vyjadril, myslel sem samozrejme proudenim spalin

no a jakej je rozdíl mezi spalinama a proudem spalin ? to je snad naprosto každýmu jasný že tam nehořej vyhořelý spaliny ...

No hlavne slo o to, ze ho neroztaci kineticka energie, ale hlavne tepelne rozdily plynu pred a za turbem. Uz na to probehla krvava debata, jestli je turbo mechanickej nebo tepelnej stroj

Re: Turbo 2T
Napsal: 16 úno 2007 09:13
od MarauderZ28
takže mi chce někdo tvrdit, že spaliny co letěj z motoru s tím turbem vůbec netočí, ale točí s ním rozdil teplot před a za turbem jo ? Pokud někdo tvrdí, že ta druhá možnost určitě je schopen říct ten rozdíl teplot jakej tam je ...
P.S. kdybys tu diskašn o tom tepelným stroji našel tak mi jí postni, docela bych si to přečetl

Napsal: 16 úno 2007 09:19
od MarauderZ28
Princip Turbodmychadla
Kompresor a turbína jsou uloženy na společném hřídeli. K turbíně jsou kolmo ke směru její osy přiváděny výfukové plyny, které oběžné kolo turbiny urychlují a předávají jí tak část své kinetické energie.
Re: Turbo 2T
Napsal: 16 úno 2007 09:27
od MarauderZ28
a z jiného zdroje, myslím, že víc k tomu není co dodat neb je naprosto jasný, že turbo pohání kinetická energie pohybujících se spalin co vychází z motoru ...
Kinetická energie (též pohybová energie) je jeden z druhů mechanické energie, kterou má pohybující se těleso.
Velikost kinetické energie závisí na hmotnosti a rychlosti tělesa. Jestliže těleso je těleso v klidu, jeho energie je nulová.
Princip turbodmychadla
Turbodmychadlo je kompresor poháněný výfukovými plyny. Skládá se ze dvou hlavních částí – dmychadlové a turbínové. Dmychadlo stlačuje vzduch vstupující do motoru a výrazně tak zvyšuje jeho objemovou účinnost oproti klasickému nepřeplňovanému motoru. Turbína pohánějící dmychadlo je roztáčena výfukovými plyny vystupujícími z motoru a je umístěna na stejné hřídeli.
Napsal: 16 úno 2007 10:58
od rozumik
kdyby bylo turbo roztacene kinetickou energii, tak zabira linearne jak kompresor. je pohanene rozdilama teplot pred/za turbinou jak rika beaver.
Re: Turbo 2T
Napsal: 16 úno 2007 11:05
od MarauderZ28
kdes to vyčetl neb všude kam se podívám píšou o kinetický energii ...