Stránka 1 z 1

Ostré vačky

Napsal: 27 úno 2007 14:37
od Chosse
Zdarec chlapi kdo mi poradí výrobce ostrých vaček na škodovky,konkrétně favorita.Díkes předem 8)

Napsal: 27 úno 2007 14:41
od honza 2.0 16v
pohledej, na netu je toho jak sraček-buď výrobce nových,nebo v nějakým motorsport bazaru-občas se v bazarech objeví zajímavá nabídka

doporučuju buď vačky origo škoda motorsport (ty už moc nejsou a jsou ceněný..) nebo vačky od výrobců: Fiedler/Albrecht - tito dva za totality spolu spolupracovali (aby ne , když bydlej ve stejným městě..) a dělali snad i něco přímo pro škodovku../Chovanec...

Napsal: 27 úno 2007 18:03
od Anděl

Napsal: 28 úno 2007 07:49
od Chosse
Díkes,asi se na něj obrátím.Čauec

Re: Ostré vačky

Napsal: 28 úno 2007 17:14
od Tuner#2
Já před měsícem jsem po dlouhém váhání a sbírání informací šel do vačky od p. Čepka - motor Excel, tak jsem na to na jaře zvědavý.

Re: Ostré vačky

Napsal: 02 bře 2007 07:35
od vvčelař
Jaké chceš časování nebo jak by to mělo jezdit?

Napsal: 02 bře 2007 07:42
od Chosse
Zdarec,časování asi 260,nebo něco kolem.Mám to na takový ježdění pro potěšení takže aby to trochu přidalo na síle ale nechci s tím jezdit závody do vrchu :nono: Co doporučíš?Máš zkušenost?Díkes Chosse

Napsal: 02 bře 2007 10:32
od Chosse
Zdravím,tak se mi ozval borec s vačkou 280 za 2000,- dá se to za tu cenu?

Napsal: 02 bře 2007 16:54
od Beaver
Chosse píše:Zdravím,tak se mi ozval borec s vačkou 280 za 2000,- dá se to za tu cenu?
Da, doufam, ze mi ji neukradl z motoru :lol:

Napsal: 02 bře 2007 17:11
od Tuner#2
Chosse píše:Zdravím,tak se mi ozval borec s vačkou 280 za 2000,- dá se to za tu cenu?
Pokud víš od koho je (myslím motorář, který jí dělal) a jsou známy alespoň vůle ventilů a jaké ventilové pružiny použít, tak není problém. Pokud ne, tak bych byl opatrný.

Napsal: 06 bře 2007 15:22
od honza 2.0 16v
http://web.skodateam.cz/index2.php?ses_ ... 15&idz=354

tady něoc od shwejka ..mylsím že ten taky umí..

Napsal: 06 bře 2007 15:48
od Chosse
Chlapi tak jsem tu vačku objednal,je to dobrej kamoš a říkal že on sám ji má taky od toho borce a vše v pohodě,tak uvidíme.Doporučil mi akorát pod ventilové pružiny přidat podložky.Ty co jsou origo tak o 1ks navíc.Čauec zatim a díky za rady 8)

Napsal: 06 bře 2007 16:46
od Beaver
Chosse píše:Chlapi tak jsem tu vačku objednal,je to dobrej kamoš a říkal že on sám ji má taky od toho borce a vše v pohodě,tak uvidíme.Doporučil mi akorát pod ventilové pružiny přidat podložky.Ty co jsou origo tak o 1ks navíc.Čauec zatim a díky za rady 8)
Staci spravne seridit vule, pokud bys chtel poradne vytacet motor, tak jsou lepsi tvrdsi pruziny, ale to si zas koledujes o jine problemy.

Napsal: 07 bře 2007 10:07
od Chosse
Kluci když už jsme u toho,jaký vůle dát na ventily když tam dám tu 280?Nechat stejný jako origo? 0,20 a 0,25 (mám tam hliníkové zdvihací tyčky)

Napsal: 07 bře 2007 14:32
od Kingmichal
Anděl píše:http://www.engitec.wz.cz/ 8) ing. Chovanec
Tak tomu sem psal asi uz 2* a jeste ani jednou mi neodpovedel takze nevim no.... :?

Napsal: 07 bře 2007 14:49
od honza 2.0 16v
Chosse píše:Kluci když už jsme u toho,jaký vůle dát na ventily když tam dám tu 280?Nechat stejný jako origo? 0,20 a 0,25 (mám tam hliníkové zdvihací tyčky)
vetšinou jako origo..

Napsal: 07 bře 2007 15:33
od Chosse
Ten Engitec jsem taky zkoušel a vůbec se neozval........ :nono:

Napsal: 07 bře 2007 17:56
od Tuner#2
Chosse píše:Ten Engitec jsem taky zkoušel a vůbec se neozval........ :nono:
Zkoušel jsi volat? Na mail p.Čepek ani Chovanec moc nereagují, protože by nědělali nic jiného... Já jsem zavolal, domluvil osobní odběr a konzultaci a vše proběhlo super.

Re: Ostré vačky

Napsal: 03 led 2010 20:14
od LLuKKi
Mám dotaz,na 280° vačky ( motor C20XE 16V) dát silnější pružiny nebo jen podložky? Každej říká něco jiného a popřípadě kde sehnat?díky za názor a info...

Re: Ostré vačky

Napsal: 03 led 2010 22:14
od Libor12
Asi takhle. Ventilova respektive jakákoli jiná pružina je vyrobena v určitém rozměru který určuje její sílu respektive odpor který klade při stlačení. Říká se tomu spring rate a je vyjádřen silou většinou N ale také kg a dalších,kterou je potřeba vynaložit na její stlačení/roztažení o jednotku délky. Takto vyrobena pružina je tepelně zpracována aby si své vlastnosti udržela. Tomu se zase říká memory efekt. Protože je to jenom ocel tak tento efekt se samozřejmě časem snižuje a pružině se začne její spring rate snižovat. Samozřejmě je počítán z určitého rozměru. No a ty tu pružinu podložís. Co se stane? Spring rate neboli síla která bude potřeba k jejímu stlačení nevzroste,ty jen posunes začátek toho kdy pružina začne pracovat. Jenže to má druhé úskalí a tím je ten memory efekt a pružina se tomu že je neustále stlačena přizpůsobí a pracovní bod se posune zpět. :) na to doplatila spousta majitelů motoru zvlášť u regulátoru tlaku oleje,kdy než by ho vyměnili tak dali také na radu podobného člověka jaký to radil tobě aby zvýšili tlak oleje než novou pružinu raději podložky. On se ten tlak v důsledku toho co jsem řekl v úvodu zvýší ale pouze dočasně a pak motor zaklepal. Častý důvod. To samé se stane s těmi pružinami na ventilech. Kdyby to bylo tak jednoduché asi by se nikdo nezabyval výrobou několika sad o různém spring rate pro různé setupy ale prodával by jen podložky. Pokud mi nevěřís vezmi ventilovou pružinu změř dej do svěráku a stlač jako kdyby jsi dal podložky navíc. Dvakrát třikrát denně ji polej vroucí vodou na 10min a za měsíc změř. Uvidíš sám co se stane.

Re: Ostré vačky

Napsal: 06 led 2010 20:32
od LLuKKi
Libor12: Čau,díky za info,dnes se mi to potvrdilo u známého,říkal to samé co ty. Když budu mít štěstí,chvílu to vydrží,když ne,tak dokonce praskne a hotovo. Nevíš náhodou,kde tvrdši (silnější) pružiny sehnat??

Re: Ostré vačky

Napsal: 06 led 2010 22:12
od Libor12
Podívej jestli existuje nějaký výrobce performance dílů pro tvůj typ motoru a zvolenou vacku, pokud ne tak v podstatě každá pružinarna Ti je udělá. Ale chce to originál a tomu přizpůsobit spring rate,ale ne zas moc aby se zbytečně nezvyšovaly parazitní ztráty. Třeba pružiny na mé 4a jsou pro zvolené otáčky o 6kg tužší na mm.

Re: Ostré vačky

Napsal: 10 led 2010 11:32
od Benny
Libor12 píše:No a ty tu pružinu podložís. Co se stane? Spring rate neboli síla která bude potřeba k jejímu stlačení nevzroste,ty jen posunes začátek toho kdy pružina začne pracovat.
Nemáš tak docela pravdu, jelikož síla pružiny stlačením roste, co že dáno vztahem:
F = k * y
kde: F.... je síla pružiny, k... je tuhost pružiny a y.... je stlačení...
a jestli znáš silový diagram pružiny, tak mi dáš za pravdu :)

Re: Ostré vačky

Napsal: 10 led 2010 12:08
od honza 2.0 16v
Benny píše:
Libor12 píše:No a ty tu pružinu podložís. Co se stane? Spring rate neboli síla která bude potřeba k jejímu stlačení nevzroste,ty jen posunes začátek toho kdy pružina začne pracovat.
Nemáš tak docela pravdu, jelikož síla pružiny stlačením roste, co že dáno vztahem:
F = k * y
kde: F.... je síla pružiny, k... je tuhost pružiny a y.... je stlačení...
a jestli znáš silový diagram pružiny, tak mi dáš za pravdu :)
Podkládat nemůžeš donekonečna... musíš zachovat nějakou minimální vůli mezi závity (optimálně 1mm a více mezi středními závity) při plném zdvihu.Podložením pružiny tu vůli zmenšíš... někdy natolik, že pružina může prasknout..nebo tak, že ani neotočíš motorem, v případě že po sobě nic nekontroluješ a neměříš..jen děláš to co někdo někde vykládal.....

bohužel s jinou vačkou (ne)potřebuješ jiný "k" a to podložením nezískáš...pouze zvětšíš počáteční sílu, která může ve finále znamenat třeba vydrolení zvedáků/podložek, opotřebení palců vačky atd.. sestkal jsem se s mnoha pružinama pro "ostré" vačky, které měli tuhost značně vyšší, ale počáteční síla při "montážní výšce" byla menší než v případě seriových pružin..

Re: Ostré vačky

Napsal: 10 led 2010 13:13
od Libor12
Jistě,že Ti dám za pravdu,jenže to jsi uvedl jen část. Pružina má 4 stavy. Volný,předpruženy,pracovní,mezní. Volný- pružina tak jak je vyrobena,předpruženy je osazena na ventilu,pracovní -ten nejdůležitější v tuto chvíli by pružina po celou dobu zdvihu měla mít co nejrovnoměrnější sílu a mezní to je pružina stlačena na dosed závitu- nemělo by být. Podložením jen zkrátís něco zrušís stav předpruženi kam by se kvůli tomu aby vydržela co nejdéle měla vracet.

Re: Ostré vačky

Napsal: 10 led 2010 14:19
od Benny
No jasně, jen jsem reagoval na část textu, co jsem citoval. Je jasný, že podkládat pružiny nejni ideální, jelikož se zvyšuje právě i její předpětí, což je nežádoucí a způsobuje vydření vačky, jak už bylo řečeno. A mnohem lepší je použít pružinu s větší tuhostí.

Re: Ostré vačky

Napsal: 11 led 2010 19:07
od JRD McLAREN
LLuKKi píše:Libor12: Čau,díky za info,dnes se mi to potvrdilo u známého,říkal to samé co ty. Když budu mít štěstí,chvílu to vydrží,když ne,tak dokonce praskne a hotovo. Nevíš náhodou,kde tvrdši (silnější) pružiny sehnat??
Mozno ti pomoze toto:
http://195.28.90.58/dohc/ostatne/DSCN1371.JPG

na ople su dobry Rise Motorsport, Dbilas-Dynamic, AVL-Shrick...


ja mam na motore prebrusene 272st vacky a podla dbilasu je "konecna hranica"
kedy je mozne pouzit standardne "seriove" pruziny.