Stránka 1 z 1

zvyseni tlaku oleje

Napsal: 09 bře 2007 10:16
od AdieuD
Ma cenu pri mensim zvysovani maximalnich otacek zvysovat i mazani motora? (F.E. + 500 az 1000 rpm), nebo se to umaze i tak? Predem dekuju za odpovedi, prave neco resime a potrebujem nejake zkusenosti zkusenejsich ;-)

prosim bez OTecek a kecu, kdo maze ten jede, na to mate pokec :lol:

Napsal: 09 bře 2007 10:28
od krulis
tak mam od pani Adieu povoleno OT hec :)
ale zkusim te prekvapit a napsat nejakej chytrej blabol.. jenze do toho nevidim, tak musim jenom od boku :D

ja bych se na nejaky zvysovani otacek vysral, stejnak ti ta krivka vykonu motoru potom leze dolu, z toho plyne, ze to nema cenu pretacet.. a propo otacky ti pudou uz do cervenyho ?

Napsal: 09 bře 2007 10:53
od AdieuD
Neres krivku, prdelko :-) Predstav si, ze teoreticky se nemeni.. potrebuju jen vedet, jak moc se umaze motor... Jeslti to nekdo delal, jaka je tuningova teorie u tohoto a jeslti ma vubec vyznam se zabyvat mazacim tlakem pri takovem zvyseni maximalnich otacek.
holt mazat se musii no :lol:



honzo 2.0 16v ty to budes vedet 8)

Napsal: 09 bře 2007 10:57
od Libas
myslím, že seriové olejové čerpadlo má určitou rezervu co se týče případného zvýšení tlaku, dále těch 500 popř. 1000 rpm navíc, tam by se nic nemělo stát ani bez zásahu do mazání, max. dát olejový filtr s větším průtokem
ale nevím, jak to auto bude používáno...to tady nepíšeš

Napsal: 09 bře 2007 10:58
od elviiis
No pokud je to v základu nějaké lepší auto tak to umaže ale použil bych lepší olej 15W60 nebo tak. Jinak předpokládám že tam půjdou i vačky pač jinak je ti zvedání otáček k prd takže když budeš mít makovici rozebranou tak bych dal pevné zdvihátka jelikož seriové šteli ti za chvíli zdechnou pokud budeš točit o 1000rpm více.

Re: zvyseni tlaku oleje

Napsal: 09 bře 2007 11:07
od AdieuD
->Vacky pujdou jako prvni.

->ano, seriove hydrostely pujdou do prcic, jen se mi naskytla moznost koupe 1) hydraulickych zavdnich a stejne tak 2) pevnych zavodnich. takze ted vaham. Vyrobce KENT. zkusenosti? Poradte..

-> co se oleje tyka, menim kazdych 8tis, polosyntetika, ale asi bude lepsi precho na plnou syntetiku, ze?

-> v zakladu lepsi auto.. to by bylo na dlouh :-) ale dejme tomu, ze k upravam ma daleko bliz nez udychany favorit :)

-> upravy nejsou minene nijak.. ani zavody do vrchu, ani nejaky extremni sprinter, chran buh rallye, spis cas od casu to protahnout...

Napsal: 09 bře 2007 11:19
od elviiis
No ja měním olej max po pěti ale já mám turbo. No s tím olejem orčo syntetický ale nějaký který je dělaný na vysoké otáčky (na teplo) TZN aby mně vysoké to druhé čislo za W. Pokud máš možnost hyder tak bych šel možná i do nich , protože je otázka jestli se nebudou ty mechaniky často rozlaďovat ale pokud se nemojíš spároměrky tak no problema.Jěště když trochu světšíš kompres dobře uděláš sání a vejfuk (k těm vačkám i směs) tak už by se zvýšení výkonu dalo počítat v desítkách procent.

Napsal: 09 bře 2007 11:28
od AdieuD
elviiis píše:No ja měním olej max po pěti ale já mám turbo. No s tím olejem orčo syntetický ale nějaký který je dělaný na vysoké otáčky (na teplo) TZN aby mně vysoké to druhé čislo za W. Pokud máš možnost hyder tak bych šel možná i do nich , protože je otázka jestli se nebudou ty mechaniky často rozlaďovat ale pokud se nemojíš spároměrky tak no problema.Jěště když trochu světšíš kompres dobře uděláš sání a vejfuk (k těm vačkám i směs) tak už by se zvýšení výkonu dalo počítat v desítkách procent.
s vyfukem se toho moc neda delat, je ladeny uz v serii, a delat vyfuk na atmosferu je alchymie... On je 8-2-1.. leda udelat 8-4-2-1 ale na to nemam uz misto na brise.
Sani projde lestenim, jeste by bylo idealni dat tam 4klapku, ale na to tam zase nejni misto :-D


co se oleje tyka Castrol Formula 10W 60 je pry na vysokou zatez, tak byc sla do neceho podbneho-nebo Castrol Fromula RS 0W40 nebo 10W60...

Re: zvyseni tlaku oleje

Napsal: 09 bře 2007 12:23
od semysak
rozhodne bych si zjistil, pred laborovanim se zvysovanim otacek pri jakych otackach olejoveho cerpadla zacina dochazet ke kavitaci, potom toho to cerpadlo uz moc nenacerpa

pokud jde o zvyseni tlaku tak bych to nedrazdil protoze tlak cerpadla zalezi na otackach a reguluje se ventilem takze by mel byt od urcitych otacek +- stejny, maximalne ze kdyz se to uz toci jak blazen tak tlak v mazani roste protoze ten ventil proste uz pres sebe nepusti tolik oleje

a pri zvetseni otacek ty hydrostely proste uz nesteluji dobre vule protoze maji take omezeny prutok oleje takze urco ty zavodni a nebo pevne

pokud chces zvetsit tlak oleje na jmenovity pro motor doporucuju udelat loziska na klice, protoze pokud jsou vule v loziskach tak tudy utika nejvice oleje

Re: zvyseni tlaku oleje

Napsal: 09 bře 2007 12:38
od AdieuD
Dekuju chlapci,a ni jsem netusila, kolik lidi se najednou vynori a poradi... Tak si zapisuju vase informace a budem je chroustat.
Az doupravime ECU s WB lambadou, tak pujdou vacky a odladi se a pak hydrostely (asi teda spis ty hrydo zavodni nez pevne) a zase... drzte pesti

Napsal: 09 bře 2007 13:41
od honza 2.0 16v
u italů není problém točit 9000ot min se seriovým čerpadlem , redukční ventil tlaku oleje stejně víc nepustí - pokud pod jeho pružinku nedáš podložku a tím nezvýšíš tlak dokud se neotevírá

sám nyní budu zvyšovat maximální otáčky, a to už dokonce o 1500 oproti serii a tlak nechávám jakej je.. pro mě je spíš rozhodující jak to maže za tepla na volnoběh...

ono zvýšení tlaku může napáchat škody v motoru - zničit ložiska, poškodit těsnění atd.. rozhodně byhc nešel přes horní mez rozsahu co doporučuje výrobce motoru , pokud neplánuješ použít spešl těsnění atd...

jinak jako semysak

k těm svodům.. nedávno jsme přišel na to že k mýmu setupu motoru jsou už seriový- ač laděný svody naprd.... prostě to nevyplachuje jak má takže to je přidušený

Napsal: 10 bře 2007 19:19
od elviiis
No co se oleje týče spíše bych šel do hustšího. Kavitace bych se moc enbál jelikož čerpadla bívaji docela dobře navrženy .Kavitace hodně čerpadlo opotřebovává a vzhledemk tomu že čerpadla jsou stavěná na vyskouu životnost jsou jejich komory dobře napočítány proti kavitaci lae toto by spíš řekl někdo kdo se vyzná v autech té dané značky ale zvláště při použití hustšího syntetického oleje bych zvýšení o tisíc ot nevyděl. Co se laborace výfuku týče u sportovních aut už toho vymyslíš jen málo ale přeci. Je pár fint ale ty odskoušíš pouze skouškama pokud by byl zájem můžu nějaké základní fynty popsat.

Re: zvyseni tlaku oleje

Napsal: 10 bře 2007 19:23
od Idaho
Črepadlůo samozřejemnejakou rezervu má, al epřeci jen je potom otázka jeho opotřebování, případných usazenim v kanálcích atd.. osobne bych to neřešil i na nových čerpadlech zvedám talka je to jednoduché, levné a zatím se to osvědčilo.
Co se týče změny specifikace oleje takhek bych to neřešil, vzal bych troškukvalitnější olej který má větší sílu olejového filmu avetší odolnost proti přetržení filmu. S vyššíma otáčkama by teoreticky mohla jít i vyšší teplota, takže vyšší teplotní stálost. Olej jako takový byhc neřešil pokud jde o 500-1000 rpm, ale určite bychzvedl tlak oleje na čerpadle..

Re: zvyseni tlaku oleje

Napsal: 10 bře 2007 20:08
od AdieuD
Co znamena kvalitni olej? Tuhle jsem to resila s klukama a ti me malem sezrali za ziva, kdyz jsem rekla, ze paramo pro me neni kvalitni olej (tzn. existuji lepsi a lepsi oleje) :lol:
Oni tvrdi, ze je fuk na znacce, aj tvrdim, ze na ni zalezi. Co vy na to?

Re: zvyseni tlaku oleje

Napsal: 10 bře 2007 20:19
od honza 2.0 16v
AdieuD píše:Co znamena kvalitni olej? Tuhle jsem to resila s klukama a ti me malem sezrali za ziva, kdyz jsem rekla, ze paramo pro me neni kvalitni olej (tzn. existuji lepsi a lepsi oleje) :lol:
Oni tvrdi, ze je fuk na znacce, aj tvrdim, ze na ni zalezi. Co vy na to?
kvalitní olej pro mě znamená jediný: Mobil 1 5W 50 rally formula.... docela dlouho jsem vybíral co nalejt do motoru v coupe, a ted to liju i do všech civilních aut.. prostě se mi ten olej velmi osvědčil..navíc když je od zajímavýho zdroje za dobrou cenu... :?:

Re: zvyseni tlaku oleje

Napsal: 10 bře 2007 20:30
od AdieuD
Ja jsem zatim lila castrola magnateca a nejaky pismenka k tomu...
takze proto sonduju... Zmena je zivot

Napsal: 12 bře 2007 20:51
od monty01
já mám zvednuto z 5 bar na 7 , už jsem jeden motor na klice odrovnal: seriovej tlak oleje , necelejch 8t ot a střední ložisko ko,protočená pánev,blok vydřenej. :cry:

Napsal: 13 bře 2007 07:29
od elviiis
Tka nevím paramo bych do auta nelil :lol: Jinak castroli jsou kvalitní oleje. HOdně super olej je např total 300V 15W 60. Každopádně jde o to aby jsi měla dost vysoké číslo za W jak již bylo zvýšeno při vyšších otáčkách bude větší zahřívání a tím by více hrozilo přetržení filmu a nadměrné opotřebování. Určo bych si pořídil budík tlaku oleje. pokud by ukazoval nízké hodnoty tak víš že je lepší zastavit dřív nežse hryznou šáli.

Napsal: 13 bře 2007 07:57
od blázen
nebál bych se v dnešní době žádného oleje

Re: zvyseni tlaku oleje

Napsal: 19 bře 2007 19:49
od Mikael
Rekl bych spis,ze pro kazdej motor jinej olej.