Stránka 1 z 3

Blow-off ventil

Napsal: 16 bře 2007 10:37
od Lukash
čauky,chci se zeptat máte stím někdo nějakou zkušenost?hlavně jestli to vůbec do peugeota připojím.samozřejmě že mám turbo jinak přesně mám 2.0 Svti 104kW.jestli se správně domnívám tak v motoru je takovej sériovej tak to dát místo něho.jinak by šlo o toto http://bidrin.cz/shop/index.php?main_pa ... fe2e6b67f2

Napsal: 16 bře 2007 12:13
od tief
2.0 turbo a 104kw ? to bude asi PSA koncernovy CT motor, myslim ze tam to velky vyznam nebude mat, to turbo tlaci maaalo malinko ...

Napsal: 16 bře 2007 16:56
od Lukash
tief píše:2.0 turbo a 104kw ? to bude asi PSA koncernovy CT motor, myslim ze tam to velky vyznam nebude mat, to turbo tlaci maaalo malinko ...
koukal jses vůbec na ten odkaz?konkrétně šestý odstavec.když je přímo použitý u koncernového motoru 1.8 turbo od VW.

myslíš že je takový rozdíl v tlaku turba v motoru 2.0 140PS a v motoru 1.8 150PS moc se mi nechce věřit že třeba oktávka tlačí o tolik víc sice nějaký roky tam jsou ale......

Napsal: 16 bře 2007 17:20
od tief
Nevravim ze to nepojde, asi to aj bude psoukat ale to bude asi vsetko ... Ide o to co od toho ocakavas ty.

Napsal: 16 bře 2007 17:38
od Lukash
tief píše:Nevravim ze to nepojde, asi to aj bude psoukat ale to bude asi vsetko ... Ide o to co od toho ocakavas ty.
605-ka není sportovní auto takže to chci čistě na efekt o to mi hlavně jde,je mi jasný že žádný výkony stím nedoženu :D jde mi čistě jen o pšouk :lol:

Re: Blow-off ventil

Napsal: 16 bře 2007 17:50
od AdieuD
vem si cocku a hrasek, bejku, a to budou psouky :-D

Napsal: 16 bře 2007 17:50
od tief
No, kdesi som videl 605 V6 biturbo :-)
Ono ani opel omega neni zvonku ziaden zavodak a ked je vnutri Carlton tak je to ine kafe :)))
Nicmene psoukat to najskor bude - tlak tam je ...

Napsal: 16 bře 2007 18:13
od Lukash
tief píše:No, kdesi som videl 605 V6 biturbo :-)
Ono ani opel omega neni zvonku ziaden zavodak a ked je vnutri Carlton tak je to ine kafe :)))
Nicmene psoukat to najskor bude - tlak tam je ...
605 a biturbo??? :shock: tak to může být celkem mazec :lol: jinak dík za radu



AdieuD:no tobě teda taky :lol:

Napsal: 16 bře 2007 18:15
od AdieuD
Lukash píše:AdieuD:no tobě teda taky :lol:
Tos ty ve sporbaru rval francouzska sila? :lol:

Napsal: 16 bře 2007 21:50
od Lukash
AdieuD píše:
Lukash píše:AdieuD:no tobě teda taky :lol:
Tos ty ve sporbaru rval francouzska sila? :lol:
proč se ptáš?ve sportbaru asi ne ale možná v edenu :lol: já už ani nevím no ty woe takové OT :lol:

Napsal: 16 bře 2007 23:37
od Lukáš 325e
Bude to bez problému a neni pravda že to jr jenom na efekt při přeřazování když je klapka zavřená tak turbo se dál točí a tlakuje sací trakt a tím se brzdí a při opětovném sešlápnutí se musí znovu roztáčet a nabírat tlak tímto ventilem se přebytečný tlak odpustí ven a turbo má volnou cestu

Napsal: 17 bře 2007 13:07
od Lukash
Lukáš 325e píše:Bude to bez problému a neni pravda že to jr jenom na efekt při přeřazování když je klapka zavřená tak turbo se dál točí a tlakuje sací trakt a tím se brzdí a při opětovném sešlápnutí se musí znovu roztáčet a nabírat tlak tímto ventilem se přebytečný tlak odpustí ven a turbo má volnou cestu
tak to jsem nevěděl,dík 8) myslíš že to má nějaký velký vliv na životnost turba?nedávno jsem měl repas turba a mám celý nový vnitřek.spíš mi jde o to abych to nějak nerozhodil.jsem autoelektrikář v tomhle se moc neorientuju jen vím jak to funguje a vypadá,myslím turbo... :D

Napsal: 17 bře 2007 18:49
od T-O-M
Lukash píše:
Lukáš 325e píše:Bude to bez problému a neni pravda že to jr jenom na efekt při přeřazování když je klapka zavřená tak turbo se dál točí a tlakuje sací trakt a tím se brzdí a při opětovném sešlápnutí se musí znovu roztáčet a nabírat tlak tímto ventilem se přebytečný tlak odpustí ven a turbo má volnou cestu
tak to jsem nevěděl,dík 8) myslíš že to má nějaký velký vliv na životnost turba?nedávno jsem měl repas turba a mám celý nový vnitřek.spíš mi jde o to abych to nějak nerozhodil.jsem autoelektrikář v tomhle se moc neorientuju jen vím jak to funguje a vypadá,myslím turbo... :D
samožřejmě, turbo je stále v pohybu, místo toho aby střídavě foukalo a po přeřazení (zavřená klapka) se opět "roztáčelo" (opět otevřená klapka) - z toho plyne ta plynulost výkon, jak správně vysvětlil Lukáš 325e

Napsal: 17 bře 2007 20:48
od blázen
T-O-M píše:
Lukash píše:
Lukáš 325e píše:Bude to bez problému a neni pravda že to jr jenom na efekt při přeřazování když je klapka zavřená tak turbo se dál točí a tlakuje sací trakt a tím se brzdí a při opětovném sešlápnutí se musí znovu roztáčet a nabírat tlak tímto ventilem se přebytečný tlak odpustí ven a turbo má volnou cestu
tak to jsem nevěděl,dík 8) myslíš že to má nějaký velký vliv na životnost turba?nedávno jsem měl repas turba a mám celý nový vnitřek.spíš mi jde o to abych to nějak nerozhodil.jsem autoelektrikář v tomhle se moc neorientuju jen vím jak to funguje a vypadá,myslím turbo... :D
samožřejmě, turbo je stále v pohybu, místo toho aby střídavě foukalo a po přeřazení (zavřená klapka) se opět "roztáčelo" (opět otevřená klapka) - z toho plyne ta plynulost výkon, jak správně vysvětlil Lukáš 325e
problem životnosti bez BOV jsou zpětné rázy,které po uzavření škrtící klapky prudce brzdí lopatky kompresoru a tím namáhají ložiska

Napsal: 17 bře 2007 21:12
od Lukash
jj,už to včechno vím přímo od Bidrinu.přesně jak to říkáte 8)

Napsal: 21 bře 2007 11:31
od Škoda Octavia Tuning

Napsal: 21 bře 2007 12:11
od elviiis
Když tam budeš cpát popíka tak si kup i boost controler a lehce si přidej na tlaku turba tak o 0.1 až 0.2 podle toho kolik ti RJ dovolí a máš tam pár klisínek navrch. Jinak pokud je ten pop malej tak to bude mít slušný efekt i s malím tlakem. Zapoj ho buď před klapku sání a nebo před turbo každý to doporučuje jinka já ho mám před klapkou. :?:

Re: Blow-off ventil

Napsal: 21 bře 2007 14:17
od Vecernicek
ale srovnávat pažouta s VW... to může jen magor

Napsal: 21 bře 2007 15:00
od elviiis
Proč obojí jsou stejný šroty :lol:

No jinak nebudu vám rejpat do evropanů , ale řekl bych že nejni důvod proč je v této situaci nesrovnávat. Jak již napsal tak oboje budou +- stejně nízký plnící tlak.

Napsal: 22 bře 2007 09:10
od Krosmen
WTF????
jinak BOV se umisťuje do jedné třetiny vzdálenosti mezi IC a klapku blíže ke klapce.Je to kvůli tomu že tlaková vlna se odrazí od uzavřené klapky a vrací se k turbu a reakce BOv je dostatečná na to aby se otevřel když vlna je u něj......

Napsal: 22 bře 2007 09:29
od elviiis
Tohle je právě situace kdy se názory rozchází. Proto všem říkam ať si daji BOv kam chtějí. Někdo říká zo nejblíže klapce někdo říka mezí jak píšeš ty aněkdo říká až před turbo. Já mám bov asi 30cm od klapky. A myslím si že je to tak optymální.

Ale pokud je BOV kvalitní a rychlí v pohodě to zvládá i když je kousek před klapkou.

Myslím si že je nej řídit se návodem k tomu určitému BOV jelikož výrobce sám vý na jakém místě je to nejlepší. Respektive by se toto místo dalo i vypočítat podle průměrné rychlosti řazení a rychlosti odpuštění BOV a spočítal bys kolik Vzduchu BOV odpustí za tu dobu co řadíš a a vypočítal bys jak daleko musí být od klapky podle tvého průměru sání. Samozřejmně musíš při počítání objemu vzít ůvahu stalčení vzduchu.

Re: Blow-off ventil

Napsal: 22 bře 2007 12:48
od barry
to Elviiis

pop a blow je trošku rozdíl a dávat blow před turbo? Větší kravinu jsem neslyšel!

Re: Blow-off ventil

Napsal: 22 bře 2007 12:59
od Camel
barry píše:to Elviiis

pop a blow je trošku rozdíl a dávat blow před turbo? Větší kravinu jsem neslyšel!
Souhlas!S tim blow je to pekna blbost!Jaky by mel smysl uz pred turbem kdyz ma odpoustet prebytecny tlak vracejici se od klapky do turba? :roll:

Re: Blow-off ventil

Napsal: 22 bře 2007 13:05
od barry
jj rozdávat rozumy a plácat hlouposti umí každý !

Pop a blow je taky "trošku" rozdíl

Re: Blow-off ventil

Napsal: 22 bře 2007 13:11
od Camel
barry píše:jj rozdávat rozumy a plácat hlouposti umí každý !
To nebylo doufam na me... :twisted:

Napsal: 22 bře 2007 13:16
od elviiis
Jojo to je pravda POP a BOV je rozfíl pop slouží na odpouštění přetlaku (spětného) a bov přebytečného ale jejich konstrukce je totožná tzn že bov můžeš použít i jako pop. Mám bov ze staré supry a používám jej jako pop objí je totiž obyčejný ventyl. Jinak před turbo tím jsem mslel jako za turbo ale že je u turba ane u klapky.

Re: Blow-off ventil

Napsal: 22 bře 2007 13:20
od barry
Camel: na tebe to nebylo

Elviiis už ti rozumím...nebavil jsem se o konstrukci BLOW ale o názvosloví...ale v ČR si mnoho lidí plete pojmy takže to je vlastně jedno...a já vlastně turbo motorům vůbec nerozumím takže nic...

Napsal: 22 bře 2007 13:27
od elviiis
Jojo máš pravdu z názvoslovím maji všichni problém včetně mně :lol: Taky málo kdy vím který je který. Ale většinou u nás používaji pouze ventyli proti spětným rázům , přetlakový ventyl používaji až lidi s podstatně více upravenými vozy. U nás většina lidí cpe blou proto aby to udělalo PSS , to že pak nestrácíš točky turba při řazení a že šetříš turbo už zajímá málo koho :?:

Re: Blow-off ventil

Napsal: 22 bře 2007 13:40
od barry
zase nezbývá než souhlasit... :wink:

Napsal: 22 bře 2007 14:24
od Lukáš 325e
GO DRIFT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!