Stránka 1 z 1

Cosworth: sekvencni razeni na seriove prevodovce?

Napsal: 15 dub 2007 13:09
od ..::kostey::..
Cus je to sice docela daleka budoucnost, ale porad mi vrta hlavou jestli si mam nechat udelat sekvencni razeni do Coswortha. Jde o to, ze seriova prevodovka (MT75 4x4) radi strasne pomalu... Tim ze bych nechal udelat sekvencni razeni by se razeni asi urychlilo, ale prevodovka bude vlastne porad stejna - zuby budou porad sikmo... Bohuzel nemam na to abych tam koupil zavodni sekvenci s cenou asi 200tis plus
Co myslite? ma to cenu?

+ tohle je mail od ty firmy co to vyrabi:

Na MT75 jsme SEQSHIFT delali na Rally Cross - jelikož se zásadne liší od bowdeny ovládaných prevodovek napríc, byla tato montáž i celé razení nejsložitejší co jsme kdy delali.
Na tento model se jedná pouze o kusovou výrobu, musí se upravit tunel protože razení se musí montovat prímo na prevodovku.
Cena je cca 33000 Kc,
Ideální je pokud máte závodní bezsynchronní prevodovku (hewland).

Délka radicky je libovolná - obecne u sekvencí cím delší tím lepší.

S pozdravem

SQS Racing s.r.o. Ing. Petr Cimburek www.sqsracing.com

Napsal: 15 dub 2007 13:48
od Breakthru
tady ale furt budeš muset šlapat spojku, ne?Tam se akorát změní bovden od šajtrpáky do převodovky, jestli jsem to správně pochopil...
já myslím, že to je docela zajmavej nápad a i za ty prachy, když jde vlastně o kusovku, je to pořád dobrý.....

Napsal: 15 dub 2007 13:55
od ..::kostey::..
ano, pochopil si to spravne, porad se bude muset slapat na spojku, ale zadny bowdeny tam nejsou, prevodovka je primo pod radickou...

diky za reakci 8)

Napsal: 15 dub 2007 14:14
od Breakthru
já su blb :lol: ...jsme si neuvědomil, že scorpio má motor podélně a náhon na zadek a že má přímý řazení bez bowdenu.
Jdi do toho, jesli máš ty prachy.Za ty prachy to určo stojí a když to zlepší požitek z jízdy, proč ne?... 8)

taky bych rád scorpio nebo sierru.... :wink:

Napsal: 15 dub 2007 16:20
od ..::kostey::..
no prachy na to momentalne jeste nemam, ale nastradam je, to nebude zas takovy problem, ale zase sem si rikal, jestli se nevyplati dat ty prachy do neceho jinyho. Treba do brzd, podvozku, benzinu nebo tak neco...

Napsal: 15 dub 2007 17:18
od Breakthru
ježiši, já su dneska nějakej zdrogovanej.Myslel jsem sierru, teď jsem si toho všim, že jsme tam psal scorpio...

cosworth měl už od výroby dobrý brzdy, ne?
Známí takovou sierru chtěli koupit, ale podle nich to moc žere a s dílama je problém.Sice nevím jak je to ve skutečnosti, ale na druhou stranu je to raritka 8)

Napsal: 15 dub 2007 17:31
od Ozzy_Vita
..::kostey::.. píše:no prachy na to momentalne jeste nemam, ale nastradam je, to nebude zas takovy problem, ale zase sem si rikal, jestli se nevyplati dat ty prachy do neceho jinyho. Treba do brzd, podvozku, benzinu nebo tak neco...
Do benzinu ? :D To jako že by jsi ty prachy projezdil ? :D To ne e.. jdi do toho.. 8)

Napsal: 15 dub 2007 18:57
od leon4x4
Jezdil jsem v Petrově Oktávce a musím říct, že to je celkem zábava. Je to hodně o zvyku, ale rozhodně se nestane že by jsi prřadil jako na klasickém háčku. To jestli ti to stojí za to není věc kvality výrobku, kvalita je velmi dobrá a Petr dělá i modely s elektormagnetickým posilovačem pro Porshe a jiná auta.

Takže kvalita super, otázka však je zda to pro "tebe" má význam.

Napsal: 15 dub 2007 19:09
od ..::kostey::..
leon4x4: nad tim jsem taky premejslel :) ale myslim ze to cenu pro me mit asi bude. Nerikam ze jsem kdovijakej ridic, ale to "H"cko je na razeni fakt strasne pomaly, kor u tehle prevodovky...

Napsal: 15 dub 2007 19:14
od ..::kostey::..
Ozzy_Vita: Bud to koupit a nebo misto toho najezdit 4000km pekne pod plynem. Jasny prvni moznost vyhrava...

Napsal: 15 dub 2007 19:19
od ..::kostey::..
Breakthru píše: cosworth měl už od výroby dobrý brzdy, ne?
jo ty brzdy jsou dobry na seriovej vykon, ale jen co si do kosiny dal kamarad chip na 330koni tak brzdy a podvozek prestaly stihat... a radsi bych zainvestoval do brzd nez do oprav. brzdy seriove nenecham, jde jen o to kolik do nich budu moct nacpat. Kosik jeste nejezdi, ale brzo bude...

Napsal: 16 dub 2007 08:30
od Chaindler
takova lamerska otazka, rozdil oproti normalnimu razeni a tehle sekvencce je, ze s pakou hybu nahoru a dolu misto toho H, ale spojka funguje normalne, jo?

Napsal: 16 dub 2007 09:32
od sub13
No já si myslím, že použití sekvenčního řazení se spojkou je trochu diskutabilní, protože sice zkrátíš čas "řazení pákou", ale jseš limitovanej časem sešlápnutí a vyšlápnutí spojky, takže celkový čas řazení se o moc nezkrátí...rozhodně bych šel cestou: 1.převodovka typu hewland a pak teprve sekvenční řazení, ale to je samozřejmě cenově někde jinde...

Napsal: 16 dub 2007 10:07
od elviiis
No možná bych se koukl po jiné cestě jak urychlit řazení . Já mám v daihatsu háčko ale tak pokrácené a vyladěné že když při sprintu řadím tak BOV (novej rychlej bidrin MKIII) skora ani nesatčí odpustit. A přijde mi těch 33tis opravdu dost. Je fakt že při rellíčku nebo vrchách bys to fakt využil ale užitčnější by byli ty brzdy a podvozek. Takže být tebou napřed brzdy a podvozek a pak až sekvenc.

Napsal: 16 dub 2007 16:00
od Bidrin
Zrovna dolaďuju zkrácené řazení na Escort Cosworth pro pana Krejčíře - délka řazení je nastavitelná a dělám to rovnou heavy duty, protože to dostane na závodech dost zabrat. Vymění se kompletní kloubové uložení za ocelové, místo plastu v serii, který rád praská, když dostane ranu.
A bude cca za dvacetinu ceny...

Sekvenci budu řešit až ve své stavbě, ale převodovka je sekvenční, přímo řazená už sama o sobě a když se zapojí vypínání zapalování na spínač na páce, tak se dá řadit bez spojky pod plným plynem ve 12000 ot/min :)

Napsal: 16 dub 2007 19:46
od ..::kostey::..
Chaindler: jo presne tak

sub13: jasny, ruka stejne ceka na nohu... co takhle doporucit nejaky web stranky na prevodovky typu hewland (kdybych nahodou na to fakt nasetril :roll:

elviiis: ono uz tam je razeni zkracene (nemyslim urizla radicka :nono: ), ale abych rekl pravdu, tak jsem to jeste nemel moznost vyzkouset. Bejvalej majitel rikal ze to razeni je mnohem lepsi, ale ze to stejne neni ono. Tak zacal resit to sekvencni razeni. To on psal Petrovi ten mail a to Petr vlastne odpovidal jemu. Ja to od nej koupil rozestavene a tak se to ted jeste porad stavi. Brzo by to uz mohlo jezdit.
edit: Jo a samozrejmne podvozek a brdy nejsou a nebudou seriovy, jde jen o to kolik do toho nasypat... nemuzu dat ted 200tis do prevodovky a na zbytek setrit dalsi rok. Rad bych aby to uz jezdilo. Musim hledat zlaty stredni cesty.

Bidrin: :) :D :)

Napsal: 27 dub 2007 07:40
od Bidrin
Ve středu předal kolega panu Krejčířovi prototyp zkráceného řazení a včera jsem s ním mluvil a byl nadmíru spokojený - dráha řazení se zkrátila na každou stranu od neutrálu o cca 5 cm a říkal, že mu to připadá řazením jako Hewland. Stihlo se to perfektně akorát v době, kdy měl u cossie vyndanou převodovku. Ještě budu dělat nějaký úpravy na ještě větší zkrácení.

Kromě toho bude příští týden brát i regulátory tlaku paliva, takže budou vyzkoušený v extrémním zatížení.

Napsal: 28 dub 2007 19:58
od Worm
Já bych spíš zkrátil řazení a raději investoval do Hewlandu. Navíc nejsem si jistý jak je to s řazením do neutrálu, ale kdybys měl řadit např. 3-2-1-N tak to by nebylo nejlepší pro převodovku. No nevím myslím, že hewland a hlavně sekvence patří na závody...

Napsal: 28 dub 2007 23:04
od Chaindler
Worm píše:Já bych spíš zkrátil řazení a raději investoval do Hewlandu. Navíc nejsem si jistý jak je to s řazením do neutrálu, ale kdybys měl řadit např. 3-2-1-N tak to by nebylo nejlepší pro převodovku. No nevím myslím, že hewland a hlavně sekvence patří na závody...
to je docela dobra poznamka, ze vyradit na neutral se sekvenckou musi bejt docela voser

Re: Cosworth: sekvencni razeni na seriove prevodovce?

Napsal: 01 kvě 2007 11:44
od PJ
No tak jako sekvence od SQS ta to ma ze kdyz zatahnes jenom jako napul ze to nenarves tak mas neutral