Stránka 1 z 1

Jak poskládat výfukové potrubí..

Napsal: 15 kvě 2007 17:05
od Velbloud
Vím že se tu v různých tématech řeší jestli ano ne kat ven.. a různé tlumiče ... atd. mě jde o konkrétní případ.. proto bych prosil o radu:

Zatím mám na corse (1.4 16V - X14XE) tohle:

origo svody - origo kat (najeto 80 tis) - rezonátor (místo střeďáku) - a koncovej celoprůchozí "sportovní" tlumič...

s touto variantou jsem docela spokojenej.. ale nasal čas výměny koncovek a stejně bych chtěl potrubí z nerezu tak přemýšlím na dvěma variantama a chci váš názor. Každopádně budu v zimě dávat laděný svody (lexmaul či supersprint - či něco podobnýho) tak obě varianty začínaj za svodama...

Varianta A)
místo katu posunout rezonátor, pak trubku až dozadu a tam koncovej tlumič (neceloprůchozí... s absorbčníma komorama)...

Varianta B)
sportovní kat, za něj rezonátor a na konec celoprůchozí tlumič....


a teď raďte... a ještě jednu otázku, jaký je ideální průměr výfukového potrubí na 1.4 přičemž by výsledek měl být někde kolem 130 ps...


předem díky za názory

Bloud

Re: Jak poskládat výfukové potrubí..

Napsal: 15 kvě 2007 17:10
od Sly
130ps? Sacre-bleu, co je to za zazracny 1,4l motor? Kolik ma v zakladu? Ja bych byl pro svody a koncovy pruchozi tlumic, pripadne svody, kat a koncovy pruchozi tlumic. Na rezonator se vykasli. Je to dobry marketingovy tah, bohuzel vykon ti neprida.

Napsal: 15 kvě 2007 17:37
od Velbloud
SLY... jedná se o motor X14XE od opelu.. jinak nazývaný taky ecotec... v základu to má 90 ps s tím že přes filtr a úpravu výfukovýho potrubí počítám tak o 5 ps navíc možná míň... mno a plány jsou.. jen jeslti budou penízky...

tenhle motor od Ecotecu má výhodu v tom, že díky zkrácení dráhy sání, se daj dost lehce nabrat koníky... dělaj to v německu 3 firmy..

lexmaul to nazývá RAM-INDUCTION (novej 450 E)... a přidává nějakejch 7% výkonu...

Mantzel to nazývá POWERBOX (novej 750 E) ....a přidává na můj motor 20 ps

Dbilas tomu říká FLOWTEC (novej cca 1200 E) .. a přidává 30 koní...

Celá věda spočívá v tom, že se vlastně zkrátí dráha sání cca o jede metr (u Mantzelu).. v současný době už existujou různý napodobeniny - levnější právě toho POWERBOXU od Mantzelu, s tím, že jsou asi o 2 - 3% méně výkonný... otázka je co se namane.. jestli origo z druhý ruky nebo kopie...

další věcí jsou vačky... 268 stupňový by měly přidat kolem 10 PS (výrobce zase dbilas, Mantzel nebo Risse motorsport či Shrink)

a poslední věcí jsou svody, který by měly dodat cca 5% výkonu (dle údajů Supersprintu a Mantzelu)...

Jinak všechny tyhle firmy na to maj TUV a ještě vím, že z tohohle motoru jde vytlačit až cca 150 ps, .. ale to už je o jinejch penězích, který daleko a několikanásobně překročej cenu auta.......

to bylo k motoru a víc bych to tu nechtěl rozvádět, jestli je či není to možný... Ti co pochybují uvidí až to bude hotový (doufám, že za rok pokud budou penízky by mohlo)...

a Co se týče toho rezonátoru, tak ten už mám, takže tam půjde stejně.. vím, že výkonově nepřidá skoro nic.. je po tom co jsem ho tam dal mi auto šlo líp do otáček a hlavně to změní ten syrovej zvuk (když je tam jen trubka) na takovej hlubší už snesitelnej... ;o) spíš se mi jedná o to ostatní ;o))

Re: Jak poskládat výfukové potrubí..

Napsal: 15 kvě 2007 18:11
od Sly
Drazim palce pri dalsim lazeni ;)

Napsal: 15 kvě 2007 18:16
od Tiger.s
Když dáš možnost b tak se v autě neuslyšíš to mi věř ... :D Udělej to jako já řekl bych že to tomu motor suprově pomohlo 8) A se svodama to bude mít ještě větší účinost :?:

Napsal: 15 kvě 2007 18:24
od Velbloud
Sly.. díky ;o) budu se snažit

Tiger.s ... mno o zvuk mi ani tak nejde.. stejně jezdím jen na srazy ;o)) a max se někdy projet.. a radio mám stejně jen provizorní ;o)))

jak to máš Ty?? už jsem to trochu pozapoměl ;o)

Napsal: 15 kvě 2007 19:20
od luke.bean
Varianta a. Jinak rezonator co nejblize k motoru a tlumic bych udelal pruchozi a klidne bych dal treba dva kdyby to moc rvalo. Prepazky v tlumici rozhodne ne. Prumer bych videl 45-50 ale to ti urci az svody jakej budou mit vyvod. A bej tebou,tak si to predem zjistim at pak nemusis delat celej vyfuk znova kvuli spatnymu prumeru. Ja jsem mel trubku 47mm a svody potrebovaly 50mm.... :roll:

Napsal: 15 kvě 2007 19:24
od Ritchma
Já bych se toho zvuku zase tolik nebál, já mam vlastně origo svody, a pak už jenom remus průchozí a neni to tak hrozný dá se s tim dojet i třeba 200km 8) Ale možná je to autem jenom. Jinak jestli je to na výkon tak bych tam snad ten rezonátor taky ani nedával a když tak jedině ten katík a zadek průchozí

Napsal: 15 kvě 2007 19:42
od Tiger.s
Mám spočítanej vejfuk na obsah 1400ccm je to podle nějaký skkupiny ale už nevím jaký :oops: :oops: Trubku 51mm ...A rozdíl byl znatelnej hodně to pomohlo jelikož sem ta měl už power box :D

Re: Jak poskládat výfukové potrubí..

Napsal: 15 kvě 2007 19:58
od Ivan
Velbloude, doporučuji toto řešení: odstranit kat, místo něj dát středový tlumič, který bude dobře průchozí (takový rezonátor) a potom už jen koncový tlumič třeba na typ Tvého auta... Výfuk z nerezu bych nedělal, je to zbytečný a drahý. Průměr potrubí na Tvůj objem neznám.

Napsal: 15 kvě 2007 20:07
od honza 2.0 16v
no jestli hodláš něco dělat s vejfukem, tak byhc začal od těch svodů- mě např taky nevychází průměr, tak tam je zatím schod-

jinak to vidím takhle:

svody-rezonátor (trochu utlumí zvuk, spíš bych ho nazýval piditlumičem..)-trubka-průchoz tlumič větších rozměrů (větší-víc utlumí, menší míń utlumí..).
K umístění rezonátoru - dál než je cca délka jedný větve svodu to nemá cenu

co se týče průměru trubky pod autem a vlastně celýho potrubí od svodu - záleží na stupni úprav motoru -špičkově upravený motory třeba do fava (obsah od 1300-1600ccm) maj průměr trubky pod autem k 60mm (kámošův případ na 1372ccm obsahu a 2*45weber..) , míň kolem 50mm ( náš mechanik , taky favo 1372ccm, 1 karbec, jinak podobná specifikace motoru jako má kámoš) , základní úpravy a serie kolem 45mm

pro tenhle případ vidím 50mm jako dobrou volbu

Re: Jak poskládat výfukové potrubí..

Napsal: 15 kvě 2007 21:46
od Ivan
Velbloude, ale on se ten výfuk dá skutečně spočítat přímo na míru. Jen najít někoho, kdo to opravdu umí...

Napsal: 16 kvě 2007 01:07
od Beaver
Varianta B, nerez.

Napsal: 16 kvě 2007 06:50
od elviiis
U N/A motoru bych spíše než po rezonátoru sáhl po střeďáku sportovního charakteru určo to někdo v německu pro toto auto bude dělat. Dobrej značkovej střeďák ti bude v nízkejch dělat protitlak a ve vysokejch urychlí odtok spalin.

Re: Jak poskládat výfukové potrubí..

Napsal: 17 kvě 2007 17:36
od Velbloud
koukám, že co človek to názor.... i hlasování je nerozhodně.. ;o) všem moc díky za ně...

ještě počkám zda přibudou názory... zatím to tedy vypadá na svody - rezonátor (kterej už mám namontovanej a je mi ho líto vyhazovat) - nerez potrubí a konec průchoďák...

Btw. není tu někdo kdo by to uměl spočítat na míru, jak říkal Ivan??

Napsal: 17 kvě 2007 18:25
od Tiger.s
Nerez rychlejš chladne a výfuk má největší účinost když je rozpálenej :?: :?:

Re: Jak poskládat výfukové potrubí..

Napsal: 17 kvě 2007 22:46
od PJ
Ivan: pokud vim tak Taboo rikal ze spocitat nelze, ze se jenom vychazi z praktickejch zkusenosti a pak se zkousi co bude lepsi

Re: Jak poskládat výfukové potrubí..

Napsal: 17 kvě 2007 23:15
od Ivan
PJ píše:Ivan: pokud vim tak Taboo rikal ze spocitat nelze, ze se jenom vychazi z praktickejch zkusenosti a pak se zkousi co bude lepsi
Tak tato informace šla mimo mě...

Re: Jak poskládat výfukové potrubí..

Napsal: 17 kvě 2007 23:53
od pokorneo
Pokud výfuk , tak bych si ho nechal udělat přímo na zakázku od SPEI . Na proseku jsou fakt suprový lidi . A hlavně fakt dělaj individuálně a dle požadavků .

Napsal: 18 kvě 2007 06:42
od elviiis
Tiger.s píše:Nerez rychlejš chladne a výfuk má největší účinost když je rozpálenej :?: :?:
Tak nesmíš závodit ze studeným motorem :lol:

Re: Jak poskládat výfukové potrubí..

Napsal: 18 kvě 2007 09:14
od Velbloud
pokorneo píše:Pokud výfuk , tak bych si ho nechal udělat přímo na zakázku od SPEI . Na proseku jsou fakt suprový lidi . A hlavně fakt dělaj individuálně a dle požadavků .
jenže to je právě ono.. mě nejde o to KDE si ho nechat udělat.. to mám vyřešený a za nerez dám to samé co ve spei za klasiku.... mě jde o to, jak... Spei znám.. nechávám tam dělat mámě na auta různý věci.. ale tam ti prodaj a uděla vše, ale poradit co je ideální z hlediska výkonu neuměj..

Napsal: 18 kvě 2007 16:48
od Tiger.s
elviiis píše:
Tiger.s píše:Nerez rychlejš chladne a výfuk má největší účinost když je rozpálenej :?: :?:
Tak nesmíš závodit ze studeným motorem :lol:
:lol: :lol: :lol: Dík ale to nedělám když se ti motor ohřeje to neznamená že máš i rozpálenej vejfuk :D :D :wink:

Napsal: 21 kvě 2007 06:44
od elviiis
No ale když máš motor teplej můžeš mu naložit abys vejfuck ohřál a potom co pohážu pár plamínků je zahřátej dost :lol: :lol: :lol:

Napsal: 21 kvě 2007 06:56
od Tiger.s
elviiis píše:No ale když máš motor teplej můžeš mu naložit abys vejfuck ohřál a potom co pohážu pár plamínků je zahřátej dost :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol: Tak to bych řek že dostatečně 8) 8)

Napsal: 21 kvě 2007 15:03
od HANYSx
mám na autě v podstatě variantu B s průměrem potrubí 63, motor honda 2.2 16v, a zatim největší spokojenost...
nejdřív sem měl jenom svody, nerez rouru až dozadu a průchozí koncák- nedalo se v autě vydržet a do 3500 bylo uplně mrtvý, od 5000 to bylo výrazně lepší než serie
tak sem dal průchozí středovej dynomax gllaspack, rozdělil v půlce auta vejfuk na dvě větve a dal dva průchozí koncáky-hluk se výrazně snížil, ale myslim, že za to mohly hlavně dva koncáky místo jednoho, a ten středovej ani moc hluku neubral, za to mi připadalo, že to trochu líp táhne dole, ale furt do 3500 horší než serie, začátek pekla se posunul z 5000 na 4500
nebyl sem vůbec nadšenej z toho, že mam dole uplnou mrtvolu takže sem eště nandal, před středovej tlumič sportovní katalizátor dynomax a hle: to bylo to co výfuk potřeboval, zátah od 4500 do omezovače zůstal stejnej, ale auto táhne už od 1500 líp než v serii
eště dodám, že vše bylo zkoušeno eště se seriovejma svodama, teď už jsou na autě laděný, který konečně dodali celý úpravě výfuku smysl :)

takže po mých zkušenostech hlasuji jednoznačně pro variantu B