Stránka 1 z 1
Jakou vůli má mít nebo nemá mít turbo
Napsal: 22 kvě 2007 11:54
od Anděl
Tak jsem sundal hadice a rukou jsem zkusil šáhnout na osičku turba. Vůle je pár mm. Je to úplně špatně, nebo .........
Jo a je to turbo TD05H.
Napsal: 22 kvě 2007 11:55
od Mirek999
Par mm??

Tyjo to cumim,ja co jse delal v Subaru tak teda takove vule to nemelo,ale nechci nic rikat,nerozumim tomu,ale kdyz rikas vule nekolik mm,tak cumim.

Napsal: 22 kvě 2007 12:01
od rozumik
KO
Napsal: 22 kvě 2007 12:01
od elviiis
směrem dopředu dozadu 0mm jak se hne jev pi. Nahoru dolu jak které ale max 0.6mm jinak optrně na to může se ti zdát že je to pár mm a při tom je to jeněkolik desítek. Vem spárovky zjisti kolíkatka se vleze mezi hausing a vrchol loptaky v klidu akolik se vleze když zvednš osičku a podle toho zjistíš vůli.
Napsal: 22 kvě 2007 12:07
od Anděl
Když jsem říkal pár, tak jsem myslel na konci tak 3mm. Jinak dozadu a dopředu nic.Takže je asi určitě KO.

Stejně jsem chtěl větší, takže bude nové.
A pak to mělo něco tlačit.

Napsal: 22 kvě 2007 12:08
od Mirek999
Anděl píše:Když jsem říkal pár, tak jsem myslel na konci tak 3-5mm. Jinak dozadu a dopředu nic.Takže je asi určitě KO.

Stejně jsem chtěl větší, takže bude nové.
A pak to mělo něco tlačit.

Jeste,ze ta dobra nalada

Napsal: 22 kvě 2007 12:09
od Flinta
Napsal: 22 kvě 2007 12:11
od elviiis
Pokud jsi měl takové vůle tak se nedivým že to netlačilo. Divýmse že nemá vůle dopředu dozadu když je tak vyjebaný. Jinak to si cooleru musel vylejt tak litr oleje

Re: Jakou vůli má mít nebo nemá mít turbo
Napsal: 22 kvě 2007 12:13
od Lukaash
...a to jeste nedre o housing?
Napsal: 22 kvě 2007 12:14
od Anděl
elviiis píše:Pokud jsi měl takové vůle tak se nedivým že to netlačilo. Divýmse že nemá vůle dopředu dozadu když je tak vyjebaný. Jinak to si cooleru musel vylejt tak litr oleje

Olej nikde není.

Je to všude krásně čisté. Jinak předchozí majitel si s těsněním hlavu nelámal.

Od turba je všude kov na kov.

Re: Jakou vůli má mít nebo nemá mít turbo
Napsal: 22 kvě 2007 13:19
od elviiis
Lukaash píše:...a to jeste nedre o housing?
Určitě jde proto v těchto případech repass nejni na nic bo bys musel koupit o nové vrtulky a to už můžeš rovnou koupit new turbo.
Napsal: 22 kvě 2007 13:22
od elviiis
Anděl píše:elviiis píše:Pokud jsi měl takové vůle tak se nedivým že to netlačilo. Divýmse že nemá vůle dopředu dozadu když je tak vyjebaný. Jinak to si cooleru musel vylejt tak litr oleje

Olej nikde není.

Je to všude krásně čisté. Jinak předchozí majitel si s těsněním hlavu nelámal.

Od turba je všude kov na kov.

Kuwa to je čudný turbem v takovýmhle satvu by mněl olej vyloženě chcát.
Napsal: 22 kvě 2007 13:30
od Firearms
Anděl píše:elviiis píše:Pokud jsi měl takové vůle tak se nedivým že to netlačilo. Divýmse že nemá vůle dopředu dozadu když je tak vyjebaný. Jinak to si cooleru musel vylejt tak litr oleje

Olej nikde není.

Je to všude krásně čisté. Jinak předchozí majitel si s těsněním hlavu nelámal.

Od turba je všude kov na kov.

to jsem jeste nevidel...

Napsal: 22 kvě 2007 13:58
od Camel
Ja myslim ze s tou vuli 3-5mm to trochu prehnal...Urcite to jsou zkreslene hodnoty...Az to zmeri sparovyma merkama tak to bude urcite jina hodnota...Mensi!
Napsal: 22 kvě 2007 14:06
od Anděl
Camel píše:Ja myslim ze s tou vuli 3-5mm to trochu prehnal...Urcite to jsou zkreslene hodnoty...Az to zmeri sparovyma merkama tak to bude urcite jina hodnota...Mensi!
OK. Změřím to šuplerou.

Napsal: 22 kvě 2007 14:15
od elviiis
A máš ho vyhozené ůplně? Můžeš se podívat i jestli nemáš kolem klapky WG nějaké větší praskliny to může být příčina nízkého tlaku , pak také netěsnost na cestě spalin mezi turbem a motorem (svody , fouklé těsnění mezi turbem a svody) a nebo poškození cooler atd. Protože předpokládám že jsi skoušel přenastavovat MBC? Jelikož když má auto solenoid na hlídání ltaku a otvýání WS tak má samotný WS větší citlivost u daihatsu otvírá samotný WS při 0.4bar při serii ze solenoidem 0.75bar.
Napsal: 22 kvě 2007 14:20
od Anděl
elviiis píše:A máš ho vyhozené ůplně? Můžeš se podívat i jestli nemáš kolem klapky WG nějaké větší praskliny to může být příčina nízkého tlaku , pak také netěsnost na cestě spalin mezi turbem a motorem (svody , fouklé těsnění mezi turbem a svody) a nebo poškození cooler atd. Protože předpokládám že jsi skoušel přenastavovat MBC? Jelikož když má auto solenoid na hlídání ltaku a otvýání WS tak má samotný WS větší citlivost u daihatsu otvírá samotný WS při 0.4bar při serii ze solenoidem 0.75bar.
Ještě to nemám venku.

Dnes večer ho ale sundám a budu vědět více.
Každou hodinou zjištuji nový problém, takže jak už jsem psal, tohle auto je horší než se oženit.

Ale s tím jsem do toho šel.

Takhle mě to nutí prostě z toho motoru dostat 300 a více PS.

Kdyby všechno okolo turba šlapalo jak má, tak bych s tím otálel.

Napsal: 22 kvě 2007 14:21
od Camel
Anděl píše:Camel píše:Ja myslim ze s tou vuli 3-5mm to trochu prehnal...Urcite to jsou zkreslene hodnoty...Az to zmeri sparovyma merkama tak to bude urcite jina hodnota...Mensi!
OK. Změřím to šuplerou.

A jak to budes merit suplerou?

Napsal: 22 kvě 2007 14:25
od Flinta
Anděl píše:elviiis píše:A máš ho vyhozené ůplně? Můžeš se podívat i jestli nemáš kolem klapky WG nějaké větší praskliny to může být příčina nízkého tlaku , pak také netěsnost na cestě spalin mezi turbem a motorem (svody , fouklé těsnění mezi turbem a svody) a nebo poškození cooler atd. Protože předpokládám že jsi skoušel přenastavovat MBC? Jelikož když má auto solenoid na hlídání ltaku a otvýání WS tak má samotný WS větší citlivost u daihatsu otvírá samotný WS při 0.4bar při serii ze solenoidem 0.75bar.
Ještě to nemám venku.

Dnes večer ho ale sundám a budu vědět více.
Každou hodinou zjištuji nový problém, takže jak už jsem psal, tohle auto je horší než se oženit.

Ale s tím jsem do toho šel.

Takhle mě to nutí prostě z toho motoru dostat 300 a více PS.

Kdyby všechno okolo turba šlapalo jak má, tak bych s tím otálel.

ale pak to nepretesnis u nas nesezes tesneni na turbo na 4g63T
Napsal: 22 kvě 2007 14:37
od Idaho
hlavně vzhledem ke konstrukci turba nemožná

protože tou vrtulkou tolik ani hnout nemužeš - tak velká mezera ezi housingem a vrtulí není - jedině že je vrtule očesaná a to bych potom neřešil vule , že?

Napsal: 22 kvě 2007 14:41
od Flinta
Idaho píše:
hlavně vzhledem ke konstrukci turba nemožná

protože tou vrtulkou tolik ani hnout nemužeš - tak velká mezera ezi housingem a vrtulí není - jedině že je vrtule očesaná a to bych potom neřešil vule , že?

jo zkousel sem tesneni a gufera sedi tak parad

jeste jednou dekuju a pak se ozvu na tu vodni pumpu

Napsal: 22 kvě 2007 14:54
od Idaho
Flinta píše:Anděl píše:elviiis píše:A máš ho vyhozené ůplně? Můžeš se podívat i jestli nemáš kolem klapky WG nějaké větší praskliny to může být příčina nízkého tlaku , pak také netěsnost na cestě spalin mezi turbem a motorem (svody , fouklé těsnění mezi turbem a svody) a nebo poškození cooler atd. Protože předpokládám že jsi skoušel přenastavovat MBC? Jelikož když má auto solenoid na hlídání ltaku a otvýání WS tak má samotný WS větší citlivost u daihatsu otvírá samotný WS při 0.4bar při serii ze solenoidem 0.75bar.
Ještě to nemám venku.

Dnes večer ho ale sundám a budu vědět více.
Každou hodinou zjištuji nový problém, takže jak už jsem psal, tohle auto je horší než se oženit.

Ale s tím jsem do toho šel.

Takhle mě to nutí prostě z toho motoru dostat 300 a více PS.

Kdyby všechno okolo turba šlapalo jak má, tak bych s tím otálel.

ale pak to nepretesnis u nas nesezes tesneni na turbo na 4g63T
pokud sežen firmu co provede práci + vyvážení, já tesnění dodám

Napsal: 22 kvě 2007 15:03
od Idaho
Flinta píše:Idaho píše:
hlavně vzhledem ke konstrukci turba nemožná

protože tou vrtulkou tolik ani hnout nemužeš - tak velká mezera ezi housingem a vrtulí není - jedině že je vrtule očesaná a to bych potom neřešil vule , že?

jo zkousel sem tesneni a gufera sedi tak parad

jeste jednou dekuju a pak se ozvu na tu vodni pumpu

jasan počítám s tebou
set tedy pasoval celý?? ( alespon vím do budoucna

)
Napsal: 22 kvě 2007 15:37
od Flinta
Idaho píše:Flinta píše:Idaho píše:
hlavně vzhledem ke konstrukci turba nemožná

protože tou vrtulkou tolik ani hnout nemužeš - tak velká mezera ezi housingem a vrtulí není - jedině že je vrtule očesaná a to bych potom neřešil vule , že?

jo zkousel sem tesneni a gufera sedi tak parad

jeste jednou dekuju a pak se ozvu na tu vodni pumpu

jasan počítám s tebou
set tedy pasoval celý?? ( alespon vím do budoucna

)
zatim sem zkousel gufera az na to velky a jeste sem zkousel tesneni pod hlavu ..pak dam vedet jestli sedelo vsechno

Napsal: 22 kvě 2007 15:54
od Idaho
ok, jinak tesnění pod makovici bych příšte doporučil trošku jiné ale to proberem poSZ - pokdu budeš mít zájem.
Napsal: 22 kvě 2007 20:15
od Krosmen
seriové 14BB není dobré turbo neb materiál v něm použitej neni dostatečně kvalitní asi jako na svodech k němu...moje vypadaj jak panennská blána sněhurky......
Na již zmíněných 300PS stačí TD05 16G small a nebo BIG s potenciálem 360PS......
Již sem to s Idahem řešil neni problém sehnat ze států nové a cena je zajímavá a pokud vemem dvě tak se určitě dostanem na dobrou cenu....
Napsal: 22 kvě 2007 20:37
od Anděl
Krosmen píše:seriové 14BB není dobré turbo neb materiál v něm použitej neni dostatečně kvalitní asi jako na svodech k němu...moje vypadaj jak panennská blána sněhurky......
Na již zmíněných 300PS stačí TD05 16G small a nebo BIG s potenciálem 360PS......
Již sem to s Idahem řešil neni problém sehnat ze států nové a cena je zajímavá a pokud vemem dvě tak se určitě dostanem na dobrou cenu....
No mám přesně toto originál turbo 14BB.
Takže pro začátek vezmu turbo.
Napiš cenu třeba přes SZ výše zmíněných turb.
Budu potřebovat i nové svody.
nebo to pásne na straré.
Tak už jsem koupil turbo.

Napsal: 23 kvě 2007 07:17
od Idaho
..myslím že to bereš ze špatného konce... ale je to tvoje volba..
Re: Jakou vůli má mít nebo nemá mít turbo
Napsal: 03 čer 2007 19:56
od Sinkas
Anděl píše:Tak jsem sundal hadice a rukou jsem zkusil šáhnout na osičku turba. Vůle je pár mm. Je to úplně špatně, nebo .........
Jo a je to turbo TD05H.
radialni vule je uplne normalni nebot jsou to plovouci loziska, axialní vule bi nemnela bejt skoro zadna
Napsal: 03 čer 2007 22:10
od MarAt
Záleží na typu turba,ale zdravé by mělo mít vůli cca do 0.35mm, do 0.5-0.6mm to většinou vyřeší jen repasní sada (nová ložiska) 2-3tis,větší vůle už většinou znamená novej uzel,osičku,nebo dokonce vrtulky a cena opravy začne převyšovat cenu turba. Proto doporučuji nenechat turbo do tohoto stavu dojít a raději ho levně zrepasovat již dříve. Znatelná axiální vůle znamená poškození téměř vždy.