Stránka 1 z 2
jine vzduchove a vyfukove svody... musim zmenit vstriky?
Napsal: 16 čer 2007 13:20
od krtekm
Ahojky. Mam v planu do prelude 4g f20a4 narvat vetsi vyfukovy (4-2-1) svody a vetsi vzduchovy svody s klapkou o 8mm vetsi. Resim ted ale jak udelat vstrikovani benzinu. Mam pouzit svoje vstriky, nebo vstriky vetsi. Musel bych mozna menit i palivovou listu. Mam strach taky o regulator tlaku paliva a pumpu. Musel bych to menit? Co myslite? Nejvetsi problem by byl asi taky s ladenim jednotky. Tomu bych se chtel vyhnout velkym obloukem. Proste chci zmenit intake i outtake svody ale ne vstiky. Jde to? Vychyta to jednotka. Diky

Re: jine vzduchove a vyfukove svody... musim zmenit vstriky?
Napsal: 16 čer 2007 15:25
od blázen
je ta klapka největší restriktor v sání? co docílíš většíma vstřikama,když tam nedostaneš více vzduchu,navíc seriové vstřiky jsou vždy předimenzované a ty je nedokážeš na atmosferickém motoru využít nikdy naplno, jedině bys vytvořil v sání přetlak..
Re: jine vzduchove a vyfukove svody... musim zmenit vstriky?
Napsal: 16 čer 2007 19:18
od krtekm
blázen píše:je ta klapka největší restriktor v sání? co docílíš většíma vstřikama,když tam nedostaneš více vzduchu,navíc seriové vstřiky jsou vždy předimenzované a ty je nedokážeš na atmosferickém motoru využít nikdy naplno, jedině bys vytvořil v sání přetlak..
Nepochopil jsi. Mozna jsem to spatrne napsal. Ja nechi menit klapku. Ja chci dat vetsi komplet vsechno. Tim padem je vetsi privodova roura do sani - o 8mm. Vetsi klapka - o 8mm. Objemejsi telo. Sirsi svody z tela do hlavy. Proste vsechno bude vetsi.... Protoze s tim ale nemam zkusenosti bojim se jak se vstrikama. Mely by tam sedet ty moje z 2litra. No a lambda by mela poznat ze je chudci smes a mela by pridat benzin sama ne? Tim padem se asi zvetsi kompresni pomer nebo co, protoze bude te smesi jaksi vic a auto lip poleti. Takhle si to vysvetluju ale mozna je to uplna blbost. Proto vas prosim o pomoc. DEKUJU
Napsal: 16 čer 2007 23:16
od Beaver
Na mereni mnozstvi vzduchu pouzivas MAP nebo AFM ?
Napsal: 17 čer 2007 07:52
od krtekm
MAP senzor
Napsal: 17 čer 2007 14:54
od Beaver
Pak by to melo byt OK.
Re: jine vzduchove a vyfukove svody... musim zmenit vstriky?
Napsal: 17 čer 2007 15:55
od Idaho
pro jemnější doladění pak jen použij nějaký air-fuel computer... není to nutné ale dá se s tím pak dobře vyhrát ( osobně bych to zkusil dřív než bych se pustil do přestavby ny větší sání / výfuk, protopže to není jen o sacím a výfukovém traktu ale i o ventilech..
Napsal: 17 čer 2007 16:52
od Beaver
No vsak prave, pokud necha vacku a nebude delat oversize ventily, tak si muze rozsirovat co chce

Mimochodem, ten MAP je duvod, proc si asi dovezu 2JZ z JPN.
Re: jine vzduchove a vyfukove svody... musim zmenit vstriky?
Napsal: 17 čer 2007 17:29
od Idaho
beaver ?? a roč kvuli tomu tahat celej motor z jpn??

stačí fuelcomputer, mírne jetej co bude snímat svuj vlastní MAP a řídit vstřiky

videl jsme to už i na 7M ...cena cca 5-7tis

Napsal: 17 čer 2007 17:38
od Beaver
Mno jenze ja chci 2JZ a z JPN bude ve slusnym stavu, za slusny prachy a krome par drobnosti by nemel byt problem. Keramicky lopatky turba a mensi vstriky prekousnu, aspon mi hnedka neshori spojka. Ale casu dost...

Re: jine vzduchove a vyfukove svody... musim zmenit vstriky?
Napsal: 17 čer 2007 18:13
od Idaho

spojka neshoří toho se bát nemusíš ( použita spojka z MK3, Ferodo HSS za cca 800,-

)
z jpn bude zbytečně drahej.. ( v porovnání s jinými zdroji.. )
Re: jine vzduchove a vyfukove svody... musim zmenit vstriky?
Napsal: 17 čer 2007 19:49
od krtekm
Idaho píše:pro jemnější doladění pak jen použij nějaký air-fuel computer... není to nutné ale dá se s tím pak dobře vyhrát ( osobně bych to zkusil dřív než bych se pustil do přestavby ny větší sání / výfuk, protopže to není jen o sacím a výfukovém traktu ale i o ventilech..
Je mi jasny ze tou jednotkou bych to mohl vyladit. Ted ale presne nevim o cem mluvis. Myslis treba piggyback apexi neo s widebond lambdou? Nebo je rec o necem jinem. Nemam na to 20k bohuzel. Vsechno bude ale ted ne a hlavne na jinem aute

Re: jine vzduchove a vyfukove svody... musim zmenit vstriky?
Napsal: 17 čer 2007 20:05
od Idaho
no apexi stojí u nás pod 11tis, a wl nepotřebuješ pořád jen nekoho kdo ji má a nastaví to.
JInak pokud chceš delat to co plánuješ tamk nevím proč se pozastavuješ nad 20tis - pokud to budeš chtít udelat dobře tak to bude mnohem více jak za 20tis

Re: jine vzduchove a vyfukove svody... musim zmenit vstriky?
Napsal: 17 čer 2007 20:07
od Idaho
myslím že inevsticí do apexi + výfuku dosáhneš lepšího výsledku než výmenou všeho až k vačce a ventilum ( a ty necháš puvodní )...
Re: jine vzduchove a vyfukove svody... musim zmenit vstriky?
Napsal: 17 čer 2007 20:53
od krtekm
Idaho píše: JInak pokud chceš delat to co plánuješ tamk nevím proč se pozastavuješ nad 20tis - pokud to budeš chtít udelat dobře tak to bude mnohem více jak za 20tis

A co by se tam dalo posrat? Vzdyt jde jen o vymenu neceho za neco. U sani je to trosku problem prispudobyt to. Ale nejspis jde jen o jinak preskladany hadicky. Cena 4500...
Jine budou 4-2-1 svody, hadice na sani, klapky, tela a vzduchovejch svodu. Palivova lista se vstrikama bude moje. Kat nebude, respektive uz neni. Ohrev klapky zrusenej. Zaslepenej EGR. Saci box puvodni se vsema rezonatorama jen bavlnenou vlozkou.
Dalsi krok bude udelat z nerezu vyfukovy trubice + koupit koncak. To bude tak dalsich 5000. Predpokladam ze matros sezenu nejakym melouchem. Snad
Proste tuning do 10k. Skusit co to udela a pak spekulovat dal. Jde o to abych nahnal 17koni cca. Je to realne?
Re: jine vzduchove a vyfukove svody... musim zmenit vstriky?
Napsal: 18 čer 2007 08:33
od Idaho
krtekm píše:Idaho píše: JInak pokud chceš delat to co plánuješ tamk nevím proč se pozastavuješ nad 20tis - pokud to budeš chtít udelat dobře tak to bude mnohem více jak za 20tis

A co by se tam dalo posrat? Vzdyt jde jen o vymenu neceho za neco. U sani je to trosku problem prispudobyt to. Ale nejspis jde jen o jinak preskladany hadicky. Cena 4500...
Jine budou 4-2-1 svody, hadice na sani, klapky, tela a vzduchovejch svodu. Palivova lista se vstrikama bude moje. Kat nebude, respektive uz neni. Ohrev klapky zrusenej. Zaslepenej EGR. Saci box puvodni se vsema rezonatorama jen bavlnenou vlozkou.
Dalsi krok bude udelat z nerezu vyfukovy trubice + koupit koncak. To bude tak dalsich 5000. Predpokladam ze matros sezenu nejakym melouchem. Snad
Proste tuning do 10k. Skusit co to udela a pak spekulovat dal. Jde o to abych nahnal 17koni cca. Je to realne?
podle mého názoru je tech +17PS dost nereálných, nebo ty mylsíš že ti sací svody padnou an makovici beze změn nebo jak jinak chceš dosáhnout většího prumeru sacích svodů??
Re: jine vzduchove a vyfukove svody... musim zmenit vstriky?
Napsal: 18 čer 2007 08:46
od Zemi
Jinej intake manifold ma smysl s upravenou palici (port&polish atd.)...
Napsal: 18 čer 2007 14:31
od elviiis
řekl bych že na to jdeš dost nesmyslně. Určitě se rozluč s tou cenou aby to bylo kvalitní bude mnohonásobně větší. Raději kup ostřejší vačky pořádný svody + cat back , sežeň někoho kdo ti udělá jednotku , odlehčí setrvák a řemenici udělej pořádné ledové sání a pak mužáš počítat s tím že se dostaneš s výkonem o nějakejch cca 10 až 15 procent na vrch akdyž ti pak ještě nějaké tisícovky zbydou můžeš koupit sací svody. No jinak by asi bylo lepší taky v jednotce vyrušit EGR (pokud jev ní zahrnut) protože laděné svody ti nebudou odvádět k EGR spaliny a hlásilo by to chybu.
Napsal: 18 čer 2007 14:31
od elviiis
jinak do hond se dobře strkaj turba.jelikož nemá MAF
Napsal: 18 čer 2007 15:45
od krtekm
Vsem dekuju za reakce. Je mi jasny ze mam postupovat treba tak jak rika elviiis. Ano bude to tak ale na jinem aute (asi gt four) a az udelam statnice a najdu si praci.
Tak a ted tedy jak jsem to myslel. U nas jsem se s tim nikde nesetkal. Budto se to drzi v tajnosti, nebo to nejde. Jenze ja uz prodelal nejake to mereni diky jednomu moc hodnemu cloveku, ktery mi to snad i proda za pekne penize a dost se mi venuje a odpovida na vsechny otazky. Tak a ted ted s pravdou ven. Nechce se mi aby mi to nekdo nevyfoukl abych pravdu rekl ale ze ste to vy teda. Delam to taky kvuli sobe no ne. Aby ste mi poradili.
Jak tedy rikam mam prelude 4g f20a4. No a docetl jsem se nekde na hondatechu myslim a taky na nejakych nemeckych a polsykch strankach o jednom dost jednoduchem modu. A to. Komplet saci a vyfukove svody z prelude h23. Rikaji ze to pak lita solidne a celkem s prehledem se pak te 2,3 drzi. Rikaji neco o maximalce ze vzroste o 10km/h nebo co. Psana rychlost f20a4 je 201. Normalne prej lita 210-215. S modem bez problemu 225-230. O zrychleni nic nerikaji. O prirustku vykonu rovnez ne. Ale nejakej vykon navic to dat musi kdyz se posune maximalka az na 225-230. Samozrejmen tachometrovych. Supnu sem obrazek abyste vydeli ty rozdily. Jde o to ze to asi opravdu pasne a treba ty saci svody jsou pritom o dost vetsi a pruchozi nez f20a4 a maji i jakysi 4 klapky navic ktere se otvyraji na 4500 myslim. Vyfukovy svody jsou zase uplne jinak konstruovany. Ze kratouckych 4-1 na klasiko 4-2-1. Sak kouknete no.
Moje uvaha je ta ze: vic vzduchu -> vic benzinu, pricemz si lambda pohlyda spravnou smes, ktere bude ale vic -> vetsi kompresnz pomer -> vic to pomete. Jde ale o to o kolik vic si to veme aby to pak nezralo 15 litru

a hlavne i o to aby se ta smes stihla spalit... Co myslite? To me ted asi zajima nejvice.
obrazeky:
http://album.volny.cz/krtekm/browse.php ... wse_page=0
Re: jine vzduchove a vyfukove svody... musim zmenit vstriky?
Napsal: 18 čer 2007 16:51
od PJ
komprese se podle me tezko zmeni, ta je urcena pomerem objem valce+objem spalovaci komory/ objem spalovaci komory, spis te zvetseny sani nebude omezovat tam kde by seriovy nestihalo, coz by mohli bejt napr vyzsi otacky kdybys nahodil ostrejsi vacky nez sou v serii. Jinak pokud vim tak lambda hlida smes asi jenom do poloviny plynovyho pedalu pak se jede z palivovejch map, takze bud zvednout trochu tlak nebo nejakej ten piggy-back.
Napsal: 18 čer 2007 17:04
od krtekm
Aha. No ja jsem si myslel ze kdyz tam bude jako vic smesi bude tam proste vetsi tlak - vetsi komprese. Stejne jako kdyz treba snizis hlavu... s tim ze smesi je tam stejny mnozstvi. Jak rikam moc to negomu ale rad se naucim. Jinak s tou lambdou to vim. Prave proto to resim, protoze i kdyz pracuje jen do urcitejch otacek, ecu cerpa prave data z techto otacek a pouzivaji pri vyetsim zatizeni, protoze lambda neni schopna pracovat pri takovym zatizeni jestli se nepletu.
Re: jine vzduchove a vyfukove svody... musim zmenit vstriky?
Napsal: 18 čer 2007 17:09
od semysak
nejak mi nedotejka jak se dostane do toho motoru vic vzduchu a proc teda vic benzinu, kdyz tam neni zadny preplnovani, mozna nejaka rezonance v potrubi pri urcitem rpm prida neco vzduchu, podle me se maximalne jinak pokrivi krivka krouticiho momentu jakoze treba v max rpm to bude mit o neco vetsi moment ale zase bych rekl ze to bude 00 prd abyto melo cenu kmochat
mmch pokud to ma dle vyrobce 201 max rychlost a 210 to jakoze jede, tak bych taky chtel vedet za jak dlouho to ty rychlosti dosahne, aby nebylo zlepseni v relacich na 200 to roztahnu za 2 minuty a 230 to tam mam za 10 minut
Napsal: 18 čer 2007 17:14
od krtekm
tak tohle bych chtel vedet taky. i proto jsem to zalozil a proto se vas ptam. a co se tyce vtoho vzduchu. predpokladam ze kdyz je klapka o 8mm vetsi bude to mit vic vzduchu. nebo?
edit: tech rychlosti si moc nevsimejte. o to vubec nejde. stejne 230 nikde jezdit nebudu. spis by me potesilo kdyby auto bylo pruznejsi. proste slo lip do otacek a melo lepsi akceleraci. na rychlost seru. ono nejakych 9,2 sekund 0-100 je dost dlouha doba na muj vkus.
Re: jine vzduchove a vyfukove svody... musim zmenit vstriky?
Napsal: 18 čer 2007 17:22
od semysak
zkus jednoduchou uvahu:
mas lahev nejakeho objemu ktera stoji na stole a jeji prumer je xy mm, myslis si ze v ty lahvy bude vic vzduchu kdyz do ni privedes vzduch trubkou ktere ma prumer o 8 mm vetsi nez ta lahev nebo mensi?, maximalne se zmeni cas kdy se tlak vzduchu v lahvi vyrovna tomu okolnimu drvie pri nejake tlakove zmene uvnit ty lahve
Napsal: 18 čer 2007 17:28
od krtekm
ale kdyz budu mit komplet sani vetsi? tam vic vyduch bude.
Re: jine vzduchove a vyfukove svody... musim zmenit vstriky?
Napsal: 18 čer 2007 17:33
od semysak
nebude, protoze proste ho tam nemuzes dat vic nez je objem lahve, pokud vzduch nestlacis

,
ta trubka muze byt dlouha 1 metr, 1 kilometr, 1 cm a toho vzduchu uvnitr lahve - valce bude uvnitr stejne,
jenom bude vic vzduchu v "sani" ty trubce, ten vzduch v trubce se ale neucastni spalovani toho se ucastni jenom ten vzduch co je v lahvi
je to jako se do pulitru nevejde obsah tuplaku - ikdyz COI by mohla vypravet o podobnych zazracich
Napsal: 18 čer 2007 17:36
od krtekm
takze si myslis ze je to k nicemu? teoreticky by to tedy melo pomoci akceleraci, mozna to vyzene otacky. ale vykonove by se nemelo zmenit nic?
Re: jine vzduchove a vyfukove svody... musim zmenit vstriky?
Napsal: 18 čer 2007 17:48
od semysak
no hele me hondy nejak zvlast neoslovily, udrzuj si to auto plne funkcni dolejvej volej, udelej si nejakej peknej vyfuk (ne duplex) a uzivej si ho,
otacky to nevyzene - od toho je omezovac otacekk, ledaze by se na nej pri vyssich rychlostech motor kuli tomu ze nema silu nedostal
jestli to pomuze/nepomuze na akceleraci to nevim, urcite to nepomuze tolik aby to melo nejaky markantni vliv na chovani auta,
mozna budes par dnu po provedeni upravy rikat ze to "tahne vic od cpoda"
event si posetri nejaky penize na turbokit nebo si ho zbastli sam a zkus vrtat do ridici jednotky, vykakas do toho tolik penez ze Te ani nenapadne delat jiny upravy
Napsal: 18 čer 2007 17:59
od krtekm
Jde mi o to ze jsem si to nekde precetl a vyzjistil kolik by to satlo. Cena je dost mala. Svody koupit potrebuju protoze jsou praskly (momentalne zavareny, ale asi zase prasknou). Tak jsem si rekl ze bych k tomu mohl vzit i to sani, ktery by me vyslo komplet na 3 hadry a pasovalo by. O to jde. Praseciny budu delat az budu mit poradny auto. Nejspise preplnovany. A to bude jste nejaka doba. Precijen penize neseru. Zatim
