Výfuky

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Uživatelský avatar
LiberaleMiguel2
Příspěvky: 3841
Registrován: 22 říj 2013 17:21

Re: Výfuky

Příspěvek od LiberaleMiguel2 »

kony5 píše:nějaký laciný servomotor tak blízko na výfuku ty teploty stejně dlouho nevydrží...
no proto jsem říkal vzít elektro klapku z nějakého auta. Třeba z Audi Sx RSx apod. Co to ale udělá s tím hliníkem by mě taky zajímalo :D
JSEM ZPÁTKY NA SVÉM PŮVODNÍM PROFILU, TAKŽE COKOLIV PIŠTE NA LiberaleMiguel (bez dvojky)

Uživatelský avatar
Ramir
Příspěvky: 185
Registrován: 16 led 2012 19:09
Bydliště: Ostrava

Re: Výfuky

Příspěvek od Ramir »

U sousedu ve Varšavě
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
D´ice
Příspěvky: 654
Registrován: 02 črc 2010 20:18
Bydliště: České Budějovice

Re: Výfuky

Příspěvek od D´ice »

nechal jsem si upravit poslední díl výfuku a kat. Chtěl bych vědět jak to teď nejlépe ošetřit proti korozi. Bylo mi navrhnuto komaxit. Já si u komaxu nejsem jistej teplotou, vydrží to? Popřípadě není tu někdo z č. budějovic nebo okolí, kdo by si na to troufnul?
Life is too short to drive boring cars

Uživatelský avatar
Lordík
Příspěvky: 1501
Registrován: 31 črc 2011 16:12
Bydliště: Budvar city

Re: Výfuky

Příspěvek od Lordík »

D´ice píše:nechal jsem si upravit poslední díl výfuku a kat. Chtěl bych vědět jak to teď nejlépe ošetřit proti korozi. Bylo mi navrhnuto komaxit. Já si u komaxu nejsem jistej teplotou, vydrží to? Popřípadě není tu někdo z č. budějovic nebo okolí, kdo by si na to troufnul?
neblázni komaxit? nějak si nedovedu představit. použij klasickou vypalovací černou barvu na kamna, je do 700stupnů nebo tak nějak, ve větší vrstvičce ti to uchrání cokoliv. dá se to natírat nebo stříkat. stojí to cca 300kč 8) pokud se na to necítíš, přivez to sfouknu ti to raz dva :D
Ophell Vectra B Zender Sport 2.1 16V BIG Turbo Nitro! 300HP / 350HP / 400HP Club! Clean engine / car design , Airlift 3P dual Viar, 8piston brake 370mm wave rotor RS3, 3tlg. Schmidt vn-line 19" stretch, Prosport EVO, Sparco, Coming soon 2K18!

Uživatelský avatar
D´ice
Příspěvky: 654
Registrován: 02 črc 2010 20:18
Bydliště: České Budějovice

Re: Výfuky

Příspěvek od D´ice »

mě se komaxit taky nezdál, proto se radši ptám. Jsem na tom celkem bídně s časem, takže sám na to asi nebudu mít čas. Kde tě najdu lordíku?
Life is too short to drive boring cars

Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 62
Registrován: 17 bře 2014 19:12
Bydliště: Třeboň

Re: Výfuky

Příspěvek od Yellow01 »

Na výfuk je dobrý šopování hliníkem. V ČB to dělá firma Altamire. Nechal jsem tím nastříkat výfuk a drží to už několik let. Stejně výfuk dřív shnije zevnitř. :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=116&t=117147" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
D´ice
Příspěvky: 654
Registrován: 02 črc 2010 20:18
Bydliště: České Budějovice

Re: Výfuky

Příspěvek od D´ice »

díky za reakci, nakonec jsem to vzal vypalovací barvou na krby, snad to bude stačit :wink:
Life is too short to drive boring cars

Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 62
Registrován: 17 bře 2014 19:12
Bydliště: Třeboň

Re: Výfuky

Příspěvek od Yellow01 »

Tu chci taky někdy zkusit na sériovým autě s celoročním provozem, na krbu drží dobře. :)
http://tuning-forum.org/viewtopic.php?f=116&t=117147" onclick="window.open(this.href);return false;
http://yellow01.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
D´ice
Příspěvky: 654
Registrován: 02 črc 2010 20:18
Bydliště: České Budějovice

Re: Výfuky

Příspěvek od D´ice »

výsledky ti můžu po nějaký době říct, ale v zimě s autem nejezdím 8)
Life is too short to drive boring cars

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6525
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Výfuky

Příspěvek od Beaver »

Mám obavu, že barva na krby nebude moc fungovat. Ona je spíš dekorační a má za úkol hlavně vydržet žár. Jinak ale bude dost možná příliš porézní a vlhkost se tak bude dostávat skrz. Podobně jako autoplechy co koupíš bez laku - když to budeš provozovat na autě tak jak jsou, tak shnijou.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
D´ice
Příspěvky: 654
Registrován: 02 črc 2010 20:18
Bydliště: České Budějovice

Re: Výfuky

Příspěvek od D´ice »

nestraš :D tak budu radši jezdit jen přes sezonu a když bude hezky no :lol:
Life is too short to drive boring cars

Uživatelský avatar
Phob.
Příspěvky: 534
Registrován: 24 lis 2010 18:54
Bydliště: Okolí Třince

Re: Výfuky

Příspěvek od Phob. »

Já natíral výfuk žáruvzdorným Alkytonem, snad to bude ok :D
aktual: ŠKODA OCTAVIA II
ex: VW GOLF MKV

Uživatelský avatar
bóďa
Příspěvky: 2337
Registrován: 12 pro 2005 19:05
Bydliště: Kutná Hora

Re: Výfuky

Příspěvek od bóďa »

štvou mě neustále zarezlý matky na svodech a kolem turba, tak jsem sháněl poměděný, ale moc se to nedá sehnat. pak mě ale napadlo, byl by nějakej problém, kdybych nechal vyrobit matky i štefty z nerezu? nenadá mě, čemu by to mohlo vadit, vzhledem k přístupu k těm šroubům na autě se ale radši zeptám.
3x Renault Safrane Hartge Biturbo

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41

Re: Výfuky

Příspěvek od honza 2.0 16v »

nerez nebrat, zarezne to stejněa je to křehčí a prakticky po kratší době (nerez šrouby/matky mi yvdržely 2 roky.., origo tam vydrželo 12let a v době demontáže to bylo ve stejným stavu jako později nerez.. je ale nerez a nerez, že jo.).. poměděná klasika asi vydrží nejvíc...

lukin66
Příspěvky: 863
Registrován: 09 říj 2011 10:49

Re: Výfuky

Příspěvek od lukin66 »

Beaver píše:Mám obavu, že barva na krby nebude moc fungovat. Ona je spíš dekorační a má za úkol hlavně vydržet žár. Jinak ale bude dost možná příliš porézní a vlhkost se tak bude dostávat skrz. Podobně jako autoplechy co koupíš bez laku - když to budeš provozovat na autě tak jak jsou, tak shnijou.
Mel jsem natřeny výfuk barvou na krby a jezdil i v zimě a výfuk ok i po roce,doporučují 8)
opel kadett 2.0 16v gsi :driver:
bývalka:opel astra g coupé linea blu OPC paket
Ford Focus ST white

Uživatelský avatar
Eclesia
Příspěvky: 47
Registrován: 04 srp 2007 15:09
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

Re: Výfuky

Příspěvek od Eclesia »

Nevíte někdo o někom schopném v Moravskoslezkém nebo Zlínském kraji kdo by mi udělal výfuk z nerezu na míru?
Teda spíše jde jen o trubku s přírubou a koncovým tlumičem, chtěl bych to udělat na míru a přesně dopasovat na auto.
Poradíte mi někdo někoho nebo kde?
Fiat Punto GT 1.4i.e Turbo

Uživatelský avatar
Kane13
Moderátor
Příspěvky: 1737
Registrován: 17 lis 2009 23:33
Bydliště: Ecce Homo

Re: Výfuky

Příspěvek od Kane13 »

Není to ani MS ani ZL kraj, ale přesně mezi - Soieta http://www.soieta-tech.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mám od nich výfuk na GT od svodů po konec a jsem spokojenej, cena taky příznivá.
Bad things happen when good people pretend nothing is wrong. - Corey Mother Fuckin´Taylor

Uživatelský avatar
Sova
Příspěvky: 3475
Registrován: 07 lis 2006 04:03
Bydliště: Tschechisches Streichholzschächtelchen

Re: Výfuky

Příspěvek od Sova »

Já znám jen z Hradce Králové
http://www.jpvyfuky.cz/index.php
Cléon & Fonte

Uživatelský avatar
Eon
Příspěvky: 112
Registrován: 13 zář 2008 21:55
Bydliště: Zlín

Re: Výfuky

Příspěvek od Eon »

Žabárna u Zlína. p. Němec
http://www.ncpower.cz/kontakt" onclick="window.open(this.href);return false;
Toyota Corolla TS TTE Compressor 165Kw.
Peugeot 106 37Kw.

Uživatelský avatar
petrsk
Příspěvky: 201
Registrován: 02 pro 2006 22:50
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Výfuky

Příspěvek od petrsk »

bóďa píše:štvou mě neustále zarezlý matky na svodech a kolem turba, tak jsem sháněl poměděný, ale moc se to nedá sehnat. pak mě ale napadlo, byl by nějakej problém, kdybych nechal vyrobit matky i štefty z nerezu? nenadá mě, čemu by to mohlo vadit, vzhledem k přístupu k těm šroubům na autě se ale radši zeptám.

mosazny matky a mas pokoj.povolit to povolis vzdycky.
Rover 825 SD .V kůži a dřevě. R.I.P
Autocrossovy Swišť 1.3 prodáno
Daewoo Nubira 2.0

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová

Re: Výfuky

Příspěvek od kucik »

Chlapi je tady někdo, kdo se trochu vyzná v problematice svodů?
Dělám si nerez svody a nejsem si jistý velikostí oválů u příruby k hlavě. V hlavě jsou totiž ovály 45 x 28 mm, ale u origo svodů je ovál 49 x 32 mm.
Nevím, jestli tedy zachovat rozměr oválů jako u originál svodů, nebo jestli je zmenšit až na velikost oválů v hlavě?

Díky
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
m.artty
Moderátor
Příspěvky: 8218
Registrován: 23 čer 2009 22:23
Bydliště: Litvínov

Re: Výfuky

Příspěvek od m.artty »

Laicky nazor: puvodni jsou vetsi kvuli tolerancim pri spasovani. Aby bylo zajisteno, ze se nikdy nestane, aby tam doslo ke zmenseni prostupu. Presne by byly lepsi pro zachovani rychlosti, ne?
Současnost: Kadett E 2,0 GSi cabrio & Calibra 2,5 V6 & Omega B 2,5 TD
Minulost: Astra F 1,7 TD, Astra F 1,4 16V sedan, Kadett E 1,6 cabrio, Kadett E 1,6i cabrio, Golf II 1,6D, a pár Kadet na díly

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41

Re: Výfuky

Příspěvek od honza 2.0 16v »

zkus něco najít na téma "antireversion step" sice jsme na teoretické úrovni, ale třeba se tím někdo zabejval... příruba sama o sobě moc pohybu neumožňuje - 8 šroub vs 8,5/9mm díra neudělá nic...

rozhodně bych ten schod zachoval..

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová

Re: Výfuky

Příspěvek od kucik »

Tak na toto téma toho je dost, ale vypadá, že tato úprava se dělá až kousek dál od hlavy. U hlavy jsem našel jen, že by ten schod měl být u spodní strany oválu. Nehoním se za výkony, jen se chci zbavit litinových svodů, ale zase nechci něco zkonit.

Původně jsem přírubu tedy udělal tak, aby kolem oválu v hlavě byla všude stejná mezera a rozměr oválu v přírubě byl 47 x 30 mm. Teď jsem ale na vážkách.

PS: šrouby jsou 10 mm a díry jsou 12mm, pohyb (tolerance) tedy možný trochu je.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4044
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Výfuky

Příspěvek od JRD McLAREN »

z tych zakladnych veci co by trebalo dordzat ..
priemer "trubky" ci "ovalu" by mal mat minimalnu plochu taku, ako je sucet ploch ventilov.

cize ak mame dva ventily, priemer cca 30mm, co nam da plochu cca 706mm2 na jeden ventil, na dva ventily 1412mm2
tak plocha (prierez) vyfukovenho kanala ci zvodu by mal mat minimalnu plocu tych 1412mm2 ..

dalej je treba barat v uvahu "telepnu roztaznost" a hustou plynov, ich rychlost, prudiacich cez vyfukoy kanal,
a zaroven fakt, ze vyfukove plyny su stale v stadiu v expanzie aj pocas toho co prejdu cez vyfukovy ventil ...
...
....
........

EDITED:
upravene cm2 na mm2
Naposledy upravil(a) JRD McLAREN dne 25 úno 2016 10:33, celkem upraveno 2 x.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Re: Výfuky

Příspěvek od Taboo »

JRD McLAREN píše:priemer "trubky" ci "ovalu" by mal mat minimalnu plochu taku, ako je sucet ploch ventilov.
Hmmm... :ufo:
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
Libor12
Moderátor
Příspěvky: 2288
Registrován: 29 čer 2008 15:14
Bydliště: Dobříš

Re: Výfuky

Příspěvek od Libor12 »

JRD McLAREN píše:
cize ak mame dva ventily, priemer cca 30mm, co nam da plochu cca 706cm2 na jeden ventil, na dva ventily 1412cm2
tak plocha (prierez) vyfukovenho kanala ci zvodu by mal mat minimalnu plocu tych 1412cm2 ..
A není to náhodou 7.06cm2? :wink:
toyota corolla gti 4a-ge 1.6 "V2" 226hp/9500rpm
IMF Master Ignition Forum - http://
imfsoft-forum.eu/


Válcová zkušebna 4X4 až do 1200HP

Uživatelský avatar
kucik
Příspěvky: 497
Registrován: 27 kvě 2008 12:48
Bydliště: Moravská Třebová

Re: Výfuky

Příspěvek od kucik »

Libor12 píše:
JRD McLAREN píše:
cize ak mame dva ventily, priemer cca 30mm, co nam da plochu cca 706cm2 na jeden ventil, na dva ventily 1412cm2
tak plocha (prierez) vyfukovenho kanala ci zvodu by mal mat minimalnu plocu tych 1412cm2 ..
A není to náhodou 7.06cm2? :wink:
Jasný, to jsem pochopil, že je to 706,5 mm2. Problém je, že nevím, jak mám veliký ventil.

Jediné hodnoty / rozměry, se kterými můžu operovat a které znám, jsou rozměry oválů hlavy (45 x 28) a origo svodů (49 x 32)

A ještě jsem tedy nepochopil komentář od Taboo:
Taboo píše:
JRD McLAREN píše:priemer "trubky" ci "ovalu" by mal mat minimalnu plochu taku, ako je sucet ploch ventilov.
Hmmm... :ufo:
Jestli jde jen o to, že ta věta nedává smysl, nebo jestli je celé tvrzení chybné.
mazda MX-6 coupe GD 2.0 16v - summer car
peugeot 405 SRi 2.0 - ex winter car
škoda fabia 1.2 htp - daily

Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 4044
Registrován: 16 črc 2006 21:39

Re: Výfuky

Příspěvek od JRD McLAREN »

Taboo píše:
JRD McLAREN píše:priemer "trubky" ci "ovalu" by mal mat minimalnu plochu taku, ako je sucet ploch ventilov.
Hmmm... :ufo:
...ci nemal by som sa snazit pisat o polnoci "nejake tie mudra" .... :roll:
..
...sucet ploch vnutornych priemerov sediel ventilov ... :roll:
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6525
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Re: Výfuky

Příspěvek od Beaver »

Ono je to spíš o tom, že logicky výukové svody nemají být určitě menší než je průměr výfukových kanálů, ale reálně je potřeba je mít větší aby výfukové plyny měly prostor k expanzi a docházelo k správnému výplachu válce. Na druhou stranu je to potřeba vybalancovat a nepoužívat nějaké obrovské průměry, potom zase plyny nezískají rychlost a přijdou o ten efekt "vytahování" spalin ven z válce. Plus mínus tak nějak. Jsem rád, že to neumím počítat a trapně přiznám, že v tomhle ohledu bych u sebe šel prostě cestou nějakých osvědčených svodů, koupil je a namontoval na motor :mrgreen:
Naposledy upravil(a) Beaver dne 25 úno 2016 13:03, celkem upraveno 1 x.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“