Stránka 1 z 2

Chladič oleje?

Napsal: 23 črc 2007 18:47
od Velbloud
Vás zasvěcených bych se rád zeptal, má smysl chladič oleje pro auto s cca 70 KW? bude to k něčemu či jen další zbytečnost??

Napsal: 23 črc 2007 18:51
od Beaver
Mas teplomer oleje ? Pokud ano, tak vis, jestli potrebujes chladic :D

Re: Chladič oleje?

Napsal: 23 črc 2007 20:00
od Velbloud
nemám... na teploměr a měřič tlaku se chystám přes zimu... právě jsem myslel, že kdybych to montoval, udělal bych to vše při jednom... ale nejdřív mě zajímá, jestli má cenu dávat do auta, který bude mít ve finále 130 ps chladič oleje, jestli to není už na 1.4 trochu přepich nebo jestli by to tomu naopak pomohlo - i co ce týče výkonu...

Re: Chladič oleje?

Napsal: 23 črc 2007 20:03
od milos
muze byt 200hp auto ktery chladic vubec nepotrebuje stejne jako auto s polovicnim vykonem kde se bude olej hrat, takhle obecne podle vykonu bych to nehodnotil, jde spis o to jaky ma ten motor rezervy a proste jestli se to hreje

Re: Chladič oleje?

Napsal: 23 črc 2007 20:07
od blázen
chladič oleje je dobrá otázka.. já ho nemám ani na 280k S13 ikdyž ho potřebuju,..vše je o tom jak jezdíš, pokud chceš lítat okruhy,tak si ho kup, tam je úplně jedno kolik KW to má, protože ho budeš pořát dusit do mrtva.. pokud to máš na běžné ješdění,je to dle mě zbytečnost.. pokud nemáš extremně malou nápln a přeplnovaný nebo hodně točivý motor

Re: Chladič oleje?

Napsal: 24 črc 2007 09:02
od Velbloud
s autem jezdím jen na srazy.. a sprinty....

díky za odpovědi, takže myslím, že to bude zbytečné... ;o)

Napsal: 29 črc 2007 22:49
od ajsik
chladic oleje je dobra vec, ale jedine kdyz ma temorstat (coz dost chladicu resp. vlastnich instalaci mit nemusi ). Potom se ti olej strasne dlouho ohriva a je to k nicemu ...

dale nevyhoda je v tom ze v nem zustava olej pri vymene, jedine ze by te bavilo cekat nez to vsecko vytece, takze po vymene mas treba 0,5 litru stareho oleje ...

treba moje 1.4HDi ma takovy malinkaty hlinikovy chladic primo v miste kde se sroubuje olelejovy filtr :-) a v manualu dokonce pisou ze pri razantni jizde muze dojit k vystraznemu pipnuti a rozsviceni kontrolky mazani + vypsani chyby na displeji s upozornenim na vysokou teplotu oleje :?:

jinak mel jsem externi chladic na 205GTI a kdyz jel clovek kladu tak se dalo dostat s olejem na nejakych 130-135 (dal to uz neslo) ... 10 minut jizdy mezi 5500-6500 a pak 10minut krouzeni na petku kolem 2500 aby se dochladil na 90°C :-)

Re: Chladič oleje?

Napsal: 29 črc 2007 23:08
od AdieuD
O chladici jsem zacala uvazovat pri 230km/h kdy mi zacala stoupat teplota oleje, coz se mi malokdy podari :-) ... jinak mi doposud stacila zebrovana olejova vana. Do serie bych to nedavala..

Napsal: 30 črc 2007 00:41
od NeviM
a resite tu jenom naporovy chladice nebo i vodni? :)

Napsal: 01 srp 2007 07:25
od Beaver
Vodni jakym zpusobem ? Ze budes mit smycku na chlazeni v chladici vody nebo chces pouzit chladic a la vymenik, kde olej teplo preda vode a tu budes chladit dalsim chladicem vepredu ?

Re: Chladič oleje?

Napsal: 01 srp 2007 15:31
od martin
na chlazení oleje systémem voda-olej má Setrab i svojí řadu chladičů, na tohle musíš mýt samozřejmě dostatečně dimenzovanej vodní ukruh protože to zahřívá vodu. používá se například v současných autech Octaviacupu.

je to ten vpravo uplně dole.

Obrázek

Re: Chladič oleje?

Napsal: 09 srp 2007 14:11
od Břéťa
Rozhoduju se mezi Mocalem a Setrabem, ma snima nekdo zkusenost?

Napsal: 11 srp 2007 21:10
od NeviM
Beaver píše:Vodni jakym zpusobem ? Ze budes mit smycku na chlazeni v chladici vody nebo chces pouzit chladic a la vymenik, kde olej teplo preda vode a tu budes chladit dalsim chladicem vepredu ?
mam to tak na biturbu, takova krabicka u olejovyho filtru cca 20x15x5 cm kterou protejka olej a voda z chladice,takovej vymenik, jak to rika martin... jinak pamatuju si ze sem to samy videl u safrana s automatem na chlazeni prevodovyho oleje... jinak se docela divim ze to ten vodni chladic vsechno zvlada, je stejnej jak u n/a safrana :twisted:

Napsal: 12 srp 2007 14:31
od Beaver
On to zvládá, ale samostatnej chladič je lepší, protože při plné zátěži tomu vodnímu navalíš práci navíc. Supra Mk.III chladí olej v automatu taky tak, má zavedenou smyčku do vodního chladiče, motorovej olej chladí extra chladičem, naopak U Mazdy 626 Coupé má automat vlastní chladič.

Re: Chladič oleje?

Napsal: 12 srp 2007 16:18
od pepan
Břéťa píše:Rozhoduju se mezi Mocalem a Setrabem, ma snima nekdo zkusenost?
podle mne nezaleží na značce ale spis na velikosti jakou potrebujes abys to uchladil.

Re: Chladič oleje?

Napsal: 13 srp 2007 00:02
od dynomax
- vyrobce jinak i vetsinou uvadi do jakeho vykonu je pouzitelny dany typ zda do 150, 250, 450 nebo i vice koni

Re: Chladič oleje?

Napsal: 13 srp 2007 00:11
od ajsik
anglani s 205tkama co je honi po okruhu maji Mocaly, ale jsou na ne zatizeni :-).

Jinak ja resil klasicky naporovy air-oil ktery je zcela mimo vodni okruh ... udelat na aute ktery nemelo vymenik , water-oil je podle me zbytecna prace a plus stavajici okruh to zvlaste pri vyssi zatezi nemusi uchladit ...

obecne delat na aute ktere neni na jizdu po okruhu olejovy chladic mi prijde jako zbytecnost ;-)
dalsi vec ktera se muze podelat, tlakove hadice k chladici (prusaky) pak dobre mireny kamen do chladice a je hotovo (to zvlaste jak ho nekteri nacpou pred naraznik , tesne na zemi ...)

Napsal: 13 srp 2007 22:55
od martin
v octavia cupu...

Obrázek

Re: Chladič oleje?

Napsal: 14 srp 2007 01:00
od Vecernicek
No, když jdu okolo Hynduai autosalonu, mají tam vystavený takový malý náklaďáčky, a i ty malý náklaďáčky mají chladič oleje. A přesto nejsou dělaný na okruh.

btw, to chlazený vodou vodním okruhem si myslím je perfektní věc.

Nejde o to že by jste olej zchladili natolik aby byl hustčí a hůř mazal, to ne, ale spíš si myslím že jde o jistou věc typu stabilizace teploty oleje. Tak aby nebyli velmi velké výkyvy během náročné/nenáročné jízdy.

Nevím jak to je u mé 1,9TDI ale u většiny těchto aut se přece používá olej i ke chlazení turba tudíž tam bych taky viděl stabilizaci tepla velmi účině, namísto kolísání a roztahování se materiálu a tím vzniku nějakého opotřební nebo vniknutí oleje do mezírky vzniklé při roztáhnutí každé součástky na svou vlastní teplotní roztažnost.

Re: Chladič oleje?

Napsal: 14 srp 2007 08:38
od Vecernicek
je to olejový chladič, a to co jsi napsal o jízdě do kopce, souhlasím, ale tudíž to plátí i o autě který jede třeba pomalu do kopsa :D

Re: Chladič oleje?

Napsal: 15 srp 2007 21:47
od Beaver
ajsik píše:...Jinak ja resil klasicky naporovy air-oil ktery je zcela mimo vodni okruh ... udelat na aute ktery nemelo vymenik , water-oil je podle me zbytecna prace a plus stavajici okruh to zvlaste pri vyssi zatezi nemusi uchladit ...

obecne delat na aute ktere neni na jizdu po okruhu olejovy chladic mi prijde jako zbytecnost ;-)
dalsi vec ktera se muze podelat, tlakove hadice k chladici (prusaky) pak dobre mireny kamen do chladice a je hotovo (to zvlaste jak ho nekteri nacpou pred naraznik , tesne na zemi ...)
Mám oleják v sérii, obecně Supra má chladiče úplně na všechno - voda, vzduch, olej, ATF v posilovači, případně smyčka u automatů do vodního chladiče (ale tam se předpokládá, že auto pojede rychle když se bude víc ohřívat olej v převodovce, takže se to uchladí náporem). Auto vysloveně na okruh to není, ale má zmiňované turbo. Hadice jsou normální, ale opletený nerezem bych samozřejmě u dodělávaného chladiče doporučoval koupit rovnou a chladič umístit za tahokov jako ochranu proti těm šutrům.

Napsal: 22 pro 2007 19:01
od Břéťa
Tak mi ve ctvrtek po dlouhem cekani konecne prisel... :)

Re: Chladič oleje?

Napsal: 22 pro 2007 19:12
od Idaho
prodává je speedpro, maj dobrou cenu ale cca o litr vyšší cenu vozím kity vč el. ventilátoru spínaneho cidlem :(

Re: Chladič oleje?

Napsal: 22 pro 2007 20:00
od Břéťa
Idaho píše:prodává je speedpro, maj dobrou cenu ale cca o litr vyšší cenu vozím kity vč el. ventilátoru spínaneho cidlem :(
Ja bral z isa racing katalogu od Krenek Motorsport

Re: Chladič oleje?

Napsal: 24 pro 2007 16:27
od Boháček
Beaver píše:... obecně Supra má chladiče úplně na všechno - voda, vzduch, olej, ATF v posilovači, případně smyčka u automatů do vodního chladiče ...
budeš se možná divit, stejný množství chladičů má i Astra F s motorem X17DTL
olej do chladiče pouští termostat - je na něm vyraženo 120°C
nevím jestli to je hodnota kdy otvírá nebo je už úplně otevřenej

Re: Chladič oleje?

Napsal: 24 pro 2007 19:11
od blázen
chladič oleje nezavisí ná tom jaký má auto výkon, ale pro jaký účel je.. já ho neměl ani na 300k motoru a to se ten olej hřál tak,že při 80st stačil jeden sprint na půl kilometru a olej měl 115st.. jenže sem ho netahal na okruh a tímpádem se vysral na chladič oleje a jen si hlídal jeho teplotu a často ho měnil..

Re: Chladič oleje?

Napsal: 13 zář 2017 16:24
od Gooder
Jak řešíte výměnu oleje, když máte přídavný chladič oleje? Auto má náplň cca 4,5l, chladič má 13 řad a délku jádra 358mm (celý 405mm), 10AN hadice celkem v délce 2m. Co jsem koukal, tak olejová náplň se zvedla o cca 0,5l, tedy na 5l (možná včetně filtru, to už nevím). Ideální by bylo vypustit i chladič, to mi je jasné.

Jen k sandwichy není zrovna ideální přístup a bylo by celkem složité vymotávat hadice, abych se tam dostal.

Re: Chladič oleje?

Napsal: 13 zář 2017 19:28
od LiberaleMiguel
když sundáš filtr, tak sundat i sendvič je přece banalita, ne ? Hadice ať na něm klidně zůstanou, ale když ho dáš o kus níž, tak to prostě vyteče

Re: Chladič oleje?

Napsal: 13 zář 2017 23:25
od Gooder
Kdyby to nebylo složité, tak to tak udělám, ale hadice mám vedené tak, že se sandwichem se tolik hýbat nedá, jak bych potřeboval. Pro mě je docela porod dostávat ven i samotný filtr. Nad montáži sandwiche jsem prvně strávil docela dost času.

Mě tak napadlo, že přes sandwich to asi stejně nevyteče, protože je termostatický, takže bude stejně zavřený. Olej tam je víceméně na proplach, takže jsem nakonec s olejem v chladiči nic nedělal.