Stránka 1 z 1

Palubní přístroje

Napsal: 29 črc 2007 14:59
od CATerPILAR
Uvažoval jsem o měřících přístrojích na levý A sloupek. Zajímalo by mě jestli je to jen taková machrovinka nebo jestli to fakt ukazuje to co má a dá se na to spolehnout. Hlavně u tlaku oleje, jestli je to citlivější než kontrolka v přístrojovce a jestli se ta rafička alespoň pohne i při mírném poklesu tlaku...
Uvažuju o budíku na Voltmetr, Tlak oleje a Teplotu oleje nebo vody. Jakého výrobce zvolit?

Re: Palubní přístroje

Napsal: 29 črc 2007 15:05
od AdieuD
Ja mam A/F a ukazuje to skoro stejne jako pocitac, je to na stejnem principu jako budiky v pristrojovce, jen digitalni budik by byl presnejsi.... ale namontovala jsem si ho jen proto, ze mi prisel v balicku s WB lambdou.. ty dulezite veci jako tlak a teplotu oleje mam na pristrojovce v serii.

edit: a vyrobce je podle me fuk, spis jde o dyzajn.

Re: Palubní přístroje

Napsal: 29 črc 2007 15:26
od CATerPILAR
AdieuD píše:Ja mam A/F a ukazuje to skoro stejne jako pocitac, je to na stejnem principu jako budiky v pristrojovce, jen digitalni budik by byl presnejsi.... ale namontovala jsem si ho jen proto, ze mi prisel v balicku s WB lambdou.. ty dulezite veci jako tlak a teplotu oleje mam na pristrojovce v serii.

edit: a vyrobce je podle me fuk, spis jde o dyzajn.
Tlak oleje máš v sérii jako kontrolku nebo budíček? Já jen že ty kontrolky se většinou rozsvěcejí až když je dost pozdě.

Re: Palubní přístroje

Napsal: 29 črc 2007 15:39
od AdieuD
CATerPILAR píše:
AdieuD píše:Ja mam A/F a ukazuje to skoro stejne jako pocitac, je to na stejnem principu jako budiky v pristrojovce, jen digitalni budik by byl presnejsi.... ale namontovala jsem si ho jen proto, ze mi prisel v balicku s WB lambdou.. ty dulezite veci jako tlak a teplotu oleje mam na pristrojovce v serii.

edit: a vyrobce je podle me fuk, spis jde o dyzajn.
Tlak oleje máš v sérii jako kontrolku nebo budíček? Já jen že ty kontrolky se většinou rozsvěcejí až když je dost pozdě.
tlak oleje mam jako budicek, stejne tak teplotu vody a teplotu oleje. dokoce mi par vterin po mastarovani ukazatel rekne, kolik je oleje, pak zacne merit tlak.

Re: Palubní přístroje

Napsal: 29 črc 2007 15:49
od blázen
to co je důležité, je aby to ukázalo třeba pokles, nebo změnu, což to umí, přesnost bude v nějakých tolerancích, každopádně já bych bez nich ani nestartoval auto

Re: Palubní přístroje

Napsal: 29 črc 2007 15:53
od Pepezx
AdieuD píše:
CATerPILAR píše:
AdieuD píše:Ja mam A/F a ukazuje to skoro stejne jako pocitac, je to na stejnem principu jako budiky v pristrojovce, jen digitalni budik by byl presnejsi.... ale namontovala jsem si ho jen proto, ze mi prisel v balicku s WB lambdou.. ty dulezite veci jako tlak a teplotu oleje mam na pristrojovce v serii.

edit: a vyrobce je podle me fuk, spis jde o dyzajn.
Tlak oleje máš v sérii jako kontrolku nebo budíček? Já jen že ty kontrolky se většinou rozsvěcejí až když je dost pozdě.
tlak oleje mam jako budicek, stejne tak teplotu vody a teplotu oleje. dokoce mi par vterin po mastarovani ukazatel rekne, kolik je oleje, pak zacne merit tlak.
citroen ma vychytany budiky ze :lol: :lol:

Re: Palubní přístroje

Napsal: 29 črc 2007 15:58
od AdieuD
jo, ja jsem s tim spokojena, specialne pri trochu rychlejsi jizde vidis, jak jsi na tom... Ale abych se priznala, na Asloupek jsem se doted nenaucila koukat, tak nejak to podvedomi ingoruje, takze ten budik je tam stejne jen aby se na nej prasilo:-D dulezity veci mam, kde je potrebuju :lol:

Re: Palubní přístroje

Napsal: 29 črc 2007 16:38
od CATerPILAR
blázen píše:to co je důležité, je aby to ukázalo třeba pokles, nebo změnu, což to umí, přesnost bude v nějakých tolerancích, každopádně já bych bez nich ani nestartoval auto
O tu přesnost ani tak nejde jako o to uvidět okamžitou změnu. Je ještě jiná možnost montáže než toto? http://tuning.autodoplnky.cz/adaptery-m ... j-s2222341

A jaká je lepší?

Re: Palubní přístroje

Napsal: 29 črc 2007 22:27
od Idaho
no je to nejjednodušší zpusob zapojení. seriové budíky bývají dost nepřesné - dost záleží na jejich umístění / čidel / dost výrobcu používá čidlo přímo v termostatu a potom stsačí aby byl termosta na vyšším bode v chladicí souastave, dostala se ti bublina do vody a už ti ukazuje nesmysly...

.do serčovéo auta jako je FC bych asi kokal jen na design protože tam stejne nebudou mít extra opodstatnění / pokud teda nemáš mega aparaturu a nepotřšbuješ sledovat dobíjení..


jinak u budíku nehraje ani tak velkou roli přesnost měření / samozřejmě v ezích / jako rychlost reakce a opkovatelnost meření.

Re: Palubní přístroje

Napsal: 29 črc 2007 22:41
od AdieuD
Pokud budes resit presnost, je to jen o cidlech. Seriove budiky maji odchylku 10-15%, coz lidem u serioveho auta na seriove jezdeni bohate staci.
BTW ty snad budes delat logy z tech hodnot? Zase bych z toho nedelala vedu... Verim, ze to spis bude na okrasu, tak jako AFR u me, logy taham pres notase, na budik dlabu, ten jen hezky vypada :-)
Obrázek

Napsal: 30 črc 2007 08:04
od elviiis
No třeba na tlak oleje je nejlepší nechat přesně změřit pak prcnout budík a tím zjistíš odchylku. Co týče měření talku turb tak tam bych opatrný jelikož např já mám odpojený fuelcut a tlačím 1bar a jednotku mám nastavenou na 1.05bar takže pokud by budík ukazoval 1bar a já tlačil 1.1 nebylo by to moc oki. Proto používám přesný průmyslový měřák a na design seru káošům nastavuju tlak podle průmysláku a pak tam dáme tuningovej a oni si tak hlidaj odchylku. Např kámoš vrazil do patrolu eufam a ten čurák ukazuje o 0.2bar méně než tam je a když se to nastaví tím šroubkem vzadu tak se to za chvíli zase vrátí.

Ale řekl bych že u sérky bych dal tlak oleje pokud jezdíš jako prase tak možná i teplotu a oki jen tak orientačně abys věděl co se děje nejde tak o hodnoty jako spíše o rozdíli a výchilky.

Re: Palubní přístroje

Napsal: 01 srp 2007 07:23
od Beaver
CATerPILAR píše:Uvažuju o budíku na Voltmetr, Tlak oleje a Teplotu oleje nebo vody. Jakého výrobce zvolit?
Teplomer vody mas v serii, voltmetr je na houby. Optimlani trojkombinace pro NA motor na sloupek je teplota oleje, tlak oleje, podtlak v sani. Pokud nejak vyrazne ladis motor, vykasles se na podtlak a misto nej koupis EGT nebo AFR budik, zalezi na tvych potrebach. V pripade, ze mas v serii budik tlaku oleje, pak EGT+AFR+teplota oleje.

Napsal: 08 srp 2007 10:23
od CATerPILAR
Tak mi přišel ten držák budíků na A sloupek. Jen nevím jak se to tam přidělává. Ani to nemá tvar toho sloupku. Asi budu muset vzít pilník. Cim to tam mám přimontovat? Vrtat se mi to slouplu nic nechce.

Napsal: 08 srp 2007 10:26
od elviiis
CATerPILAR píše:Tak mi přišel ten držák budíků na A sloupek. Jen nevím jak se to tam přidělává. Ani to nemá tvar toho sloupku. Asi budu muset vzít pilník. Cim to tam mám přimontovat? Vrtat se mi to slouplu nic nechce.
buď vrtat nebo lepit a jestli cheš aby to vypadalo good tak nejlepší je sundat kryt sloupku na kterým to bude přidělaná dát tam ten držák zespoda to vyřezat na prostrčení drátů a pořp hadičky. a spoje přelaminovat aby to bylo jako jeden kus pak pěkně vyhladita láknout. Ten plast se dá určo sehnat na vrakáči za pár kaček jestli je ti líto zničit ten co tam máš.

Napsal: 08 srp 2007 11:09
od CATerPILAR
Díky za tip. Pro další zájemce přikládám návod jak laminovat. http://kolmanl.wwwcity.cz/index.php?sho ... _opravy_uv

Napsal: 10 srp 2007 01:13
od Beaver
CATerPILAR píše:Ani to nemá tvar toho sloupku. Asi budu muset vzít pilník. Cim to tam mám přimontovat? Vrtat se mi to slouplu nic nechce.
Horkovzdušná pistole a opatrně dotvarovat.