Stránka 1 z 2

Dodatečná instalace turba na klasický 16V

Napsal: 02 srp 2007 16:10
od Šiky
Chci se zeptat, zda tady někdo z vás nedával dodatečně turbo na klasický 16V motror. Zajímá mě, jaké problémy s tím souvisejí. (Já mám Renault R 19 1,8 16V) O instalaci turba už chvíli přemýšlím, chtěl bych vědět, když to napíšu úplně hloupě, jak na to...Nejde mi ani tak o zástavbu turba do auta, ale spíše jakou náhradu použít za čidla tlaků a teplot, jak vyřešit (U R 19 16 V PH1) posilovač brzd, jelikož ten pracuje na bázi podtlaku motoru, ostřik turba olejem, (nejlepší by bylo napojit to s redukcí na čidlo teploty oleje?) a další provozně důležité věci....
Pokud máte někdo takto auto upravené, poprosil bych i o fotografie zástavby, pokud by to bylo možné..
Zatím díky.

Napsal: 02 srp 2007 17:59
od Anděl
Tak za prvé si polož otázku. Mám min. 100-150tis. Kč na zástavbu turba. Pokuď si odpovíš kladně, tak mužeš řešit dále. :wink:

A jestli si myslíš, že za pár desítek tisíc tam to turbo dáš, tak možná ano. Ale buď motor vydrží pár stovek kilometrů a nebo ti to přidá pár koní. :twisted:

Napsal: 02 srp 2007 18:00
od Šiky
Neřešme zde, prosím, peníze. Řešme provozní záležitosti a zástavbu.

Napsal: 02 srp 2007 18:06
od Anděl
Jedinej kdo ti může tady snad přesně poradit bude MarAt. :D Ale myslím si, že ti tu nikdo nebude psát 30stránkový popis úprav.

Jinak nechápu, že jako první věc řešíš čidla tlaku a teploty. :? Tyhle věci bych řešil až nakonec. :wink:

Napsal: 02 srp 2007 18:21
od Fugo
kontaktuj uživatele Sinkas zde či na renaultclub.cz ten to měl, a někde z holandska jsou na to celé kity

Napsal: 02 srp 2007 18:28
od Šiky
Anděl píše:Jedinej kdo ti může tady snad přesně poradit bude MarAt. :D Ale myslím si, že ti tu nikdo nebude psát 30stránkový popis úprav.

Jinak nechápu, že jako první věc řešíš čidla tlaku a teploty. :? Tyhle věci bych řešil až nakonec. :wink:
Řeším to, jelikož zástavba turba je mi jakžtakž jasná, resp, už jsem podobnou upravu viděl a zajímají mě právě tyto věci, které trápí i uživatele této úpravy.

Napsal: 02 srp 2007 18:28
od Pinky
na virtu člen bóďa :wink:

Napsal: 02 srp 2007 18:30
od Šiky
Fugo píše:kontaktuj uživatele Sinkas zde či na renaultclub.cz ten to měl, a někde z holandska jsou na to celé kity
Stejně tak jsou na to kity v UK , např. k-tec racing. Ale zase, to jsou jen kity, bez následných " detailů".
Ale díky za tipy.

Napsal: 02 srp 2007 18:34
od Fugo
ty holanďani by to měli dodávat komplet včetně MAP 2bar a k tomu odladěnou ECU tak abys nemusel detaili řešit. Nemá smysl vymýšlet vymyšlené, pokud na tvůj motor je kit, kup ho, když to budeš stavět sám bez zkušeností a zázemí bude tě to ve finále stát víc jak ten kit a výkon bude menší. Zeptej se ho za to nic nedáš.

Napsal: 02 srp 2007 18:35
od Šiky
OK , díky.

Re: Dodatečná instalace turba na klasický 16V

Napsal: 02 srp 2007 21:08
od Ivan
Chtěl jsem to dělat na c20xe, ale ve finále vyjde výhodněji koupit turbo motor.

Napsal: 02 srp 2007 22:17
od Chaindler
nebude snazsi udelat swap? do renaulta 19 se davaly oturbene motory, tak proc si zbytecne komplikovat zivot

Napsal: 02 srp 2007 22:26
od Takeshi
Chaindler píše:nebude snazsi udelat swap? do renaulta 19 se davaly oturbene motory, tak proc si zbytecne komplikovat zivot
přesně tak,a za uštřené many můžeš vylepšit ten druhej motor takovym způsobem,jakej by nikdy nebyl z toho původního 8)

Napsal: 03 srp 2007 07:38
od Fugo
sice se tam dávali turbo motory ale pouze dieselové. jediná možnost je ten kit, nebo motor atd z volva kam se skutečně dávali "ty samý" benziňáky s turbem.

Napsal: 03 srp 2007 07:41
od Šiky
Pokud se dávaly turbo motory, pak to byla 1,7 turbo, která se ale motorově používala do Volva, na R 19 jsem to moc neviděl... Ta měla v základu nastavených 120 PS. Myslím, že se to dalo tlakem nastavit na konečných 148 PS, ale motor byl extr. přetěžovaný.
No a potom samozřejmě R 5tky s 1,4 T, ale to je moc malý motor...
A na ty agregáty z volva jsem se již díval a není to "to pravé vořechové"

Napsal: 03 srp 2007 08:13
od elviiis
Ne že bych tě chtěl nějak pomlouvat nebo odrazovat ale mylím že to co chceš dělat není prdel a zamysli se jestli máš dostatek technickejch znalostí abys to zvládl. Já si mylsím že ne není to o tom vydět jak to tam někdo dal ale vědět jak to vše udělat. Taky přemejšlím o boostovanem CRX ale jedine co nevím jak je to s jednotkou a kolik vydrží seriovej motor. A i tak váhám jestli se do toho mám pustit a to mám k dispozici kompletní turbo kit mugen a myslím že mé technické znalosti a možnosti jsou dosti vysoké. Prodej to kup si rovera 2.0turbo a máš pokoj pokud chceš zadokolku tak si kup 200sx až zvládneš udržet tyto auta v provozu schopném stavu a upravovat jejich výkon tak na dvojnásobek a při tom je udržet v provozu a funkční tak teprve pak výš jaká je fuška a kolik sotjí oturbit motor. :wink:

Napsal: 03 srp 2007 09:01
od Šiky
Tak abych to uvedl na pravou míru, je mi naprosto jasné a to už jsem psal na začátku, že to není věc, která se dá udělat za večer v dílně, taky je mi jasné, že to nestojí pět peněz...Ty chceš dělat CRX, já chci dělat 19tku! Nechci jiné auto.
Zázemí mám, v uvozovkách : během večera můžu mít motor venku. To bych tady taky neřešil.
Spíš jsem čekal provozní rady, co se pokazilo, proč, co nejde, jak na to, co je špatně atd...
Zatím jsem se dočkal jen záporných reakcí, které mi moc nepomůžou...

Napsal: 03 srp 2007 09:10
od Beaver
Šiky píše:... je mi naprosto jasné a to už jsem psal na začátku, že to není věc, která se dá udělat za večer v dílně...
Jde to klidne za vecer v dilne (cca za par hodin), ale jen kdyz mas koupenej ten plug&play turbokit. Pak opravdu jen staci sundat seriove svody a sani, namontovat turbosvody, turbo, pripojit mazani, spojit s vyfukem, namontovat IC a propojit se sanim a turbem, doplnit fuel management (pripadne swapnout vstriky, zalezi na kitu) a vice mene mas hotovo a muzes startovat.

Napsal: 03 srp 2007 09:12
od elviiis
Dobrá tak takhle. chci dělat crx V-tec , to má podstatně odolnější konstrukci motoru. mám turbo kit tzn svody turbo , downpipe různé návarky a mezikusy na přívod oleje a vody pad to vše ty si budeš muset navrhnout pokud nekoupíš turbokit tzn s kama přivést olej a udělat buď návarek nebo přírubu pod filtr nebo něco , kam ho odvézt můžeš dát hadici místo měrky oleje ale to moc efektyvní není takže např návarek na vanu. musíš tam přivést vodu uděláš T-kus na hadici ale taky ji musíš vrátit. atd tad. Taky by to chtělo změnit motoru kompress trochu ji snížit. Určitě to ten motor nevdrží takže komplet GO motoru ale nejlépe s kovaných věcí a a dát ploší písty kvůli té kompresi. Pak bude problém s jednotkou potřebuješ někoho kdo ti ji upraví jestli to vůbec půjde. K tomu potřebuješ větší palivové čerpadlo větší vstřiky adp. nevím jak to má R19 ze sáním ale je otázka jestli bude MAF schopná s tím vzduchem pracovat nebo je tam MAP atd. To jsou vesměs věci který zjistíš až to bude. Pak počítej nákup budíků měřáků WB sondu apd aby bylo podle čeho ladit. Já mám k dispozici velkou dílnu lidi kolem sebe , vercjak zvedák , jeřáb navíc už jsem měl dvě turba jedno teď dost upravuju další stavím takže jde i o to že má i nějaké skušenosti. Ale jestli si troufáš jdi do toho ale aby ti nezbyli jen oči pro pláč za vyhozené peníze.

Napsal: 03 srp 2007 09:36
od Šiky
Včera večer mi napsal jeden z členů a potvrdil mi to, co jsem psal již výš. Takže od začátku. K vhodnému turbu, patří svody. "Stačí" okopírovat přírubu a nechat si ji udělat a následně navařit na aktuální svody. Poté varná kolena a trubka pro turbo, samozřemě připevnění atd... Ostřik turba je přez čidlo maz. oleje, které se u R 19 nachází vzadní části motoru, řeší se to T přípravkem a tefl. opancéovanou hadicí... Zpětný vývod se dá napojit na výpust oleje, nebo zazávitováním do vany. Samozřejmostí je plechové těsnění, pro snížení komprese. U stand. r 19 je to nad 10:1, s turbem kolem 8. Jediné
co mi nebylo jasné je ten posilovač brzd, na ten se mi už také dostala odpověď. Ještě bych to chtěl vidět v praxi. Vstřiky se musí dát silnější a MAP je z 21 turbo. MAF zde není.
A poslední, pro mě asi nejdražší záležitost je chip do ECU, na ten už mám taky nějaké firmy, většina pro SSporty, takže žádná "pájka" doma...
BTW. Taky mám kolem sebe lidi a dílnu... :wink:

Napsal: 03 srp 2007 09:51
od blázen
to mazání turba musíš udělat přesně,...tlak oleje přived přes restriktor, a vývod kolmo dolů nejlíp do vany, ale zaústit výš než je hladina oleje..
ale narovinu taky tě moc nechápu, dneska bych turbo stavěl jen na zadohrab nebo 4kolku, dělal sem GO motoru z clia 16V a doporučuju ti ji udělat, renault tam má ložiska z bláta,takže si udělej spodek pokud se do toho pustíš, jinak konstrukčně je ten motor dost zastaralý.
ale hodně štěstí.. je to běh na dlouhou trat a hlavně s hodně penězy

Napsal: 03 srp 2007 09:52
od Fugo
podtlakový posilovač brzd bude normálně fungovat (jen jednou se mě stalo že nefungoval, upadl drát od MAP kostra a tím pádem MAP informoval ECU že je plný plnící tlak a ECU dalo k tomu palivo, volnoběh byl tak bohatej že turbo už plnilo tak že ten posilovač skutečně nešel protože v sání byl stále přetlak) má to takhle v serii např R25 V6 Turbo, posilovač je stejný jako na atmosféře, na přívodní hadici je kolínko 90° a v něm je zpětný ventil, takže toho se neboj.

Napsal: 03 srp 2007 09:53
od elviiis
Mno tyk jestli ti někdo poradil ty sovdy jak jsi napsal tak je to idiot a nic o tom neví a jen machruje. Ad1 už vydím jak budeš na litinu navařovat přírubu Ad2 už vydím jak bude matlat turbo někam pod motor či co a Ad3 ty svody co má R19 jsou ať tak či onak pro turbo ůplně na piču navíc v nich bude velká stráta tepla. Teda jestli nemáš ješte nějaké retro svody co se spojují hnedka :lol:

Napsal: 03 srp 2007 09:57
od blázen
na litinu jde navařit cokoliv...ale v jednom souhlasím, ty svody co tam máš jsou nevhodne, protože maj celkem velký výstup na další díl výfuku,.. ale nevěřím,že by se nedali předět, nebo koupit jiné nějaké nerez přímo pro turbo sem na ten motor určitě na internetu už potkal..

Napsal: 03 srp 2007 10:01
od elviiis
nechá si vypálit příruby nazohýbat trubky a svařit to když nesežene na netu svody. Bastit origo je podle mně hovadina. Navíc zavařit litinu v poho ale určitě bych nani nenavařoval přírubu na které bude vyset turbo.

Napsal: 03 srp 2007 10:03
od blázen
nemusíš se bát, kdybys viděl co se dneska dá pevně a odolně zavařit... ale já bych koupil svody raději v celku od nějakého výrobce

Napsal: 03 srp 2007 10:06
od Šiky
To Elviiis. Já mám laděné nerez svody Elia. Nevím co máš na CRX ty...A nechápu proč někoho urážíš, když o jeho úpravě nic nevíš...A nevím, co bych vařil na litinu mimo jin to jde. A v poslední řadě nevím, proč bych měl dávat turbo pod motor.
Jestli chceš jen hanit, běž, prosím, jinam.

Napsal: 03 srp 2007 10:10
od elviiis
sériové svody jsou z litiny.... pokud máš elia měl jsi to napsat i tak je budeš muset nechat kuevsky upravit. Laděné svody končí u vany nepo pod ní a tam turbo dát nemůžeš bude se muset udělat příruba k turbu svody pokrátit a pozohýbat.

Napsal: 03 srp 2007 10:15
od Šiky
Ano, toto je mi jasné.Ty příruby se musí vyřešit, stejně tak ohýbání...A ještě s tou vanou, u R 19 jsou svody za motorem, né před, tím by se měl vyřešit problém, ktrý máš zřejmě na mysli... (A jako dodatek, neptal jsi se na svody, začal jsi hned kritizovat...)
:wink:

Napsal: 03 srp 2007 10:15
od Fugo
elviiisi skutečně kolikrát meleš nesmysly, majitel v úvodu psal že má R19 16V tak si aspoň zjisti co to auto než začneš blít nesmysly, zde na foru se skutečně člověk nic nedozví, ti co něco vědí tak mlčí a jen se smějí "odborným" radám. A vůbec se jim nedivím.