Stránka 1 z 1

P206 1,4 HDi zastavba ic

Napsal: 05 srp 2007 18:13
od eric
Tak po dlouhe dobe sem se opet vratil k neuskutecneny veci v minulosti, tudiz k zastavbe intercooleru do kdysi meho pezutku 206 1,4HDi 50kW. Tyhle motory IC nemely,tak sem si rekl proc ne... Zastavba byla podminena vytvorenim prostoru pro trubky k IC,takze sem trosku rezal,opatrne,do takoveho jakoby cela co dzi chladic a zamek kapoty,tudiz sem byl velmy opatrny. Material docela krehky,frantici setri jak se da...IC je z Audi A4 1,9 TDi,vlozil sem jej do narazniku a trochu posunul chladic kvuli hadicim. Kolena jsou Samco. Bazmek hnedle za turbem s prirubou sem orezal,protoze jsem proste nepochopil,proc inzenyri vedou originalne vzduch od turba plastovym cosi,kde jsou akorat umele vytvorene restrikce ruznymi dirami -(foto vlozim pozdeji)- .po nastartovani a zkusebni jizde jsem neshledal zadny prinos u vykonu,naopak sem mel pocit ubytku. Vysvetleni se naskytaji dve:
1) neporovnatelne vetsi objem potrubi od turba do sani,misto cca 25cm to vyslo na cely ten kus co je videt na fotografii + intercooler. Vsechno je navic vedeno prumerem 50mm,vystup z turba(prcek) ma snad 30mm ¨(puvodne reseny system potrubi do sani byl z plastu s prepazkami o 40mm,pak hadici 45mm).
2)motor a program v ecu na to proste neni uzpusoben.
3) nejaka netesnost po ceste ci samotneho IC,na to jsem ale nemel cas ani chut to zjistovat, protoze celou zastavbu sem provadel jen ze zvedavosti a taky s ohledem na to,ze je to rodinne auto ktere je skoro denne v provozu. Takze sem to cele opet vratil a auti jezdi,to je hlavni :lol:
Nekdy priste az budu mit cas a chut,tak to cele zopakuju a podrobne prozkoumam co a jak.

takhle vypada zakrytovany puvodni motor
Obrázek

a takhle muj vysledek
Obrázek

Re: P206 1,4 HDi

Napsal: 05 srp 2007 18:56
od Idaho
To co vydím an tech nadicích - ty ohyby-* úpřesne na to nadávám kdykoliv zvednu kapotu nejakého VW... myslím že to už samo o sobe dost degraduje to jinak dobre provedení chlazení vzduchu :((

Napsal: 05 srp 2007 21:19
od eric
ty ohyby: vim,jinak to nešlo a jak sem psal,bylo to jen na zkoušku...nemyslim si,že by to ale nějak moc ovlivnilo provoz,už kvuli tomu,že ten pruřez v ohybu bude pořád větší než pruměr příruby turba...

byloto tak,že asi před dvěma a pul rokama sem si zhruba řek,jak by to asi mohlo vyjít-podle toho sem koupil kolena.Ale k realizaci došlo až teď.Až(jestli vubec) to někdy bude fungovat s IC,tak se to upraví.

Napsal: 05 srp 2007 23:05
od Beaver
Rekl bych, ze na aute se projevuje po instalaci IC turbodira. Otazka je, co byl ten pocit ubytku vykonu - pokud to byl zaber turba ve vyssich otackach, pak je to ta turbodira.

Napsal: 06 srp 2007 00:44
od eric
pocit jako kdyby tlačilo pulku oproti standartu v celym spektru otáček. Právě turbodíru sem čekal vzhledem k tomu objemu trubek,ale že to nezabralo pořádně vůbec,to bylo zklamání... Zkontroluju těsnost IC a sestavím to znovu až bude čas a auto nebude potřeba...nedá mi to

Napsal: 06 srp 2007 07:54
od elviiis
Ty hadice jsou dost zcvaklé to bude tím. Nejde jen jen o průměr ale i o to že se to tam musí mlátit jak kokot v gaťatech.

Re: P206 1,4 HDi zastavba ic

Napsal: 06 srp 2007 14:48
od Maro
vypada to moc dobře na to že je tam tak málo místa dobře řešeno 8)

Re: P206 1,4 HDi zastavba ic

Napsal: 06 srp 2007 16:47
od eric
Maro píše:vypada to moc dobře na to že je tam tak málo místa dobře řešeno 8)
diky :wink: zaboha se mi nepodařilo sundat nárazník,tim se to celý komplikovalo.Ale už sem našel návod

Re: P206 1,4 HDi zastavba ic

Napsal: 09 srp 2007 07:11
od Pampeago
a co takhle se zeptat .... mohl jsi to mít o mnoho snazší