Stránka 1 z 2
Po čipu klouže spojka, co s tím?
Napsal: 09 srp 2007 15:56
od lordmystic
Přečipoval jsem své Mondeo 2.0TDCi z 96kW/330Nm na 120kW/420Nm a zjistil jsem, že když se rozjíždím z nuly (sprint), tak mi na jedničku klouže spojka (asi spojka). Nevím přesně co to je a čím to je, moc se v tom nevyznám. Ale motor se roztočí na cca. 4500rpm, kola nehrabou a měla by (při 96kW vesele hrabala) a auto se rozjíždí relativně pomalu. Prostě jako kdyby klouzala spojka.
Je tohle možné? Je to opravdu spojka, která nepobírá jedničku a když to trápím déle, tak začala po zahřátí klouzat i dvojka? Jinak normálně spojka drží, na pětku při max. pružném zrychlení ani náznak prokluzu nebo i na jiný rychl. stupeň, prostě jen při rozjezdu z nuly a to ještě při hodně ostrém.
Mohl by mi někdo poradit jak levně udělat, aby to spojka pobrala pokud je to jí? Třeba jen vyměnit lamely, nebo podobně. Díky předem všem za rady, rád bych tento výkon využil na max.
Re: Po čipu klouže spojka, co s tím?
Napsal: 09 srp 2007 16:24
od Idaho
lordmystic píše:Přečipoval jsem své Mondeo 2.0TDCi z 96kW/330Nm na 120kW/420Nm a zjistil jsem, že když se rozjíždím z nuly (sprint), tak mi na jedničku klouže spojka (asi spojka). Nevím přesně co to je a čím to je, moc se v tom nevyznám. Ale motor se roztočí na cca. 4500rpm, kola nehrabou a měla by (při 96kW vesele hrabala) a auto se rozjíždí relativně pomalu. Prostě jako kdyby klouzala spojka.
Je tohle možné? Je to opravdu spojka, která nepobírá jedničku a když to trápím déle, tak začala po zahřátí klouzat i dvojka? Jinak normálně spojka drží, na pětku při max. pružném zrychlení ani náznak prokluzu nebo i na jiný rychl. stupeň, prostě jen při rozjezdu z nuly a to ještě při hodně ostrém.
Mohl by mi někdo poradit jak levně udělat, aby to spojka pobrala pokud je to jí? Třeba jen vyměnit lamely, nebo podobně. Díky předem všem za rady, rád bych tento výkon využil na max.
pokud ty hodnoty jsopu raálné tak sji zvýsil tocivý mometn o víc enez 25% a je tedy otázka zda je na ot ta spojka vhodná a urcená. namáhání spojky nedelaj "kone" jak si tu stále jeste dost lidí myslí ale práve tocivej moment.. stačí aby ta spojka byla uz terba opotrebovaná tak ze seriový motzro s ní nejakých tech pár tisic km vydržé ale s tímhle jde do kytek rychle kor na sprintech

( btw bože proc s tím chces printovat?

)
Re: Po čipu klouže spojka, co s tím?
Napsal: 09 srp 2007 16:26
od Eiffel
jak dlouho tam tu spojku máš?
Re: Po čipu klouže spojka, co s tím?
Napsal: 09 srp 2007 18:03
od lordmystic
Ta spojka tam je původní, tedy cca. 122tis. km. Nejde o to že bych s tím chtěl sprintovat, jen jsem to zkoušel a zjišťuji co by to stálo kdybych to chtěl aby to spojka pobrala. Jinak spojka je úplně v poho až na tu jedničku teď po čipu...
Kdyby byl někdo z vás třeba teď v Příbrami nebo v Mimoni, rád ho nechám to otestovat, schválně co na to řeknete... Sám se v mechanických dílech moc nevyznám...
Re: Po čipu klouže spojka, co s tím?
Napsal: 09 srp 2007 18:16
od Eiffel
po 120 se divíš že spojka klouže?
Re: Po čipu klouže spojka, co s tím?
Napsal: 09 srp 2007 18:21
od lordmystic
Eiffel píše:po 120 se divíš že spojka klouže?
měl bych se divit? ona neklouže, jen po chipu a na jedničku při max. zátahu z místa a to je mi trochu divné...?
Re: Po čipu klouže spojka, co s tím?
Napsal: 09 srp 2007 19:30
od MPI
lordmystic píše:Eiffel píše:po 120 se divíš že spojka klouže?
měl bych se divit? ona neklouže, jen po chipu a na jedničku při max. zátahu z místa a to je mi trochu divné...?
Na tom neshledávám nic divnýho, že klouže při rozjezdu na plnej knedlík, když je právě v tu dobu nejvíc zatížená

Re: Po čipu klouže spojka, co s tím?
Napsal: 09 srp 2007 19:55
od Idaho
presne tak anjendicku jimá max zatíženou, kor kdyz jest epri rozjezdu dáš knedlo, me treab spojka nevydrzí víc ejak 80tis.. a 122tis to se divím ze neklouze v celém psektru i když u dieselu pracujícího v nizsích otáčkách ej to mozná normální ze vydrží..
Napsal: 09 srp 2007 19:57
od milonovo
Co s tím?Načipovat spojku

Napsal: 09 srp 2007 20:02
od MPI
milonovo píše:Co s tím?Načipovat spojku


Re: Po čipu klouže spojka, co s tím?
Napsal: 09 srp 2007 20:05
od lordmystic
ee, je to přečipované jen pár tisíc km, mám to chvíli, před tím to bylo užíváno dost mírně (alespoň to tak vypadá). jinak bez čipu ta spojka musí vydržet aspon 150-200tis. km ne?
takže je to normální, že po přečipování to ta spojka při max. výkonu někdy nepobere i když je jinak ok a neklouže na jiné rychlostní stupně?
Re: Po čipu klouže spojka, co s tím?
Napsal: 09 srp 2007 20:13
od Idaho
lordmystic píše:ee, je to přečipované jen pár tisíc km, mám to chvíli, před tím to bylo užíváno dost mírně (alespoň to tak vypadá). jinak bez čipu ta spojka musí vydržet aspon 150-200tis. km ne?
takže je to normální, že po přečipování to ta spojka při max. výkonu někdy nepobere i když je jinak ok a neklouže na jiné rychlostní stupně?
no to bych chtel videt u kterého auta vydrží spojka 200tis

to vydrží snad jen u automatu ..

Napsal: 09 srp 2007 20:23
od MPI
Já měl ve feldě skoro 180tis.km (teda myslím že předchozí majitel ji neměnil) ale byl to fakt strop

Takový ASR zadarmo - nezahrabala ani kdybych to sešláp až na asfalt skrz podlahu

Napsal: 09 srp 2007 20:28
od M3maniac
u každého normálního auta spojka 150-200tkm vpohodě vydrží,problém je že problém je toto auto samotné už bez čipu

asi tak,každé starší auto mladého tunera sprintera se většinou čipuje ve 150+tkm.... to už je skoro vše na autě načnuté a pak k tomu pár sprintů v mimoni a na světlech a spojka,poloosy atd jde do kytek.Cip ano,ale pro bezpečné předjíždění,sníženou spotřebu a sem tam se svižněji projet....ale můžu tě uklidnit,toto není poučování ,ale vlastní zkušenost

taky jsem čipoval co šlo kdysi

Re: Po čipu klouže spojka, co s tím?
Napsal: 09 srp 2007 21:06
od lordmystic
M3maniac: OK, to souhlas, počítám s tím že mi odejde vše dřív. Ovšem teď jsem se přestěhoval a s autem nejedu tak max. 8-10tis. ročně, což je relativně málo. A sprinty si vyzkouším opravdu dvakrát do roka, jinak auto používám pro běžné ježdění a snažím se být šetrnej.
Ale k věci. Má někdo zkušenosti např. s výměnou lamel na spojce které by byly lepší aby mi to přeneslo tenhle vyšší krouťák? Nebo to vypadá že budu muset měnit komplet celou spojku za lepší?
Re: Po čipu klouže spojka, co s tím?
Napsal: 09 srp 2007 21:09
od Idaho
nnei to jen o lamele, jiste by se hodil přítlacák s vetsím přítlakem jinak bud za chvíli klouzat i sebelepší lamela..
mozná je prítlacík i unavenej a uz neudrží prítlak pro tak velkej krouták..
ja jsem pri upgradu z cca 240 na 330ps@390Nm pouzil silnejsi veruzi prítlacáku od exedy a tvrdsí lamelu ( ferodo smes 611 tusím )
Re: Po čipu klouže spojka, co s tím?
Napsal: 09 srp 2007 21:12
od Anděl
Idaho píše:nnei to jen o lamele, jiste by se hodil přítlacák s vetsím přítlakem jinak bud za chvíli klouzat i sebelepší lamela..
mozná je prítlacík i unavenej a uz neudrží prítlak pro tak velkej krouták..
ja jsem pri upgradu z cca 240 na 330ps@390Nm pouzil silnejsi veruzi prítlacáku od exedy a tvrdsí lamelu ( ferodo smes 611 tusím )
Zatím co jsi mi dodal, tak není problém.

Doufám, že to bude platit i dalších 30-40tis. km

Napsal: 09 srp 2007 21:16
od Vasekk
proštuduj
http://dieselpower.cz/forum/index.php tam jsou spojky na denním pořádku

Re: Po čipu klouže spojka, co s tím?
Napsal: 09 srp 2007 21:27
od Idaho
Anděl píše:Idaho píše:nnei to jen o lamele, jiste by se hodil přítlacák s vetsím přítlakem jinak bud za chvíli klouzat i sebelepší lamela..
mozná je prítlacík i unavenej a uz neudrží prítlak pro tak velkej krouták..
ja jsem pri upgradu z cca 240 na 330ps@390Nm pouzil silnejsi veruzi prítlacáku od exedy a tvrdsí lamelu ( ferodo smes 611 tusím )
Zatím co jsi mi dodal, tak není problém.

Doufám, že to bude platit i dalších 30-40tis. km

no taky jsi vzal exedy se zvýš přitlakem stejne jako já:):)
Re: Po čipu klouže spojka, co s tím?
Napsal: 09 srp 2007 21:28
od Anděl
Idaho píše:Anděl píše:Idaho píše:nnei to jen o lamele, jiste by se hodil přítlacák s vetsím přítlakem jinak bud za chvíli klouzat i sebelepší lamela..
mozná je prítlacík i unavenej a uz neudrží prítlak pro tak velkej krouták..
ja jsem pri upgradu z cca 240 na 330ps@390Nm pouzil silnejsi veruzi prítlacáku od exedy a tvrdsí lamelu ( ferodo smes 611 tusím )
Zatím co jsi mi dodal, tak není problém.

Doufám, že to bude platit i dalších 30-40tis. km

no taky jsi vzal exedy se zvýš přitlakem stejne jako já:):)
A kdy bude BOV a filtr.

Re: Po čipu klouže spojka, co s tím?
Napsal: 10 srp 2007 07:42
od lordmystic
Takže ta spojka mi klouže jen při rozjezdu, když jsem měl před tím hodně roztočený motor s vyšláplou spojkou a když jsem jí pustil, tak se prostě spojka nechytla a klouzala. Když se zkouším rozjet z místa ale před tím to neroztočím, ale začínám od nižších otáček, tak neklouže.
Co myslíte, bylo by řešení si nechat snížit krouťák z 420 na řekněme 380Nm s tím že by zůstal zachován výkon 160k? Mohla by to udělat tuningová firma?
Re: Po čipu klouže spojka, co s tím?
Napsal: 10 srp 2007 08:00
od Neluška
lordmystic píše:Takže ta spojka mi klouže jen při rozjezdu, když jsem měl před tím hodně roztočený motor s vyšláplou spojkou a když jsem jí pustil, tak se prostě spojka nechytla a klouzala. Když se zkouším rozjet z místa ale před tím to neroztočím, ale začínám od nižších otáček, tak neklouže.
Co myslíte, bylo by řešení si nechat snížit krouťák z 420 na řekněme 380Nm s tím že by zůstal zachován výkon 160k? Mohla by to udělat tuningová firma?
pan je tuner, kroutak je nejdulezitejsi, pokud teda nechces tim motorem topit
Udelej spojku a nemysli na picoviny. Odstranujes pricinu a ne zavadu...
Re: Po čipu klouže spojka, co s tím?
Napsal: 10 srp 2007 08:05
od lordmystic
Neluška: jo jo, asi omrknu tu spojku. no nechci do toho vrazit zase majlant, netušíte někdo kolik by zhruba ta lepší spojka mohla stát? a je třeba jí vyměnit celou nebo by stačil jen ten přítlačák a lamely...? fakt se v tom moc nevyznám

.
Re: Po čipu klouže spojka, co s tím?
Napsal: 10 srp 2007 08:14
od Idaho
no promin ale prítlacák a almela je v podsatte celí spojjka uz chybí jen lozisko / to je z toho celého nejlepvnejsi / hod mi do sz co je to konkrétne za auto a a udelám ti nabídku
Re: Po čipu klouže spojka, co s tím?
Napsal: 10 srp 2007 08:18
od elviiis
Neluška píše:lordmystic píše:Takže ta spojka mi klouže jen při rozjezdu, když jsem měl před tím hodně roztočený motor s vyšláplou spojkou a když jsem jí pustil, tak se prostě spojka nechytla a klouzala. Když se zkouším rozjet z místa ale před tím to neroztočím, ale začínám od nižších otáček, tak neklouže.
Co myslíte, bylo by řešení si nechat snížit krouťák z 420 na řekněme 380Nm s tím že by zůstal zachován výkon 160k? Mohla by to udělat tuningová firma?
pan je tuner, kroutak je nejdulezitejsi, pokud teda nechces tim motorem topit
Udelej spojku a nemysli na picoviny. Odstranujes pricinu a ne zavadu...
Tak tak jak píše neluška. ten výkon je už z toho krouťáku jen vyvozenej. Nejlepší by bylo kdyby jsi si zajel prostě na tu brzdu a uvydíš. Protože dle mého zjistíš že tam takové brutální hodnoty jen čipem nemáš každopádně když se domluvíš s Idahem na lepší spojce uděláš jedině dobře.
Napsal: 10 srp 2007 09:08
od BALI
Napsal: 10 srp 2007 09:19
od elviiis
aspoň si šetřil gumi

S to měl jak variátor si mohl dát trojku plnej hepnout ze spojky a vono by to pěkně plynule zrychlovalo

Napsal: 10 srp 2007 09:23
od BALI
elviiis píše:
aspoň si šetřil gumi

S to měl jak variátor si mohl dát trojku plnej hepnout ze spojky a vono by to pěkně plynule zrychlovalo

takhle to většinou vypadalo

jak byla KO tak když se zahřáála,tak tam nešla 1 a 2 šla jen s obtížema

a po letošní sprintsezoně to bude vypadat stejně

Napsal: 10 srp 2007 09:29
od elviiis
Ce to silnější přítlačák a lepší obložení...
Re: Po čipu klouže spojka, co s tím?
Napsal: 10 srp 2007 10:46
od blázen
Idaho píše:lordmystic píše:ee, je to přečipované jen pár tisíc km, mám to chvíli, před tím to bylo užíváno dost mírně (alespoň to tak vypadá). jinak bez čipu ta spojka musí vydržet aspon 150-200tis. km ne?
takže je to normální, že po přečipování to ta spojka při max. výkonu někdy nepobere i když je jinak ok a neklouže na jiné rychlostní stupně?
no to bych chtel videt u kterého auta vydrží spojka 200tis

to vydrží snad jen u automatu ..

ford tranzit 2,4D najeli sme sní asi 195tis
