4asování vačkového hřídele

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lolek
Příspěvky: 505
Registrován: 26 led 2005 20:23
Bydliště: Okr. Beroun
Kontaktovat uživatele:

4asování vačkového hřídele

Příspěvek od Lolek »

Čau, možná ze sebe udělam blbce ale chci se zeptat. Dá se nějak upravit výkon motoru tím že vlastně "posadím" vačkovou hřídel v motoru jinak? Myslim tim že ji třeba na rozvodovém řetízku pootočím o zub dopředu nebo dozadu? Jestli je to kravina tak se už předem omlouvam a nekamenujte mě

Uživatelský avatar
Rolljoin
Příspěvky: 1779
Registrován: 26 lis 2006 17:39
Bydliště: BV city?
Kontaktovat uživatele:

Re: 4asování vačkového hřídele

Příspěvek od Rolljoin »

zkus to :lol:

edit: když ti v tom trochu zakřupe po protočení tak budeš vědět že to příště zkoušet nemáš
EX: Audi A4 Avant 1,9TDi quattro
NOW: TDpoVWa GIII

Ondras
Moderátor
Příspěvky: 2146
Registrován: 15 dub 2004 13:41
Bydliště: !!!
Kontaktovat uživatele:

Re: 4asování vačkového hřídele

Příspěvek od Ondras »

Ano, dá se s tím hrát. Abys nemusel posouvat vždy o zub, vyrábějí se stavitelná vačková kola. Ovšem bez brzdy a patřičných znalostí není radno se do toho pouštět.
|\/| /\ '|' | '/. ~ < | \/ | < ~ \/ | |< <> |\|

Uživatelský avatar
Lolek
Příspěvky: 505
Registrován: 26 led 2005 20:23
Bydliště: Okr. Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: 4asování vačkového hřídele

Příspěvek od Lolek »

No moment taky se mi to zdá jako blbost ale koukal jsem že se dělají i ozubená kola na vačkové hřídele pomocí kterých je možné změnit časování vačkového hřídele tak jak to tedy je?
Fáčko taky dobrý :roll:

Prodej a servis čtyřkolek - www.access-motor.cz
- www.aspauto.cz

Uživatelský avatar
Fifi
Příspěvky: 657
Registrován: 15 lis 2006 20:20
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Fifi »

Projděte si nějaké LADA fórum... Jsou motory, kterým se v sériovém stavu (zachován zdvih ventilů,vzdálenost dna pístu od hlavy atd...) nemůžou potkat ventily a tam si s tím můžeš hrát prakticky jakkoli bez onoho nechtěného efektu... :wink:
Když někomu řekneš že je blbec, chytrého to z tebe neudělá!

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

ano výkon motoru se upravit dá- v domácích podmínkách, pokud nevíš co děláš spíš směrem dolu , ale vím o případě, kdy pouhým zpožděním sací vačky o cca 4° , změnou sání (použití 4 klapkovýho, místo 1klapkovýho) a celýho výfuku + programovatelnou ŘJ dosáhl tuner z původních 90PS skoro 150..jednalo se o stavbu, kde byla podmínka nechat původní vnitřnosti motoru- obsah 1600ccm

a když kouknu do historie, tak některé soutěžní Lady jezdily se přečasovanou seriovou vačkou, upraveným karburátorem a prakticky seriovým vejfukem- z 1300ccm motoru 100PS nebylo marnejch na tu dobu...

Uživatelský avatar
Krosmen
Příspěvky: 1811
Registrován: 07 srp 2004 16:23
Bydliště: Dobříš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krosmen »

Ono hodně záleží jak "dobře" jsou vačky načasovány z výroby...Například na 4G63T se jako nejvhodnější doporučují 264 HKS vačky kde není potřeba dál "dolaďovat" za pomocí stavitelných kol nebo jakékoliv jiné HKS vačky myslím tím ostrosti....
Jinak teorie velí pokud vačku a to sací posuneš aby otevírala dřív tak se zlepší tah v nižšíš otáčkách ale ztrácí se vysoké otáčky a naopak.U ford puma (nemá aretaci ani vaček ani kliky takže se dá s nastavením "hrát") sem docílil toho že auto má super zátah v nižšších otáčkách a vrchol točivého momentu zůstal zachován ale je znát razantní úbytek na hranici 6000RPM což dříve nebylo....

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Posun o zub už může být moc. Když už hýbat se sériovou vačkou, tak radši jen u dvojvačkovýho motoru a jen se stavitelnýma kolama (a pochopitelně pokud možno na brzdě nebo s vybavením). Pokud hneš jednou z vaček směrem "ven" z doby mezi otevřením a zavřením ventilu, tak docílíš buď toho, že se směs dřív nasaje nebo pozdějc vyfoukne (nebo naopak). U jednovačkovýho motoru bys dobu neupravil, jenom celej proces posunul vzhledem k poloze pístu. Doporučuju buď dělat to podle už ověřených postupů nebo ladit se zmiňovanou brzdou, jinak to bude jen metoda pokus omyl :wink:
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“