Stránka 1 z 1

4asování vačkového hřídele

Napsal: 14 srp 2007 22:50
od Lolek
Čau, možná ze sebe udělam blbce ale chci se zeptat. Dá se nějak upravit výkon motoru tím že vlastně "posadím" vačkovou hřídel v motoru jinak? Myslim tim že ji třeba na rozvodovém řetízku pootočím o zub dopředu nebo dozadu? Jestli je to kravina tak se už předem omlouvam a nekamenujte mě

Re: 4asování vačkového hřídele

Napsal: 14 srp 2007 22:56
od Rolljoin
zkus to :lol:

edit: když ti v tom trochu zakřupe po protočení tak budeš vědět že to příště zkoušet nemáš

Re: 4asování vačkového hřídele

Napsal: 14 srp 2007 23:01
od Ondras
Ano, dá se s tím hrát. Abys nemusel posouvat vždy o zub, vyrábějí se stavitelná vačková kola. Ovšem bez brzdy a patřičných znalostí není radno se do toho pouštět.

Re: 4asování vačkového hřídele

Napsal: 14 srp 2007 23:01
od Lolek
No moment taky se mi to zdá jako blbost ale koukal jsem že se dělají i ozubená kola na vačkové hřídele pomocí kterých je možné změnit časování vačkového hřídele tak jak to tedy je?

Napsal: 15 srp 2007 08:00
od Fifi
Projděte si nějaké LADA fórum... Jsou motory, kterým se v sériovém stavu (zachován zdvih ventilů,vzdálenost dna pístu od hlavy atd...) nemůžou potkat ventily a tam si s tím můžeš hrát prakticky jakkoli bez onoho nechtěného efektu... :wink:

Napsal: 15 srp 2007 08:26
od honza 2.0 16v
ano výkon motoru se upravit dá- v domácích podmínkách, pokud nevíš co děláš spíš směrem dolu , ale vím o případě, kdy pouhým zpožděním sací vačky o cca 4° , změnou sání (použití 4 klapkovýho, místo 1klapkovýho) a celýho výfuku + programovatelnou ŘJ dosáhl tuner z původních 90PS skoro 150..jednalo se o stavbu, kde byla podmínka nechat původní vnitřnosti motoru- obsah 1600ccm

a když kouknu do historie, tak některé soutěžní Lady jezdily se přečasovanou seriovou vačkou, upraveným karburátorem a prakticky seriovým vejfukem- z 1300ccm motoru 100PS nebylo marnejch na tu dobu...

Napsal: 15 srp 2007 08:31
od Krosmen
Ono hodně záleží jak "dobře" jsou vačky načasovány z výroby...Například na 4G63T se jako nejvhodnější doporučují 264 HKS vačky kde není potřeba dál "dolaďovat" za pomocí stavitelných kol nebo jakékoliv jiné HKS vačky myslím tím ostrosti....
Jinak teorie velí pokud vačku a to sací posuneš aby otevírala dřív tak se zlepší tah v nižšíš otáčkách ale ztrácí se vysoké otáčky a naopak.U ford puma (nemá aretaci ani vaček ani kliky takže se dá s nastavením "hrát") sem docílil toho že auto má super zátah v nižšších otáčkách a vrchol točivého momentu zůstal zachován ale je znát razantní úbytek na hranici 6000RPM což dříve nebylo....

Napsal: 15 srp 2007 21:31
od Beaver
Posun o zub už může být moc. Když už hýbat se sériovou vačkou, tak radši jen u dvojvačkovýho motoru a jen se stavitelnýma kolama (a pochopitelně pokud možno na brzdě nebo s vybavením). Pokud hneš jednou z vaček směrem "ven" z doby mezi otevřením a zavřením ventilu, tak docílíš buď toho, že se směs dřív nasaje nebo pozdějc vyfoukne (nebo naopak). U jednovačkovýho motoru bys dobu neupravil, jenom celej proces posunul vzhledem k poloze pístu. Doporučuju buď dělat to podle už ověřených postupů nebo ladit se zmiňovanou brzdou, jinak to bude jen metoda pokus omyl :wink: