Stránka 1 z 2
Přebroušení vaček
Napsal: 14 zář 2004 14:51
od Ritchma
Jak je to s přebroušením vaček? Originál vačky by mi v 2mmotorosport přebrousili za 15500kč i s prací, ale zase nový originál od shricka stojí 17500kč a to už zas neni takovej rozdíl. Se chci zeptat jestil ty přebroušený vydrží nebo jestli se to může rosypat
Re: Přebroušení vaček
Napsal: 14 zář 2004 15:00
od Krosmen
Ritchma píše:Jak je to s přebroušením vaček? Originál vačky by mi v 2mmotorosport přebrousili za 15500kč i s prací, ale zase nový originál od shricka stojí 17500kč a to už zas neni takovej rozdíl. Se chci zeptat jestil ty přebroušený vydrží nebo jestli se to může rosypat
hele poraď,kde najdu nabídku vaček,nebo nějakýho výrobce či tunera.Za 15 se mi to zdá dost,pokud opravdu nový stojej 17...

Napsal: 14 zář 2004 15:56
od Komár 1981
nejde jen o to ji nechat zbrousit, ale musej na tom udelat i veskere povrchove upravy (nevyznam se v tom, myslim nejaky nitridovani a tak...). chce to nechat delat opravdu renomovanou firmu s dobrymi referencemi!!!
Napsal: 14 zář 2004 16:09
od Beaver
Doporučil bych
http://engitec.wz.cz, myslím že 15 tisíc by za to snad chtít nemuseli. Jinak po zbroušení se povrch vaček určitě nitriduje (jen vaček, né celé hřídele).
Napsal: 14 zář 2004 18:32
od Jean Paul
Tak to koukám ceny jak blázen tady u nás je PAAAAAN Muck který dělá upravy motoru na závody a za upravu chce +- 15-20 tisíc a to leští kanály ,sníži hlavu ,ostré vačky a dál nevím.Takže už mi je jasne kam dám motor
Napsal: 14 zář 2004 19:19
od Ritchma
Jean Paul píše:Tak to koukám ceny jak blázen tady u nás je PAAAAAN Muck který dělá upravy motoru na závody a za upravu chce +- 15-20 tisíc a to leští kanály ,sníži hlavu ,ostré vačky a dál nevím.Takže už mi je jasne kam dám motor
A má ten pán nějakej web?
co si myslíte o 2mmotorsport? Mě to příjde dost 15tis když za 17 mam nový
Napsal: 15 zář 2004 06:57
od Ritchma
Tak tohle mi přišlo z toho engitecu
Dobrý den,
cena za přebroušení vačkových hřídelí je cca 8000,- Kč. V ceně je
proměření
stávající vačky, návrh nové, výroba matrice a přebroušení sériových
vaček.
Nějak se tu znezmiňuje o tý nitridaci nebo co. Ale cena je to více než příjemná!
Napsal: 15 zář 2004 09:19
od Sly
Jean Paul píše:Tak to koukám ceny jak blázen tady u nás je PAAAAAN Muck který dělá upravy motoru na závody a za upravu chce +- 15-20 tisíc a to leští kanály ,sníži hlavu ,ostré vačky a dál nevím.Takže už mi je jasne kam dám motor
Ale? Kdo to je?
Napsal: 15 zář 2004 10:04
od Krosmen
po přebroušení se musí udělat povrchová úprava,protože jak je přebrousí,tak tu povrchovou úpravu strhne.......

To jestli je to nitridování,cementování je jedno....jelikož je to povrchová úprava,zasahuje do materiálu pouhými desetinami milimetru....
Napsal: 15 zář 2004 10:11
od Krosmen
No já mám hlavně problém v tom,že mam vario cam timing,takže nevim,jestli se vůbec daj použít vostrý vačky....
Jak to řešíte s V-TEC na hondách??????

Napsal: 15 zář 2004 10:49
od Beaver
Ritchma píše:Tak tohle mi přišlo z toho engitecu
Dobrý den,
cena za přebroušení vačkových hřídelí je cca 8000,- Kč. V ceně je
proměření
stávající vačky, návrh nové, výroba matrice a přebroušení sériových
vaček.
Nějak se tu znezmiňuje o tý nitridaci nebo co. Ale cena je to více než příjemná!
Jak psali kolegové, nitridace nebo cementování je samozřejmost, protože jinak by se to "ošoupalo" provozem a ty bys to vesele reklamoval

Napsal: 15 zář 2004 10:58
od futura
To Krosmen - pokud na to tvy ero nekdo vacky dela, tak tutove Kent, nebo Piper, bohuzel nemuzu najit link, zkus si to nekde najit. Pokud je mi znamo, vetsina upravcu prodava jejich veci.
Napsal: 15 zář 2004 11:01
od Ritchma
Beaver píše:Ritchma píše:Tak tohle mi přišlo z toho engitecu
Dobrý den,
cena za přebroušení vačkových hřídelí je cca 8000,- Kč. V ceně je
proměření
stávající vačky, návrh nové, výroba matrice a přebroušení sériových
vaček.
Nějak se tu znezmiňuje o tý nitridaci nebo co. Ale cena je to více než příjemná!
Jak psali kolegové, nitridace nebo cementování je samozřejmost, protože jinak by se to "ošoupalo" provozem a ty bys to vesele reklamoval

No pochybuju že by to neudělali. Takže mam jasno kam s tim pojedu. 8000kč za přebroušení vs. 17000kč orig. schick - mam jasno

Radši koupim ještě koncovej tlumič

Napsal: 15 zář 2004 11:03
od Jean Paul
Číslo na pan Mucka je 604487252
Napsal: 15 zář 2004 11:07
od Beaver
Ačkoliv pokud to bude 8k vačka sání + 8k vačka výfuk, tak na tom budeš stejně

Napsal: 15 zář 2004 11:13
od Ritchma
Beaver píše:Ačkoliv pokud to bude 8k vačka sání + 8k vačka výfuk, tak na tom budeš stejně

No tak to doufám že je za všechno, jinak koupim rovnou originál, to by pak nemělo smysl
Napsal: 15 zář 2004 12:53
od Krosmen
futura píše:To Krosmen - pokud na to tvy ero nekdo vacky dela, tak tutove Kent, nebo Piper, bohuzel nemuzu najit link, zkus si to nekde najit. Pokud je mi znamo, vetsina upravcu prodava jejich veci.
díkec,zkusim něco najít.Jelikož se s pumama jezdily závody,tak by snad na ně mělo něco existovat......

Napsal: 15 zář 2004 13:09
od Krosmen
našel sem,ale jelikož neumim english,tak přesně nevim co konkrétně je camshafts.
Od kent stojej na pumu 500 euro.To neni zlí....
Napsal: 15 zář 2004 13:18
od Wheelman
Na VTEC se dělaj taky ostrý vačky, je to asi tak že když maj bejt klasický vačky tak jsou ostřejší a když nastoupí VTEC tak je to ještě větší mazec. Opravte mě jestli se pletu ale takhle nějak jsem to pochytil, ale kde to už ti neřeknu!
Napsal: 15 zář 2004 13:19
od I.C.
O cem to tu je zase rec? Mate na mysli prebrouseni vacek kvuli poskozeni (ryhy a pod.) a nebo prebrouseni aby byly ostrejsi? Ja jen ze mam takovej pocit, ze zbrousit vacky aby byly ostrejsi (ve smyslu rychlejsiho otevreni ventilu, delsi doby otevreni a rychlejsiho zavreni) ani nejde - je potreba material na vacku pridat a ne ubrat.
Napsal: 15 zář 2004 13:36
od Krosmen
I.C. píše:O cem to tu je zase rec? Mate na mysli prebrouseni vacek kvuli poskozeni (ryhy a pod.) a nebo prebrouseni aby byly ostrejsi? Ja jen ze mam takovej pocit, ze zbrousit vacky aby byly ostrejsi (ve smyslu rychlejsiho otevreni ventilu, delsi doby otevreni a rychlejsiho zavreni) ani nejde - je potreba material na vacku pridat a ne ubrat.
asi na tom něco bude....

Napsal: 15 zář 2004 13:39
od Ritchma
I.C. píše:O cem to tu je zase rec? Mate na mysli prebrouseni vacek kvuli poskozeni (ryhy a pod.) a nebo prebrouseni aby byly ostrejsi? Ja jen ze mam takovej pocit, ze zbrousit vacky aby byly ostrejsi (ve smyslu rychlejsiho otevreni ventilu, delsi doby otevreni a rychlejsiho zavreni) ani nejde - je potreba material na vacku pridat a ne ubrat.
Ne kvůli rýhám, ale aby byly ostřejší. Mě všichni říkali že se brousí ne přidává.
Napsal: 15 zář 2004 13:41
od Krosmen
Ritchma píše:I.C. píše:O cem to tu je zase rec? Mate na mysli prebrouseni vacek kvuli poskozeni (ryhy a pod.) a nebo prebrouseni aby byly ostrejsi? Ja jen ze mam takovej pocit, ze zbrousit vacky aby byly ostrejsi (ve smyslu rychlejsiho otevreni ventilu, delsi doby otevreni a rychlejsiho zavreni) ani nejde - je potreba material na vacku pridat a ne ubrat.
Ne kvůli rýhám, ale aby byly ostřejší. Mě všichni říkali že se brousí ne přidává.
vono teoreticky když se nad tim zamyslíš,tak aby se ti rychlejc otevřeli ventili,tak potřebuješ ostrou vačku a tudíž by se alespoň myslim její vrchol měl zvětšit....
nebo v tom mám zmatek.....

Napsal: 15 zář 2004 13:43
od Beaver
Do určitýho stupně to jde jen broušením, moc ostrý vačky je pak potřeba dělat zakázkově celý nový.
Napsal: 15 zář 2004 13:47
od I.C.
Ritchma píše:I.C. píše:O cem to tu je zase rec? Mate na mysli prebrouseni vacek kvuli poskozeni (ryhy a pod.) a nebo prebrouseni aby byly ostrejsi? Ja jen ze mam takovej pocit, ze zbrousit vacky aby byly ostrejsi (ve smyslu rychlejsiho otevreni ventilu, delsi doby otevreni a rychlejsiho zavreni) ani nejde - je potreba material na vacku pridat a ne ubrat.
Ne kvůli rýhám, ale aby byly ostřejší. Mě všichni říkali že se brousí ne přidává.
No tak Ti to vsichni rikali blbe. Terminem "ostra vacka" se oznacuje vacka, ktera je ve skutecnosti tupejsi ve smyslu ostrosti hrany. "Ostra vacka" se to nazyva proto, ze to ma ostrejsi (strmejsi) nabeh pripadne i druhou stranu, to znamena, ze se ventil rychleji otevre a nasledne rychleji zavre a ta doba, co se usetri na otevirani a zavirani ventilu, se vyuzije na plneni/vyplach spalovaciho prostoru. S tim souvisi i to, ze ventil musi byt dostatecne lehkej, aby nemel moc velkou setrvacnost a ta vacka ho dokazala takhle rychle otevirat a taky bruzina musi byt dostatecne tvrda (a rychla), aby pak zase ten ventil dokazala zavrit tak rychle, jak rychle jde dolu vacka. Pokud se pak totiz ventil nestihne zavrit, probihaji exploze i mimo spalovaci prostor, tedy ve vyfukovych kanalech nebo jste hur v sacich kanalech. No proste operace s nazvem "naostreni vacek" je nesmysl

Kua, jsem se nejak rozepsal :-/ ... Varovani: Jsem amater teoretik a autum vubec nerozumim!
Napsal: 15 zář 2004 13:54
od Beaver
A proto se udávají u vaček dvě hodnoty - úhel náběhu pro ventil sací a úhel pro ventil výfukový. Úpravou sacího prostě docílíte toho, že do válců se napustí o něco víc směsi. V tom je celá věda. Tvrdší pružiny jsou potřeba u "zvodnějších" vaček, základem je hlavně po vyměně vačky zkontrolovat předstih a ventilové vůle (pokud teda nemáte hydroštely), brácha lupnul do Favorita vačku 260° a pružiny originál stíhají naprosto bezproblémově.
Napsal: 15 zář 2004 13:57
od kada31
Koukám, že I.C. se pěkně rozepsal.Ale je fakt že má ve všem absolutní pravdu.Někde od vás vemou origo vačky protihodnotou a vymění je za ostrý.Kdo sháníte vačky tak se koukněte spíš do Německa, vyjde to mnohem levnějš.Jinak firma 2MMotorsport je snad nejdražší z těch, kde jsem se ptal

, třeba té ceně odpovídá kvalita???
Napsal: 15 zář 2004 13:57
od Krosmen
adresu si přesně nepamatuju,ale koukněte se na needforspeed,respektive to napište do vyhledávače na seznamu a najdete odkaz na anglickej web a tam maj všeho jak nasráno a skoro na všechno.ale bohužel neumim anglicky.
Víte někdo,co znamená camshifts????????

Napsal: 15 zář 2004 14:00
od Ritchma
Beaver píše:A proto se udávají u vaček dvě hodnoty - úhel náběhu pro ventil sací a úhel pro ventil výfukový. Úpravou sacího prostě docílíte toho, že do válců se napustí o něco víc směsi. V tom je celá věda. Tvrdší pružiny jsou potřeba u "zvodnějších" vaček, základem je hlavně po vyměně vačky zkontrolovat předstih a ventilové vůle (pokud teda nemáte hydroštely), brácha lupnul do Favorita vačku 260° a pružiny originál stíhají naprosto bezproblémově.
Co sou to ty hydroštely?
Dobrý den,
můžeme Vám nabídnou sadu vaček od firmy dbilas v provedení hydro od
266 - do
278° a pro mechan. zdvihátka 296 a 304°.Nové stojí od 20869
Kč,přebroušení
stávajících stojí 15500 Kč.
Tohle je odpověď na můj dotaz na ostrý vačky schrick (maj na netu napsáno že nabízí komoplet sortiment schrick, ale tu mi nenabídli).
296° a 304° už mi příjde moc. 278° mi příjde akorát ale dát za to skoro 21tis je moc. Na žádný přebroušení nebo tak něco sem se neptal, takže upravit je na ostřejší asi zřejmě jde.
Napsal: 15 zář 2004 14:01
od kada31
"camshaft" je vačkový hřídel, ale "camshift" to nevím