Stránka 1 z 1

Laguna II 2.0T benzín - čipnout?

Napsal: 25 srp 2007 19:48
od froxic
Ahoj lidi, mam ted vyse zminovanou lagunu a uvazuju o cipu. Nasel jsem u firmy bit power nabidku ze stavajicich 163/5000 koni na 196/5080 a tociveho momentu 270Nm/3250 na 343Nm/3090. Co si o tom myslite? Jak se to projevi na spotrebe a zivotnosti motoru. Jinak muzete nabidnou i jine firmy, nejsem v tom zbehly a mile rad si necham poradit. Jinak jsem ted zjistil ze se da i udelat 2-cip a potom mit 2 programy a mezi nima prepinat, co si myslite o tomto? Me to prijde celkem zajimave

Napsal: 25 srp 2007 19:50
od Beaver
Zvýšení plnícího tlaku, nic jinýho to není :wink:

Napsal: 25 srp 2007 20:00
od froxic
takze pokud dobre chapu tak by se tato uprava dala udelat i doma na kolene a pokud by se nastavil dobry plnici tlak tak by se nemohlo nic znicit?

Re: Laguna II 2.0T - čipnout?

Napsal: 25 srp 2007 20:07
od Proton
Tak jednoduché to zase nebude.

Na starších autech s turbem stačilo točit klíčem na regulaci turba a tak se reguloval tlak turba. Pak stačilo přidat trochu nafty (zase pootočit klíčem) na čerpadle a hotovo.

Dneska se řídí čerpadlo přes řídící jednotku a podobně i turbo. Takže se vlastně jen přehraje "firmware" kterej upraví plnící tlak a podle toho se přizpůsobí i vstřikování nafty/benzínu.

Napsal: 25 srp 2007 20:12
od froxic
NJ, trosku me zmatla ta prvni odpoved, ted je mi to celkem jasne. No a co ta zivotnost? Podle me ten motor ma celkem potencial a nemelo by mu to tak moc vadit

Napsal: 25 srp 2007 20:22
od Beaver
Tady pan Proton si můžet točit klíčem a dávat nafty jak chce, ale mám jisté podezření, že tady je řeč o turbobenzínu :wink:

Co se týká životnosti - půjde pochopitelně o něco dolů, k tomu se přidává riziko podfouknutí těsnění pod hlavou a zvýšené opotřebení ložisek (no není se co divit, když se zvedne kroutící moment). Navíc je tu možnost zvýšení tepelného namáhání motoru, takže není od věci sledovat po úpravě teplotu vody (a pokud možno i oleje).

Každopádně jsem chtěl upozornit na fakt, že zřejmě zaplatíš neskutečný prachy firmě, která ti fakticky vzato jen zvýší plnící tlak turba (což jde i pomocí aftermarket zařízení, zvaných boost controller).

Re: Laguna II 2.0T - čipnout?

Napsal: 25 srp 2007 20:25
od Proton
Jo tak pokud jde o životnost, tak bys na to měl dostat záruku. Avšak problémy přijdou se stářím. Každej motor má svůj potenciál, kterej ještě jde využít a svoji horní mez únavy. Zkušenost - známý si koupil chipnutou Octavia II a poté raději nechal přechipovat zpět na původní hodnotu (original). Byl to hroznej chiptuning. Hulilo mu to z výfuku jak prase (diesel). Kdo chiptuning dělal neví, protože koupil ojetinu.

Ale zase na druhou stranu. Spousta BMW, MB, AUDI si lidi nechávají přečipovat a úspěšně. Známého otec měl MB E420CDI a nechal si to přečipovat ve Zlíně v MB servisu. Všechno v záruce od MB.

Jestli ti budou tvrdit, že ti sníží spotřebu a zvýší výkon, tak to je hloupost. To jde proti srsti. Ale nebál bych se do toho jít. Chiptuning bych u Renaultů nedělal na motorech 1.9dCi .. odchází turbo i bez chipu.

Re: Laguna II 2.0T - čipnout?

Napsal: 25 srp 2007 20:26
od .:JoHnNy:.
zkus www.lagunaklub.cz tam nekdo urcite zkusenost mit bude... :)

Napsal: 25 srp 2007 21:19
od froxic
JJ, jedna se o turbo benzin...

jinak s tim laguna klubem - nejsem clen takze je mi ten web tak na 2 veci, ale jeste ho zkusim prolezt, treba na neco prijdu

Napsal: 25 srp 2007 21:56
od .:JoHnNy:.
froxic píše:JJ, jedna se o turbo benzin...

jinak s tim laguna klubem - nejsem clen takze je mi ten web tak na 2 veci, ale jeste ho zkusim prolezt, treba na neco prijdu
clenstvi te nic nestoji, staci se zaregistrovat a muzes zkouknout cely forum kde urcite neco najdes!

Napsal: 26 srp 2007 04:02
od blázen
ten motor vydrží dost, nech si elektronicky odladit ECU pro maximální efektivní tlak daného turba, na životnost se vyser, spotřeba stoupne.. co to vydrží ukáže údržba a přístup k výkonu.. prostě se neboj

Napsal: 27 srp 2007 07:37
od elviiis
blázen píše:ten motor vydrží dost, nech si elektronicky odladit ECU pro maximální efektivní tlak daného turba, na životnost se vyser, spotřeba stoupne.. co to vydrží ukáže údržba a přístup k výkonu.. prostě se neboj
není co dodat... navíc nepředpokládám že s tím jezdíš závody tzn že nejsi stálev max krouťáku tudíž by se to na životnosti motoru nemuselo nikterak projevit... Hlavně to necpy k nejakým tuzerům... už jsem vyděl firmi co jen posunuli fuel cut přidali na turbu (od oka bez zněření směsi) a pak GO...

Napsal: 27 srp 2007 11:23
od froxic
Jo, nechtel bych nejaky extreme tuning, proste tak nejak optimalne to naladit at motor nema zbytecne rezervy ale taky at nejede porad na doraz