Stránka 1 z 1
Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP
Napsal: 11 zář 2007 00:58
od Roman5
Zdravim,
mel bych par !! laickych !! dotazu ohledne toho motoru, daval se tusim i do
Fiat Coupe atd.
Jak moc se tento motor hodi pro tunning.
Osobne jsem premyslel v rovine BOV (pro setreni turba, a zkraceni prodlevy
zaberu pri razeni).Nechci se poustet do motoru primo, vymenou neceho v motoru, spise jeslti je nejakej SW (chiptunning) vhodnej a nedestruktivni, vymena turba, filtru.. a co ja vim ceho jeste.
Dost mne chybi teplomer na olej(nekam bych dal samostatnej budik)...ale nevim kde zapojit a jeslti to jde vubec. Jako bonus mozna budik s tlakem turba.
motor je celkove v dobrym stavu, 90tis najeto
predem velke diky za jakekoli rady, namety, pojednani

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP
Napsal: 11 zář 2007 06:22
od honza 2.0 16v
Roman5 píše:Zdravim,
mel bych par !! laickych !! dotazu ohledne toho motoru, daval se tusim i do
Fiat Coupe atd.
Jak moc se tento motor hodi pro tunning.
Osobne jsem premyslel v rovine BOV (pro setreni turba, a zkraceni prodlevy
zaberu pri razeni).Nechci se poustet do motoru primo, vymenou neceho v motoru, spise jeslti je nejakej SW (chiptunning) vhodnej a nedestruktivni, vymena turba, filtru.. a co ja vim ceho jeste.
Dost mne chybi teplomer na olej(nekam bych dal samostatnej budik)...ale nevim kde zapojit a jeslti to jde vubec. Jako bonus mozna budik s tlakem turba.
motor je celkove v dobrym stavu, 90tis najeto
predem velke diky za jakekoli rady, namety, pojednani

www.fiatcoupe.cz
já osobně mám na ladění 5ti válců svůj názor a to takovej, že nejlepší je enchat serii
jinak s těmahle km počítej, že pokud dáš chip, tak ti odejde turbína- ale marcel -
www.marcelscars.com už umí kvalitní repasi těch TB28 - jako jedinýmu tady v čr po repasi turbo vydrželo
budíky schvaluju, chip - no v anglii jezděj Gtech 1-2 --dle stupně úprav motoru..ta 1čka je na spíš seriovej motor s nárustem 20PS a cena do 50liber vč. dopravy...
Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP
Napsal: 11 zář 2007 08:57
od semysak
nevim jak jinde ale 20VT v kappe ma bov umistenej jakoby zespodu, takze Ti to muze prisavat docela spinavej vzduch kdyz si ho nastavis spatne a nebo kdyz ne moc dobre tesni a taky se uspini draha pistku, ja bych tam dal klasickej bosch s kovovou vyztuzenou membranou asi za 1300 misto toho puvodniho, kterej bude mit jiste membranu na odchodu
nehlede na to ze ten bov nebude videt : - ) kdyz je zespodu
Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP
Napsal: 11 zář 2007 09:25
od Termik
semysak píše:nevim jak jinde ale 20VT v kappe ma bov umistenej jakoby zespodu, takze Ti to muze prisavat docela spinavej vzduch kdyz si ho nastavis spatne a nebo kdyz ne moc dobre tesni a taky se uspini draha pistku, ja bych tam dal klasickej bosch s kovovou vyztuzenou membranou asi za 1300 misto toho puvodniho, kterej bude mit jiste membranu na odchodu
nehlede na to ze ten bov nebude videt : - ) kdyz je zespodu
Nastavení BOV se mi nejeví zrovna jako problém.. Ušpinění se buďto dá zabránit nebo tam nelítá až tolik bordelu že by to BOV nějak uškodilo. Mám Bidrin MKIII a není jedinej problém a že se mi kolem motoru taky někdy dost práší

Napsal: 11 zář 2007 09:46
od semysak
to bude uzasna konstrukce susplechu proto aby auto delalo pssst psst ze ani ten bov nebude videt kdyz se otevre ten pelech pod kapotou

, mimochodem ten bov nicemu nic neprida ani "neusetri turbo", protoze ten seriovej diverter valve jeho praci zastane dobre, ba dokonce lepe
samozrejme je to spatne, protoze to neni tuning
co se tyka celorocniho provozu tak ty pistkove otevrene bov s nima nemam nejlepsi zkusenosti zrovna v italskejch autech, obecne ve vsech autech co nepouzivaji MAP senzor jako hlavni velicinu pro davkovani paliva,jak od bidrina tak i jine, precijen jiny je nastaveni pro provoz v -20 studenej start nez pekny letni den (tepelna roztaznost vs nastaveni pruzinek etc....) pokud to ma byt daily driver tak bych tam dal uzavreny ventil = ten co tam je nebo ten s tou vyztuzenou membranou
pokud to bude na 1000hp aute tak to je zase jina pisnicka ale to Ty ani ja ani upravce ty kappy nema
Napsal: 11 zář 2007 09:53
od Termik
Divil byses, ale po tom co jsem dal ten nový BOV tak je reakce na plyn rychlejší... Možná to je ale daný taky tím že sériovej je už 18 let starej

.. Navíc mám v plánu zvýšit plnící tlak takže je potřeba určitě

.. Kvůli zvuku to opravdu nemám

(a s původním sáním ten nový ventil stejně nebyl skoro ani slyšet

)
Se Suprou jezdím když je na ní nálada > pořád

.. Uvidim jak dlouho vydrží no.. V zimě to jezdit ale rozhodně nebude
Ale zpět k tématu

Napsal: 11 zář 2007 10:24
od semysak
no ja se spis divim tem 5ti tematum co se zabyvaji Tvoji suprou

Napsal: 11 zář 2007 10:30
od Termik
semysak píše:no ja se spis divim tem 5ti tematum co se zabyvaji Tvoji suprou


chci aby v tom byl přehled (to především!) a je to i prevence proti zbytečným OT... kdybych to dal do jednoho tak se nejspíš nic nedozvím a akorát se to zamotá... Navíc.. Co je na "tuning" fóru lepší... Témata jako porno s Wendy, smradlavý mezinoží, fotky měsíce z Internetu (který se nakonec ani nehodnotí tak nevim proč měsíce

) nebo témata s žádostí o radu jaký manifoldy, vačky, svíčky, boostcontroler.... ??
Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP
Napsal: 11 zář 2007 23:35
od Roman5
ve zkratce :
to sem zapomnel zminit, celkem dobrej postreh mel semysak,
ano je to mysleno pro daily driving. Spis slo o to ze kdyz by
slo vicemene nedestruktivni cestou pridat kone/tocak,tak bych
nebyl proti.hodi se to na pruznou acceleraci.1+2 rozjezdy
nepraktikuji.Na to je to tezkopadny auto :-p
BOV jsem zminil ne kvuli psst ale jeslti muze pomoci setrit turbo,
a hlavne zmensit diru...jestli ten original odvadi dobrou praci,
ale je jenom starej(spatnej,horsi) tak vymena za novej?
nebo rovnou neco jinyho?
turbo kdyz odejde je vhodny davat to samy? nebo jaky je vyber?
a ceny?? +-
diky moc za vsechny reakce
Napsal: 12 zář 2007 11:07
od Krosmen
BOV je zezhora nikoliv zespoda jako velice dobrá varianta se mi na 20VT coupe osvědčila Twinport od bidrina.......prodáváme ho a i montujeme.......
Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP
Napsal: 12 zář 2007 19:49
od Roman5
tak to vidim zatim jen na ten BOV co tak ctu

je montaz slozita?? nikdy sem to nedelal...(vymenu prevodovky
a motoru taky ne a slo to) tak si myslim ze s par jpg bych do zvladl, snad

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP
Napsal: 12 zář 2007 19:58
od semysak
no tak potom by to melo byt brnkacka i bez jpegu ten bov, pokud si vyndaval motor a prevodovku kazdoadne si myslim ze je zespoda, netvrdim ale samozrejme ze by nemel jit namontovat zezhora, asi by ti stacila jenom fotka toho bov co tam je aby si ho podle toho nasel, a nebo kdyz pudes po sani od klapky tak na nej narazis pixla co spojuje tlustyma hadicema sani pred a za turbem a do ni vede malinka hadicka
Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP
Napsal: 12 zář 2007 20:08
od Roman5
vymena motoru probehla kdysi davno na jinym aute...
ale ono vyndat a dat to zpatky+rozborka a sborka prevodovky
je takovej merkur...horsi je kdyz clovek hleda neco co nezna...
du na to juknout hned...

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP
Napsal: 12 zář 2007 20:50
od Roman5
tak je tam takovej malej cernej kratkej valecek, zvrchu do nej jde
hadicka ze sani pred klapkou....a je pripevnenej kousek
za filtrem kam vraci asi pretlak. z druhyho konce valecku vede drat,
lanko...nekam zezadu k vrchu motoru.... to je k cemu ?

Napsal: 12 zář 2007 21:33
od Beaver
Vyfoť. K BOV dráty nevedou žádný

Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP
Napsal: 12 zář 2007 22:08
od Roman5
Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP
Napsal: 12 zář 2007 22:09
od semysak
asi ventil volnobehu resp. moturek co ridi volnobeh, hledej dal : - )
kuk no
http://www.saabtuning.cz/tdilys7.htm melo by to vypadat jako polozka s objednacim cislem 99311033750 plastova pixla
Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP
Napsal: 12 zář 2007 22:35
od Roman5
neco na ten zpusob je na te fotce... aspon to tak vypada

hledam dal tedy

Napsal: 13 zář 2007 11:56
od Krosmen
jestli si z prahy tak ti ho se slevou prodám a namontuju zadarmo...myslim ten od bidrina....btw mám tady ještě chip upravenej do mího coupe.......můžeš ho zdarma vyzkoušet porovnat a jestli bys ho chtěl neni problém se domluvit na ceně.......
Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP
Napsal: 13 zář 2007 18:17
od Roman5
ziji ted v Anglii

kdybych jel na otocku domu dam vedet...ale to uz asi bude tam do te doby...
nevis kde ho hledat u motoru?
chip s jakyma vlastnostma?
Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP
Napsal: 13 zář 2007 20:21
od Krosmen
Roman5 píše:ziji ted v Anglii

kdybych jel na otocku domu dam vedet...ale to uz asi bude tam do te doby...
nevis kde ho hledat u motoru?
chip s jakyma vlastnostma?
myslíš bovko kde hledat?To najdeš v propojce přd klapkou sání a propojuje se se sánim konkrétně před turbem coupe ho má u baterky...jakoby před kaslíkem na ni lehce pod....
Chip je šit namíru na moje coupe jenže to vypadá že tam pude programovatelná ECU a tak mi je k ničemu parametry by mněly být na maximu co zvládne turbo s rezervou pro životnost a to je tlak 1,5 BAR seriový overboost je 1,2 stálý 1 odhad je 250PS+ dle dalších úprav.....
Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP
Napsal: 13 zář 2007 20:41
od Roman5
jj kde hledat bov....
takze je to ta krabicka co je na page 1 na fotce co sem nalinkoval?
vede od ni dratek...nevis na co je?
doporucujes vymenit ten seriovy diverted valve? mam pocit ze je
tam celkem prodleva...jestli neni uz too old
dik moc za help
Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP
Napsal: 13 zář 2007 21:18
od semysak
to co si nasel je ten diverter valve, ten dratek je podtlakova hadicka ;podle me mela by vest nekam mezi skrtici klapku a vstup sani do hlavy motoru, mozna povede pres neakej elmag ventil je to podtlak
Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP
Napsal: 13 zář 2007 21:39
od Roman5
jj hadicka vede nekam zezadu za skrtici klapku, nekde k sani hlavy..
takze BoV dat misto neho a pri vymene za BoV bude asi ten dratek k nicemu co?
Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP
Napsal: 14 zář 2007 09:56
od semysak
ten dratek neni dratek ale hadicka co ovlada bov, knicemu rozhodne nebude. jestli si v angliii zkus misto toho bosch diverter valve od forge motorsport, predtim nez budes upravovat precti si
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... hp?t=65189 to jsou testy bov v ne moc poladenejch autech
Napsal: 14 zář 2007 14:48
od Krosmen
ale pozor u některých aut při použití otevřené verze BOV auto nedrží volnoběh.....při použití twinportu je to vyřešeno tím že je na vonoběh otevřen stejně jako seriový a přepouští nazpět....sice jeho zvuková kulisa neni tak intenzivní ale na 20VT coupe byl slyšet dost....pokud se rozhodneš použít otevřený tak musíš zaslepit zpětné vedení do sání před turbem.....
Napsal: 14 zář 2007 16:13
od honza 2.0 16v
pokud žiješ v angli , tak vlez na forum na stránkách
www.fiatcoupe.net , do sekce tuning a dej hledat výraz Gtech-1 , Gtech-2 , případně tam kontaktuj lena GrahamL , kterej na ebay vystupuje pod nickem traumax, myslím.. ten má na svědomí ten chip a na seriovej motor přidá 20-30PS dle základních úprav a stavu motoru ..za pouhejch 50liber , no nekup to..létama ověřenej a dolaďovanej...
Re: Lancia Kappa 2.0t 20v 220HP
Napsal: 14 zář 2007 18:08
od Roman5
diky moc vsem
du se tedy porozhlidnout po netu a dam vedet ..
ten twinport dela jenom Bidrin?? doufam ze sem to nenapsal moc spatne
