Stránka 1 z 1
A/F...ladění?
Napsal: 17 zář 2007 08:06
od daiman
zdravím,
chtěl bych se zeptat jak podle A/F meteru můžu ladit vůz. Mám to na lamdě a netušim co se kde ladí. dík za radu
Re: A/F...ledění?
Napsal: 17 zář 2007 08:08
od Idaho
daiman píše:zdravím,
chtěl bych se zeptat jak podle A/F meteru můžu ladit vůz. Mám to na lamdě a netušim co se kde ladí. dík za radu
no tak to se na to rovnou vyser,poud ty znalosti nemáš tak ti nejaké petirádkové školeníčko na TF bude uplne knicemu
ale abys nerekl : m2n mnoystv9 dod8van0ho vyduchu a vstrikovaního paliva a kontroluj si pomer , pritom si hlídej rovnou EGT protoze samotný A/F meter je ti v podstate k ladení k nicemu

maximálně s ním uvidíš ze v urcitých otáckách ti chudne smes ale bez pomoci dalsich pristroju a cidel si sotva neco "naladíš"...
Re: A/F...ledění?
Napsal: 17 zář 2007 08:35
od daiman
Idaho píše:daiman píše:zdravím,
chtěl bych se zeptat jak podle A/F meteru můžu ladit vůz. Mám to na lamdě a netušim co se kde ladí. dík za radu
no tak to se na to rovnou vyser,poud ty znalosti nemáš tak ti nejaké petirádkové školeníčko na TF bude uplne knicemu
ale abys nerekl : m2n mnoystv9 dod8van0ho vyduchu a vstrikovaního paliva a kontroluj si pomer , pritom si hlídej rovnou EGT protoze samotný A/F meter je ti v podstate k ladení k nicemu

maximálně s ním uvidíš ze v urcitých otáckách ti chudne smes ale bez pomoci dalsich pristroju a cidel si sotva neco "naladíš"...
dík za radu
a jaké přídavné přístroje bych si měl pořídit a kde je sehnat?
Re: A/F...ledění?
Napsal: 17 zář 2007 09:36
od JonnY
daiman píše:dík za radu
a jaké přídavné přístroje bych si měl pořídit a kde je sehnat?
v prvom rade asi zopar nahradnych motorov...
Re: A/F...ledění?
Napsal: 17 zář 2007 09:45
od daiman
JonnY píše:daiman píše:dík za radu
a jaké přídavné přístroje bych si měl pořídit a kde je sehnat?
v prvom rade asi zopar nahradnych motorov...
a pak??
Re: A/F...ledění?
Napsal: 17 zář 2007 09:56
od Anděl
daiman píše:JonnY píše:daiman píše:dík za radu
a jaké přídavné přístroje bych si měl pořídit a kde je sehnat?
v prvom rade asi zopar nahradnych motorov...
a pak??
Jaj každej hned přemýšlí, že bude ladit nějakou 500HP bestii.

Předpokládám, že chceš ladit UNO 1.4.
První předpoklad je, že máš už nějaké úpravy na motoru. Jinak se vynaložené úsilí je nanic.
EDIT: Pokuď mluvím o úpravých, tak nemyslím filtr a laděnou koncovku výfuku.

Re: A/F...ledění?
Napsal: 17 zář 2007 10:36
od daiman
Anděl píše:daiman píše:JonnY píše:v prvom rade asi zopar nahradnych motorov...
a pak??
Jaj každej hned přemýšlí, že bude ladit nějakou 500HP bestii.

Předpokládám, že chceš ladit UNO 1.4.
První předpoklad je, že máš už nějaké úpravy na motoru. Jinak se vynaložené úsilí je nanic.
EDIT: Pokuď mluvím o úpravých, tak nemyslím filtr a laděnou koncovku výfuku.

shromažďuju informace a proto se ptám a mimochodem čekám až mi dorazí vyfukový systém a líznutá hlava
další (razantnější) úpravy se budou dělat přes zimu

Napsal: 17 zář 2007 10:42
od elviiis
Význam to bude mít až budeš mít navíc i vačky pokud nejsou naddimenzvoiané tak vstřiky apd. V podstatě ten budík co teĎ máš ti bude ukazovat směs... Když ti to řeknu hodně hodně teoreticky... Budeš přidávat na směsi a budeš její poměr určovat pomocí toho to budíku ale jak naopsal idaho chce to více hraček... a ty hračky budou tak drahý že je nesmysl ladit uno 1.4 když už tak turbo verzi... ale určo ne atmo... dostaneš se na 100koní stejně ti ujede i seriovej swift gti a akorát budeš nasranej že jsi ty peníze vyhodil zbytečně...
Napsal: 17 zář 2007 11:16
od daiman
elviiis píše:Význam to bude mít až budeš mít navíc i vačky pokud nejsou naddimenzvoiané tak vstřiky apd. V podstatě ten budík co teĎ máš ti bude ukazovat směs... Když ti to řeknu hodně hodně teoreticky... Budeš přidávat na směsi a budeš její poměr určovat pomocí toho to budíku ale jak naopsal idaho chce to více hraček... a ty hračky budou tak drahý že je nesmysl ladit uno 1.4 když už tak turbo verzi... ale určo ne atmo... dostaneš se na 100koní stejně ti ujede i seriovej swift gti a akorát budeš nasranej že jsi ty peníze vyhodil zbytečně...
souhlasím ale teď se na tom učím dělat nějaké ty úpravy abych se mohl pustit do přestavby na turbo a vyždímat z toho co to pujde.
Napsal: 17 zář 2007 11:18
od elviiis
Mno spíš než přestavovat bych koupil celej motor... jiank s kontaktuj reproboye on do turbíčkovejch on dělá...
Napsal: 17 zář 2007 11:27
od daiman
jj myslel jsem přehodit motory a upravit

Napsal: 17 zář 2007 14:36
od reproboy
motor 1,4i není špatnej, atmo cestou se da dostat k vysokym vykonum, kde si Swift GTI ani neškrtne, nicmene je to otazka nekolika desitek tisic korun a hodne prace.
Osobne bych se na to vyprdnul, koupil uno 1,3 nebo 1,4turbo, udelal par uprav a to ti na vsechny auta na silnici bude stačit. Navic atmosfera postrada ten pravy zatah co se tyce strednich otacek..
Napsal: 17 zář 2007 14:41
od daiman
reproboy píše:motor 1,4i není špatnej, atmo cestou se da dostat k vysokym vykonum, kde si Swift GTI ani neškrtne, nicmene je to otazka nekolika desitek tisic korun a hodne prace.
Osobne bych se na to vyprdnul, koupil uno 1,3 nebo 1,4turbo, udelal par uprav a to ti na vsechny auta na silnici bude stačit. Navic atmosfera postrada ten pravy zatah co se tyce strednich otacek..
souhlasím ale na něčem se naučit musím..se nevrhnu rovnou na přestavbu z 1,4 na 1,4T. 1, zatim není moc financí..sem rád že si udělám co si udělám
2, viz výš
Napsal: 17 zář 2007 14:55
od honza 2.0 16v
reproboy píše:motor 1,4i není špatnej, atmo cestou se da dostat k vysokym vykonum, kde si Swift GTI ani neškrtne, nicmene je to otazka nekolika desitek tisic korun a hodne prace.
Osobne bych se na to vyprdnul, koupil uno 1,3 nebo 1,4turbo, udelal par uprav a to ti na vsechny auta na silnici bude stačit. Navic atmosfera postrada ten pravy zatah co se tyce strednich otacek..
nmemůžu souhlasit.. na coupe srazu se jel i letmej sprint ..sice motor točil v úplně blbejch otáčkách, ael díky tomu že to je nA, tak reakc ebyla lepší než u turbo aut, a porážka od Milanovýho a exmarcelovýho coupe 20VT se příjmá..
Re: A/F...ledění?
Napsal: 17 zář 2007 18:30
od Beaver
daiman píše:zdravím,
chtěl bych se zeptat jak podle A/F meteru můžu ladit vůz. Mám to na lamdě a netušim co se kde ladí. dík za radu
Udelam ti male resume:
- samotnej budik je pouze abys vedel, jak na tom je smes
- budik zapichnutej na narrow-band lambde co mas v aute v serii ti navic zadne smerodatne hodnoty pro ladeni neukaze, jak uz tu bylo uvedeno, tak ti jen rekne, ze je smes hodne chuda nebo hodne bohata, ale urcite nebudes schopnej odchytnout nejaky odchylky
- pro ladeni smesi potrebujes dalsi HW a SW. Bud si koupis palivovej pocitac, kterym budes chopnej upravit delku otevreni vstriku (pripadne dalsi parametry), nebo si koupis potenciometr a das ho na vedeni mezi snimac teploty nasavaneho vzduchu a ECU. Jeho otacenim potom oblbnes ECU a reknes ji, ze vzduch ma jinou teplotu a proto ma dat jine mnozstvi paliva.
Re: A/F...ledění?
Napsal: 18 zář 2007 09:55
od daiman
Beaver píše:daiman píše:zdravím,
chtěl bych se zeptat jak podle A/F meteru můžu ladit vůz. Mám to na lamdě a netušim co se kde ladí. dík za radu
Udelam ti male resume:
- samotnej budik je pouze abys vedel, jak na tom je smes
- budik zapichnutej na narrow-band lambde co mas v aute v serii ti navic zadne smerodatne hodnoty pro ladeni neukaze, jak uz tu bylo uvedeno, tak ti jen rekne, ze je smes hodne chuda nebo hodne bohata, ale urcite nebudes schopnej odchytnout nejaky odchylky
- pro ladeni smesi potrebujes dalsi HW a SW. Bud si koupis palivovej pocitac, kterym budes chopnej upravit delku otevreni vstriku (pripadne dalsi parametry), nebo si koupis potenciometr a das ho na vedeni mezi snimac teploty nasavaneho vzduchu a ECU. Jeho otacenim potom oblbnes ECU a reknes ji, ze vzduch ma jinou teplotu a proto ma dat jine mnozstvi paliva.
máš s tim nějakou zkušenost??
Napsal: 18 zář 2007 19:51
od Beaver
Ne, ale lidi co s tim zkusenost maji ti stejne reknou to samy

Napsal: 18 zář 2007 20:00
od daiman
ja se jenom ptam aby se mi neposral motor nebo něco na něm

Napsal: 18 zář 2007 20:14
od honza 2.0 16v
daiman píše:ja se jenom ptam aby se mi neposral motor nebo něco na něm

v tvým případě bych ještě studoval na teoretický úrovni, než se do něčeho teď pouštěl..
udržoval bych motor v dobrým seriovým stavu a až budeš mít dostatečný znalosti, tak teprv začneš něco dělat , nebo zjistíš že v tom utopíš nehorázný prachy prostě na to nebudeš mít...
publikací a zajímavejch portálů o úpravách motorů a jejich funkci je na netu dostatek (škoda že těch pár dobrejch je v angličtině..) takže stačí jen hledat a o dlouhejch zimních večerech studovat..
Napsal: 18 zář 2007 20:22
od Beaver
daiman píše:ja se jenom ptam aby se mi neposral motor nebo něco na něm

V tvem pripade ani celkem neni moc co ladit. Mas atmosferickej motor a de facto jedina vec, co bys mozna mohl aplikovat je obohaceni smesi pri vyssich otackach, aby se ti zvedl kroutici moment. Navic mas maloobjemovej motor, takze si nemuzes nejak moc vyskakovat a kazda uprava smesi bude mit pomerne malej efekt.
Napsal: 19 zář 2007 04:13
od Taboo
Smazano
Re: A/F...ledění?
Napsal: 19 zář 2007 19:25
od tom28
daiman píše:Anděl píše:daiman píše:
a pak??
Jaj každej hned přemýšlí, že bude ladit nějakou 500HP bestii.

Předpokládám, že chceš ladit UNO 1.4.
První předpoklad je, že máš už nějaké úpravy na motoru. Jinak se vynaložené úsilí je nanic.
EDIT: Pokuď mluvím o úpravých, tak nemyslím filtr a laděnou koncovku výfuku.

shromažďuju informace a proto se ptám a mimochodem čekám až mi dorazí vyfukový systém a líznutá hlava
další (razantnější) úpravy se budou dělat přes zimu

Hlavně nezapomeň že úprava NA motoru, jak píšeš "líznutá hlava" apod. jsou pro další stavbu na turbomotor naopak nevhodná.
Re: A/F...ledění?
Napsal: 19 zář 2007 20:29
od daiman
tom28 píše:daiman píše:Anděl píše:
Jaj každej hned přemýšlí, že bude ladit nějakou 500HP bestii.

Předpokládám, že chceš ladit UNO 1.4.
První předpoklad je, že máš už nějaké úpravy na motoru. Jinak se vynaložené úsilí je nanic.
EDIT: Pokuď mluvím o úpravých, tak nemyslím filtr a laděnou koncovku výfuku.

shromažďuju informace a proto se ptám a mimochodem čekám až mi dorazí vyfukový systém a líznutá hlava
další (razantnější) úpravy se budou dělat přes zimu

Hlavně nezapomeň že úprava NA motoru, jak píšeš "líznutá hlava" apod. jsou pro další stavbu na turbomotor naopak nevhodná.
jak budu prestavovat tak to delat nebudu to vim že to neni moc ok
Re: A/F...ledění?
Napsal: 19 zář 2007 23:05
od blázen
daiman píše:tom28 píše:daiman píše:
shromažďuju informace a proto se ptám a mimochodem čekám až mi dorazí vyfukový systém a líznutá hlava
další (razantnější) úpravy se budou dělat přes zimu

Hlavně nezapomeň že úprava NA motoru, jak píšeš "líznutá hlava" apod. jsou pro další stavbu na turbomotor naopak nevhodná.
jak budu prestavovat tak to delat nebudu to vim že to neni moc ok
jestli chceš foukat trochu víc,tak budeš muset s hlavou nahoru, nebo pístama dolů a stejně pořádně chladit.. a rozhodně měřit a poslouchat cink cink
Napsal: 20 zář 2007 01:04
od Beaver
Taboo píše:Beaver píše:Mas atmosferickej motor a de facto jedina vec, co bys mozna mohl aplikovat je obohaceni smesi pri vyssich otackach, aby se ti zvedl kroutici moment.
Obohacenim smesi ve vyssich otackach se kroutici moment nezvedne.

V tom pripade ma smulu uplne

- kazdopadne muj starej prohnilej Favorit s karburatorovym motorem jezdil na WOT pri bohate smesi vyborne, v nizsich otackach to jelo pridusene (prechlastane), ale jakmile se motor vytocil, bylo to uz fajn a jel skvele.
Napsal: 20 zář 2007 10:44
od Taboo
Smazano
Napsal: 20 zář 2007 15:18
od chico
Taboo píše:V tom pripade bych podezrival zavadnou akceleracni pumpu karburatoru...


odkdy se americani vyznaji ve favoritu???? a nerikej ze to tam taky u vas jezdi to by byla rarita jak babylon

Re: A/F...ladění?
Napsal: 20 zář 2007 16:14
od semysak
mozna od ty doby co vsechny karburatory, vstrikovaci jednotky a zazehovy spalovaci motory sou vice-mene stejny a to ze je na nich /v nich je jinej pocet valcu, plast nebo vicko na olej na to nema vliv : - )
Napsal: 20 zář 2007 17:09
od Taboo
Smazano