Stránka 1 z 2
uprava podlahy na závody
Napsal: 14 říj 2007 01:32
od fakie vw
Chci se zeptat ikdyž si myslím,že tady nikdo takový není kdo by tohle někdy dělal. Slyšel jsem,že se na závody upravujou podlahy karoserie. Dává se jen rovný plech kvůli odporu vzduchu co je pod autem atd. Je tady někdo kdo to už dělal? Potřeboval bych trochu poradit. Jaký plech a pod.
Napsal: 14 říj 2007 01:56
od patt-
hm.mozem sa spytat na ake zavody?
Napsal: 14 říj 2007 14:41
od honza 2.0 16v
no kvůli aerodynamice- no u formulí a aut na okruhy možná..
na nějaký hobby je spíš jendodušší ten rovnej plech... (rovnou z Al..)
Napsal: 14 říj 2007 18:53
od Worm
Myslím, že pokud se nepereš o desetinky, tak to valný význam nemá. Ale spíš se tam dává ližina, aby se nepoškodil motor a podobné věci.
gti
Napsal: 14 říj 2007 19:52
od fakie vw
No spíš by mě zajímaol jestli tady je někdo kdo dělal a jak. Jde mi o to aby auto nebylo ještě měkčí než je ted
Napsal: 14 říj 2007 20:47
od bóďa
no pokud nezachovas stavajici vystuhy tak samozrejme bude mekci, podle me je to blbost, stejne by nesmela bejt rovna, ale musi tam bejt nejakej most na vejfuk, leda ze bys ho potom jeste prekryl

a kudy chces vést vsechno co je pod autem? kdyz uz tak touzis po rovny podlaze tak si raci nech vyrezat nejaky plechy a nejak je tam pridelej, i kdyz podle me to bude mit jenom ten vyznam, ze se ochrani veci dole a jeste ten, ze kdyz to dokonale utesnis tak ti nebude zernout spodek, ale kdyz to utesnis spatne, tak to bude mit preste opacnej vysledek (pokud bys to delal, tak asi zamazat spoje tmelem na spoje karoserie)

a to chces delat na golfa? to raci udelej nejaky aerodynamicky upravy nahore ne? i kdyz u golfa to stejne nema asi moc vyznam ne?

gti
Napsal: 14 říj 2007 21:06
od fakie vw
Tak samozřejmost je zamazat tmelem.

Překrývat nic nebudu a aby to bylo o 20 kilo težší. Tunel zastane tak jak je a věci co jsou pod autem jako trubky pujdy do kabiny to se dělá na zavodácích běžně. No nic asi si budu muset poradit sám. Ti co tžo mají se samozřejmě neozvou aby to neměl ještě někdo jiný

Klasika
Re: gti
Napsal: 14 říj 2007 23:36
od Idaho
fakie vw píše:Tak samozřejmost je zamazat tmelem.

Překrývat nic nebudu a aby to bylo o 20 kilo težší. Tunel zastane tak jak je a věci co jsou pod autem jako trubky pujdy do kabiny to se dělá na zavodácích běžně. No nic asi si budu muset poradit sám. Ti co tžo mají se samozřejmě neozvou aby to neměl ještě někdo jiný

Klasika
spíš nikdo nemá tak ostrého "závodáka" aby se mu vyplatilo neco takového delat...
Napsal: 15 říj 2007 00:02
od kentoya
základní otázka na co výztuhy
např na ralye se za komačů do shadyn přibíjely krovákama hřebíkama navrtané yackely aby jsi nepřišel o nohy takže pokud to chceš na ralye tak návod máš a není to sranda, je to fakt
Napsal: 15 říj 2007 06:26
od honza 2.0 16v
jak už jsme psal- u běžnýho závoďáka, pokud radikálně neodlehčuješ je nová podlaha zbytečnost -pokud není schnilá na sračky, pokud radikálně odlehčuješ, tak ej dobrý auto koncipovat jako buginu a stím že povrchový panely karoserie nanejtueš, nebo jinak přychitíš na body na rámu a podlahu přišroubuješ z al..
Re: uprava podlahy na závody
Napsal: 15 říj 2007 09:32
od MarAt
Mám ji z hliníkových sandvičů..jsou to panely,který se skládají z dvou 1.2mm Al plechů,mezi kterýma je 1.5cm voština. Má to dvě výhody: jsou o hodně tvrdší,než i třeba 3mm plech a jsou rovný. Nevýhoda je,že nejsou lehčí...ale vyjde to tak šul nul. Vyrábí se na zakázku u nějaký firmy,co vyrábí díly do letadel,kontaktuj nějakýho autokrosaře,ti to používají podle předpisů i jako boční výztuhy.
Napsal: 15 říj 2007 11:33
od jps
myslim, že by to celý z tohodle matroše vyšlo dráž než golf II ..
Napsal: 15 říj 2007 16:52
od Worm
Myslím si, že nejlepší variantou jak zjistit jak se to dělá, je kontaktovat přímo tým, který se stavbou takových vozů zabývá...
Napsal: 15 říj 2007 16:54
od honza 2.0 16v
ještě k tomu rovnýmu plechu - jen blázen by dělal na tabuli plechu takový prolisy co má auto z výroby..
jestli to je na golfa, tak byhc aeroynamiku neřešil.. stejně 300 nepojede ..

Napsal: 15 říj 2007 17:58
od m1tv
a na jaky zavody to chceš? pokud na okruhy tak bych to řešil asi jako to maj supersporty (ferari,lambo ,f1 ) a udelal bych kryt dolu bud z carbonu nebo z lamina a maš klid.. ale stejne pokud to auto nejde přes 200 tak to nema smysl ..
Napsal: 15 říj 2007 18:26
od bóďa
m1tv píše:a na jaky zavody to chceš? pokud na okruhy tak bych to řešil asi jako to maj supersporty (ferari,lambo ,f1 ) a udelal bych kryt dolu bud z carbonu nebo z lamina a maš klid.. ale stejne pokud to auto nejde přes 200 tak to nema smysl ..
no ja si taky myslim,.. proc resit aerodynamiku na golfu??
Napsal: 15 říj 2007 20:20
od T-O-M
Řekl bych že tohle je to poslední. Řešil bych naladění podvozku, odklony, převody, motor a váhu celkově, protože to se reálně projeví na čase, jízdních vlastnostech. Tyhle aerodynamické věci získavají na významu až u opravdu silných závodních vozů, spiderů a formulových vozů.
Napsal: 15 říj 2007 20:28
od Beaver
Mozna bych to uplne nezatracoval a doporucil namontovat nejakej spodni kryt motoru, nebo resp. prostoru pred motorem. Vzduch se tak nasmeruje rovne pryc a nehrne se brutalne do prostoru motoru. Navic se muze mirne zlepsit ucinnost chladicu, zejmena pokud by nahore na kapote byl nejaky vydech.
Neco na tenhle zpusob:
Nicmene vzhledem k celnimu odporu Golfa je nejaka snaha o aerodynamiku marna snaha

gti
Napsal: 15 říj 2007 20:31
od fakie vw
Mám to na okruhy a bude tam 20V turbo. Potřebuju to udělat co nejlehčí aby to bylo co nejdivočejší. Auto bude mít spoutu uprav,ale ted už jen řeším doladovací maličkosti. Určitě budu obrušovat nátěry z kastle,ale ta podlaha byla takový nápad navíc. Borec to tady jeden má na corradu,ale ten se na to nenechá nikoho podívat,ale kluci co ho znají tak říkali,že to dělá na okruhu fakt hodně

Ještě si to pořádně rozmyslím co a jak.
Napsal: 15 říj 2007 20:39
od T-O-M
Beaver - vim že je to ilustrační obrázek, ale Lotus Esprit (motor uprostřed) je jiná pohádka přece jenom

gti
Napsal: 15 říj 2007 20:40
od fakie vw
no ty fotky jsou zajímavé. DOst mi to pomuže. No ještě vše promyslím,ale to v tom předním nárazníku mě traky jednou napadlo

Napsal: 15 říj 2007 20:55
od Beaver
T-O-M píše:Beaver - vim že je to ilustrační obrázek, ale Lotus Esprit (motor uprostřed) je jiná pohádka přece jenom

No bohuzel jsem nenasel lepsi, Esprit pochopitelne ma motor na trochu jinym miste. Jinak napr. trojkova Supra ma ze stejnych duvodu poruznu zadeklovany prostory v predni casti auta, akorat ta stredni cast je taky otevrena (budu resit casem, ja okruhy nejezdim

)
gti
Napsal: 15 říj 2007 21:39
od fakie vw
No já mám ten předek jak cedník

takže ono by to nebylo špatne tam nějak překopat. A hlavně motor nemám pod deklem.A hlavně jsem si včiml,že hodně velký odpor dělá zadní náprava dost čouhá z podlahy. Takže ji překrýt by taky nebylo špatné. To deklování je z hlínikové plechu asi že? o jaké tlouštce?
Napsal: 16 říj 2007 01:23
od Taboo
Smazano
Napsal: 17 říj 2007 09:40
od jps
myslim, že je to jasný.
BTW..aerodynamický odpor zadní nápravy je zanedbatelný v porovnání s kolmým tupým čumákem Golfu..
Napsal: 17 říj 2007 18:30
od elviiis
jps píše:myslim, že je to jasný.
BTW..aerodynamický odpor zadní nápravy je zanedbatelný v porovnání s kolmým tupým čumákem Golfu..
jinak kámoš dělal rapida... podlaha na sračky znáte to... navařil tam kus plechu bo kdo se s tím bude ohejbat a navařil ocelové výztuhy a má pokoj... pokud nemáš podlahu durch tak se na to vyjeb...
gti
Napsal: 18 říj 2007 00:21
od fakie vw
Tak moje zatím předběžná představa bude asi že se podlaha obousi a popřípadě zavaří dirky pokud tam nějaké budou a natře barvou a z hlinikového plechu si udělám dekle na motor a zadní čast u nápravy a nadrže. Ještě se rozmyšlím,že by se vykopala ta vana kde je rezerva je dost váhy. Ještě se,ale rozmyslím.Jak tlusty plech by byl idealní na kryt motoru?
Re: gti
Napsal: 18 říj 2007 06:20
od honza 2.0 16v
fakie vw píše:Tak moje zatím předběžná představa bude asi že se podlaha obousi a popřípadě zavaří dirky pokud tam nějaké budou a natře barvou a z hlinikového plechu si udělám dekle na motor a zadní čast u nápravy a nadrže. Ještě se rozmyšlím,že by se vykopala ta vana kde je rezerva je dost váhy. Ještě se,ale rozmyslím.Jak tlusty plech by byl idealní na kryt motoru?
5-6mm dural se vzpěrama
Re: gti
Napsal: 18 říj 2007 21:10
od men
honza 2.0 16v píše:fakie vw píše:Tak moje zatím předběžná představa bude asi že se podlaha obousi a popřípadě zavaří dirky pokud tam nějaké budou a natře barvou a z hlinikového plechu si udělám dekle na motor a zadní čast u nápravy a nadrže. Ještě se rozmyšlím,že by se vykopala ta vana kde je rezerva je dost váhy. Ještě se,ale rozmyslím.Jak tlusty plech by byl idealní na kryt motoru?
5-6mm dural se vzpěrama
???? 5-6mm???
Dural je dobrá alternativa co se tíče váha koroze,ale 5-6mm??to je moc, nemá to na rally ale na okruh.
Ja mam koupený už tabule duralu 3mm s vyraženym vzorem.
vzor na tom plechu je jako se dělají sportovní alu pedali jsou to vyražený ,,lístečky"

snad víte co myslim

Napsal: 18 říj 2007 21:28
od bóďa
ano, víme co myslíš. to jak maj třeba pedál
i. protizkluzovej povrch,.. listecky cik cak. dole pod motorem ti bude akorat tak brdit a pojede to vo 0,00000056 km/h min
