Jak zapojit MBC???

Vše o úpravách motorů a vyfuků.

Moderátoři: Fáboš, Bohuš, Kane13, Ritchma, Libor12, Tom_

Odpovědět
Uživatelský avatar
Dave0401
Příspěvky: 11602
Registrován: 10 kvě 2005 13:20
Bydliště: D.L. City
Kontaktovat uživatele:

Jak zapojit MBC???

Příspěvek od Dave0401 »

Koupil jsem si "jety" boost controler a nevim jakho spravne pripojit...

Na ventilu neni naznaceny smer prutoku vzduchu...
Nemate ho nekdo?

Btw. u regulacniho ventilu neni asi jedno kde je vstup a vystup, ze???

Jedna se o tento typ:

SAABTUNING

turbo regulační ventil (boost control)
umožňuje manuální nastavení a změnu plnícího tlaku turba (možno i z interiéru) otočným ventilem, robustní konstrukce, jemné nastavení s možností aretace, možno připojit manometr
35x75mm

Obrázek
AUDI TTS 2.0 TFSI S-Tronic Quattro (Stage 1: 320HP / 420Nm)
VW Jetta VI TSI
VW Golf VI TSI
Škoda Octavia 1.6 MPI

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

V zásadě by to mohlo být jedno, alespoň u tohodle ventilu (pokud by to jedno nebylo, výrobce napíše co kam připojit). Odlišná situace je u MBC vyrobených z T kusu pro instalatéry, kuličky z ložiska, péra z propisky a provrtaného šroubku, který stojí několik desítek korun (jojo, získat výkon je drahá záležitost....na atmosférách :lol: ) a který by měl být zapojen tak, aby vzduch proudil správným směrem a tlačil na kuličku.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Dave0401
Příspěvky: 11602
Registrován: 10 kvě 2005 13:20
Bydliště: D.L. City
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zapojit MBC???

Příspěvek od Dave0401 »

no podle me to jedno neni... urcite k tomu byl nejaky navod...

kazdopadne z kazde strany je "cervik" takze ty pripojky na hadice lze presroubovat...

ja jsem ho koupil tak, ze vystup a vstup jsou proti sobe o 90°
a ma byt na proti sobe... si myslim :)

jedina sipka co na ventilu je (miri ven) ... je s pismenkem G a ta je "zaslepena"
AUDI TTS 2.0 TFSI S-Tronic Quattro (Stage 1: 320HP / 420Nm)
VW Jetta VI TSI
VW Golf VI TSI
Škoda Octavia 1.6 MPI

Uživatelský avatar
Dave0401
Příspěvky: 11602
Registrován: 10 kvě 2005 13:20
Bydliště: D.L. City
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak zapojit MBC???

Příspěvek od Dave0401 »

AUDI TTS 2.0 TFSI S-Tronic Quattro (Stage 1: 320HP / 420Nm)
VW Jetta VI TSI
VW Golf VI TSI
Škoda Octavia 1.6 MPI

Uživatelský avatar
NeviM
Příspěvky: 1146
Registrován: 12 pro 2005 15:45
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NeviM »

a proc to proste nevyzkouset? pokud funguje jen jednosmerne a das ho obracene, tak se proste neotevre a utne te fuelcut, nic horsiho myslim ze se stat nemuze ne? :)
Renault Safrane BITURBO Baccara Quadra 262hp (long-term reconstruction)
Renault Safrane V6-24v Baccara manual 190hp (daily car)

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

NeviM píše:a proc to proste nevyzkouset? pokud funguje jen jednosmerne a das ho obracene, tak se proste neotevre a utne te fuelcut, nic horsiho myslim ze se stat nemuze ne? :)
tot otázka - má to auto fuelcut? Má dostatečne utaženou makovici aby to nefouko makovici dřív než nastoupí fuelcut?

někdo rád riskuje, nekdo ne :)
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Beaver
Příspěvky: 6553
Registrován: 17 srp 2004 09:01

Příspěvek od Beaver »

Pro spořivé nátury, návod na výrobu MBC:

http://www.geocities.com/chmwatson/FAQs/mbc.html

Pochopitelně hotový výrobek např. od Bidrina je spolehlivej, dobře vypadá a nejsou s ním problémy, nemusíte se srát s pilkou na železo a vrtáním závitů.
Toyota Supra 2.5 twin turbo (208 kW/360 Nm)
Lexus RX400h 3.3 VVTi '06 (205 kW/418 Nm)
Lexus NX300h 2.5 Hybrid '16 (145 kW/207 Nm)
Lexus IS200 2.0 VVTi (115 kW/200 Nm)
"Vždycky můžete spát v autě, ale nikdy nemůžete řídit dům"

Uživatelský avatar
Idaho
Moderátor
Příspěvky: 4345
Registrován: 24 kvě 2004 13:55
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Idaho »

pokud je nekdo skutečne spořživej tak si za pár desetikorun muže vyrobit EBC tak proc se "sr*t" s výrobou MBC, které navíc může být silne nespolehlivé :)
Je mezi námi stále více lidí, kteří poskytují konzultace a vědí jak se co má udělat, ale stále méně tech kteří do udělat dokáží.
web : www.dicompracing.cz / www.jdmengines.cz

Uživatelský avatar
Taboo
Příspěvky: 2759
Registrován: 26 lis 2004 18:27
Bydliště: Des Moines, IA, USA

Příspěvek od Taboo »

Smazano
Naposledy upravil(a) Taboo dne 11 srp 2014 10:12, celkem upraveno 1 x.
IQ stylingem nenahradis.

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Mám ventil který je kombinací baal and spring a jehlového ventylu... tzn

mam nenastavitelná baal and spring do něj mi jde tlak jež putuje po otevření do jehláku a do actuatoru v actuatoru je odpor a proto pokud mám povolená jehlák jde do něj a z něj do sání pokud jehlák utahuju putuje tlak do actuatoru... na podobném principu fungují i solenoidy akorát mojí mechaniku nahrazuje solenoid... výhody mého boost controleru je umístění v kokpitu a krásně plynulé nastavení podle budíku...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

no trochu jsme vyhrábl toto téma nasvětlo boží..snad se nebudete zlobit..jsem teprv začátečník co se týče úprav přeplňovaných aut.

Mám problém -a to ten,že pouze tuším jak zapojit MBC tzv. jehlového typu (konkrétně tento kousek (druhejřádek za 840,-)http://www.saabtuning.cz/tdilys7.htm).

Na netu jsem nalezl nějaké info - a to že se má zapojit mezi seriovej solenoid a wastegate (přímo ty výstupy co jsou proti).Co ale s tím výstupem co je v ose šroubu? nechat otevřený ,aby moh vzduch bez omezení jít ven,nebo dát hadičku a vrátit někam dosání?
první varianta mi je sympatičtější...

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

nech ho volnej...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

elviiis píše:nech ho volnej...

zapojeno..funguje :lol: :wink: ale dalo mi to než jsem přišel na to jak ho zapojit a jak vůbec funguje

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

Tlumí tlak vzduchu který jde do actuatoru ten se pozdějí otvírá pozdějí a pozdějí tak hejbe s klapkou WG a tím tlak vzduchu v sání roste...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
H-Vtec
Příspěvky: 681
Registrován: 25 pro 2004 02:24
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Jak zapojit MBC???

Příspěvek od H-Vtec »

taky mam MBC ze SaabTuningu,ale maj to tam tak blbě vyfocený že sem si obědnal ten se 3ma vyvodama......tak jsem jeden vyvod zaslepil,ale nějak se mi zda že to nefachá :/ Dneska sem se ptal Phoba a ten říkal že ten jeden vyvod má bejt nezaslepenej,tak ted sem s toho blázen :) ví někdo co s tim?
Fiat Panda 1.3T....185Ps.......402m: 12,515s

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

nafoť linkni a já ti zakroužkuju co kam má vést a co popřípadě zaslepit... jian k když jej otevřeš tak tak by tam měli bejt dva vývody v podstatě by to mělo mít profil trubičky ktrou křižuje kulička tak ty konce té turbbičky přijdou mezi aktuator a ws a jestli je tam malá dirka tak to je "nádech" a ten nech otevřenej...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
H-Vtec
Příspěvky: 681
Registrován: 25 pro 2004 02:24
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od H-Vtec »

elviiis píše:nafoť linkni a já ti zakroužkuju co kam má vést a co popřípadě zaslepit... jian k když jej otevřeš tak tak by tam měli bejt dva vývody v podstatě by to mělo mít profil trubičky ktrou křižuje kulička tak ty konce té turbbičky přijdou mezi aktuator a ws a jestli je tam malá dirka tak to je "nádech" a ten nech otevřenej...
jasny,ty tři vyvody jsou jakoby ve tvaru "T" a do toho spodního zapadá kuželovej jehlan kterym se to jakoby šteluje.Je to ten druhej od zhora číslo 40498 http://www.saabtuning.cz/tdilys7.htm#11_by ,maj to blbě nafocený,ale ten spodní vyvod je stejnej jako ty dva naboku

Tohle mě napsal když sem se ptal přímo toho prodejce: Využívá se pro zpátečkový odvod vzduchu do sání (u vozů s elektronický řízeným tlakem). V případě že ho nevyužijete, zaslepte ho.
Fiat Panda 1.3T....185Ps.......402m: 12,515s

Uživatelský avatar
honza 2.0 16v
Příspěvky: 1518
Registrován: 09 říj 2005 12:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od honza 2.0 16v »

H-Vtec píše: .
tak přesně tenthle samej jsme objednal taky.. zapojil jsme ho následovně:

vstupy co jdou proti sobě -jeden jsem zapojil na hadici od wastegate, druhej co mu je naproti k hadičce od řídícího solenoidu... , spodním otvorem utíká vzduch (množství řídíš vyšroubováním kuželu..plně zašroubovanej=seriovej tlak) , tím pádem ten vzduch co uteče nepůsobí na WG až od určitý hranice, kdy turbo bude foukat víc.. na VW 1.8 T s tím kámoš fouká 1.2-1.4 bar

Uživatelský avatar
elviiis
Příspěvky: 2279
Registrován: 12 črc 2006 21:15
Bydliště: Olomoooc a Jeseniiik

Příspěvek od elviiis »

hm to je jehlovej přepoušťak pro regulaci boostu u klasickejch manualních actuátorů nejvíc na kokot věc bych řekl... tu spodní bys neměl zaslepovat... ten ventyl funguje tak že vzduch jdoucí do aktuatoru přepouští buď zpět do sání a nebo do pryč... v podstatě to slouží k odklonění vzduchu kterej jde do actuátoru tím že ho přepustí pryč... čím více ventil otevřeš tím více vzduchu přepustíš pryč a tím pozdějí actuátor saktivuješ... šel bych spíše do ball and spring...
TOYOTA CELICA CARLOS SAINZ 2.0 TURBO 4WD 153KW 1992 = funny
Skoda Ochcavia f kombajnu f metle na hlinach a i kliiimu ma a samozrejmne hagusy 81KW = daily

Uživatelský avatar
H-Vtec
Příspěvky: 681
Registrován: 25 pro 2004 02:24
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od H-Vtec »

honza 2.0 16v píše:
H-Vtec píše: .
tak přesně tenthle samej jsme objednal taky.. zapojil jsme ho následovně:

vstupy co jdou proti sobě -jeden jsem zapojil na hadici od wastegate, druhej co mu je naproti k hadičce od řídícího solenoidu... , spodním otvorem utíká vzduch (množství řídíš vyšroubováním kuželu..plně zašroubovanej=seriovej tlak) , tím pádem ten vzduch co uteče nepůsobí na WG až od určitý hranice, kdy turbo bude foukat víc.. na VW 1.8 T s tím kámoš fouká 1.2-1.4 bar
tak ja to schvlaně zkusim,jen mi pravě nešlo do hlavy to,že bych ho neměl zaslepovat že to bude odpouštět ven 8)
Fiat Panda 1.3T....185Ps.......402m: 12,515s

Uživatelský avatar
H-Vtec
Příspěvky: 681
Registrován: 25 pro 2004 02:24
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od H-Vtec »

elviiis píše:hm to je jehlovej přepoušťak pro regulaci boostu u klasickejch manualních actuátorů nejvíc na kokot věc bych řekl... tu spodní bys neměl zaslepovat... ten ventyl funguje tak že vzduch jdoucí do aktuatoru přepouští buď zpět do sání a nebo do pryč... v podstatě to slouží k odklonění vzduchu kterej jde do actuátoru tím že ho přepustí pryč... čím více ventil otevřeš tím více vzduchu přepustíš pryč a tím pozdějí actuátor saktivuješ... šel bych spíše do ball and spring...
jasny ball and spring jsem puvodně myslel že to bude,ale měl to tam tak blbě nafocený že nebylo pořádně nic vidět :/
Fiat Panda 1.3T....185Ps.......402m: 12,515s

Uživatelský avatar
H-Vtec
Příspěvky: 681
Registrován: 25 pro 2004 02:24
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Jak zapojit MBC???

Příspěvek od H-Vtec »

tak dneska sem to zapojil podle vašich rad a parada :lol:
Fiat Panda 1.3T....185Ps.......402m: 12,515s

Odpovědět

Zpět na „Tuning motoru + výfuky“